Soluții pentru violența școlară: Ministerul Educației și cel al Familiei propun o “abordare multidisciplinară și interinstituțională” în astfel de cazuri. Printre măsurile luate în calcul, în situații de agresiune asupra copiilor – “încurajarea colaborării la nivel local” și “creșterea înțelegerii mecanismului de intervenție” 

323 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
“Încurajarea colaborării la nivel județean și local” și “creșterea înțelegerii mecanismului de intervenție instituțională” sunt primele lucruri pentru care ministrul Educației, Ligia Deca, și ministrul Familiei, Gabriela Firea, precum și alte autorități au “identificat soluții” într-o întâlnire de lucru pe tema intervenției în situații de violență școlară, potrivit unui anunț făcut, joi, de Ministerul Educației. Alte măsuri, luate în calcul într-o “abordare multidisciplinară și interinstituțională” de prevenire a violenței asupra copiilor, vizează informarea și formarea specialiștilor în educație și protecția copilului, dar și informarea copiilor, părinților și publicului cu privire la drepturile și responsabilitățile copilului.

Ministerul Educației precizează, într-un mesaj publicat pe Facebook, că, în baza discuțiilor de miercuri, își “unește forțele” cu Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse” pentru “prevenirea și intervenirea interinstituțională” în cazuri de violență asupra copiilor, inclusiv în mediul școlar. Iar măsurile pentru care au fost “identificate soluții” au pornit de la faptul că “intervenția în situații de violență școlară trebuie să fie imediată și atentă”, dar, deși “personalul școlar poate asigura siguranța imediată a elevilor, susținere emoțională și consiliere școlară”, “de multe ori, în gestionarea acestor situații este nevoie de competența și sprijinul specialiștilor în protecția copilului”. 

Ce spune Ministerul Educației, într-un comunicat de presă, că și-au propus cele două ministere în urma discuțiilor:

  • “Actualizarea protocoalelor interministeriale și crearea cadrului instituțional necesar încurajării colaborării la nivel județean/al municipiului București și local. 
  • Actualizarea prevederilor și o mai bună comunicare a mecanismului de intervenție interinstituțională în situații de violență școlară și nu numai.
  • Crearea cadrului necesar pentru derularea unor activități de informare, formare și schimb de experiență între specialiștii în educație și protecția copilului pe teme precum: recunoașterea semnelor și a simptomelor de abuz, riscurile de amplificare a abuzului emoțional, comunicarea cu părinții/tutorii legali în situații de criză, consilierea victimelor și a autorilor, strategiile adaptative necesare copiilor implicați în situații de violență. 
  • Continuarea eforturilor de informare a copiilor, a părinților și a publicului larg cu privire la drepturile și la responsabilitățile copiilor, respectiv cu privire la mecanismele de semnalare și de protecție la care pot apela în situații de risc.” 

Potrivit ministerului, prevenirea manifestărilor violente și intervenția în cazuri de agresiune asupra copiilor, inclusiv în mediul școlar, “necesită o abordare multidisciplinară și interinstituțională”.

Ministerul precizează că la discuțiile purtate de Ligia Deca au participat “Gabriela Firea, Ministrul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, Elena Tudor, președintele ANPDCA, Anca Hendea, secretarul de stat MFTES, Luminița Popescu, secretarul de stat ANES și Simona Butacu, subsecretarul de stat ANES”.

Foto: © Gan ChaonanDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


5 comments
  1. Presupun ca ideea a fost a lui Firea. Cu toate minusurile ei e mai inteligenta decat ministra doamna doctor. Ce vrea Firea este un pas inainte.

  2. Ar fii bn dacă ați face ceva împotriva violentei în scoli sa se facă mai multe investigații eu am fetița cu adhd și certificat de ces și tot timpul este acuzată ca este neastâmpărata dar dintr-o clasă cu 18 elevi numai fetița mea face năzbâtii???

  3. Avem probleme foarte mari cu unii elevi rromi chiar si in ciclul primar. Dacă nu sunt lăsați să asculte manele în ore, să ia lucruri de la ceilalți copii, să umble aiurea prin clasă în timpul orei și să vorbească în permanență foarte tare, reclamă că sunt discriminați și părinții ne amenință direct în stilul lor caracteristic. Politia ne spune că nu poate face nimic. Orele tinute intr-o astfel de atmosfera sunt un fiasco. Problema este deja foarte gravă. Multi dintre acești copii nu sunt deloc receptivi la sfaturi si cerințe de un minim bun-simț și emană extrem de multă violență. Am ajuns să îmi țin orele de matematică de la a 6-a pe ritmuri de manele.
    Ce e de făcut?
    De ce nu faceți o investigație pe acest subiect?

    1. Nu este nimica de facut, va sugerez sa luati ore la liceu, eu asa am facut, de fapt mai am 2 clase de a 6-a anul asta dar se rezolva la anul. Si acolo asculta manele si li se fix rupe de lectii dar mai poti negocia cu ei si stau la povesti si te lasa in pace. La minister le pasa numai de aceasta “egalitate de sanse” care imi pare ca a trecut de mult de la stadiul de fanatism cultist-religios la stadiul final de posesie demonica.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

De ce avem rezultate în creștere la Bac și Evaluarea Națională, care evaluează „rețetele date la meditații“, dar în scădere sau stagnare la PISA, care evaluează extern competențele reale? Ligia Deca: „Vorbim despre metodologii foarte diferite și despre niveluri de vârstă diferite / Putem ghici că a existat o creștere la PISA, dar ea a fost amortizată de efectul pandemiei“

Ministrul Educației din România, Ligia Deca, a declarat că având în vedere stagnarea rezultatelor de la PISA 2022, în raport cu cele din 2018, pentru România, „putem ghici că a…
Vezi articolul