Situație extremă în cazul elevului mutat la trei școli pe motiv că ar fi agresiv: Clasa sa învață online timp de o săptămână / La începutul anului, elevul a învățat singur în actuala școală pentru că părinții refuzau să își aducă copiii la școală

3.361 de vizualizări
Foto: © Marmogar | Dreamstime.com
Clasa în care învață elevul de 9 ani din județul Dâmbovița, care a agresat un coleg de clasă recent, va învăța online săptămâna aceasta, a decis conducerea școlii, spune inspectoarea generală școlară, Adriana Tudose, pentru Edupedu.ro. Este vorba despre elevul mutat până acum la trei școli pe motiv că ar fi agresiv. Întregul caz a generat până acum decizii și situații extreme și nemaiîntâlnite: o perioadă, elevul a învățat singur în actula școală pentru că părinții refuzau să își aducă la școală copiii, iar de cazul său se ocupă doi consilieri școlari, nu unul așa cum ar trebui. “În această săptămână urmează ca instituțiile abilitate să caute soluții”, a mai spus șefa ISJ Dâmbovița, Adriana Tudose.

Conducerea școlii din Valea Voievozilor a luat o decizie extremă: întreaga clasă în care învață elevul de 9 ani care a lovit un coleg săptămâna trecută să învețe online timp de o săptămână. Este vorba despre elevul mutat până acum la 3 școli din Dâmbovița, considerat agresiv.

“Școala, în acest moment a luat decizia ca respectiva clasă să intre în online timp de o săptămână. În acest timp, instituțiile abilitate care au atribuții în rezolvarea acestei situații se vor așeza la aceeași masă, vor întocmi un plan: CJRAE, DGASPC, conducerea școlii. Părinții copilului au fost prezenți la discuția de luni”, a spus pentru Edupedu.ro, șefa inspectoratului școlar general Dâmbovița, Adriana Tudose.

Amintim, joia trecută, elevul de clasa a III-a la școala din Valea Voievozilor, comuna Răzvad, și-a lovit un coleg de clasă care, potrivit poliției județene, a avut nevoie de îngrijiri medicale.

Elevul “se integrase foarte bine în colectiv, dar și-a schimbat comportamentul când părinții l-au retras de la consilierea școlară”, spunea recent directoarea școlii, pentru Edupedu.ro.

În 10 martie, la câteva zile după ce Edupedu.ro a scris că elevul de clasa a III-a din județul Dâmbovița, mutat la trei școli pe motiv că ar fi agresiv, este ”un copil normal”, spunea reprezentanta CJRAE.

Nu este prima oară când în acest caz apar situații extreme. Elevul a învățat singur în școală o perioadă când a fost mutat la cea de-a treia școală, din Valea Voievozilor, unde învață acum. Atunci, părinții elevilor au protestat și refuzat să își aducă la școală copiii.

În plus, doi consilieri școlari s-au ocupat de cazul său, nu unul, așa cum se întâmplă în mod obișnuit.

Ce spun doi secretari de stat ai Ministerului Educației despre acest caz

Secretarul de stat din Ministerul Educației, Florian Lixandru, povestea recent la TVR1 că s-a ocupat personal de acest caz și că elevul s-a integrat foarte bine în colectiv pentru că i s-a găsit o pasiune pe care s-a canalizat.

“Un copil de clasa a III-a, poate un pic mai violent, poate un pic mai agitat, poate că școala la momentul respectiv nu a știut cum să acționeze, astfel încât să îl stăpânească și să-i găsească alte preocupări, a ajuns la acte de violență în clasă și au fost practic marginalizat de toți colegii. Toți părinții au cerut eliminarea lui din clasă. Nu poți să elimini un elev din clasă. Până la urmă, părinții au recurs la varianta transferului, au solicitat transfer la unitatea de învățământ din afara orașului Târgoviște, dar părinții din această clasă au făcut valuri și au trimis mesaje pe grupuri de whatsapp către părinții de la școala unde copilul s-a dus, învrăjbind familiile acelor copii împotriva acestui copil și familiei lui.

Am avut o discuție cu reprezentanții părinților din clasă, cu învățătoarea care era foarte speriată de ce o să se întâmple, parcă ar fi urmat să vină un monstru în clasă. Era un copil, un copil pe care dacă știi cum să-l abordez și cum să lucrezi cu el, cu siguranță o să-i găsești și partea bună, pentru că fiecare copil care este agresor, are și o latură pozitivă. Dacă noi știm să descoperim și să-l capacităm și să-l determinăm să facă altceva decât ceea ce el ar dori să facă, de multe ori reacționa, se răzbuna pe colegii lui care îl marginalizau și voia să iasă în evidență. Acel copil avea înclinație către robotică, de exemplu și am zis: „domnule, găsiți-i o preocupare”. S-a integrat copilul în clasă, a mers, a terminat anul școlar acolo”, spunea Lixandru la TVR1.

La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, a spus în martie că știa cazul chiar de acum câțiva ani, când copilul era la grădiniță și a manifestat un comportament dificil. La vremea respectivă, Sorin Ion era inspector școlar general în județul Dâmbovița.

În luna martie, când a fost transferat copilul la școala din Voievozi, Sorin Ion a fost întrebat în cadrul emisiunii Acces Direct de la Antena 1, ce soluții mai sunt, dacă va mai exista un caz de violență în școala în care ajunge acest copil. Sorin Ion a declarat atunci că a avut discuții până la nivelul președintei Autorității Naționale pentru Protecția Copilului: “Soluțiile nu le ia un om, ci niște instituții, așteptăm soluții de la cei care sunt calificați în această zonă, DGASPC, consilier școlar, inspector școlar”, a spus secretarul de stat în ministerul Educației. 

Sorin Ion spunea atunci: “Pe de altă parte, înțeleg îngrijorările părinților, însă de aici, până la a cere să dispară acel copil din școală, este cale destul de lungă și nu acceptăm așa ceva. Soluția este colaborarea dintre instituții, pentru a i se acorda acestui copil ajutorul. Un copil terorist nu există, această abordare este una profund greșită, repet, înțelegând îngrijorările părinților, am convingerea că instituțiile în drept vor găsi soluția cea mai bună, astfel încât copilul să fie integrat la școală“, a precizat acesta. 

Sorin Ion a anunțat că elevul va avea un al doilea consilier școlar. 

“În urma discuțiilor noastre cu Centrul Județean de Resurse și Asistență educațională, deja s-a luat măsura ca la unitatea de învățământ la care oficial copilul este înscris în acest moment, pe lângă consilierul școlar, deja existent în școală, să fie repartizat un al 2-lea consilier, pentru a putea supraveghea suplimentar. Elevul, să știți, că și dacă nu este oficial încadrat la elevii cu cerințe educaționale speciale, asta nu înseamnă că nu poate să beneficieze de consiliere. Ceea ce este extrem de important în această situație, colaborarea cu familia, care familie trebuie să accepte că elevul are o problemă de comportament. Am înțeles că la acest moment nu acceptă acest lucru și că e necesară intervenția asupra lui. După părerea mea, percepția publică este puțin exagerată. Vorbim de un copil în clasa a III-a, totuși”, a spus secretarul de stat. 

Referitor la transferul elevului, Sorin Ion a recunoscut că transferul nu rezolvă problema, ci o mută dintr-o parte în alta.

Între timp, elevul a mers la consiliere școlară, cu doi consilieri, și până să fie retras de mama sa, în septembrie 2023, elevul se integrase, spune directoarea școlii.

Cronologia cazului

În martie anul acesta, elevul de clasa a III-a din județul Dâmbovița a fost mutat la a treia școală, cea din Valea Voievozilor, pe motiv că ar fi agresiv. Elevul fusese mutat de la Școala Gimnazială Coresi din Târgoviște unde și-ar fi agresat colegii. Cazul a fost intens mediatizat, după ce un grup de părinți din această școală a ieșit în stradă și a protestat în fața școlii, în data de 21 februarie, pe motiv că băiatul de clasa a III-a este violent cu colegii săi și au cerut măsuri. 

Directoarea școlii Gimnaziale Coresi, Georgeta Gogeanu, le-a transmis părinților prezenți la protest că a încercat să ia toate măsurile care să ofere acces liber la educație tuturor copiilor din această școală.

Am luat toate măsurile pe care legea ni le permite și în speță la nivelul lui de vârstă. Tot ce se poate aplica ca sancțiune este observația, mustrarea scrisă însoțită de scăderea notei la purtare. Cu fiecare sancțiune pe care am aplicat-o, comportamentul copilului a devenit și mai violent.

Deși copilul nu este certificat cu cerințe educaționale speciale, în permanență, minim un adult din instituția școlară se află în preajma sa. Din nefericire, uneori suntem 3, 4, 5, 6 și nu reușim să facem față”, a declarat directoarea școlii Gimnaziale Coresi, Georgeta Gogeanu.

Am făcut întâlniri cu părinții copilului, atâta vreme cât aceștia au venit. Am organizat activități de consiliere individuală a copilului cu consilierul școlar, nu-l confundați cu psihologul, are cu totul alte atribuții. La nivelul claselor, am organizat activități de consiliere de grup, nenumărate activități în colaborare cu poliția”.

Tot pe 21 februarie, D.G.A.S.P.C. Dâmbovița a transmis presei un punct de vedere referitor la cazul de la Școala Gimnazială Coresi.

Cazul copilului a fost evaluat de specialiștii Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Dâmbovița, la domiciliu, în prezența reprezentantului legal, constatându-se faptul că minorul nu se afla într-o situație de abuz, neglijare sau exploatare alături de părinți, astfel încât nu s-a impus instituirea unei măsuri de protecție specială, conform prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, în baza sesizărilor primite.

Specialiștii instituției au constatat că minorul respectă regulile din familie și participă la activități extrașcolare, dar având în vedere sesizările privind comportamentul copilului din mediul școlar, au recomandat consilierea psihologică a acestuia. Părinții au fost invitați la sediul instituției pentru includerea copilului într-un program de consiliere psihologică, însă au transmis olograf faptul că vor apela la serviciile unui psiholog privat.

Atunci, unii părinți de la școala Coresi au depus și plângeri penale la poliție în urma incidentelor de la școală în care a fost implicat băiatul, a confirmat pentru Edupedu.ro Inspectoratul județean de poliție Dâmbovița: “Sunt efectuate cercetări, sub supravegherea unui procuror de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Târgoviște, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de lovire sau alte violențe, amenințare, distrugere și portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase”, a menționat purtătorul de cuvânt al IPJ Dâmbovița, Liță Ana Maria Georgiana. 

Pe 27 februarie, la solicitarea părinților, Inspectoratul școlar Dâmbovița a aprobat decizia de transfer a elevului, la solicitarea părinților, la școala Valea Voievozilor din comuna Răzvad.

Reacția Ministerului Educației atunci: Băiatul avea probleme de comportament încă de la grădiniță, își amintește secretarul de stat în ministerul Educației, Sorin Ion, care la vremea respectivă era inspector școlar general în județul Dâmbovița.

Photo © Marmogar | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:

Elevul din Dâmbovița, mutat până acum la trei școli pe motiv că ar fi agresiv, a lovit un coleg / Elevul se integrase foarte bine în colectiv, dar și-a schimbat comportamentul când părinții l-au retras de la consilierea școlară, spune directoarea școlii
Un elev de clasa a III-a din județul Dâmbovița, mutat la trei școli pe motiv că ar fi agresiv, învață singur în actuala școală / Părinții elevilor protestează și refuză să își aducă la școală copiii de câteva zile
Copilul de clasa a III-a de la Școala Valea Voievozilor, din Dâmbovița, mutat în mai multe școli pe motiv că ar fi violent, „este un copil normal”, spune reprezentanta CJRAE, după evaluarea psiho-comportamentală a acestuia / Părinții celorlalți 150 de elevi din școală refuză de o săptămână să-și trimită copiii la cursuri de frica lui
Au început să revină la şcoală elevii care au absentat pentru că părinții se tem pentru siguranța lor, în urma transferului unui elev de clasa a III-a acuzat că ar fi agresiv, anunță Inspectoratul Școlar Dâmbovița

7 comments
  1. Asemenea copii se află în aproape toate clasele (poate nu sunt peste tot cazuri chiar așa de grave, dar nu sunt nici departe de cazul acesta) și ei distrug întregul colectiv. Datorită lor nu se fac orele, iar învățătorii și profesorii, în loc să își poată practica liniștiți meseria, sunt nevoiți să stea între agresori și ceilalți copii, pentru ca aceștia să plece acasă, la părinții lor, întregi (pe cât de mult se poate).
    Părerea mea este că acești copii ar trebui să fie izolați în școli, sau măcar clase, dedicate doar copiilor cu probleme de comportament. Să se nenorocească ei între ei și să îi lase pe cei normali să învețe și să se bucure de școală.

  2. Soluția e simplă!
    Zecile de copii care respectă legea trebuie salvați de aceste abuzuri la care sunt supuși pt. a proteja unul singur.

    Copilul se încadrează clar pt școala specială!

    Dacă nici acolo nu se integrează, școlarizare la domiciliu (dacă acceptă profesorii).

    Dacă nu, declarațiile tuturor din școală, că refuză școlarizarea și drum bun!

    Trebuie doar voința politică!
    Și creat un precedent ca să nu se mai repete așa ceva și în alte școli!

    P.S. Decidenți din Minister, mai gândiți -va si la sănătatea oamenilor din aceste școli pe unde il plimbati.

    Și la ,,starea de bine” (ca tot o perorați mereu) celorlalți elevi.
    Dar și la efectul national al unor asfel de știri.

    P.P.S Nu mai confundați toleranța cu ideologia integrării cu orice preț.

  3. ” ca și cum ar fi un monstru” – pai nu este?! 6 adulți nu i făceau față! Întâlniri nenumărate cu politia, consiliere etc și bestia nu poate fi Îmblânzita. Nu e terorist?! O fi ambasadorul păcii, sa I dam premiul Nobel!
    Acești nerusinati din minister acuza învățătoarea, parintii de reacții ” exagerate “, de faptul ca nu știu cum sa abordeze îngerașul.
    Ați distrus învățământul, ați luat cadruluii didactic orice putere și autoritate și le ați dat părinților și progeniturilor .
    În învățământ nu trebuie sa mai între nimeni, iar cei care pot sa fuga, sa scape cât mai repede!

    1. Ce bine stiu domnii din minister sa rezolve situatiile, dar nu coboara la catedra sa-si faca profesia zi de zi. Stiu doar sa dea “indicàtii pretioase” si sa arunce cu piatra in cei care infrunta situatiile imposibile. Cei precum acest Lixandru au distru si continua sa distruga scoala romaneasca.

  4. Sa vina la mine la școala acest mic Rambo , cred că îl bat elevii de aici din prima săptămână de nu mai iese din casă copchilul asta.

    Ce se omite, acesta e de bani gata și e băgat doar la scoli de fitze, de aici problemele, că părinții au relații, sa stea toată școala online ptr el e o jignire. Este încălcarea dreptului la educație al celorlalți. Sa meargă în școlile care sunt in realitate, de exemplu la judetul Prahova unde era profa aia de engleza in aprilie.

  5. Legea este proasta. Ar trebui niste oameni responsabili sa o dea afara pe Dr. Deca si pe acest politruc Lixandru + pe altii asemenea, sa puna la conducere niste oameni competenti care sa schimbe legea.

    Solutia pentru acest copil lovit de soarta si de incompetenti este probabil scolarizarea la domiciliu daca se incadreaza in vreo categorie de beneficiari ai scolarizarii la domiciliu. Este nevoie si de un program de terapie pentru copil si familie. Probabil e nevoie si de ajutorul unui psihiatru.
    Daca nu se intervine sau se intervine aiurea la indicatiile politrucului tulburarile de comportament se pot agrava. Nu dispar de la sine si nu se sperie de 2 consilieri. Chiar si cu terapie si cu un medicament care sa ajute la socializare prognosticul poate fi negativ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către ministrul Educației, pentru dotarea claselor cu minibiblioteci și cărți noi: “Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le cartea accesibilă”

Doi învățători din Bacău îi solicită ministrului Educației, printr-o scrisoare deschisă, inițierea unui program guvernamental de promovare și susținere a lecturii în școli. „Puteți schimba istoria educației și destinul elevilor, făcându-le…
Vezi articolul
Daniel David / Foto: UBB

Daniel David: Grevele se fac să genereze probleme, altfel nu poți mobiliza autoritățile să te asculte, iar greva din învățământ este făcută în acest scop, depinde de înțelepciunea autorităților cum detensionează situația. Acum e o chestiune care ține de psihologie

Daniel David, profesor de psihologie clinică și rector al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a spus referindu-se la greva generală din învățământ: “Grevele se fac să genereze probleme, dacă greva nu…
Vezi articolul

Cine va conduce Institutul Cultural Român din Lisabona: Dinu Gîndu a fost directorul Casei de cultură a studenților din Galați, consilier la Ambasada României din Buenos Aires, vicepreședinte PNL Diaspora / VIDEO Bâlbâielile de la audierea în Parlament

Dinu Gîndu va conduce filiala Institutului Cultural Român (ICR) din Lisabona, după ce a primit aviz favorabil la audierea din Parlament, scrie G4Media.ro. Potrivit unui filmuleț de la audiere, aceasta…
Vezi articolul