Sindicatele acuză transformarea forțată a 170 de clase de liceu teoretic în clase de școală profesională: Planul “va fi comunicat abia după alegeri”

2.543 de vizualizări
Programul after-school
Programul after-school SURSA: pexels.com
“170 de clase de învățământ teoretic vor fi transformate în clase de profesională. Acest lucru se întâmplă în condițiile în care părinții nu sunt informați, elevii nu știu absolut nimic, iar planul de școlarizare, din informațiile pe care le avem, va fi comunicat abia după alegerile europarlamentare”. Declarația vine de la Marius Nistor, președintele FSE Spiru Haret, unul dintre cele două sindicate din învățământul preuniversitar. Acesta a avertizat, la Digi FM, că “procedura este total netransparentă, impactul este zdrobitor, iar nemulțumirea părinților, elevilor și a directorilor și a cadrelor didactice se va îndrepta împotriva celor care apelează la astfel de măsuri”.
  • De menționat că Ecaterina Andronescu încearcă în mod constant să șteargă din biografia sa faptul că a desființat școala profesională de scurtă durată în 2009, când le-a dat 0 cifră de școlarizare școlilor de arte și meserii, fără a anunța acel lucru nici măcar în ședința de guvern de atunci
  • Pe de altă parte, sindicatele au fost unele dintre marile frâne în dezvoltarea școlilor profesionale duale: promovarea unui învățământ de 3 ani, cât au școlile acestea profesionale, înseamnă reduceri de catedre, având în vedere că liceele tehnologice sunt de 4 ani

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” (FSE Spiru Haret), a declarat în această dimineață pentru Digi FM că “nu poți să crești numărul de clase de profesională fără să am contracte semnate cu agenții economici. Este incorect față de părinți, este incorect față de copii. Și, până la urmă, este o palmă pe care o dai și cadrelor didactice”.

Liderul sindical susține următoarele, potrivit declarațiilor consemnate de Digi FM: “Suntem de acord dacă am copii care au ajuns la liceu cu note sub 5 că nu sunt pentru liceu, nu pot urma filiera respectivă. Ar trebui să meargă la o școală profesională. Dar pentru acest lucru trebuie informat. În București abia 15% din elevi sunt în situația aceasta. Păi cum să am rețea pe învățământul profesional de 47%? Vom fi în situația în care elevi care trebuiau să meargă la liceu, cu note de peste 6, 7 vor fi obligați să meargă la școala profesională“.

Secretarul de stat din educație Florian Lixandru a declarat pentru Digi FM că “în acest moment, la nivelul Ministerului Educației Naționale, se lucrează la repartizarea cifrelor de școlarizare pe județe pentru clasa a 9-a liceu și învățământul profesional clasa a 9-a“.

Guvernul a aprobat cea mai mare scădere a cifrei de școlarizare pentru liceu, din ultimii 10 ani. Tăiere de 30.000 de locuri pentru clasa a IX-a. Andronescu: Ne-am apropiat de cohorta de copii care intră în liceu anul acesta

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programul prin care elevii primesc lapte, fructe și legume în școli va continua pentru următorii 6 ani / Guvernul vrea diversificarea produselor, iar consiliile județene să fie obligate să depună cereri pentru solicitarea ajutorului european

UPDATE Guvernul a aprobat prin ordonanță de urgență continuarea Programului pentru şcoli al Uniunii Europene în perioada 2023-2029, prin care copii din preșcolar și elevii din școli primesc lapte, fructe…
Vezi articolul

Angajatorii critică dur sistemul de Educație din România, dar nu se implică în schimbarea lui sau în formarea angajaților, arată două studii ale Băncii Mondiale

Două studii ample derulate de către Banca Mondială în România arată un paradox. În primul rand Sondajul Online Employer Survey, făcut în 2017 de către Banca Mondială, printre companiile de la…
Vezi articolul

Revizuirea programei școlare dintr-o perspectivă feministă. De exemplu, informații despre emanciparea femeilor și politica pro-natalistă a regimului Ceaușescu, la istorie – recomandare din Egalitatea de gen în educație. Raport de monitorizare a politicilor publice

Proiect de cercetare pentru revizuirea programei școlare dintr-o perspectivă feministă, module privind egalitatea de gen în pregătirea psihopedagogică a viitorilor profesori, formarea responsabililor cu egalitatea de șanse din școli, inființarea…
Vezi articolul