Sindicaliștii din Iași, despre vizitele ministrului Educației la școlile din Ialomița: Dacă facem abstracție de tonul mai ridicat în fața copiilor, doamna învățătoare era la oră și își facea datoria

8.386 de vizualizări
Laviniu Lăcusta / Foto: USLIP Iași
„Vizita din 14 ianuarie 2020 a Doamnei Ministru Monica Anisie la două școli din județul Ialomița nu poate rezolva gravele probleme din învățământul preuniversitar românesc”, spun sindicaliștii din Iași, într-o reacție la vizita ministrului însoțit de presă la școlile din mediul rural. USLIP Iași susține că „este inacceptabil să pui la zid un om pentru a fi ‘aruncate’ pietre în el. Dacă facem abstracție de tonul mai ridicat în fața copiilor, doamna învățătoare era la oră și își facea datoria așa cum am văzut, în condiții vitrege”.

Totuși, nu putem tolera și accepta tonul ridicat al doamnei învățătoare! Aceasta însă nu ‘urla’, așa cum neacademic s-a exprimat Doamna Ministru”, continuă Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământul Preuniversitar, Iași (USLIP).

Sindicaliștii îi „recomandă” ministrului Educației „ca în eventualele vizite pe care le veți mai realiza să dați dovadă de tact pedagogic (…). În caz contrar, suntem forțați să nu facem nici o distincție între modul în care învățătoarea își muștruluiește elevii și maniera în care dvs ați certat, în fața unei țări întregi, un cadru didactic aflat la datorie”.

Reacția USLIP Iași:

Gravele probleme de infrastructură din învățământul românesc nu pot fi rezolvate prin vizite de imagine!

Vizita din 14 ianuarie 2020 a Doamnei Ministru Monica Anisie la două școli din județul Ialomița nu poate rezolva gravele probleme din învățământul preuniversitar românesc. Recunoaștem însă că preferăm să vedem miniștri ai educației în școli de acest gen și nu la inaugurarea unor toalete supraevaluate din punct de vedere financiar. Există aspecte negative și pozitive în această descindere pe care Doamna Anisie a realizat-o în Romania reală.

Lucrurile negative țin de modul în care s-a gestionat situația de la școala din localitatea Frumușica. Este inacceptabil să pui la zid un om pentru a fi „aruncate” pietre în el. Dacă facem abstracție de tonul mai ridicat în fața copiilor, doamna învățătoare era la oră și își facea datoria așa cum am văzut, în condiții vitrege. Suntem convinși că temperatura din clasă era sub 21 de grade și din câte am observat, dotările erau practic inexistente. În aceste condiții elevii aveau pe bănci cărti și caiete, iar ora era în desfășurare. Totuși, nu putem tolera și accepta tonul ridicat al doamnei învățătoare! Aceasta însă nu „urla”, așa cum neacademic s-a exprimat Doamna Ministru. Prezența Mass Media într-un număr mare arată că vorbim de o vizită care are în primul rând scopul de a potența imaginea unui Ministru aflat parcă în campanie electorală.

Prezența Șefei de la Educație în mijlocul unor școli cu reale probleme de infrastructură arată dificultățile cu care se confruntă 30-40 % din unitățile școlare din România, în special cele din mediul rural. S-a convins, sperăm, și Doamna Ministru că ar avea ce face cu 6 % din PIB, însă trebuie să se descurce cu cei aproximativ 2,7 % și să-și folosească puterea de seducție pentru a convinge sute de primari din România că în școală trebuie să investești pentru a nu pierde cursa cu timpul.

Așa cum afirmam încă de acum 15 ani, din punctul de vedere al USLIP Iași, modernizarea educației trebuie sa înceapă cu reabilitarea infrastructurii total depășite de cerințele unui învățământ modern și cu „aerisirea” programelor școlare. De altfel, punerea pe picioare a infrastructurii școlare moderne a fost și primul pas pe care Spiru Haret, Ministru al Educației la sfârșitul sec. al XIX-lea și începutul sec. al XX-lea l-a făcut spre emanciparea învățământului românesc. Unele școli construite de către acesta mai sunt prezente și în zilele noastre. Acest lucru arată atât trăinicia construcțiilor respective, dar în același timp constatăm că în anumite zone infrastrucura școlara din România a rămas înghețată în timp!

Vă recomandăm, doamna ministru, ca în eventualele vizite pe care le veți mai realiza să dați dovadă de tact pedagogic și să arătați care este diferența dintr-o abordare modernă de secol XXI din punctul de vedere al relaționării cu cei pe care îi reprezentați. În caz contrar, suntem forțați să nu facem nici o distincție între modul în care învățătoarea își muștruluiește elevii și maniera în care dvs ați certat, în fața unei țări întregi, un cadru didactic aflat la datorie.”

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Daniel David: Specificul școlilor cu program suplimentar de muzică nu va fi afectat de comasarea cauzată de numărul de elevi, rămânând structuri educaționale în sine, arondate uneia cu personalitate juridică / Vom monitoriza cu atenție păstrarea identității educaționale a acestor școli, chiar dacă administrativ vor avea loc anumite schimbări

Ministrul Educației, Daniel David, le răspunde muzicienilor care au cerut public renunțarea la comasarea școlilor vocațional – artistice. Oficialul a declarat pentru Edupedu.ro că școlile cu program suplimentar de muzică…
Vezi articolul

Ministrul Educației, după cele mai bune rezultate la Evaluarea Națională din ultimii 16 ani, în ziua în care explică tăierea burselor: Nu are nicio legătură. Nu mai faceți legături de acest tip. Sistemul de bursă pe care îl avem este anormal, vreau să îl aducem în normalitate de dragul copiilor

Ministrul Educației, Daniel David, a fost confruntat de jurnaliști în conferința de presă de joi, 3 iulie, cu privire la faptul că rezultatele de la Evaluarea Națională publicate azi, indică…
Vezi articolul

Portugalia renunță la manualele digitale la clasele primare și „condiționează” utilizarea lor la gimnaziu și liceu – anunță ministerul de la Lisabona / Secretar de stat: Vorbim de o etapă critică pentru competențele citit și scris

Manualele digitale vor fi interzise în ciclul primar (clasele 1-4) începând cu anul școlar 2025/2026 în Portugalia, au anunțat Guvernul și Ministerul Educației și Cercetării de la Lisabona. Decizia vine…
Vezi articolul

Raport internațional: Diaspora românească, a cincea cea mai numeroasă din lume / Aproape jumătate dintre românii cu studii universitare care lucrează în străinătate au locuri de muncă destinate muncitorilor necalificați

Diaspora românească este a cincea cea mai numeroasă diasporă din lume, raportat la numărul total al populației, se arată într-un raport al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), comandat…
Vezi articolul