Soluția propusă de ministrul Educației din Italia, la problema declinului numărului de elevi: E nevoie ca profesorii să aibă clase mai mici și să creștem timpul petrecut în școală, nu să tăiem posturi didactice

16.250 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Tăierea de posturi didactice nu este soluția pentru problemele produse de scăderea numărului de elevi, ci reducerea numărului de elevi în clase și mai mult timp petrecut de copii la școală, spune ministrul din țara cu cea mai îmbătrânită populație din Europa și cu unele dintre cele mai dramatice probleme demografice, Italia. Discuțiile auzite în ultimele luni în România, asociate scăderii numărului de elevi, au loc și în această țară, care se așteaptă ca “în zece ani să fie cu 1,4 milioane mai puțini elevi” decât în prezent, după cum a spus, marți, ministrul Patrizio Bianchi, citat de ANSA.

El a insistat, în cadrul unor audieri parlamentare, că scăderea numărului de copii nu înseamnă că e nevoie de mai puțini profesori. “Dar e nevoie ca profesorii să aibă clase mai mici și să creștem timpul petrecut în școală. (…) Trebuie să renunțăm la automatismul de gândire potrivit căruia e nevoie de un număr fix de profesori pentru un număr dat de elevi”.

Ministrul citat a argumentat și împotriva contractelor temporare de muncă, reprezentând două din cinci posturi didactice din Italia, profesorii cu experiență având nevoie de stabilitate, după cum a insistat oficialul.

Situația numărului de elevi din Italia a devenit o problemă de interes internațional în pandemie, analizată din perspectiva rolului pe care tinerii îl au inclusiv în eforturile de redresare, după criza actuală. Săptămâna trecută, New York Times semnala, în cazul Italiei, o altă problemă care se face simțită și în România – cea a numărului crescând de copii care renunță la școală, în contextul închiderii școlilor și al trecerii la predarea online, Italia având deja o problemă acută a abandonului școlar dinaintea crizei Covid-19. Închiderile din pandemie au fost însoțite de riscul ca tinerii – “cea mai mare și mai rară resursă pentru un reviriment post-pandemic solid” – să se simtă abandonați, notează publicația citată.

Photo 195102392 © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Eu cred că dumneavoastră, care ați comentat nu lucrați în învățământ!
    Dacă vreți, putem compara cu o familie care are 2 copii sau care are 5. Sigur timpul acordat fiecaruia nu este egal in ambele cazuri .
    Cât despre cât de bine știm să fim profesori,părinți sau elevi asta e deobicei treaba altora .

    1. Sau dacă elevul respectiv nu invata de când se știe, desi colegi ai lui care au aceiași profesori, sunt activi și cooperanți la orele de curs. Deh, dacă materialul este leneș, poți sa fgii cel mai talentat și dedicat profesor, lenesul nici nu observa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Directoarea Centrului de Asistență Educațională CJRAE Mehedinți, plasată în control judiciar de DNA pentru luare de mită. Surse: Ar fi fost prinsă în flagrant luând mită pentru angajarea unei persoane pe un post de consilier școlar

Directoarea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Mehedinți, Andreea Florentina Bădescu, este inculpată într-un dosar penal deschis de Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Craiova, pentru acuzația de…
Vezi articolul

Cele două dorințe ale ministrului Cîmpeanu, la revenirea tuturor elevilor la școală pentru următoarele 14 săptămâni: Eu, ca ministru al Educației, nu doresc să mai modificăm structura anului școlar / Nu îmi doresc să mai trecem școala în online

“Eu, ca ministru al Educației, nu doresc să mai modificăm structura anului școlar”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi24. Acesta a vorbit pentru prima dată despre „vacanța forțată” pe care…
Vezi articolul

“Pact pentru lectură”: Editorii cer autorităților, printr-o petiție online, să adopte “în al 12-lea ceas” politici publice care să “reașeze cititul printre prioritățile românilor” și să combată analfabetismul funcțional

Un “Pact pentru Lectură”, ce are drept scop să contribuie la combaterea analfabetismului funcțional și să “reașeze cititul printre prioritățile românilor”, a fost lansat, luni, sub forma unei petiții online.…
Vezi articolul

De 1 Iunie se redeschide Baza Cireșarii, fostul Parc al Copiilor / Prin Ordin de ministru se va realiza un nou teren multifuncțional pentru handbal, baschet, volei și tenis, vestiare, alei pietonale, spații verzi, instalație pentru iluminat nocturn, iar copiii se vor putea înscrie gratuit la activități sportive

După o lungă perioadă de timp, Ministerul Educației a decis ca începând cu data de 1 iunie 2022, Baza Cireșarii să fie redeschisă publicului, potrivit unui comunicat de presă. Baza…
Vezi articolul