Simptomele de durată ale Covid-19 se manifestă mai rar la copii decât la adulți, potrivit unei noi cercetări

1.341 de vizualizări
Inteligența artificială
Foto: © Dreamstime.com
Simptomele care continuă pe termen lung la unii pacienți de Covid-19 se regăsesc mai rar la copii decât la populația adultă, iar copiii se vindecă mai rapid decât adolescenții, în cazul cărora simptomele se manifestă oricum mai puțin decât în cazul adulților, potrivit unei noi cercetări prezentate de The Conversation.

Autorii – experți de la London School of Hygiene&Tropical Medicine și King’s College London – spun că au dorit să verifice modul și durata de manifestare a Covid-19 la copii, în condițiile în care populația în vârstă din Marea Britanie și alte țări bogate s-a vaccinat în marea ei parte, iar atenția se îndreaptă acum spre cei mai tineri. Despre aceștia se știa că se confruntă cu riscuri reduse de îmbolnăvire cu noul coronavirus sau riscuri asociate altor afecțiuni cauzate de Covid-19.

Cercetătorii au folosit date colectate de la populație prin intermediul unui proiect digital și au ajuns, în cazul copiilor, la o serie de concluzii:

  • Cel mai adesea, printre cazurile analizate, copiii simptomatici sufereau de dureri de cap, oboseală, febră și durere în gât.
  • Copiii cu vârste mai mici se vindecă mai rapid: durata medie de manifestare a bolii e de șase zile – 5 zile în cazul copiilor de școală primară, 7 zile în cazul adolescenților.
  • În timp ce 13,3% dintre adulți raportau simptome și la mai mult de 28 de zile, în medie doar 4,4% dintre copii spuneau același lucru (3,1% la cei mici, 5,1% la cei mai mari).
  • Aproape toți copiii – 98,4% – erau complet sănătoși la opt săptămâni după boală.
  • În medie, copiii au manifestat șase simptome diferite în prima săptămână de boală și doar două în ziua a 28-a, atunci când existau simptome de durată.
  • Simptomele cu cea mai mare probabilitate să dureze mai mult sunt oboseala, durerea de cap, pierderea mirosului.

Cercetătorii arată că rezultatele studiului lor sunt similare celor din studii similare realizate în Elveția și Australia, dar estimarea proprie cu privire la numărul de copii cu o durată mai lungă a bolii este mai mică decât cea a Oficiului Național de Statistică din Marea Britanie, diferență cauzată, probabil, de modalități diferite de evaluare a simptomelor de durată.

Foto: 178006664 © MartinmarkDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ieșirea din șablon la Matematică. Profesorul Robert Eckstein: Să descoperim nu care e copilul mai bun și care e copilul mai slab, ci la ce este bun fiecare copil în parte și să adaptăm ceea ce lucrăm cu el la acest specific

Personalizarea predării și adaptarea acesteia la specificul fiecărui copil – acestea au fost propunerile făcute de profesorul de matematică Flavian Georgescu și de Robert Eckstein, profesor de informatică, într-o intervenție…
Vezi articolul

Educația are nevoie mai ales de investiții pe termen lung și măsuri pentru starea de bine a profesorilor și elevilor, nu doar de recuperarea învățării, ca măsuri de redresare post Covid-19 – experți britanici

În Marea Britanie, experți în educație au analizat timp de cinci luni, anul acesta, problemele resimțite efectiv de părinți, profesori, directori de școli din învățământul primar în pandemia Covid-19. Și…
Vezi articolul

BREAKING Cîmpeanu: În toate localitățile cu rata de infectare sub 3 la mie, indiferent de rata de vaccinare a personalului din învățământ, școlile și grădinițele vor fi deschise cu prezență fizică de luni – azi sunt 1.724 de localități sub acest prag

În toate localitățile cu rata de infectare sub 3 la mie, indiferent de rata de vaccinare a personalului din învățământ, școlile și grădinițele vor fi deschise cu prezență fizică de…
Vezi articolul