Simulare Evaluarea Națională 2024 / Ligia Deca: Vor fi implicați aproximativ 24.000 de profesori asistenți și peste 12.000 de evaluatori

6.940 de vizualizări
Foto: Alex Micsik / Agerpres Foto
Ministra Educației, Ligia Deca, a scris un mesaj pe Facebook în ajunul simulărilor pentru Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a, în care a remarcat „amploarea” acestui examen național. Nu a spus nimic despre câți elevi sunt așteptați la aceste simulări. Ministra a scris, în schimb, că vor fi zeci de mii de profesori implicați în aceste exerciții.

Mesajul vine în contextul în care luni, pe 5 februarie, de la ora 9 are loc simularea la Limba și literatura română. Regulile pentru această probă pot fi citite aici: sunt permise sublinierile pe text.

„În desfășurarea probelor simulării vor fi implicați aproximativ 24.000 de profesori asistenți, aproape 6.000 de profesori evaluatori la limba română și tot atâția la matematică, aproape 500 la limba maternă. Se adaugă comisiile de organizare de la nivelul fiecăruia dintre cele peste 3.700 de centre de examen.

Aceasta este amploarea simulărilor care încep mâine. Le mulțumesc tuturor celor implicați în desfășurarea probelor, mai cu seamă acum, când generalizăm evaluarea digitalizată pentru simularea examenului național cu cel mai mare număr de candidați dintre toate examenele naționale!”

„Implicarea” profesorilor la aceste simulări, lăudată de LigiaDeca, este benevolă și nu neapărat voluntară. Cadrele didactice nu sunt plătite suplimentar, însă cu aproape o lună înainte de acest moment, pe 10 ianuarie, Ministerul Educației a trimis în școli și inspectorate o notă prin care s-a asigurat că vor fi destui profesori implicați în simulări. Instituția a transmis astfel că la stabilirea evaluatorilor pentru examenele din vară, unde implicarea este remunerată separat, va fi luată în calcul „și participarea acestora la activitățile la simulări”.

„La stabilirea membrilor comisiilor de organizare a simulărilor naționale din unitățile de învățământ/centrele de examen, vă rugăm să transmiteți informația conform căreia, la selecția evaluatorilor pentru examenele naționale care se vor desfăşura în sesiunile iunie-iulie 2024 si august 2024, se va avea în vedere și participarea acestora la activitățile de simulare a probelor scrise din cadrul Evaluării nationale pentru absolvenții clasei a VIII-a, respectiv pentru examenul național de bacalaureat 2024”, potrivit informării 24136/2023.

Conform centralizărilor Ministerului Educației, consultate de Edupedu.ro, peste 176 de mii de elevi din clasa a VIII-a sunt așteptați la simularea de la Evaluarea Națională 2024.

Vor fi peste 3.700 de școli în care se dau aceste simulări, iar în fiecare școală va fi formată o comisie de examen din cel puțin 4 cadre didactice și cel mult 8. Sunt câte doi profesori asistenți în fiecare clasă. De regulă, la aceste simulări, evaluarea lucrărilor avea loc în școala în care copilul susținea proba, în școala în care acesta învăța, dar digitalizarea lucrărilor permite acum evaluarea de către orice profesor din orice colț al țării. Evaluarea va avea loc, potrivit reprezentanților Ministerului Educației, în condiții de examen – adică aleatoriu, în alt județ decât cel în care s-a susținut lucrarea.

Răspunsurile Ministerului Educației la cele mai frecvente întrebări legate de evaluare.

Citește și:
Ligia Deca: Evaluarea digitalizată nu influențează tipurile de subiecte, baremul, timpul de lucru. Singura diferență este că lucrarea va fi secretizată automat, când este scanată în prezența elevilor
Simulare Evaluare Naţională 2024. Profesorii asistenţi scanează lucrarea cu numele la vedere în prezenţa elevilor / Ce se întâmplă dacă nu este scanată corect sau scrisul este foarte mic?

15 comments
  1. Da, ai dreptate, cu D-ul @Dle GIGEL, dar nu esti la curent cu ” “TOANELE” <> si cu Noul <>, care da maaaaaare importanta <>, adica, si Limbajului colocvial, al Strazii! Vechea “Gramatica” sustinea: #Dau Apa CaiLOR,# , nu# Dau Apa LA Cal.# sau # El a insistat ASUPRA Corectitudinii .#, nu # El a insistat PE Corectitudinel# Consternati de cate se intampla in aceste VREMURI AIUREA, ASTAZI si ACUM( alaturi de alte sute de Cuvinte si de Modele de LR sunt acceptate ambele MODELE DE LIMBA! “Incadreaza-te <>, Stimate @Domn filolog, GIGEL!!!!! PUNCT!!!!!

  2. toți suntem implicați…cei care nu participă direct la simulare vor suplini orele fără acoperire…și nu va faceți iluzii..vom face muncă patriotică

    1. Ca bine ai zis. Suntem pusi de directori sa acoperim orele celor din comisie. Cei din comisie raman cu punctaj in fisa de evaluare ca au fost in comisii, noi, fraierii, cu buza umflata. A-propos de buza umflata, OanaM, inca nu ai avut parte de asa ceva? Ca la un moment dat s-ar putea sa nu te mai suporte cineva si sa te lase….cu buza umflata.

    1. Mai frumos, fără a fi asigurată înlocuirea lor la ore (nu există oameni)! În fiecare zi de simulare, de la 7 la 11-12 (în funcție de când termină cu scanatul și hârțogăria), la orele lor nu vor fi, programul nu poate fi decalat după ureche oricât ar cere asta Sorin Ion, pentru că nu doar a 8a există, deci două zile de haiduceală!

      Și apoi vor fi trei zile la fel când e simulat bacalaureatul.

      1. In scoala mea nu se fac deloc ore 2 zile. Cum e posibil cata vreme s-a impus sa nu se intrerupa orele? Cand se recupereaza acea materie? Doua zile deloc?? De ce?

        1. Vă spun eu cum s-a rezolvat la mine (nu s-a rezolvat). Operator centru, pusă din pix, că m-am împotrivit și am crezut că m-am făcut înțeleasă că nu vreau să am de-a face cu nimic de ce ține de examene naționale sau simularea lor, cu sau fără plată (până anul trecut, mă puneau secretar și făceam toate hârțoagele, iar când eram persoană de contact mai și tipăream subiecte cu parole și paraparole de 5 ori pe zi). De la grevă încoace… fac grevă. Deci n-are cine să le facă hârțoagele, iar eu m-am bucurat în sfârșit de o vară calmă.

          Dar acum… operator. Care efectiv NU are nimic de făcut dacă te iei strict după procedură. Am pierdut deja o zi verificând și corectând munca unor oameni teoretic instruiți în folosirea sculelor și site-ului, dublând/triplând nivelul de maculatură. Aveam oră la clasa a 8a, să zicem că nu era ”pierdută”. Și încă 3 la alte clase, în intervalul respectiv. S-au dus. Mâine, la fel – o oră la a 8a, alte 4 pe la alte clase. Dacă merge tot așa, se duc și ele. Am crezut că mă pot duce la oră măcar între două verificări – NU! A trebuit să stau cu persoana de contact să capsăm și să ștampilăm broșuri, ca niște idioți, să verificăm și să paraverificăm hârțoage, documente, procese verbale, liste, borderouri, cum se încarcă, cum rezolvăm problemele, cum corectăm greșelile, te miri ce…

          Iar la orele mele? Nu s-a dus nimeni. N-A AVUT CINE. Pentru că în comisia minunată nu sunt două persoane – sunt președinte, vicepreședinte, 3 membri, câte 2 asistenți pe sală, o persoană care să monitorizeze audio-video și o persoană de contact! Plus operatorul centrului! De la 8 (opt) persoane în sus (am pus o singură clasă de examen), pentru fiecare școală unde s-a organizat simularea!! Și da, am avut parte de vizită de la ISJ pentru monitorizarea simulării.

          Frumos nu? Când ai minim 8 oameni blocați într-o simulare cică ”digitalizată”, un munte de hârtii care mai de care mai cretine, ore în șir pierdute aiurea pentru celelalte clase… te iei cu mâinile de păr! Cel mai simplu era să simuleze în școala goală, cu recuperarea orelor în alte zile sau pe parcurs. Dacă chiar le păsa de CEILALȚI, care nu simulează nimic.

          Și când mă gândesc că urmează simularea la bacalaureat…

    2. Am fost cadru didactic universitar, FILOLOG,la LR ptr.Straini si ani de zile,Catedra noastra s-a conformat si a supravegheat la Facultati nefilologice, facand ” MUNCA PATRIOTICA”!!!PUNCT! Grija imensa ar trebui sa o aveti pentru bietii ELEVI, carora, si anul acesta, li se vor da, la LR, tot “modelele de limba”, pe care, nici intelectualii nu le folosesc CORECT! Revedeti “GRILELE” din 2022 si 2023! Aceste “modele” dificile sunt: @1,Pron.rel.# CARE#, la cazul G.(al căui, ai căror, ale cărei etc.);@2.Prepozitia # PE#, in fata pron.rel.# CARE#, la cazul Ac.;@3.Adj.# DRAG#, cu 3 forme flexionare, nu 4;@4.Prepozitiile # DATORITA# sau # DIN CAUZA# etc.etc.etc.A)De aceea, le sugerez Profesorilor, care alcatuiesc “SUBIECTELE” sa evite asemenea dificultati! B) Sa nu mai ceara ca Elevii sa tooooo-ot numere Cuvintele de la “Compuneri”! Sa le sugereze Nr.de Randuri sau de Pagini, evitand stresul si disperarea acestora;C)Sa nu mai pretinda ” paralela/ compararea” cu “Personaje” ori “Actiuni” din “Cartile citite”, intrucat stim cu totii ca, nici M.Dinescu nu mai are timp de ” Lectura”! CONCLUZIA: “Straduiti-va, Dna Ministru, sa schimbati Structura ” Cerintelor” de la EN, la LLR ! Va multumim!

      1. Sa-i lasam prosti, nu? Sigur predai romana, stimata doamna care ai predat in strainatate? Pentru 5000 de euro pe luna si eu as face cate un mic voluntariat cand si cand. Pana una alta, pe 3800 lei dupa 18 ani vechime nu mai ridic un pai in plus, ca mi-a pus in carca altele destule scoala de m-a cocosat. Toate pe timpul, munca si banii mei. Hei, la tine la ” straini” tot asa se impartea cornul si laptele de catre profesor? Si altul facea facturi, avize? Intreb pentru un prieten.

          1. …spune, am inteles gresit, dar nici nu aveam cum. Doamna mare filolog de limba romana a predat cica “la straini”. Am luat si eu prepozitia “la” ca atare, ca una de loc si nu in introducerea unui dativ.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei

Daniel David, despre cei care neagă existența virusului: Avem o problemă cu alfabetizarea științifică / Copiii în școală nu fac suficientă biologie, nu se uită suficient la microscop, nu mai fac suficientă știință

„Avem o problemă cu alfabetizarea științifică. Avem o problemă cu analfabetismul funcțional uriaș și avem o problemă cu neîncrederea între noi, și între noi și instituții”, spune psihologul Daniel David…
Vezi articolul

“Istorie locală”, în oferta de opţionale a şcolilor orădene, propusă de inspectorul şcolar general, Horea Abrudan: Oradea are deja un manual de istorie locală din 2018, “Călător prin istoria oraşului”

Inspectorul şcolar general Horea Abrudan a solicitat directorilor şi profesorilor de istorie din şcolile orădene cuprinderea în oferta de opţionale a unui opţional de “Istorie locală”, având în vedere existenţa…
Vezi articolul

Doar 31% dintre profesori au până în 40 de ani, 9% au peste 60 – o situație “îngrijorătoare”, spune ministrul Cîmpeanu. El reia propunerea salariilor atractive ca soluție pentru a avea “profesori buni”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a reluat, vineri, tema introducerii unor salarii atractive pentru cadrele didactice, drept soluție pentru a avea “profesori buni”. El a ilustrat problema calității în educație prin…
Vezi articolul