UPDATE Simulare Evaluarea Națională 2024. Proba la Matematică s-a încheiat la ora 11

18.077 de vizualizări
Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com
Marți, 6 februarie, elevii de clasa a VIII-a au dat proba scrisă la Matematică, din cadrul simulării Evaluării Naționale 2024, potrivit calendarului oficial. Conform procedurii, probele din cadrul simulării naționale încep la ora 9:00, moment în care, în fiecare sală, se deschid plicurile sigilate care conțin subiectul multiplicat. Accesul elevilor în săli a fost permis până la ora 8:30.

UPDATE: Subiecte Matematică simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2024

Timpul de lucru este de 2 ore

Art. 8 – „(3) Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise pentru fiecare dintre probele simulării Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a este de două ore, începând din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte.

Elevii primesc subiectele în formă de broșura. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.

Art. 10 – „(4) La simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, elevii primesc subiectele în formă de broșura, putând să solicite și pagini suplimentare, dacă este cazul. Capsarea broșurilor se realizează înainte de distribuirea acestora în săli, în trei locuri (lateral – stânga sus, lateral – stânga jos si lateral- mijloc). Eventualele foi suplimentare utilizate de către elevi se vor adăuga prin capsare în alte două locuri, situate între cele trei locuri inițiale, astfel încât broșurile cu pagini suplimentare vor avea cinci capse. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.

6) Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă acești itemi pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Aceasta conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea.”

Lucrările elevilor care susțin simulările examenelor naționale (Evaluarea Națională și BAC 2024) sunt scanate de către profesorii asistenți, potrivit ghidului Ministerului Educației, document consultat de Edupedu.ro.

Conform ghidului, lucrarea se scanează cu prima pagină nesecretizată, cu colțul din dreapta desfăcut. Dacă lucrarea are mai multe pagini cu colț (în cazul examenului de bacalaureat), acestea se vor scana secretizate. Platforma elimină prima pagină a lucrării, cea care se scanează nesecretizată.

În document se arată că fișierul rezultat în urma scanării va avea 2 pagini negre în plus față de lucrare: prima și ultima. Profesorii asistenți verifică dacă pe parcursul documentului paginile sunt întregi și lizibile.

Dacă sunt pagini care nu se văd bine, profesorii corectori le vor șterge și vor scana din nou lucrarea.

Un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, potrivit procedurii Ministerului Educației. În procedură se arată că profesorii pot evalua lucrările elevilor din laboratorul de informatică, din cancelarie, cabinetul disciplinei, precum și de acasă.

Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori corectori, iar aceștia sunt selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, după cum se arată în procedură.

Școlile trebuie să ia toate măsurile ca orele elevilor care nu sunt implicați în simulările examenelor naționale (Evaluarea Națională și BAC 2024) să se desfășoare în mod corespunzător, potrivit procedurii Ministerului Educației, document obținut de Edupedu.ro. Programul orelor va fi stabilit de către consiliul de administrație al unității de învățământ.

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, într-o intervenție la Radio București FM, referitor la orele elevilor care nu dau simulările naționale, că „unitatea de învățământ, practic, se va organiza astfel încât procesul educativ să se desfășoare în condiții normale”. Concret acesta a spus că școlile „fie că vor modifica programul, fie că vor decala programul”.

Foto: © Samorn Tarapan | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Aproape 12 mii de elevi nu au venit la simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a, potrivit datelor Ministerului Educației / Au fost prezenți peste 164.000
Ministerul Educației susține că platforma de scanare a lucrărilor de la simulare Evaluarea Națională 2024 „a funcționat în parametri optimi cu excepția unui scurt interval” de 20 de minute, „însă fără a se înregistra blocaje”
ULTIMA ORĂ Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea Evaluării Naționale 2024, publicate de Ministerul Educației
SURSE Probleme de supraîncărcare și blocaje la platforma pe care sunt urcate lucrările scanate ale elevilor de la simularea Evaluării Naționale 2024 / Profesorii asistenți sunt puși să scaneze local lucrările în prezența elevilor și să le încarce pe servere mai târziu
Subiecte Română simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2024. Itemi de înțelegere a două texte la prima vedere, de Simona Antonescu și Liviu Papadima, plus cerințe de vocabular și gramatică. „Crezi că există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?” – subiectul scurt de motivare / Subiectul al II-lea cerea un rezumat
Elevii de la o școală din Bacău au primit greșit subiectele pentru clasele care învață în limba maternă, la simularea Evaluării Naționale 2024. Ministerul Educației a indicat totuși să se evalueze lucrările, potrivit ISJ Bacău

2 comments
  1. Buna ziua,
    Astazi am terminat de revizualizat simularea la matematica. Mie nu ca nu mi se pare in regula ce exercitii le-au picat, ci modul de rezolvare era cu totul diferit. La fel cum au mai spus alte persoane, am stat 30 de min sa ma uit la baremul publicat. Tot nu-l inteleg.
    Stiu ca trebuie sa ne invatam copii sa reuseasca in viata si sa se descurce cu orice, dar nu este in regula sa ii bombardam in perioada copilariei, cand trebuie sa iasa afara, sau sa se joace, nu sa stea 24/7 cu caietele deschise. Sau profesorii sa ii incurajeze sa lucreze din ce in ce mai mult. Aveti prea multe asteptari de la niste copii de 14-15 ani in momentul acesta. Dati-le o pauza. Eu ca un adolescent nu mai am timp liber, nu doar pentru ca fac sport de performanta, dar si trebuie sa stau mereu sa invat.
    In concluzie (Opinia mea!!!!!), aceasta simulare a fost o mare bataie de joc si sper ca Ministerul sa revizuiasca aceste simulari sau examene daca vor sa aibe niste persoane de succes in tara noastra

    Multumesc!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Modelul de contract educațional pe care părinții îl încheie cu școala s-a modificat. A fost introdusă “clauza COVID” – obligația părintelui de a nu trimite la școală copilul care are simptome

Modelul contractului educațional, pe care toți părinții în semnează cu școlile la care au copiii, a fost schimbat prin aprobarea noului Regulament de Organizare și Funcționare a Instituțiilor de Învățământ…
Vezi articolul

Webinar gratuit: Ce sunt știrile contrafăcute din mediul online și cum îi afectează acestea pe copii și adolescenți?

VIDEO Cum recunoaștem Fake News? Cum deosebim adevărul de fals? Răspunsuri pentru întrebările părinților

Accesul la internet deschide copiilor și adolescenților o lume infinită de lucruri interesante pentru descoperit și, cel puțin teoretic, îi ajută să înțeleagă mai bine cum funcționează lumea în care…
Vezi articolul