Marți, 6 februarie, elevii de clasa a VIII-a au dat proba scrisă la Matematică, din cadrul simulării Evaluării Naționale 2024, potrivit calendarului oficial. Conform procedurii, probele din cadrul simulării naționale încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, se deschid plicurile sigilate care conțin subiectul multiplicat. Accesul elevilor în săli a fost permis până la ora 8:30.
UPDATE: Subiecte Matematică simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2024
- Ligia Deca a anunțat că vor fi implicați aproximativ 24.000 de profesori asistenți și peste 12.000 de evaluatori. Conform centralizărilor Ministerului Educației, consultate de Edupedu.ro, peste 176 de mii de elevi din clasa a VIII-a sunt așteptați la simularea de la Evaluarea Națională 2024.
- Conform surselor Edupedu.ro, luni au fost probleme de supraîncărcare și blocaje la platforma pe care sunt urcate lucrările scanate ale elevilor de la simularea Evaluării Naționale 2024. Profesorii asistenți au fost îndrumați să scaneze local lucrările în prezența elevilor și să le încarce pe servere mai târziu. Ministerul Educației a transmis într-un comunicat de presă că nu au fost blocaje, ci doar „un scurt interval de timp” de „aproximativ 20 de minute” în care nu a funcționat în parametri optimi.
- La simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată, după cum a anunțat Ligia Deca: „În plus, lucrările sunt repartizate automat și aleatoriu către profesori evaluatori din alt județ decât județul din care provin candidații, printr-un click.”
Timpul de lucru este de 2 ore
Art. 8 – „(3) Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare dintre probele simulării Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte.
Elevii primesc subiectele în formă de broșura. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.
Art. 10 – „(4) La simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, elevii primesc subiectele în formă de broșura, putând să solicite și pagini suplimentare, dacă este cazul. Capsarea broșurilor se realizează înainte de distribuirea acestora în săli, în trei locuri (lateral – stânga sus, lateral – stânga jos si lateral- mijloc). Eventualele foi suplimentare utilizate de către elevi se vor adăuga prin capsare în alte două locuri, situate între cele trei locuri inițiale, astfel încât broșurile cu pagini suplimentare vor avea cinci capse. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.
6) Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă acești itemi pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Aceasta conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea.”
Lucrările elevilor care susțin simulările examenelor naționale (Evaluarea Națională și BAC 2024) sunt scanate de către profesorii asistenți, potrivit ghidului Ministerului Educației, document consultat de Edupedu.ro.
Conform ghidului, lucrarea se scanează cu prima pagină nesecretizată, cu colțul din dreapta desfăcut. Dacă lucrarea are mai multe pagini cu colț (în cazul examenului de bacalaureat), acestea se vor scana secretizate. Platforma elimină prima pagină a lucrării, cea care se scanează nesecretizată.
În document se arată că fișierul rezultat în urma scanării va avea 2 pagini negre în plus față de lucrare: prima și ultima. Profesorii asistenți verifică dacă pe parcursul documentului paginile sunt întregi și lizibile.
Dacă sunt pagini care nu se văd bine, profesorii corectori le vor șterge și vor scana din nou lucrarea.
Un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, potrivit procedurii Ministerului Educației. În procedură se arată că profesorii pot evalua lucrările elevilor din laboratorul de informatică, din cancelarie, cabinetul disciplinei, precum și de acasă.
Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori corectori, iar aceștia sunt selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, după cum se arată în procedură.
Școlile trebuie să ia toate măsurile ca orele elevilor care nu sunt implicați în simulările examenelor naționale (Evaluarea Națională și BAC 2024) să se desfășoare în mod corespunzător, potrivit procedurii Ministerului Educației, document obținut de Edupedu.ro. Programul orelor va fi stabilit de către consiliul de administrație al unității de învățământ.
Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, într-o intervenție la Radio București FM, referitor la orele elevilor care nu dau simulările naționale, că „unitatea de învățământ, practic, se va organiza astfel încât procesul educativ să se desfășoare în condiții normale”. Concret acesta a spus că școlile „fie că vor modifica programul, fie că vor decala programul”.
Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
2 comments
Buna ziua astaz am dat simular la matim atica si o sa ma bata mamuc ca o sa iau 3 si intru la liceu de sters la poponeata. Cu PARERE DE RAU dascalilor am facut TOT CE am putu dar SIMULAREA fost prea grea
Buna ziua,
Astazi am terminat de revizualizat simularea la matematica. Mie nu ca nu mi se pare in regula ce exercitii le-au picat, ci modul de rezolvare era cu totul diferit. La fel cum au mai spus alte persoane, am stat 30 de min sa ma uit la baremul publicat. Tot nu-l inteleg.
Stiu ca trebuie sa ne invatam copii sa reuseasca in viata si sa se descurce cu orice, dar nu este in regula sa ii bombardam in perioada copilariei, cand trebuie sa iasa afara, sau sa se joace, nu sa stea 24/7 cu caietele deschise. Sau profesorii sa ii incurajeze sa lucreze din ce in ce mai mult. Aveti prea multe asteptari de la niste copii de 14-15 ani in momentul acesta. Dati-le o pauza. Eu ca un adolescent nu mai am timp liber, nu doar pentru ca fac sport de performanta, dar si trebuie sa stau mereu sa invat.
In concluzie (Opinia mea!!!!!), aceasta simulare a fost o mare bataie de joc si sper ca Ministerul sa revizuiasca aceste simulari sau examene daca vor sa aibe niste persoane de succes in tara noastra
Multumesc!