Sindicatele din Educație au obținut de la premierul Ciucă înființarea unui comitet care să facă un plan și apoi să semneze un acord

8.477 de vizualizări
Foto: colaj – Gov.ro
Soluții „pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017” și „plata eșalonată a drepturilor salariale” pentru profesori, anunță Guvernul într-un comunicat de presă. Acestea sunt două dintre măsurile „pe termen scurt” pe care va încerca să le „identifice” noul comitet anunțat inițial de sindicatele din Educație, comitet care va fi coordonat de ministrul Sorin Cîmpeanu.

„Cele două părți”, adică sindicatele și Guvernul, au stabilit „un mecanism de lucru pentru continuarea dialogului și soluționarea dificultăților pe care le întâmpină acest domeniu, în cadrul unui calendar convenit de comun acord”, se mai arată în comunicatul citat.

Ce a declarat premierul: ”Dialogul este calea pentru a găsi măsuri echilibrate. În colaborarea cu dumneavoastră plecăm de la dorința comună de a susține prestigiul dascălilor, de a motiva cadrele didactice și de a plăti corect munca fiecărui angajat din sistemul de învățământ pentru a avea, în viitor, oameni bine pregătiți și educați”.

Nu a fost anunțată nicio măsură concretă, dar se vorbește în comunicatul Guvernului despre faptul că pe „termen scurt sunt avute în vedere soluții pentru modificarea Legii-cadru nr. 153/2017, plata eșalonată a drepturilor salariale, clarificări privind aplicarea unor sporuri și suplimentarea personalului nedidactic și didactic auxiliar, în raport cu nevoile corect identificate în sistemul național de învățământ”.

„Consultările vor fi coordonate, la nivelul Guvernului, de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu participarea ministerelor Muncii și Finanțelor”, potrivit Executivului.

Negocierile trebuie să se încheie cu un acord pe 4 februarie 2022, conform Guvernului.

„Aceste angajamente sunt circumscrise celor asumate prin Programul de Guvernare, respectiv ca în termen de 120 de zile de la preluarea mandatului, să fie prezentat un calendar de modificare a Legii-cadru nr. 153/2017.

Pe termen mediu și lung, consultările vor continua în perspectiva reformei legii salarizării, angajament asumat prin Planul Național de Redresare și Reziliență.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a subliniat faptul că Executivul este preocupat de soluționarea dificultăților semnalate de sindicatele din domeniu. În acest context, a menționat două măsuri aprobate de Guvern în ședința din această săptămână, respectiv suplimentarea cu 1175 a numărului de posturi din învățământul preuniversitar și includerea universităților de stat și private în categoria instituțiilor publice care beneficiază de schema de compensare și plafonare aplicată în contextul crizei energetice.

Un punct al discuției de astăzi, de la Palatul Victoria, a vizat pachetul de măsuri guvernamentale pentru gestionarea crizei energetice.

Primul-ministru Nicolae-Ionel Ciucă a arătat că aceste măsuri au scopul să protejeze cetățenii, indiferent de domeniul social în care lucrează, precum și sectoarele economice, de efectele creșterii prețurilor la gaze naturale și energie electrică. Pe lângă măsurile aflate acum în aplicare, începând cu 1 februarie, Guvernul va veni cu noi soluții de atenuare a efectelor crizei energetice, al căror impact, pentru lunile februarie și martie, este unul semnificativ.

La întâlnire, au mai participat, din partea Guvernului, reprezentanți ai ministerelor Finanțelor, Muncii, Cancelariei Prim-ministrului.

Din partea Federației Sindicatelor din Educație ”Spiru Haret” au participat președintele Marius Ovidiu Nistor și secretarul general Ionel Barbu, secretarul general al Federației Naționale Sindicală Alma Mater, Mihai Buțu, președintele Anton Hadăr și vicepreședintele Alin Mazăre iar Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) a fost reprezentată de președintele Simion Hănescu și Cornelia Popa Stavri”, mai scrie în comunicatul de presă al guvernului.

Citiți aici și ce au spus sindicatele despre întâlnirea cu premierul.

18 comments
  1. Din toamna ar fi cazul sa ne asteptam la noul plan cadru si la concedierea a cel putin 60% dintre profesori, dupa comasarea disciplinelor de studiu si reducerea numarului de ore. Acesta este adevarul pe care marii lideri sindicali vi-l ascund. Va spun asta din surse foarte sigure.

      1. E si normal sa dispara foarte multi. De la anul toti cei ce sunt la pensie trebuie sa aleaga intre pensie si salariu, iar cei peste 70 de ani nu mai au voie deloc. Deci da, nu e vreun secret sau noutate sindicalista ca vor disparea multe fosile din sistem. Poate asa mai are loc si tineretul. Inadmisibil sa faci detasari dupa plata cu ora pensionari. Daca vroiai sa te casatoresti, intemeiezi o familie in localitatea de domiciliu sau in alta parte decat localitatea unde erai titular, nu puteai de pensionari. Mi se pare corect. Nu poti lasa pe altii sa manance cu doua maini in timp ce altii, mai tineri, cu viata inainte, sa moara de foame.

  2. FARFURIDI (Cîmpeanu):
    Iată opinia mea. Din două una, dați-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! Dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, și anume în punctele esențiale esențiale… Din această dilemă nu puteți ieși. Am zis!

  3. FARFURIDI ( i.e.: Cîmpeanu ):
    Iată dar opinia mea. Din două una, dați-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! Dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, și anume în punctele esențiale. Din această dilemă nu puteți ieși… Am zis!

  4. Totusi :Campeanu gestioneaza corect ,sustinut in Coalitie,dialogul permanent este solutia.
    Nu fac politica,constat.

  5. “o” masura concreta necesara imediat..
    -desfiintarea imediata a titularizarilor..
    -audit extern
    -concedierea imediata a incompetentilor (80-90% din incasatorii de salariu)
    -angajarea oamenilor competenti in locul acestora.

  6. Își mai aduce cineva aminte sau doar eu? Au trecut atâția ani, s-a vindecat și locul…

    http://old.presidency.ro/index.php?_RID=det&tb=date_arhiva&id=10259&_PRID=arh
    http://old.presidency.ro/static/ordine/Pactul_National_pentru_Educatie.pdf

    PACTUL NAŢIONAL PENTRU EDUCAŢIE
    “Conştienţi de faptul că România se confruntă cu riscuri majore pe termen lung, întrucât sistemele sale de educaţie şi de cercetare înregistrează decalaje semnificative faţă de standardele, practicile şi rezultatele din ţările Uniunii Europene, ţări în care cunoaşterea a devenit resursa cea mai importantă a dezvoltării
    economico-sociale şi personale,

    Preocupaţi de perspectiva ca decalajul faţă de ţările membre ale Uniunii Europene să crească, Îngrijoraţi de posibilitatea ca generaţiile viitoare să fie la maturitate din ce în ce mai puţin competitive pe piaţa muncii şi tot mai puţin pricepute în gestionarea vieţii personale printr-o învăţare pe tot parcursul vieţii,

    Convinşi că, fără o intervenţie decisă şi coerentă, fără un efort permanent, real şi susţinut al instituţiilor responsabile, riscăm ca economia să stagneze, ca dependenţa noastră de inovaţiile venite din afară să sporească, iar democraţia să funcţioneze cu
    sincope,

    În acord cu responsabilităţile României care decurg din „Agenda Lisabona”, privind creşterea competitivităţii economice,

    Noi, reprezentanţii partidelor politice parlamentare, ai instituţiilor şi organizaţiilor subsemnate, ne angajăm solemn ca, în toate acţiunile noastre viitoare referitoare la educaţia naţională, să urmărim atingerea următoarelor OBIECTIVE:

    (…)
    2. Asigurarea în perioda 2008-2013, din alocarea bugetară anuală, a minimum 6% din PIB pentru educaţie şi a minimum 1% pentru cercetare, pentru a aşeza sistemele de educaţie şi de cercetare pe o temelie financiară solidă, pe durată medie şi lungă. Garantăm familiilor, elevilor şi profesorilor că regulile sistemului de educaţie nu se vor schimba de la an la an, că acesta va fi finanţat constant în funcţie de obiective clare şi asumate transparent, de rezultate şi indicatori de performanţă stabiliţi clar şi distinct pentru fiecare nivel de educaţie. Garantăm, de asemenea, depolitizarea şi profesionalizarea managementului instituţiilor de educaţie şi de cercetare. (…)

    Aceste 8 obiective vor fi reperele elaborării, în maximum 18 luni, a unei strategii coerente şi unitare privind sistemul şi instituţiile de educaţie.

    Preşedintele Partidului Social Democrat,
    Mircea Geoană

    Preşedintele Partidului Democrat-Liberal,
    Emil Boc

    Preşedintele Partidului Naţional Liberal,
    Călin Popescu-Tăriceanu

    Preşedintele Partidului România Mare,
    Corneliu Vadim Tudor

    Preşedintele Uniunii Democrate Maghiare din România,
    Béla Markó

    Preşedintele Partidului Conservator,
    Daniela Popa

    Liderul Grupului Parlamentar al Minorităţilor Naţionale,
    Varujan Pambuccian

    Preşedintele României.
    Traian Băsescu

  7. Nu s-a obținut nimic!! Pentru ce e nevoie de o comisie? Există de doi ani o lege care trebuie aplicată! Cum e posibil să dai o lege, iar apoi să înființezi o comisie care să discute dacă legea trebuie aplicată și în ce măsură trebuie aplicată?!

  8. Ar trebui să fie acordate toate drepturile bănești de când trebuia să intre în vigoare legea, plus penalități de întârziere, asta trebuie să solicite sindicatele, nu comisii și negocieri; trebuie cerut imperativ, altfel interesul lor este să tragă de timp.

  9. Ce discurs pe ocolite, care arată că nu vor. Vor doar sa amâne. Da aplicați legea în vigoare, că nu eu am votat-o. Prea multa filozofie sa aplice o lege în vigoare. Profesorii daca cedează, greva de avertisment a fost degeaba.
    Nu lăsați garda jos stimați profesori!
    Rușine guvernului!

  10. Nu o sa se intimple nimic … o sa amane pana in toamna cand deja inflatia e … sussss de tot si o sa ne mai dea inca 4% si mai “promit” ei ca de la 1 ianuarie 2023 o sa primim tot ce mai e de primit pana la 16% :))) iar sindicatul … o sa zica e bine si e tot ce au putut face.

  11. Sindicalistii nu au obtinut nimic !Greva inseamna sa pui lacatul pe scoala ,sa mori de foame o perioada ,sa te imprumuti de bani ,sa te duci in fata guvernului sa protestezi nu doar pentru salariu ci si pentru conditii de munca ,programe ,burse ,etc !pana atunci cele doua ore de avertisment se transforma intr un babysitting !
    Si daca tot vorbim de o generatie ‘tupeista ‘,sa invete si profesorul ‘ideea de tupeu ‘caci eleganta se transforma in supunere !bunul -simt in prostie iar luciditatea intr un permanent santaj emotional !
    Daca vrei ceva ,lupti !si daca vrei sa o faci du te pana la capat ,altfel lupta este o tampenie care nu isi are rostul !

  12. Dacă vrei să îngropi o problemă, atunci să înființezi o comisie pentru rezolvarea ei, eventual două sau trei. Ori comitete și comisii ca la Nea Iancu (Caragiale). Cîmpeanu bate câmpii și amână până la paște sau până la paștele cailor.

    1. “Gigi.ciocan” daca prostia ar durea ar fi vai de tine, tot timpul esti prostul de serviciu cand comenteaza pe acest portal. Du-te piaza rea si cauta sa comentezi la RATB, la CRF, ca au nevoie de prosti ca tine sa comenteze. Dar nu ai curajul sa faci asta ca ar face intr-un fel si ar da de tine oamenii din acele sectoare si ar fi vai de capul si de picioarele tale prostime intruchipata ce esti.

  13. Sindicatele sunt fericite si daca se infiinteaza un comitet care sa analizeze un comandament al comisiei care cerceteaza si analizeaza calitatea comitetului si comandamentului. Dupa aceasta analiza detaliata, asa, cam …pe jumate de an intinsa, se va constata ca…NIET. B-U-L-L-S-H-I-T-S !!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Personalul din învățământ a dat un exemplu întregii societăți, vaccinându-se într-o proporție dublă față de ținta la nivel național, anunță ministrul Educației: De luni peste 2,8 milioane de elevi merg fizic la școală

Personalul din învățământ a dat un exemplu foarte bun întregii societăți, vaccinându-se într-o proporție dublă față de ținta anunțată de premierul României pentru data de 1 iunie, potrivit declarației ministrului…
Vezi articolul

Material susținut de NextLab.tech

Profesoara Petruța Oprișoiu: Chiar dacă suntem o școală din mediul rural, elevii sunt fascinați de lumea roboților. Le-am dat curaj, încredere. Niciodată nu le-am spus „Nu o să puteți!”. Și am reușit

„Ținând cont de faptul că suntem o școală din mediul rural, elevii chiar sunt fascinați de lumea roboților. Aș încuraja orice profesor să încerce, pentru că se vor descurca și…
Vezi articolul
Modificările pentru Bacalaureat -Când au loc detașarea la cerere și detașarea în interesul învățământului

Orice persoană cu studii superioare poate să predea în școli, fără module de pregătire sau masterat didactic, prin excepția introdusă în noul proiect de lege / „Trebuie să începem să fim un pic mai deschiși în ceea ce înseamnă recunoașterea competențelor din contexte formale, informale” – Ioana Lazăr, secretar general al Ministerului Educației

Orice persoană cu studii superioare ar putea să devină cadru didactic, chiar dacă nu a urmat programele de formare psihopedagogică sau nu are masteratul didactic, potrivit unei excepții din proiectul…
Vezi articolul