La simularea pentru Evaluarea Națională 2024, care începe pe 5 februarie, în premieră, toate lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată. Profesorii asistenţi scanează lucrarea în prezenţa elevilor și o verifică. Ce se întâmplă dacă nu este scanată corect sau dacă scrisul este foarte mic? „Profesorul evaluator are un buton, se cheamă lucrare ilizibilă, lucrarea se rescanează și se transmite în timp real”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion la TVR Info
- Elevii de clasa a VIII-a vor susține simularea națională pentru Evaluarea Națională 2024 în zilele de 5, 6 și 7 februarie. Rezultatele se comunică pe 23 februarie
Inspectoratul Şcolar Judeţean Sibiu a transmis un comunicat cu precizări legate de Simularea examenului de Evaluare Naţională pentru clasa a VIII-a 2024, pe care le completăm cu informații din proceduri şi ghiduri şi declarațiile secretarului de stat Sorin Ion, pentru a explica etapele examenului.
Desfășurarea probelor din cadrul simulării pentru Evaluarea Națională 2024
Probele din cadrul simulării încep la ora 9.00, moment în care , în fiecare sală, se deschid plicurile sigilate care conţin subiectul multiplicat. Accesul elevilor în sălile de examen este permis până la ora 8.30.
Timpul de lucru este de 2 ore
Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute, iar timpul efectiv de lucru pentru fiecare din probele scrise ale simulării Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a este de 120 minute şi începe după completarea casetei de identificare.
Subiectele pentru simularea Evaluării Naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a sunt redactate sub forma unei broşuri şi se vor tipări faţă-verso, aşa cum sunt transmise de către Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, potrivit ISJ Sibiu.
Elevii primesc subiectele în formă de broșura. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor, conform procedurii.
Art. 10 – (4) La simularea probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, elevii primesc subiectele în formă de broșura, putând să solicite și pagini suplimentare, dacă este cazul. Capsarea broșurilor se realizează înainte de distribuirea acestora în săli, în trei locuri (lateral – stânga sus, lateral – stânga jos si lateral- mijloc). Eventualele foi suplimentare utilizate de către elevi se vor adăuga prin capsare în alte două locuri, situate între cele trei locuri inițiale, astfel încât broșurile cu pagini suplimentare vor avea cinci capse. Broșura se predă la finalul probei şi, întrucât conține subiecte, aceasta nu rămâne în posesia elevilor.
Repartizarea candidaţilor pe săli se va realiza astfel în funcţie de disciplinele şi tipul de subiecte solicitate de elevi pentru disciplinele de examen aprobate pentru fiecare probă, în ordine alfabetică, pe centre. La stabilirea sălilor în care se susţin probele scrise şi repartizarea elevilor în săli se vor asigura, de regulă, 15 elevi/sală.
Scanarea lucrărilor
După verificarea fiecărei lucrări scrise, în ordinea primirii acestora, în prezenţa elevilor, profesorii asistenţi scanează lucrarea, verifică dacă numărul paginilor scanate corespunde cu numărul paginilor lucrării în format fizic şi cu numărul de pagini trecut în procesul verbal de predare-primire al acesteia, precum şi gradul de lizibilitate al lucrării scanate, o încarcă şi o marchează pe platforma destinată evaluării digitalizate a evaluării naţionale pentru absolvenţii clasei a VIII-a (art. 19 din Procedura nr. 24107/08.01.2024), conform ISJ Sibiu.
Lucrările elevilor care susțin simulările examenelor naționale (Evaluarea Națională și BAC 2024) sunt scanate de către profesorii asistenți, potrivit ghidului Ministerului Educației, document consultat de Edupedu.ro.
Întrebări despre scanarea lucrărilor și răspunsurile secretarului de stat Sorin Ion, la TVR Info
De ce se scanează cu numele la vedere?
Sorin Ion: „Dacă am scana lucrarea sigilată, n-am mai ști niciodată a cui este, ori platforma de evaluare creează o clonă a lucrării care elimină prima pagină, prima pagină nu conține nicio informație în afara numelui și școlii de proveniența, datele de proveniență, datele de identificare ale copilului. Clona secretizată se duce la profesor evaluator, clona pereche rămâne în platformă pentru ca la final să putem să identificăm a cui este fiecare lucrare, lucru pe care îl nu-l face un operator ci îl face platforma care e suficient de inteligentă pentru asta.”
Ce se întâmplă dacă nu este scanată corect lucrarea?
Sorin Ion: „Profesorul evaluator are un buton, se cheamă lucrare ilizibilă. Dacă apasă butonul la punctul de intrare în sistem, în județul de origine, este semnalizat că lucrarea elevului x sau lucrarea cu numărul x este scanată ilizibil, se rescanează și se transmite în timp real.”
Cum se abordează situația în care a scris copilul foarte mic?
Sorin Ion: „E mai bine decât în sistem clasic, dacă ai scris foarte mic, foaia de hârtie nu poți să o mărești, imaginea poți să o mărești, rezoluția e destul de bună, se poate mări, e un avantaj. Avem elevi care dau evaluarea și chiar și simularea la spital sau elevi care o dau la domiciliu. Avem elevi care nu pot redacta o lucrare pe formatul obișnuit A4. Subiectele trebuie să se mărească la trei. Pentru cei cu dificultăți de vedere avem tot felul de măsuri de compensare.”
Evaluarea lucrărilor elevilor la simularea Evaluării Naţionale 2024
Activitatea de evaluare se realizează digitalizat, de regulă, pe staţiile de lucru aflate în laboratoarele de informatică din unitatea de învăţământ din care provine profesorul evaluator. Profesorii evaluatori pot alege să îşi desfăşoare activitatea de pe computere aflate într-un alt spaţiu (de exemplu, bibliotecă, Centrul de Documentare şi Informare, cabinetul disciplinei, cancelarie, domiciliul personal).
Distribuirea lucrărilor către profesorii evaluatori, în vederea evaluării, se face în mod aleatoriu, prin intermediul platformei destinate evaluării digitalizate.
Un profesor va avea de corectat, de regulă, 50 de lucrări de la simulările pentru Evaluarea Națională și Bac 2024, potrivit procedurii Ministerului Educației. În procedură se arată că profesorii pot evalua lucrările elevilor din laboratorul de informatică, din cancelarie, cabinetul disciplinei, precum și de acasă.
Fiecare lucrare este evaluată de doi profesori corectori, iar aceștia sunt selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale, după cum se arată în procedură.
Comunicarea rezultatelor se face anonimizat și notele nu se trec în catalog, conform ordinului publicat în Monitorul Oficial
Comunicarea rezultatelor obținute la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023—2024, se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților și care au fost distribuite candidaților, pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută de aceștia.
Rezultatele obținute de elevi la simularea evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a și la simularea probelor scrise ale examenului național de bacalaureat, în anul școlar 2023—2024, sunt analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ în care s-au desfășurat aceste simulări, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.
Notele obținute la simulările naționale nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.”
Calendarul simulării Evaluării Naționale 2024 pentru absolvenții clasei a VIII-a
- 5 februarie 2024: Limba şi literatura română – probă scrisă
- 6 februarie 2024: Matematică – probă scrisă
- 7 februarie 2024: Limba şi literatura maternă – probă scrisă
- 23 februarie 2024: Comunicarea rezultatelor
Foto: © Arrowsmith2 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
7 comments
Oare la ce le-o fi de folos aceste simulări elevilor? Daca vor sa învețe, învață și așa, fără! Cea mai buna și mai corectă varianta rămâne: admiterea în liceu. Care nu e in stare să treacă de acea admitere cu 6(șase), poate alege profesionala sau la munca! Nu toți trebuie să ajungă la birouri.Mai trebuie sa avem și oameni la cârcă!
Când se începe efectiv scanarea lucrărilor? Dacă se începe după prima oră, când un prim elev are voie să predea lucrarea, acest proces de scanare, în sala de examen… nu va perturba elaborarea răspunsurilor celorlalți candidați, care mai au de scris, având în vedere și noutatea procesului de scanare?
Elevii rămași la scris… vor fi atenți / curioși să afle cum se procedează, pierzând astfel din timpul alocat rezolvării cerințelor…
Lucrarea se preda după o ora și 30 de minute, nu se va elabora niciun răspuns având în vedere ca profesorul și elevul nu vor vorbi discuta evaluare în timpul acela
depinde daca au priceput miza examenului…daca au vreme sa se holbeze la scaner, fie sănătoși…
Numai aia cu gradul 1 si peste 25 de ani sunt stresati. Daca nu ai gradul 1 si ai 35 de ani vechime esti odihnit si relaxat(fix cu aceiasi elevi,in acelasi sistem). Te streseaza la gradul 1 probabil gandul ca ai mai multi bani si nu stii cum sa-i cheltuiesti sau cum? Deci restul sunt niste tampiti care stau in sistemul lor de cawcat de peste 30 de ani si sunt mereu odihniti, nu?
Și profesorii cu gradul I și 11 sau 15 ani vechime sunt stresați.😁
Mai rău decât nivelul de salarizare din preuniversitar este nesimțirea ( tendențioasă) cu care sunt tratați profesorii cinstiți și valoroși, umilirea lor in toate felurile, care atinge , prin modificările recent adoptate sau preconizate în legătură cu sporul/ indemnizația de doctorat, gradul maxim prin atentarea la niște drepturi dobândite conform unei legislații in vigoare la data respectivă, prin neacordarea ,deja de multi ani , a acelor drepturi printr-o plafonare arbitrară și discriminatorie ( discriminarea apărând și prin neacordarea normei de 16 ore după 25 de ani, ca la gradul I) in raport cu actualizarea salariului minim după care se calculează sporul și prin acordarea / neacordarea, într- o ierarhie falsa, defectuoasă , discreționar și jignitor, a drepturilor corect dobândite , in urma confirmării la cel mai înalt nivel a valorii lor profesionale .