Simularea examenelor de Evaluare Națională și BAC 2021 la clasele a VII-a, a VIII-a, a XI-a și a XII-a, cu subiect unic, cerută oficial de părinți ministrului Educației / Plus: introducerea tezelor unice

41.958 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
Organizarea simulărilor examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat 2021 de către elevii de clasele a VII-a, a VIII-a, a XI-a și a XII-a, cu subiect unic național, este cerută oficial de Federația Asociațiilor de Părinți ministrului Educației. Înainte cu o zi ca Sorin Cîmpeanu să se întâlnească cu sindicatele, asociațiile de studenți, elevi, părinți și rectori, Federația Asociațiilor de Părinți a făcut publică lista de solicitări cu care se va prezenta la discuții.

Introducerea tezelor unice (cu același subiect elaborat la nivel național) este o altă cerință, alături de redeschiderea școlilor în mod special pentru elevii din clasele pregătitoare – a II-a și pentru cei din clasele a VIII-a și a XII-a, cel târziu începând cu semestrul II.

Părinții cer și “elaborarea unei proceduri de analiză a rezultatelor obținute la examenele de evaluare naţională şi bacalaureat comparate cu mediile anuale obţinute la disciplinele de examen pe întreg parcursul ciclului de învăţământ respectiv, şi luarea măsurilor privind responsabilizarea resursei umane“.

De asemenea, părinții cer “alocarea unui buget de 500,000 lei fiecărei şcoli care, la evaluarea naţională va avea o medie generală cu o diferenţă mai mică de 0,8 puncte faţă de media înregistrată de elevi la disciplinele de examen la sfârşitul ciclului de invatamant”.

Solicitarea integrală trimisă Ministerului Educației de către Federația Națională a Asociațiilor de Părinți

Nr. 6 din 06.01.2021

Către Ministerul Educaţiei şi Cercetării

În atenţia Domnului Ministru Sorin CÂMPEANU

STIMATE  DOMNULE  MINISTRU,

Vă comunicăm principalele puncte de discuţie pe care le propunem spre dezbatere/analiză/informare  în cadrul întrevederii care va avea loc la data de 07.01.2021, astfel:

  • Asigurarea participării fizice la ore  a elevilor din clasele P – II și, în mod special,  a celor din clasele a VIII-a și a XII-a, cel tarziu incepand cu semestrul II, anul şcolar 2020 – 2021;
  • Redeschiderea şcolilor in conditiile dispozitiilor ordinului comun MEC-MS, cel tarziu incepand cu semestrul II, anul şcolar 2020 – 2021, cu posibilitatea exprimarii optiunii parintilor, acolo unde este cazul, pentru a studia online;
  • Elaborarea subiectelor pentru probele examenelor de Evaluare Naţională şi Bacalaureat pornind de la o analiză onestă a activității de predare-învățare-evaluare desfășurate în semestrul II, anul şcolar 2019 – 2020 şi semestrul I, anul şcolar 2020 – 2021,  în contextul special generat de pandemia COVID 19;
  • Organizarea şi desfăşurarea simulării, cu subiect unic elaborat la nivel naţional,  evaluării naţionale şi a simulării probelor scrise ale examenului de bacalaureat naţional, pentru clasele VII-VIII şi XI – XII;
  • Elaborarea  unei proceduri de analiză a rezultatelor obţinute la examenele de evaluare naţională şi bacalaureat comparate cu mediile anuale obţinute la disciplinele de examen pe întreg parcursul ciclului de învăţământ respectiv, şi luarea măsurilor privind responsabilizarea resursei umane;
  • Introducerea lucrărilor scrise semestriale (tezelor) cu subiect unic elaborat la nivel naţional;
  • Alocarea unui buget de 500,000 lei fiecărei şcoli care, la evaluarea naţională va avea o medie generală cu o diferenţă mai mică de 0,8 puncte faţă de media înregistrată de elevi la disciplinele de examen la sfârşitul ciclului de invatamant;
  • Asigurarea, ca activitate prioritară a ministerului, tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat cu spaţii destinate special desfăşurării orelor de educaţie fizică care să indeplineasca condiţiile legale în ceea ce priveşte volumul de aer/elev, dotări, siguranţă, etc;
  • Efectuarea demersurilor necesare pentru fundamentarea unui cost standard/elev real, in special la bunuri si servicii;
  • Ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct al unităţilor de învăţământ preuniversitar (depolitizare);
  • Reintroducerea, în noile planuri – cadru,  studiului disciplinei de specialitate „Iniţiere vocală”, în ciclul liceal superior, filiera vocaţională, profilul artistic, specializarea Arta actorului;
  • Eliminarea din conţinutul noilor planuri – cadru de învăţământ, ciclul liceal inferior, învăţământ de artă, specializările muzică şi artă plastică, a orei de matematică şi a orei de fizică, ca nejustificate, şi introducerea, la specializarea muzica,  disciplinei de specialitate Armonie;
  • Anularea examenelor de sfârşit de an la disciplinele principale de specialitate, pentru elevii claselor II – VII şi IX – XI, din învăţământul preuniversitar de artă, specializarea muzică, şi echivalarea acestora cu media anuală;
  • Asigurarea accesului la sălile de studiu a elevilor din învăţământul de artă, specializarea muzică, excepţie făcând unităţile de învăţământ incluse în scenariul roșu;
  • Revizuirea programelor  de invatamant o data la 4 ani;
  • Referitor la evaluarea și achiziția de manuale școlare și auxiliare didactice:
  • Procesul de evaluare a manualelor trebuie să fie continuu;
  • Procesul de achiziție a manualelor (independent de evaluare) trebuie să fie predictibil, pe o perioadă de cel puțin 5 ani;
  • Pentru materiile principale (limba română, matematică, o limbă străină, istorie, geografie) manualele să nu mai fie transmisibile, ci să fie achiziționate anual;
  • Analiza oportunitatii achizitionarii unor pachete educaționale (manual, caiet al elevului, ghid al profesorului, suport digital complet), cel puțin pentru materiile principale.
  • Monitorizarea audio – video a procesului de învăţământ;
  • Diverse.

Cu toată consideraţia,

     PREŞEDINTE,

  Iulian CRISTACHE


9 comments
  1. In sistemul de invatamant de la noi,evaluarea elevilor nu este unitara,stim toti ,parinti si elevi cum se dau notele,pe baza de interese,meditatii,presiuni ale parintilor etc..Este necesara o evaluare nationala din doi in doi ani ,pentru a vedea nivelul de pregatire al elevilor, pentru a se remedia ce nu e bine ,mai devreme,nu doar in clasa a 8 si a 12 .Nu inteleg dragi profesori , de ce spuneti ca ,corectati lucrarile noaptea, aveti 16-18 ore pe saptamana la scoala si pana la 40 ore pe saptamana,trebuie sa munciti.Ce sa mai zicem ca elevii stat 20-30 ore pe saptamana la cursuri si spun toti ,ca aproxmativ toti profesorii corecteaza lucrarile in timpul orelor de curs.

    1. Asta o fi la dvs in oras sau la scolile cu”renume” unde se duc elevii a caror parunti au posibilitati materiale sa isi sustina copii la meditatii. Va rugam nu generalizati. Iar daca in scoala ziceti ca muncim numai 18-20 ore saptamanal v-as ruga sa imcercati si dvs sa predati la clase de elevi macar o luna de zile si mai vorbim dupa. Asa imi zicea si o prietena ca eu am vqcante mari si cand ne am intalnit intr-o zi dupa o zi plina si i-am povestit ce patesc cu elevii _ynii recalcitranti altii nu vor sa invete altii raspund obraznic si alte chestii de astea – imi zice ca ea nu rezista nici macar o zi. Asa ca nu vorbiti in necunostiinta de cauza. Iar orele acelea pe care le facem sunt ire complete nu franturi.. nu stam la povesti si la tigara in timpul orei sa treaca timpul. Dumneavoastra nu puteti sa va stapaniti un sau doi copii dar noi 30. Cum credeti ca este. Asa ca nu faceti pe lupul moralist

  2. De ce nu cere nimeni să nu mai fie luate în considerare notele din clasele V-VIII atunci când se face media pentru admiterea la liceu? Să nu uităm că sunt așa zise școli de top unde toți elevii sunt genii, au numai note de 9 și 10 pentru că așa decid directorii și școli în care elevii iau note pe merit. În această situație care nu este izolată, este normal să se ia în calcul media anilor din clasele V-VIII? Eu sunt părinte și acest domn Cristache, care susține că este reprezentantul legal al părinților nu cred că a vorbit în această viață cu mine sau cu mulți alți părinți.

  3. Aceste simulări “cerute” de părinți, sunt de mulți ani.
    Profesorii supraveghează simulările, corectează simulările la scoala (nu se dau acasă) după sau înaintea orelor de curs. Iar întrucât nu e voie sa fie trecute în catalog (doar câțiva elevi vor sa le fie trecute notele, dacă și părinții contrasemneaza), noaptea profesorii corectează teste, teze, ca să aibă și note de trecut în catalog.
    Aaaa…si ca să fie bucuria mai mare, se dau teste nationale și la clasele 2,4,6.
    Acestea sunt cu coduri… nu cu note, sa nu se sperie micuțul care nu învață.
    Asa ca părintii sa fie liniștiți.. Elevii atenți la ore și care învață, au în general rezultate bune (dacă se se și concentrează și sunt atenti la cerințe).
    Elevii care nu sunt atenți la orele de curs și care învață în salturi, în general scriu prostioare.
    Nici mama orelor remediale nu fac un copil leneș sa învețe. Dar de ce sa nu fie chinuit copilul, ca pedeapsa ca nu ii place cartea? Chiar… Why not?

  4. De când știu părinții ce este mai bine în procesul de educație în scoala?
    Dumnealor sa se ocupe de educarea elevilor, sa ii crească cu bun simt și cu dorința de a învață carte.
    Degeaba trimit la scoala copii obosiți de joaca pe computer și pe rețele de socializare ore întregi pe zi, copii care aud în familie numai discuții lipsite de respect despre profesori.
    Astfel de elevi nu vor fi atenți la orele de curs. Asa ca ceea ce cer părinții acestor elevi, sunt forme fără fond.
    Oferiți copii educați, cu bun simt, atenti la orele de curs și veți culege roadele.

  5. Doamne atata presiune si pe copii aia de clasa a II-a si de clasa a-XII-A cu evaluare! Ei nu au invatat nimic si sa dea evaluare! Ori fata in fata, ori online totuna! Dar in opinia mea imi este mult mai usor acasa sa invat si sa ma pregatesc, pentru ca profesorii, cel putin cei pe care ii am sunt niste profesori de tip: istorie- a dat un material xeroxat, a zis invatati si ne vedem la bac =??? , profesoara de romana nu am facut nici macar jumatate din opere si chiar de am facut jumatate nu sunt complete(noroc cu statul acasa ca sa le completez si sa-mi fac un dosar, profesoara de geografie la fel ne-a predat materia cum a stiu dumneaei( am luat 2 culegeri ca sa o pun la punct) si a zis invatati! Asa ca acum la ce sa mai mergem la scoala??? Daca vrei sa inveti si ai ambitie sa iei o nota buna, inveti oriunde daca nu te duci la scoala ca iti baga acolo in cap!
    M-am saturat de unele decizii pe care unii le iau in numele meu sau altora care nu sunt de acord dar nu avem ce face, trebuie sa ne dam dupa fiecare!

    1. Fată dragă, ce înțelegi tu prin „nu am făcut opere” la limba română? În ce sens „nu sunt complete”? Tu ai citit acele cărți sau așteptai să ți le citească profesoara?

  6. Sunt curioasa cum a fost ales dl. Iulian Cristache ca reprezentat al parintilor si cum se consulta cu parintii cand face solicitari in numele acestora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
vârsta de pensionare, cancelarie profesori

Directoarea Mihaela Florina Giurcă, despre profesorii din comisia de disciplină din școli: Un coleg de cancelarie niciodată nu va spune „da, n-ai făcut nimic la oră” / „Aceste comisii, care ne evaluează pe noi în situații extreme, să fie constituite din alte cadre didactice din afara școlii, avocați”, propune directoarea

Mihaela Florina Giurcă, directoarea Colegiului National “Gheorghe Munteanu Murgoci” din Brăila, a declarat, referitor la profesorii din comisia de disciplină din școli, că „un coleg de cancelarie niciodată nu va…
Vezi articolul

FOTO Fără mască și fără distanțare în sala de ședințe cu zeci de profesori-inspectori, un secretar de stat din Ministerul Educației sfidează pandemia și regulile oficiale într-o vizită de lucru la Iași

Secretarul de stat de la Ministerul Educației, Sorin Ion, apare fără mască alături de șefa Inspectoratului Școlar Iași, Luciana Antoci, în mai multe ședințe care au loc în săli închise,…
Vezi articolul