Sindicatele din Învățământ au cerut Ligiei Deca să precizeze public că la acest moment nu există niciun proiect privind salarizarea diferențiată în funcție de performanță / Grupul de lucru pentru realizarea criteriilor de performanță nu s-a mai întâlnit de pe 1 aprilie

6.246 de vizualizări
Foto: gov.ro
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” au solicitat ministrului Educației, Ligia Deca, să precizeze public că la acest moment nu există niciun proiect privind salarizarea diferențiată în funcție de performanță. Potrivit unui document consultat de Edupedu.ro, solicitarea a fost făcută marți, 6 august, în cadrul ședinței Comisiei de Dialog Social de la Ministerul Educației.

Amintim că, pe 1 aprilie, Ministerul Educației anunțat că a decis “constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca să „să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță”, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

„Calendarul de desfășurare a activităților va fi stabilit la prima întâlnire a grupului de lucru”, este menționat în informarea sindicatelor, document trimis în teritoriu marți, 6 august. Asta lucru înseamnă că grupul de lucru nu s-a mai întâlnit de pe data de 1 aprilie.

În documentul consultat de Edupedu.ro apare că noile criterii de performanță ar trebui să fie cuprinse în noua lege a salarizării angajaților din sectorul bugetar.

„În plus, FSLI și FSE „SPIRU HARET“ au solicitat Ministerului Educației să precizeze public că la acest moment nu există niciun proiect privind salarizarea diferențiată în funcție de performanță și că, în momentul în care un astfel de proiect va exista, acesta va fi supus dezbaterii publice și negocierii cu organizațiile sindicale reprezentative la nivel de negociere colectivă învățământ preuniversitar.

Reamintim că pe 1 aprilie a.c., reprezentanții federațiilor din educație au avut o întâlnire cu ministrul educației Ligia Deca. Tema discuțiilor a fost stabilirea demersurilor în vederea identificării unor criterii pentru salarizarea diferențiată a cadrelor didactice din sistemul de învățământ preuniversitar pe criterii de performanță. În cadrul discuției a fost agreată, ca prim pas, constituirea unui grup de lucru format din reprezentanți ai Ministerului Educației și reprezentanți desemnați ai federațiilor sindicale reprezentative, care să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferențiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanță. Noile criterii ar trebui să fie cuprinse în noua lege a salarizării angajaților din sectorul bugetar. Calendarul de desfășurare a activităților va fi stabilit la prima întâlnire a grupului de lucru”, se arată în informarea sindicatelor din Învățământ.

Menționăm că, în 2016, au mai fost discuții despre introducerea unor criterii de performanță în învățământ, dar sindicatele profesorilor au respins salarizarea pe baza acestor criterii de performanță, după cum a scris publicația informatiazilei.ro.

Informații de context

Amintim că premierul României, Marcel Ciolacu, după publicarea rezultatelor de la testele PISA 2022, a cerut public ministrului Educației, Ligia Deca, să prezinte criterii de performanță pe baza cărora salariile profesorilor să poată fi crescute diferențiat. „Îi cer ministrei Deca să vină cu soluții privind criteriile de performanță în Învățământ. Nu ne putem aștepta ca doar mărind salariile să se întâmple o minune. Trebuie introduse criterii de performanță în funcție de care salariile vor crește“, a declarat Ciolacu. Acesta făcuse referire la astfel de criterii încă de la preluarea mandatului de premier.

Pe 8 decembrie, la prezentarea Raportului național PISA 2022 pe România, Andreas Schleicher, directorul Directoratului pentru Educație al OCDE, a precizat că salarizarea bazată pe performanță este „una dintre cele mai dificile dileme cu care se confruntă orice sistem de educație“.

Pe 15 ianuarie, premierul Marcel Ciolacu a declarat „nu pot să accept că un profesor care are 10 olimpici să fie plătit la fel cu unul în care toată clasa nu a luat Bacalaureatul”, la Antena 3, potrivit G4Media.ro.

Citește și:
Discuții despre salarizarea diferențiată a profesorilor în funcție de performanță, la începutul lunii aprilie, la o întâlnire a sindicatelor din Învățământ cu Ligia Deca, informează FSLI
De 1 aprilie, Ministerul Educației a anunțat că a decis “constituirea unui grup de lucru” cu sindicatele, ca să scrie criteriile de performanță pentru salarizarea profesorilor
VIDEO Ligia Deca, despre salarizarea profesorilor pe bază de performanță: Avem discuții pe regândirea gradației de merit și a treptelor de salarizare în învățământ
Premierul Ciolacu, mesaj pentru Deca: Să preluaţi propunerile OCDE privind salarizarea pe bază de performanţă în învăţământ şi să le discutăm rapid cu sindicatele. Trebuie să îndeplinim această cerinţă legitimă
DOCUMENT Salariile profesorilor din România să fie legate de performanța acestora, reformele în certificarea și evaluarea lor să fie revizuite, să fie luate măsuri care să evite suprapuneri și conflicte de interese în evaluările școlilor – printre cele 18 recomandări-cadru ale OCDE pentru Ministerul Educației
Gradația de merit trebuie regândită, creșterile salariale automate ar trebui limitate, iar salariile pentru diversele grade didactice să fie revizuite – măsuri propuse de OCDE pentru corelarea salariilor cu performanța profesorilor
DOCUMENT Elizabeth Fordham, OCDE, despre „reforma învățământului preuniversitar în România”: A existat o creștere a salariilor profesorilor. Dar există o legătură slabă între creșterea salariilor și creșterea performanței. Încurajăm diferențieri
Raluca Painter, Head of Unit la DG Reform: Competențele digitale vor influența în mod major accesul la piața muncii. O serie de state au venit la DG Reform pentru a lucra pe competențele digitale pentru copii, dar extrem de importantă este formarea competențelor digitale ale personalului didactic
Ligia Deca: Reiterez angajamentul ferm al Guvernului cu privire la creșterea atractivității carierei didactice. Avem nevoie de un echilibru între îmbunătățirea performanțelor cadrelor didactice și investiții
Criteriile de salarizare pe bază de performanță, pentru profesori, sunt în lucru cu experți OCDE, anunță Ligia Deca: Să găsim un sistem care să fie multifactorial. Se pare că acestea dau rezultate
Ministrul Educației, despre salarizarea profesorilor pe bază de performanță: Experții OCDE ne-au spus că sistemele care salarizează diferit, de regulă, o fac cu bonusuri salariale condiționate de performanță, nu se referă la baza salarială. Noi avem un sistem pentru astfel de bonusuri, se numește gradație de merit

2 comments
  1. Legea salarizării diferențiate, asta va face ,va diferenția, va creea discrepante între cadre, ura și cearta.
    Dorim ca și dvs ,cei din minister și parlament sa fiți evaluați și salariați pe criterii de performanta.
    La dvs chiar se poate! În învățământ nu poți sa compari rezultatele elevilor pentru ca acestea nu țin numai de profesor, ci și de capacitățile elevului, de mediul din care provine, de educația sa etc.
    Cine face aceste legi sau propuneri a lucrat vreodată în învățământ? Sau în ultimii 10 ani ( macar) a fost la catedra? Dacă răspunsul este NU ,atunci DATI.VA DEMISIA !!! NU SUNTEȚI IN MASURA SA DECIDETI PENTRU PROFESORI!

  2. În opinia mea, miza nu este reformarea modului de evaluare a cadrelor didactice, ci tocarea a câteva sute de milioane de euro prin mecanismele obișnuite: crearea unei platforme online, pseudo-formarea utilizatorilor, pilotarea evaluării, urmând ca procesul să eșueze lamentabil, platforma să devină inoperabilă, lecțiile să fie uitate, tocmai bine pentru a cristaliza o nouă nevoie, care, la rândul ei, să justifice un nou împrumut de la Banca Mondială, și el tot de câteva sute de milioane de euro, “valorificat” în același mod. Beneficiarii reali fiind aceiași privilegiați, aceleași firme care au mai făcut platforme inutile, vezi platforma INSAM, și câte altele, aceiași directori din minister sau de aiurea, cu aceiași inspectori formatori, o rețea politică perfect unsă pentru a simula reforme. Iar amărâții de profesori trag și împing, de cele mai multe ori pentru o hârtie lipsită de minima valoare, sclavi pe tarlaua politicii naționale de îndatorare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

La o săptămână de la încheierea dezbaterilor, ministrul Cîmpeanu anunță aproape 10.000 de amendamente la proiectele de legi și că în minister e foarte mult de muncă: „În paralel, lucrăm la lista elevilor care au obținut nota 10 la Bacalaureat și la Evaluarea Națională”

„Lucrăm la lista elevilor care au obținut nota 10 la Bacalaureat și la Evaluarea Națională. Pe 3 septembrie vom avea închisă această listă, după ce vor fi anunțate și rezultatele…
Vezi articolul

Cîmpeanu renunță la testele noninvazive în școli: Am înțeles argumentele INSP, nu se pot contabiliza în rata de infectare cazurile confirmate prin aceste teste / Ministrul, acum 2 săptămâni: Dacă cineva îmi spune că în Austria, Franța se folosesc aceste teste neinvazive fără ca ele să fie omologate, dați-mi voie să nu cred

Ministrul Educației renunță la introducerea testelor noninvazive, pe bază de salivă, în școli. “Am înțeles argumentele Institutului Național de Sănătate Publică (INSP). Testarea noninvazivă trebuie reconfirmată printr-o testare invazivă și…
Vezi articolul

Generalizarea masteratului didactic, titularizarea pe jumătate de normă, eliminarea definitivatului și înlocuirea lui cu licențierea în carierea didactică, anunțate de ministrul Educației, Ligia Deca, în proiectul Legii învățământului preuniversitar

Generalizarea masteratului didactic, titularizarea pe jumătate de normă, eliminarea definitivatului și înlocuirea lui cu licențierea în cariera didactică au fost anunțate de ministrul Educației, Ligia Deca, în cadrul unei conferință…
Vezi articolul