Simulare BAC 2019 – Modele de subiecte grilă pentru simulare la Matematică și Istorie și care este materia pentru simulare

56.554 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Simularea de Bacalaureat 2019 începe luni, 18 martie, cu simularea la Limba și literatura română. La această examinare, Ministerul Educației va testa pe elevii de clasa a XI-a introducerea a minimum 30% teste grilă în subiectele de simulare la Matematică și Istorie. Instituția oficială nu a pus la dispoziția elevilor nici până la această oră modele de subiecte conform noilor planuri.

Edupedu.ro publică modelele de subiecte grilă la Matematică și Istorie pentru Bacalaureat pe care Ministerul le-a făcut publice în octombrie 2018, însă pe care le-a retras la scurt timp, după ce majoritatea profesorilor și a elevilor au avertizat că testele grilă la examen înseamnă note artificial mărite.

Matematică – Model de subiect de BAC cu cerințe tip grilă, Specializarea matematică-informatică:

 

Matematică – Model de subiect de BAC cu cerințe tip grilă, Specializarea științe ale naturii:

 

Matematică – Model de subiect de BAC cu cerințe tip grilă, Filiera Tehnologică:

Matematică – Model de subiect de BAC cu cerințe tip grilă, Profilul pedagogic, specializarea învățător-educatoare:

 

Istorie – Model de subiecte grilă la Istorie pentru Bacalaureat

 

Calendar simulare Bac 2019

18 martie 2019     Simulare Limba și literatura română – scris
19 martie 2019     Simulare Limba și literatura maternă – scris
20 martie 2019     Simulare Proba obligatorie a profilului
  • Simulare la Matematică – pentru absolvenții claselor de liceu cu profil real din filiera teoretică, pentru cei care au terminat filiera tehnologică și pentru absolvenții de la profilul militar și profilul pedagogic – specializarea învățători-educatoare, din filiera vocațională

Ce prevede ordinul de ministru care stabilește detaliile simulării, pentru simularea la Matematică de către elevii de clasa a XI-a:

Foto: Monitorul Oficial
  • Simulare la Istorie – pentru absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretică și pentru toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celor de mai sus

Ce prevede ordinul de ministru care stabilește detaliile simulării, pentru simularea la Istorie de către elevii de clasa a XI-a:

Foto: Monitorul Oficial
21 martie 2019     Simulare Proba la alegere a profilului și specializării – se organizează numai pentru elevii clasei a XII-a

Absolvenții trebuie să aleagă una dintre următoarele materii, pentru examen, în funcție de studiile urmate în liceu:

  • Fizică, Chimie, Biologie sau Informatică – elevii de la profilul real din filiera teoretică, de la profilul tehnic și profilul resurse naturale și protecția mediului din filiera tehnologică și de la profilul militar din filiera vocațională
  • Geografie, Filosofie, Logică și argumentare, Economie, Psihologie și, după caz, Sociologie – absolvenții de la profilul umanist din filiera teoretica, de la profilul servicii din filiera tehnologică și din toate profilurile și specializările din filiera vocațională, cu excepția celui menționat mai sus
29 martie 2019     Afișarea rezultatelor

Capitolele exceptate la simulare la clasa a XI-a

Limba și literatura română – clasa a XI-a: materia exceptată la simularea de BAC 2019

Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:

  • reguli ale monologului, reguli și tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale și nonverbale în comunicarea orală;
  • textul dramatic postbelic;
  • limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii;
  • simbolismul, prelungiri ale romantismului şi clasicismului, perioada interbelică, perioada postbelică;
  • interpretări și judecăți de valoare exprimate în critica și în istoria literară;
  • autorii canonici: G. Bacovia, Lucian Blaga, Tudor Arghezi, Ion Barbu, Camil Petrescu, Liviu Rebreanu, G. Călinescu, E. Lovinescu, Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.
Matematică – clasa a XI-a: Teste grilă în subiectele de simulare

Matematică-informatică 

“Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora, corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a și a XI-a, sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat național – 2015, aprobată prin OMEN 4430/29.08.2014, M_mate-info.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

  • din capitolul Sisteme de ecuații liniare: Sisteme liniare cu cel mult 4 necunoscute, sisteme de tip Cramer, rangul unei matrice / Studiul compatibilităţii şi rezolvarea sistemelor: proprietatea Kroneker-Capelli, proprietatea Rouchè, metoda Gauss
  • capitolul Derivabilitate
  • capitolul Reprezentarea grafică a funcțiilor”, prevede ordinul cu regulile de simulare.

Matematică – Științele-naturii

“Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora, corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a și a XI-a, sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat național – 2015, aprobată prin OMEN 4430/29.08.2014, M_șt-nat.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

  • din capitolul Sisteme de ecuații liniare: Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar / Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare
  • capitolul Funcții derivabile
  • capitolul Studiul funcțiilor cu ajutorul derivatelor”

Matematică – Tehnologic

“Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora, corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a și a XI-a, sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat național – 2015, aprobată prin OMEN 4430/29.08.2014, M_ tehnologic.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

  • din capitolul Sisteme de ecuații liniare: Sisteme liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar / Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare
  • capitolul Funcții derivabile
  • capitolul Studiul funcțiilor cu ajutorul derivatelor”

Matematică – Pedagogic

“Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora, corespunzătoare claselor a IX-a, a X-a și a XI-a, sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat național – 2015, aprobată prin OMEN 4430/29.08.2014, M_ pedagogic.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

  • din capitolul Structuri algebrice: Structuri algebrice: inel, corp”
Istorie – clasa a XI-a: Teste grilă în subiectele de simulare

Minimum 30% teste grilă în subiectele de simulare pentru elevii de clasa a XI-a și la Istorie, prevede ordinul.

Capitolele de la Istorie din care vor fi testați elevii de clasa a XI-a:

“POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE

  • Europa şi lumea în secolul XX

Probleme de atins: Europa contemporană (unitate, diversitate, integrare); Cultura română – cultură europeană; România şi Europa în secolul al XX-lea

OAMENII, SOCIETATEA ŞI LUMEA IDEILOR

  • Economie şi societate în lumea postbelică

Probleme de atins: Ocupaţii şi statute profesionale; Viaţa privată şi viaţa publică; Economie rurală – economie urbană în România.

  • Ştiinţa şi societatea

Probleme de atins: Impactul tehnologiei asupra vieţii cotidiene şi a mediului; Noile tehnologii şi timpul liber.

STATUL ŞI POLITICA

  • Statele în perioada contemporană

Probleme de atins: Forme de organizare statală; Idei şi regimuri politice.

Notă:
Conținuturile de mai sus fac parte din Programa școlară pentru istorie – clasa a XI-a, fără a fi incluse în programa pentru examenul de bacalaureat național. Competențele evaluate sunt cele prevăzute în programa pentru examenul de bacalaureat național, formate/dezvoltate până la data susținerii simulării.

Capitolele exceptate la simulare la clasa a XII-a

Limba și literatura română – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

“Conţinuturile pentru simulare şi competenţele asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat naţional, în vigoare”, se arată în ordinul care stabilește materia pe care elevii o au de pregătit pentru testare.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:

  • reguli ale monologului, reguli şi tehnici de construire a dialogului, stiluri funcționale adecvate situației de comunicare, rolul elementelor verbale, paraverbale şi nonverbale în comunicarea orală;
  • textul dramatic postbelic;
  • limbajul literaturii, limbajul cinematografic, limbajul picturii, limbajul muzicii;
  • perioada postbelică;
  • autorii canonici: Marin Preda, Nichita Stănescu, Marin Sorescu.
Matematică – clasa a XII-a: Matematică-informatică

“Conţinuturile pentru simulare şi competenţele asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat naţional – 2015, aprobată prin OMEN 4430/29.08.2014, M_mate-info”.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

  • capitolul Inele de polinoame cu coeficienţi într-un corp comutativ (Q, R, C, Zp, p prim);
  • capitolul Aplicaţii ale integralei definite
Matematică – clasa a XII-a: Științele-naturii

“Conţinuturile pentru simulare şi competenţele asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat naţional – 2015, aprobată prin OMEN 4430/29.08.2014, M_şt-nat”.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

  • capitolul Inele de polinoame cu coeficienţi într-un corp comutativ (Q, R, C, Zp, p prim)
  • capitolul Aplicaţii ale integralei definite
Matematică – clasa a XII-a: Tehnologic

“Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora, sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat naţional – 2015, aprobată prin OMEN 4430/29.08.2014, M_ tehnologic”.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

  • capitolul Inele de polinoame cu coeficienți într-un corp comutativ (Q, R, C, Zp, p prim)
  • capitolul Aplicaţii ale integralei definite
Matematică – clasa a XII-a: Pedagogic

“Conținuturile pentru simulare și competențele asociate acestora sunt cele prevăzute în programa pentru Examenul de bacalaureat național – 2015, aprobată prin OMEN 4430/29.08.2014, M_ pedagogic”.

Pentru simulare sunt exceptate următoarele teme:

  • din capitolul Sisteme de ecuaţii liniare:
  • – Sisteme de ecuaţii liniare cu cel mult 3 necunoscute; forma matriceală a unui sistem liniar;
  • – Metoda Cramer de rezolvare a sistemelor liniare;
  • – Aplicaţii: ecuaţia unei drepte determinate de două puncte distincte, aria unui triunghi si caracterizarea coliniarităţii a trei puncte în plan
Istorie – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

“A. POPOARE ŞI SPAŢII ISTORICE
1. Romanitatea românilor în viziunea istoricilor.
B. OAMENII, SOCIETATEA ŞI LUMEA IDEILOR
1. Secolul XX – între democraţie şi totalitarism. Ideologii şi practici politice în România şi în Europa.
2. Constituţiile din România.
C. STATUL ŞI POLITICA
1. Autonomii locale şi instituţii centrale şi în spaţiul românesc (secolele IX-XVIII).
2. Statul român modern: de la proiect politic la realizarea României Mari (secolele XVIII-XX)”.

Biologie – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

“Varianta B1. BIOLOGIE VEGETALĂ ŞI ANIMALĂ – clasele a IX-a şi a X-a: toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat;

Varianta B2. ANATOMIE ŞI FIZIOLOGIE UMANĂ, GENETICĂ ŞI ECOLOGIE UMANĂ – clasele a XI-a şi a XII-a: toate conţinuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Pentru simulare este exceptată tema Ecologie umană.”

Chimie – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Informatică – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Geografie – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

“A. EUROPA ŞI ROMÂNIA – ELEMENTE GEOGRAFICE DE BAZĂ
1. Spaţiul românesc şi spaţiul european
2. Elemente fizico-geografice definitorii ale Europei şi ale României:

  • relieful major (trepte, tipuri şi unităţi majore de relief)
  • clima (factorii genetici, elementele climatice, regionarea climatică)
  • hidrografia – aspecte generale; Dunărea şi Marea Neagră
  • învelişul biopedogeografic
  • resursele naturale

3. Elemente de geografie umană ale Europei şi ale României

  • harta politică a Europei; România ca stat al Europei
  • populaţia şi caracteristicile ei geodemografice
  • sistemul de oraşe al Europei
  • activităţile economice – caracteristici generale
  • sisteme de transport

4. Mediu înconjurător şi peisaje
5. Regiuni geografice în Europa şi în România:

  • caracteristici ale unor regiuni geografice din Europa şi din România
  • studiu de caz al unei regiuni geografice – Carpaţii

6. Ţările vecine României

Logică, argumentare și comunicare – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Psihologie – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Sociologie – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Economie – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

Toate conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.

Filosofie – clasa a XII-a: Materia pentru simularea de BAC 2019

Conținuturile pentru simulare sunt cele prevăzute în programa de bacalaureat.
Pentru simulare sunt exceptate următoarele conținuturi:

  • Teorii politice moderne și contemporane;
  • Drepturile omului;
  • Cunoașterea;
  • Filosofia.

Informații de background

Elevii și părinții au aflat în urmă cu mai puțin de o lună că Ministerul ia din nou în calcul să introducă grilele la examen. Consiliul Național al Elevilor a fost cea mai vehementă asociație împotriva acestor teste grilă, atrăgând atenția că aduce mirajul notelor mari și false așteptări din partea tinerilor.

De altfel, chiar în prima zi de simulare a examenelor de Evaluare Națională 2019, Consiliul Elevilor a anunțat că boicotează simulările și i-a îndemnat pe elevii de clasele a VII-a și a VIII-a participanți la testare să protesteze “fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greșit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest față de învățământul românesc”. Detalii aici

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Centrele județene de excelență vor fi păstrate și selecția elevilor poate începe de la clasa a III-a, potrivit proiectului Legii Educației – surse / Se renunță la clasele „de excelență” din colegiile naționale, propuse în legile Cîmpeanu din vară

Centrele județene de excelență (CJE) în care elevii se pregătesc pentru performanță și olimpiade nu vor fi desființate, potrivit ultimei variante a proiectului de lege a învățământului preuniversitar, consultată de…
Vezi articolul

Cu o zi înainte de Evaluarea Națională de clasa a II-a, Ministerul Educației anunță că rezultatele elevilor vor fi colectate cu o nouă aplicație digitală, care le va da profesorilor și învățătorilor acces rapid la date și la rapoartele pe clasă

Luni, 13 mai, începe Evaluarea Națională de la clasa a II-a, iar duminică la prânz Ministerul Educației anunță noutatea acestei ediții: colectarea datelor rezultate din evaluarea testelor scrise va fi…
Vezi articolul
Transport gratuit pentru elevi

DOCUMENT Structura sistemului de educație propusă de președinție în “România Educată”: Bacalaureat “cu trunchi comun” pentru toate tipurile de liceu, Evaluare Națională opțională pentru elevii admiși prin examen la liceu, transferul de la profesional la teoretic, colegiile terțiare nonuniversitare

Liceele vor fi, ca și până acum, de trei feluri, dar vor avea un trunchi comun care va fi folosit ca fundament pentru un “bacalaureat unitar”, bazat pe competențe. Transferul…
Vezi articolul

Atractivitatea scăzută pentru profesia de cadru didactic din motive financiare, una dintre amenințările identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București în planul managerial – document

Una dintre amenințările identificate de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB) se referă la atractivitatea scăzută pentru profesia de cadru didactic din motive financiare. Este vorba despre planul managerial pentru…
Vezi articolul