Simona Negru, profesoară de fizică: Diferența o face modul în care predăm. Provocările noastre sunt să găsim metode de a-i face pe copii să fie interesați. Metodele clasice dau rezultate din ce în ce mai slabe

6.471 de vizualizări
Foto: Simona Negru / captură TVR Craiova – Facebook
Simona Negru, profesoară de fizică și directoare a Şcolii Gimnaziale din Ghindeni (Dolj), a declarat pentru TVR Craiova că „metodele clasice dau rezultate din ce în ce mai slabe”. „Provocările noastre sunt să găsim metode de a-i face pe copii să fie interesați, de a-i stimula”, a spus cadrul didactic.
  • Școala Gimnazială din Ghindeni (Dolj) are un laborator de fizică performant, cu imprimantă și scaner 3D, ochelari virtuali, tablă interactivă, creioane 3D, microscop.

„Diferența o face modul în care predăm și faptul că elevii devin mai interesați, pentru că provocările noastre sunt să găsim metode de a-i face pe copii să fie interesați, de a-i stimula. Metodele clasice dau rezultate din ce în ce mai slabe. Și atunci toate aceste lucruri care lor le sunt familiare le stârnesc interesul și toți copiii vin cu drag aici. (…)”, a precizat cadrul didactic.

Directoarea Şcolii Gimnaziale din Ghindeni a adus în atenție și dezvoltarea gândirii științifice, matematice:

„Vreau să dezvoltăm un parteneriat pe care l-am început anul acesta, în cadrul unui proiect ERASMUS, cu o școală din Olanda. Am fost în luna octombrie cu un grup de copii de aici la
Heerenveen, iar acolo copiii au învățat să programeze niște roboței formați din lego. (…) Să dezvoltăm un pic gândirea aceasta științifică, matematică, tehnică, tehnologică. Prin faptul că lor le place acest lucru, în subsidiar, ei cumva o să și învețe mai mult partea aceasta de științe.”

Informații de context

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației, a vorbit, la DC News, despre lipsa de profesori la matematică și științe: „„Dacă vorbim despre lipsa cadrelor didactice, da, sunt foarte, foarte multe situații, în special la matematică și științe, unde facem apel la colegi pensionari, pentru că nu avem destul de mulți absolvenți care să își dorească să facă asta. Pe de altă parte, numărul profesorilor a crescut în ultimii 3 ani. (…)”

Raluca Ivănuș, directoarea Colegiului Național George Coșbuc din Capitală, a vorbit, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, despre lipsa de profesori de fizică: „Am avut, dau exemplu concret, 6 ore vacante la începutul anului școlar pe care le-a ocupat o tânără suplinitoare care, după primul modul, a renunțat, spunându-mi că ea nu e pregătită să facă fața învățământului.”

Florian Lixandru, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat că la 1 septembrie 2024 era un deficit de aproape 1.000 de posturi pe fizică, la nivel național, dar a fost acoperit și că profesorii se plâng de faptul că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile, într-o intervenție la DC News, pe 16 septembrie.

România înregistrează deficit de profesori calificați la matematică, științe, educație fizică, arte și alte materii, potrivit celui mai nou raport anual Education at a Glance, dat publicității de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).

Citește și:
Secretarul de stat Bogdan Cristescu, despre lipsa de profesori: Sunt foarte multe situații, în special la matematică și științe, unde facem apel la colegi pensionari. Profesorii nu au dispărut deodată, ci nu am reușit noi să avem o parte de predictibilitate a angajărilor
Raluca Ivănuș, directoarea Colegiului Național „George Coșbuc” din Capitală: La Fizică am avut 6 ore vacante la începutul anului școlar pe care le-a ocupat o tânără suplinitoare care, după primul modul, a renunțat. Nu găsesc la acest moment un om care să ocupe acele ore
Sorin Hagiu, director de școală: Am avut o clasă întreagă fără profesori până în 10-12 septembrie / Nu mai avem profesori de chimie, de fizică, de matematică, spune liderul sindical Simion Hăncescu
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, apel către guvernanți: Creşte numărul pensionarilor la catedră. Situaţia a fost generată atât de lipsa posturilor titularizabile, cât mai ales de numărul foarte mic al tinerilor care vor să profeseze în învățământ
„Avem o criză de profesori”. Secretarul de stat Sorin Ion, apel la studenții de la Facultatea de Matematică și Informatică a UB să se angajeze în Învățământ: Salariile nu mai sunt chiar atât de mici. Veți avea satisfacții pe care cu siguranță în alt domeniu nu le veți găsi
Florian Lixandru, despre lipsa profesorilor de științe: La 1 septembrie aveam un deficit de aproape 1000 de posturi pe fizică, la nivel național, dar a fost acoperit / Profesorii se plâng că subiectele de la titularizare sunt foarte dificile
Un profesor de fizică din Suceava care a predat de jumătate de secol a fost rechemat pentru că nu sunt profesori. S-a întors la catedră la 78 de ani, iar unii colegi, care i-au fost și elevi, s-au pensionat deja

11 comments
  1. Chiar daca laboratoarele sunt dotate,profesorii și laborantele refuza sa facă activități aplicative la cursuri cu elevii

  2. Un punct de vedere absolut obiectiv! Caută modalitatea da a capta interesul copilului. Identificarea ei,vte face sau nu profesor.

  3. Ce ziceți de un director profesor de fizică care nu vine la orele de curs de ani de zile ,în fiecare saptatamana 3 din 4 ore nu se fac.

    1. O materie inUtila fizica, evident că nu face orele.
      Când are timp și de Erasmus și de management și de ore? Niciodată.

      De ce nu zice că orele ei nu le face iar restul daca sunt le-a dat plată cu ora la profesorul de romana sau matematica să facă pregătire pt capacitate că n-or face aia tocmai fizica care nu interesează pe nimeni când bate capacitatea la ușă.

      Tot ăștia care nu fac nimic la clasa vin să se laude.

      1. Vezi că ai schimbat numele de utilizator dar vorbești la fel, se cam vede prefăcătoria. Nu mai fi ipocrit, dacă n-ai cap de școală, mergi la lopată, munca nu e rușine.

    2. La ce profil de liceu (că la gimnaziu nici nu mai poate fi vorba) sunt 4 ore de fizică?! La mate-info sunt maxim de ore, 2 în TC și 1 în CD, fă și tu un calcul și vezi câte ore în total. La toate celelalte profiluri de liceu, nu se trece de 2 ore, poate doar 1, dacă mai există (la filo trec la științe în clasa a 11a).

      Dacă tot mințiți cu nesimțire, măcar verificați-vă datele că dați cu mucii în fasole așa. Mai răsfirați, băieți, mai răsfirați.

  4. Doamna director vorbește foarte corect dar din punctul de vedere al unui profesor de fizică de școală generală. Altfel se pune problema la un liceu unde 90% dintre elevii de clasa a XII-a aleg să susțină bacalaureat din fizică. Subiectele examenului de bacalaureat sunt teoretice, rezolvare de probleme la greu. Cu siguranță, componenta experimentală joacă un rol crucial în înțelegerea fenomenelor fizice. Dar pentru a realiza o simbioză între teorie și lucrarea practică ar trebui în primul rând să se reorganizeze conținuturile, să fie eliminate acele conținuturi care nu se cer la examene, să fie adunate și corelate cu celelalte discipline. O abordare eficientă ar fi în clasa a IX-a mecanică (inclusiv unde mecanice și acustice), clasa a X-a termodinamica, clasa a XI-a electricitatea (inclusiv curentul electric alternativ și circuitele RLC și electromagnetismul) și în clasa a XII-a optica (geometrică, ondulatorie, fotonică). Astfel, eliminând mare parte din actuala materie a clasei a XII-a se face loc pentru lucrările practice care să susțină cu succes teoria.

  5. Trebuie comasate fizica chimie și biologie cum e in Italia și alte tari occidentale.
    Oricum in 2 ore pe săptămână ce e acum in programa de fizica e imposibil chiar sa predai nu e timp sa mai faci nici exerciții nici exteriente.

    Iar când vine o imspectie se caută cat e predat de mult în caiete.

    Când se da titularizare se verifică materia de facultate cum omsyiil

  6. A preda Fizica eficient la orice nivel, insemana deja sa Digitalizam toate experimentele (la toate clasele) si sa construim Animatii pe baza manualelor clasice (vezi Ed. Did Ped, editii 1980-1990) … ceea ce necesita o munca enorma, peste norma didactica.
    Eu la randul meu lucrez la greu in Digitalizatea acestor Experimente, ai Constructii de Animatii. La clasa elevii sunt fascinati si culpeaza pozitiv (inteleg mai bine) fenomenele studiate !!!
    Dar este foarte greu sa le construiesti pe langa norma didactica, in timpul propriu liber !!!
    Mai toate Cabinetele si Sertarele de Fizica a Liceelor Tehnologice si Scolile Gimnaziale sunt dotate cu Material Didactic al generatiilor din anii 1970-1980 (foarte bune la vremea lor, si la fel si in zilele de azi) !!! Ar trebui exploatate la maxim !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

40% din elevii dezavantajați, majoritatea din mediul rural, nu au făcut școală online / Elevii fără acces la educație au pierdut 24 de săptămâni de școală – Raport al World Vision România, la 1 an de la prima zi de școală online

La un an de la prima zi în care școlile din România s-au închis, iar educația a trecut în mediul online, 40% dintre elevii din mediile defavorizate, majoritatea înscriși la…
Vezi articolul

Lista posturilor pentru profesori 2024-2025, actualizată luni seară pentru fiecare județ. Marți și miercuri, 20-21 august, sunt ședințele pentru suplinitori, cu note peste 7 la Titularizare și fără post – calendar

Lista posturilor vacante/rezervate pentru profesori au fost reactualizate luni după ora 22:00, de către Ministerul Educației. De acum trei săptămâni, candidații de la concursul național de Titularizare 2024 au intrat…
Vezi articolul

Patru directori de școală din România au fost premiați pentru că au redus abandonul școlar, analfabetismul funcțional sau au îmbunătățit rezultatele la Evaluarea Națională în școlile pe care le conduc

Patru directori de școală din România din Ditrău (jud. Harghita), Curcani (jud. Călărași), Popricani (jud. Iași) și Iași, care au avut rezultate excepționale precum reducerea abandonului școlar sau a analfabetismului…
Vezi articolul