Sindicatele FSLI susțin că unele școli le cer profesorilor programul orelor predate online, ca argument pentru ca oamenii să-și primească salariile și solicită ministrului Educației să intervină

Foto: Facebook FSLI

Federația Sindicatelor Libere din Învățământ a trimis o solicitare ministrului Educației în care îi cere oficialului să intervină, semnalând cazuri în care profesorilor le este cerut programul orelor făcute cu elevii online, drept argument pentru plata salariului. Potrivit documentului obținut de Edupedu.ro, sindicatele cer intervenția ministerului prin proceduri clare și instrucțiuni scrise trimise școlilor, astfel încât predarea online să nu fie o condiție pentru salarizare.

Ce conține documentul trimis ministrului:

„Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, organizație sindicală reprezentativă la nivel de sector de activitate învățământ preuniversitar, care apără drepturile peste 56% din salariații acestui sistem, atrage atenția că este responsabilitatea dumneavoastră de a dispune măsuri unitare, la nivel național, care să asigure respectarea principiului fundamental al egalității în drepturi, fără privilegii și discriminări, pentru toți cetățenii – avem în vedere elevii și personalul din sistemul educațional.

„FSLI consideră că nota Ministerului Educației nr. 8.731/18.03.2020, care transferă în responsabilitatea unităților de învățământ decizia privind continuarea învățării online la nivelul unității, nu ține seama de realitățile din sistemul educațional. Această notă nu ține cont de faptul că nu toți elevii (și avem o vedere și elevii din mediul urban, inclusiv din zonele sărace ale municipiului București, nu doar pe cei din mediul rural) au acces la internet și mijloacele necesare pentru a se conecta. Și din păcate, sunt și cadre didactice în această situație.

Faptul că li se solicită cadrelor didactice să trimită la unitățile de învățământ programul acestor ore, ca argument pentru ca oamenii să-și primească salariile, a creat unele o stare de neliniște suplimentară, pe lângă cea generată de aceste pandemie.

Nu trebuie uitat nici că mulți dintre părinții își desfășoară activitatea la domiciliu, ceea ce împiedică accesul copiilor la calculatoare/laptop/tabletă cât timp părinții își desfășoară programul normal de lucru de la domiciliu.

Fără o intervenție clară și precisă a Ministerului Educației, prin proceduri scrise, aplicabile la nivel național pentru toate nivelurile de învățământ, privind desfășurarea activităților în această perioadă și plata drepturilor salariale pentru toate categoriile de personal din învățământ, în întregul sistem educațional se va genera o stare de tensiune suplimentară.

În funcție de evoluția pandemiei de COVID-19, mai ales după vacanța de primăvară, Ministerul Educației, după consultarea specialiștilor și a tuturor actorilor implicați în procesul educațional va putea să realizeze și să dispună măsuri fezabile pentru încheierea anului școlar și organizarea și desfășurarea evaluărilor naționale, inclusiv adaptarea programei pentru desfășurarea acestora.”

 

Exit mobile version