“Nu consider că este vreun conflict”, a răspuns Radu Szekely, secretar de stat pentru echitate și egalitate de șanse în Ministerul Educației, când a fost întrebat dacă nu există un conflict de interese sau o problemă de etică după ce a semnat aprobarea cererii de înscriere a școlii private co-fondate de el în programul de pilotare în care s-au calificat doar 6 din cele 20 de școli înscrise. Iar respectiva instituție, Școala Româno-Finlandeză ERI de la Sibiu, a este singura școală privată dintre cele care au primit aprobarea comisiei pe care Radu Szekely o conduce în calitate de secretar de stat, deși au mai candidat alte trei instituții de învățământ particulare pentru un loc în acest program.
Ministerul Educației a anunțat joi, 2 septembrie, că acordă titlul de școală-pilot, pe baza Articolului 26 din Legea Educației, unui număr de 6 școli.
1. Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București;
2. Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” din municipiul Baia Mare;
3. Școala Gimnazială nr. 1 din localitatea Curcani, județul Călărași;
4. Școala Gimnazială „Ion Neculce” din municipiul Iași;
5. Școala Gimnazială Româno-Finlandeză ERI din municipiul Sibiu;
6. Școala Gimnazială „Gheorghe Vernescu” din municipiul Râmnicu Sărat, județul Buzău.
Una dintre acestea este Școala Gimnazială Româno-Finlandeză ERI din municipiul Sibiu. Potrivit CV-ului secretarului de stat din Ministerul Educației, Radu Szekely, acesta este unul dintre fondatorii acestei școli private, lucru confirmat de acesta în interviul acordat EduPedu.ro, de mai jos. Szekely a fost din iulie 2015 până în februarie 2021 co-fondator și președinte al Fundației Didactica, organizația care a înființat respectiva școală particulară. În februarie 2021 a fost numit secretar de stat.
Szekely spune că a avizat și aprobat deciziile pentru toate școlile pilot, inclusiv pentru aceasta, spunând că „eu m-am retras de ceva vreme din fundația respectivă. Deci nu mai am legătură cu ea. Dar nu mi se pare că e un conflict de interese pentru că nu am niciun interes în școala respectivă”.
Secretarul de stat spune că au depus cerere pentru a deveni școli pilot alte 3 instituții de învățământ private, două fiind respinse pentru că „nu aveau propuneri care să se încadreze ca pilotare. Erau programe, de fapt, care puteau fi implementate fără derogări”.
Redăm răspunsurile oficialului guvernamental:
“Edupedu.ro: A cincea școala din această listă este Școala gimnazială Româno-Finlandeză ERI din Sibiu. Sunteți fondatorul acestei școli?
Radu Szekely: Da, am co-fondat-o.
Edupedu.ro: Ați participat la acceptarea școlii în acest proiect?
Radu Szekely: Eu am avizat toate ordinele de ministru. Nu am fost eu cel care a negociat cu ei sau a discutat cu ei, dar le-am avizat pe toate.
Edupedu.ro: Și nu este o chestiune de conflict de interese?
Radu Szekely: Nu există niciun interes, nici financiar, nici emoțional.
Edupedu.ro: Este o decizie pe care o luați pentru școala dumneavoastră. O decizie dintr-o funcție publică pe care o luați pentru școala proprie din mediul privat.
Radu Szekely: Păi nu mai e școala mea, faptul că am co-fondat-o odată…
Edupedu.ro: Fondatorii nu rămân în permanență, pot pleca? În orice organizație de tipul asociațiilor sau fundațiilor, fondatorul rămâne acolo până când acea organizație se dizolvă, din câte știu.
Radu Szekely: Nu, eu m-am retras de ceva vreme din Fundația respectivă. Deci nu mai am legătură cu ea. Dar nu mi se pare că e un conflict de interese pentru că nu am niciun interes în școala respectivă.
Edupedu.ro: Este etic ca singura școală privată acceptată de minister în acest program să fie școala pe care ați fondat-o?
Radu Szekely: Asta nu știu, spuneți-mi voi dacă e etic sau neetic. Nu văd nimic neetic pentru simplul motiv că au aplicat. Ar fi fost nedrept să îi resping pentru motivul ăsta. Pentru că dacă fac treabă bună și vor să piloteze ceva, dacă voiau și alții puteau să vină, nu era nimic…
Edupedu.ro: Au mai fost și alte școli private care au aplicat?
Radu Szekely: Da, au mai fost două. Una și-a amânat pentru anul viitor, ca să se pregătească mai bine și a doua nu avea… Nu, trei au fost, a fost și Transilvania College. Nu aveau propuneri care să se încadreze ca pilotare. Erau programe, de fapt, care puteau fi implementate fără derogări.
Edupedu.ro: Școala pe care ați fondat-o ce propunere de pilotare a avut?
Radu Szekely: Derogare de la modul de structurare a anului școlar și folosirea manualelor, dacă țin bine minte, doar acestea două au fost. Să nu mai folosească manuale, ci să folosească materiale de învățare, altele decât manualele avizate de Ministerul Educației.
Edupedu.ro: Dar manualul, oricum, este un suport – poate să nici nu fie folosit, pentru că un profesor trebuie să se folosească de programă, nu ești obligat să folosești manualele, ca profesor.
Radu Szekely: Conform Regulamentului de Organizare și Funcționare (ROFUIP) trebuie să folosești manuale avizate de către Ministerul Educației. Ei voiau să folosească manuale din Finlanda.
Eu nu am vorbit în timpul evaluărilor cu cei de la școală, eu am participat la o singură întâlnire cu toți cei care au vrut în proiectul de școli-pilot la început, după care nu am mai fost implicat direct în discuțiile cu ei. Au fost oameni din direcții și…
Edupedu.ro: Sunteți președintele comisiei care a aprobat lista de șase școli-pilot, ați participat la aprobarea lor?
Radu Szekely: Da, pentru că nu se putea altfel, trebuia să le semnez.
Edupedu.ro: Nu vă puteați recuza?
Radu Szekely: De ce? Care ar fi fost…
Edupedu.ro: Pentru că este o decizie pe care o luați pentru școala pe care ați fondat-o.
Radu Szekely: Bun, dar majoritatea oamenilor care lucrează în Ministerul Educației au lucrat la o școală înainte. Sunt detașați, sunt veniți din școli, toți inspectorii școlari adică nu cred că este o situație…
Edupedu.ro: A mai lucrat cineva din această comisie într-una dintre școlile care sunt acum pe această listă aprobată de școli-pilot?
Radu Szekely: Sincer nu știu să vă spun, nu vreau să mint, nu știu să vă spun. Nu am verificat.
Eu nu am considerat că e un conflict de interese pentru că interesul pentru mine presupune o valoarea financiară, adică conflictul de interese pur și simplu pentru că la un moment dat am lucrat sau am înființat școala – că de fapt nu am fost plătit niciodată pentru ce am făcut acolo, nu am lucrat propriu-zis – neexistând niciun interes financiar nu am văzut că ar fi un conflict de interese.”
În interviul pentru Edupedu.ro, Szekely a vorbit despre ce va pilota fiecare școală din programul lansat pentru acest an, dând detalii despre proiectele propuse.
“Edupedu.ro: Ce pilotează aceste școli?
Radu Szekely: Au fost 20 de școli care au depus scrisoarea de intenție care este, conform procedurii, primul pas. Din acestea, 15 au depus și documentele ulterioare cu ceea ce vor să piloteze. Din acestea au rămas 10 în procedura de evaluare, pentru că cinci propuseseră niște măsuri, niște programe care nu erau de fapt pilotări ci erau programe de învățare mai inovative, dar pe care le puteam face fără derogări de la legislație, deci nu reprezentau pilotări sistemice, ci erau specifice unui context și se puteau face în cadrul legal actual fără nicio problemă.
Din cele 10 care au rămas și care într-adevăr erau pilotări, măsuri care reprezentau fie elemente complet inovative față de ceea ce se face în momentul de față, cum era o școală din Sinaia care propunea un nou model de Bacalaureat sau abordări curriculare diferite care presupun derogări de la programa școlară, planurile-cadru.
Nu am putut să le acceptăm pe cele care presupun derogări de la lege, trei dintre ele presupuneau derogări de la lege, pentru că nu avem noi capacitatea să dăm aceste derogări. În felul în care este scrisă legea, în momentul de față, prin articolul 26, ne dă voie să înființăm școli pilot, dar nu spune nicăieri că ministerul poate fi abilitat să dea derogare de la o lege organică.
Și atunci cele trei au trebuit respinse. A patra care a fost scoasă de pe listă, a fost scoasă din proprie inițiativă, este o școală din Constanța care a preferat să aștepte până anul viitor pentru a se pregăti mai bine. Au rămas acestea șase care pilotează fie abordări curriculare noi, de exemplu predarea pe arii de învățare în loc de predarea pe discipline, folosind profesor de la mai multe discipline pentru a predea integrat arii de învățare noi
Edupedu.ro: Dar acest lucru nu este în lege, predarea transdisciplinară, de ce trebuie pilotată?
Radu Szekely: Nu a fost aplicată niciodată pentru că nu există legislația subsecventă. Adică în momentul de față nu există metodologie prin care doi profesori să poate intra la clasă în același timp și se predea din perspective diferite. Sau să împărțim lecțiile sau programa de fizică între profesori care să o predea la diverse discipline, la alte discipline.
Edupedu.ro: Care este cel mai îndrăzneț proiect care se pilotează, există vreo propunere care v-a atras atenția în mod deosebit și care ar putea fi după aceea “scalată” la nivelul întregului sistem de învățământ?
Radu Szekely: Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București. E cel mai curajos pentru că regândește modul în care se organizează învățarea la clasa a XII-a. Ei au vrut să înceapă de sus în jos, de la a XII-a să o ducă spre a XI-a, a X-a, a IX-a, în condițiile în care toate celelalte școli încep cu primul an din ciclu.
„Lazăr” a început cu a XII-a și vrea să modifice programa și planul-cadru în așa fel încât în primul semestru să se predea mai mult alte discipline decât cele de Bacalaureat și de examene la facultate, acolo unde e cazul, iar în al doilea semestru se concentreze orele pe disciplinele acelea. Nu e o mare revoluție din punct de vedere real pentru că oricum asta se întâmplă, însă ce face această școală este că regândește inclusiv normele didactice și încadrarea profesorilor, ceea ce e o pilotare semnificativă pentru că vom vedea dacă profesorii sunt de acord și cum reacționează la ideea de a avea mai multe ore în toamnă și mai puține în primăvară și invers.
Adică o distribuție inegală a normelor didactice pe săptămâni, pe semestre și va fi foarte important și pentru noi să monitorizăm și să vedem dacă funcționează bine atunci să putem extinde și la nivelul țării. Crește foarte mult la Liceul „Gheorghe Lazăr” și numărul orelor opționale la alegerea elevilor, nu a școlii. Adică o să includă în planul-cadru discipline și ore care nu sunt prevăzute în momentul de față în planul-cadru pentru a fi predate de profesori.
Edupedu.ro: Cum se va face asta, prin reducerea trunchiului comun?
Radu Szekely: Prin modificarea trunchiului comun. Programa școlară în momentul de față acoperă 75% din orele pe o disciplină. Restul de 25 sunt la dispoziția profesorului și școala a solicitat prin pilot să poată redistribui orele acelea pentru a face discipline opționale, la alegerea elevilor.”
Trei oameni din minister vor monitoriza 6 scoli, câte două fiecare
“Edupedu.ro: Ce mecanisme de monitorizare a proiectului există? Cine vor fi oamenii care analizează datele, din ce domenii vin, cum se face monitorizarea care este foarte importantă la o pilotare?
Radu Szekely: Există o metodologie de monitorizare care solicită în primul rând planurile-cadru noi în cazul lor, în cazul celor de la „Lazăr”, de exemplu, și monitorizarea se face prin biroul de pilotare din cadrul Direcției Generale România Educată.
Vor fi trei oameni, practic fiecare va avea două școli de monitorizat pe parcursul anului și se monitorizează pe baza unor criterii de impact asupra elevilor.”
Nu există grup de control în pilotare
“Edupedu.ro: Și ce se monitorizează, doar clasele acestea?
Radu Szekely: Doar clasele care intră în pilot. Acolo unde intră tot liceul intră în pilotare, se monitorizează toată școala, dacă intră doar o clasă pe nivel, pentru că sunt două școli unde nu intră tot nivelul, ci doar o clasă sau două, se monitorizează și cele care nu intră pentru a vedea diferența.
Edupedu.ro: Deci nu exista un grup de control, adică o clasă asupra căreia nu se aplică nicio metodă nouă și care să fie comparată cu grupul pilot?
Radu Szekely: În momentul de față, acolo unde intră toți nu ai cum să faci grup de control și e destul de greu să monitorizezi sau să vezi rezultatele în primul an pentru că nu ai element de comparație încă.
Putem să comparăm rezultatele la Bacalaureat, de exemplu, la Colegiul Național „Lazăr”, de anul viitor, cu cele de anul acesta, însă e greu de estimat care este impactul pilotării. Însă gradul de satisfacție al elevilor, participarea la cursuri, rezultatele învățării pe parcurs, progresul toate acestea vor fi monitorizate și vom vedea dacă sunt elemente… Mă rog, și satisfacția profesorilor, gradul de participare al profesorilor.
Edupedu.ro: Profesorii vor fi plătiți diferit față de colegilor care nu sunt în proiectul de pilotare?
Radu Szekely: Nu. Se modifică norma în sensul că se distribuie diferit, dar norma de muncă rămâne la fel, per total.
Edupedu.ro: Deci nu există și o pilotare a unui alt model de carieră didactică?
Radu Szekely: Nimeni nu a solicitat asta, din păcate.
Edupedu.ro: Dar ar fi fost posibil așa ceva pentru că ar fi trebuit modificată legea salarizării?
Radu Szekely: Nu, pentru că în momentul de față norma didactică putea să rămână între 9 și 18 ore, dar norma de muncă poate este de 40 de ore și atunci directorul ar putea să aloce sarcini diferite. Au fost destul de blânde propunerile de pilotare anul acesta, destul de timide, probabil că este primul an și nu s-a știut exact dacă vor avea succes sau nu.
Acum cred că am dat un semnal că se poate și la anul să avem și unele mai îndrăznețe și până atunci să se clarifice și modalitatea prin care ministrul educației poate solicita derogări de la lege pentru aceste pilotări.
Edupedu.ro: Directorii școlilor vor avea dreptul să angajeze profesori la nivelul școlii pentru pilotare?
Radu Szekely: Din alte surse decât finanțarea per elev, da.
Edupedu.ro: Este un mecanism nou?
Radu Szekely: Da, acesta este parte a pilotului de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr”. Acolo există finanțări printr-o asociație a alumnilor care va suporta o parte din cheltuielile cu personal suplimentar. Nu au încă o imagine clară a celor pe care vor să-i angajeze, era vorba de semestrul II.
Edupedu.ro: Ce fel de angajare se poate face, titularizare sau doar pe durata pilotării?
Radu Szekely: Nu se poate face titularizare. Pentru titularizare e nevoie de posturi în organigramă aprobate de prin hotărâre de guvern. Se poate face pe durata pilotării, ca pentru orice proiect, cu finanțare proprie.
Edupedu.ro: Ce excepții mai au aceste școli?
Radu Szekely: Pentru fiecare școală se va da un ordin de ministru cu derogările necesare. Pentru una dintre școli sau înlocuit tezele cu portofolii semestriale.
Edupedu.ro: Adică este prevederea din Legea educației în care ar fi trebuit să fie aplicată în tot sistemul de învățământ prin constituirea unui portofoliu educațional al elevului?
Radu Szekely: Da. Portofoliile aceste semestriale ar urma să fie cuplate, comasate, astfel încât să formeze portofoliul educațional al elevului. Din păcate nu au fost pilotate și nu au fost implementate, prin urmare…
S-a mai cerut organizarea diferită anului școlar, a structurii anului școlar și alternanța prezență fizică – școală la distanță. Școala din Baia Mare vrea să piloteze modelul acesta cu o perioadă de șase săptămâni de învățare față în față și o săptămână la distanță. Ei vor fi considerați ca fiind la școală, dar vor avea activități pe care le fac în altă parte.
Edupedu.ro: Dar a cerut cineva în cadrul acestor pilotări și resurse pentru formarea profesorilor din proiect?
Radu Szekely: Nu, pentru că anul acesta nu au fost disponibile resurse financiare. Deci toate școlile care au intrat anul acesta în pilot nu primesc finanțare. De anul viitor, dacă se aprobă PNRR-ul în forma în care am propus-o noi, școlile pilot care vor solicita acest statut anul viitor va trebui să depună, dacă vor și finanțare, va trebui să depună și un proiect de finanțare, și o solicitare în sensul acesta. Va fi un pic mai complicat pentru cei care vor și bani, dar va exista posibilitatea de anul viitor. Cele care s-au înscris anul acesta nu au posibilitatea aceasta.
Edupedu.ro: Ministrul Educației a declarat recent că se vor aștepta rezultatele pilotării de la Colegiul Național “Gheorghe Lazăr” pentru a le putea aplica în noile planuri-cadru pentru liceu, asta înseamnă să aștepte patru ani aceste rezultate?
Radu Szekely: Nu cred că trebuie așteptat patru ani. Nu vorbim de evaluări cantitative, pentru că date cantitative, într-adevăr, ai nevoie de câțiva ani pentru a face niște evaluări de impact semnificativ, și studiile acestea longitudinale se vor face, sper eu, dar nu putem aștepta atât. Se pot face însă evaluări cantitative, adică putem, prin comparație cu ceea ce oamenii au văzut în anii trecuți, profesorii implicați, dacă văd o schimbare, o diferență, o îmbunătățire sau o înrăutățire, vom avea studii calitative de genul acesta care să ne arate dacă într-adevăr există o îmbunătățire sau nu.
Elevii aceștia au trecut totuși prin trei ani de școală, ei sunt acum în al patrulea, dacă posibilitatea de a alege cursurile mai liber li se pare de impact și se demonstrează că are un impact asupra rezultatelor învățării putem să luăm în considerare pilotul sau rezultatele pilotului.
Edupedu.ro: În privința echității – pentru că sunteți responsabil de acest domeniu la nivelul Ministerului Educației – se pot compara rezultatele de la un colegiu național cum este „Gheorghe Lazăr”, unde elevii care sunt acum clasa a XII-a au intrat în clasa a IX-a cu ultima medie 9,80, potrivit datelor de la Inspectoratul școlar, poate fi comparată această situație cu cea din oricare liceu din România astfel încât rezultatele unui astfel de proiect să fie apoi aplicate în întreg sistemul?
Radu Szekely: Același tip de modificare a planului cadru și de diversificare a opțiunilor elevilor se aplică și la Curcani, în jud. Călărași, deci sunt două școli diferite.
Edupedu.ro: Acolo este vorba despre o școală gimnazială.
Radu Szekely: Da. Nu vreau să fac comparația că una e bună și una slabă, dar vreau să spun că una este dintr-un alt mediu decât Colegiul „Lazăr”. Dacă rezultatele se văd și la nivelul liceal și la nivel gimnazial, și la școala din Râmnicu Sărat cred că putem, sau la Iași, cred că prin comparație ne putem da seama. E greu de extrapolat să spui că dacă merge la Lazăr, merge peste tot și nici nu cred că vrem asta.
Edupedu.ro: Este foarte posibil ca în cazul unui Colegiu Național părinții să contribuie foarte mult prin oferirea de meditații private la pregătirea elevilor pentru orele de la clasă și pentru examene și aceștia să poată să-și urmărească pasiunile sau obiectivele pe care le au pe mai departe, în alegerea opționalelor, pentru că din punct de vedere al Bacalaureatului vor fi asigurați în plan privat. Și atunci ce relevanță ar putea avea pilotarea într-un liceu de elită pentru întregul sistem?
Radu Szekely: Dar nu trebuie să presupunem că rezultatele, dacă sunt pozitive, modelul va fi transferat la întregul sistem.
Edupedu.ro: Asta a declarat ministrul, că așteaptă pentru a putea construi noile planurile-cadru pentru liceu, rezultatul acestui pilotări.
Radu Szekely: Da, ar trebui să așteptăm un pic. Motivul pentru care nu au fost aprobate planurile-cadru a fost tocmai pentru că nu dădeau suficientă libertate școlilor. Adică nu se realiza un nivel de subsidiaritate suficient de mare pentru licee, ca să-și poată adapta planurile-cadru la nevoile și realitățile lor. Realitățile de la „Lazăr” și realitățile de la un liceu tehnologic sunt foarte diferite și atunci trebuie gândite planurile-cadru în așa fel încât fiecare să și le poată adapta la realitățile proprii.
La „Lazăr” probabil modelul acesta va funcționa foarte bine. Într-un alt liceu nu. Și atunci trebuie să vedem, prin pilotarea unui alt model, sau poate a aceluiași model într-un alt liceu, anul viitor, să vedem dacă acolo va funcționa. În doi ani de zile ne putem da seama unde și cum funcționează. După care planurile-cadru ar trebui să permită funcționarea și a unui model și a altuia și fiecare să-l adopte pe cel care este mai potrivit în context. Ideea de subsidiaritate și flexibilizarea planurilor-cadru este ceea ce ar trebui să pilotăm și ce pilotam de fapt.
Edupedu.ro: Elevii care participă în aceste grupuri pilot vor fi testați, vor da o testare inițială una finală alte testări pe parcursul anului?
Radu Szekely: Da. Va fi evaluată situația acum, la început anului școlar, pe parcurs și la final. Fiind o pilotare care, de fapt, se aplică pe cicluri se va urmări și în anii următori, în anii care vin, pe clasele următoare. Adică să vedem dacă este real progresul, există o diferență, nu există, niciunul dintre proiectele acestea pilot nu aduce niște schimbări atât de mari încât să pună oarecum în situații diferite de avantaj sau dezavantaj elevi, pentru că se concentrează în continuare pe aceleași competențe, pe aceleași obiective curriculare, doar modul de organizare diferă.
Edupedu.ro: Va exista și o analiză psiho-pedagogică?
Radu Szekely: Da. Vor exista și analize metodologice, se vor analiza reperele folosite. Nu știu, nu pot să dau toate detaliile pentru că nu am acum metodologia în față, dar se monitorizează și evaluează multe aspecte.
Edupedu.ro: Cineva face aceste evaluări care vor trebui să înceapă peste o săptămână?
Radu Szekely: Vă referiți la o evaluare a competențelor elevilor?
Edupedu.ro: Mă refer la ce evaluare se face, tip PISA, tip Bacalaureat, tip Evaluare Națională?
Radu Szekely: Dacă vă referiți la evaluarea competențelor la intrarea în clasă, aceasta o fac profesorii.
Noi evaluăm modul în care pilotarea să implementează, deci noi nu mergem să facem evaluare. Biroul din cadrul ministerului va verifica dacă s-a făcut evaluarea aceasta, dacă profesorii sunt mulțumiți de modul în care lucrează, dacă elevii sunt mulțumiți de modul în care lucrează, însă noi nu mergem să evaluăm competențele elevilor. Noi vom evalua rezultatele de etapă, dar nu facem noi treaba profesorilor.
Edupedu.ro: Deci profesorii își fac singur subiectele și fac o evaluare?
Radu Szekely: Da, în funcție de ceea ce vor să piloteze.
Edupedu.ro: Sunt profesori calificați pentru a evalua? Sunt formați pentru a fi evaluatori? Vă întreb pentru că este vorba despre o diferență foarte mare între o lucrare de control și o evaluare din cadrul unui proiect-pilot.
Radu Szekely: Păi da, ei evaluează la intrarea în sistem competențele și le evaluează din nou la final. La fel cum fac în fiecare an, sau cum ar trebui să facă în fiecare an.
Edupedu.ro: I-a învățat cineva să evalueze competențele? Pentru că până acum profesorii de liceu nu au predat pe competențe și nici acum nu predau, pentru că planurile-cadru tocmai au fost amânate, deci sunt profesorii de liceu formați se predea pe competențe și mai ales să evalueze competențele?
Radu Szekely: Da, de învățat au învățat, că nu se evaluează e altceva. Ce face ministerul monitorizând este de fapt… monitorizează că profesorii își fac treaba. Adică noi nu vrem să intrăm peste ei, se presupune că pilotul este organizat de școală, ei au autonomie pentru că asta li s-a dat prin ordinul acesta de ministru, autonomie să-și organizeze procesul de învățare altfel, predare-învățare-evaluare de fapt pentru că, apropo de asta, și evaluările sunt în pilotare.
Anumite școli au propus să facă evaluări narative în loc de evaluări numerice și ce evaluăm noi, ce monitorizăm noi este că rezultatele pe care ei le obțin sunt mai bune decât cele de până acum, asta ne dorim.”
5 comments
EDUPEDU,mai bine ati intreba voi,oficial,ca ziaristi,la ANI.pana nu depune cineva o plngere penala.pare incompatibilitate.ce smecher!e o suveica mascata de sifonat bani publici.o arde ca Dragnea cu Teldrum,el nu mai era,sanchi,in Teldrum,era presedinte la CJ,si ce sa vezi?!Teldrum castiga licitatiile cu CJ…bai,fratilor,pur si simplu,astia sunt toti la fel!cum se catara ei in functii publice ca sa-si traga mai usor bani de la stat pentru afacerile proprii…sila!
Nu se întâmpla la noi asa.Hotul strigă hoții
E din Sibiu.
E suficient.
Si e din echipa câștigătoare!
Vorba de aur
CINE IMPARTE PARTE-SI FACE
Dl RS nu se ocupa de ARACIP și .. OFSTED? Ce pregătire și ce expertiză are domnia sa în domeniul calității (în educație)? Dar în domeniul educațional? Ar fi interesant să aflăm! Și relevant!