Senatorul USR Vlad Alexandrescu: Declarațiile vicepremierului Turcan aruncă sistemul educațional în haos

1.693 de vizualizări
Vlad Alexandrescu / sursa: Facebook
“Declarațiile vicepremierului Raluca Turcan privind posibilitatea repetării anului școlar aruncă sistemul educațional în haos, iar în loc să ofere soluții pentru a merge înainte, ne forțează să facem pași înapoi. (…) De ce nu agreează guvernanții o platformă educațională online, comună tuturor unităților de invățământ și avizată de ministerul de resort, în care toate cadrele didactice, toți elevii să își desfășoare activitățile de predare/ învățare/ evaluare, de asimilare de cunostințe?”, comentează, pe pagina sa de Facebook, senatorul USR Vlad Alexandrescu.

Fost ministru al Culturii în guvernul Cioloș, Alexandrescu scrie că “dacă se va “îngheța” acest an școlar, în anul școlar următor, nicio universitate nu ar mai avea de unde să școlarizeze studenți. Mediul de afaceri va suferi de pe urma lipsei de profesioniști incapabili de a-și termina pregătirea, exact atunci când societatea ar avea nevoie mai mult ca niciodată de ei.”

Mesajul lui Vlad Alexandrescu, integral:

“Declarațiile vicepremierului Raluca Turcan privind posibilitatea repetării anului școlar aruncă sistemul educațional în haos, iar în loc să ofere soluții pentru a merge înainte, ne forțează să facem pași înapoi.

Eu nu pot ignora consecințele grave pe care o astfel de decizie guvernamentală le-ar aduce.

De ce întotdeauna măsurile trebuie să fie de tăiere, retragere, sistare? Mai mult că oricând, avem nevoie de progres, de a clădi, nu demola. De ce nu agreează guvernanții o platformă educațională online, comună tuturor unităților de invățământ și avizată de ministerul de resort, în care toate cadrele didactice, toți elevii să își desfășoare activitățile de predare/ învățare/ evaluare, de asimilare de cunostințe? De ce Ministerul Educației nu folosește această criză drept oportunitate de modernizare a întregului sistem educațional?

În condițiile în care cheltuielile cu prezența elevilor la școală s-ar reduce semnificativ, de la menținerea în funcțiune a unităților, a transportului elevilor, la programe guvernamentele precum laptele și cornul, naveta elevilor și a cadrelor didactce, avem bani de alocat în sistem, în creșterea, în dezvoltarea platformelor de e-learning, în continuarea anului școlar de la distanță.

Dacă se va “îngheța” acest an școlar, în anul școlar următor, nicio universitate nu ar mai avea de unde să școlarizeze studenți. Mediul de afaceri va suferi de pe urma lipsei de profesioniști incapabili de a-și termina pregătirea, exact atunci când societatea ar avea nevoie mai mult ca niciodată de ei.

Nu pot să accept ca elevii și studenții să se întoarcă pentru încă un an în aceleași bănci prăfuite ale unui sistem educațional ce-și arată și în aceste momente inapoirea.

Propunerea deliberată a vicepremierului României vine în spate cu toată puterea de decizie și execuție a Guvernului României, nu cu relaxarea unei păreri personale private lipsite de consecințe. Drept urmare, chiar dacă Ministerul Educației a declarat ulterior că scenariul înghețării anului școlar nu este luat acum în calcul, nu putem ignora faptul că pe masă guvernului acesta propunere există și va rămâne.

De aceea, aș vrea să mai pun Guvernului României și vicepremierului Turcan o singură întrebare: Cine va da înapoi anul de viață pierdut de elevii și studenții forțați să bată pasul pe loc, să stea pe bară, în timp ce educația și pregătirea lor profesională sunt compromise?”


1 comment
  1. Corect..
    Hai sa lasam pe copii sa faca teme pe WhatsApp, YouTube si ce le mai dam noi parintii..
    Veniti cu solutii, nu cu cu prapastii! EU am mare increde in posibilitatea de recuperate, d reevaluare si de repetare a materiilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Csaba Asztalos, președintele CNCD, despre examenul suplimentar de admitere la liceu: Principiul egalității nu este respectat, iar școala trebuie să ridice toți elevii la un anumit standard, nu să polarizeze / Pentru ceilalți 40% dintre elevi nu ne interesează dacă urmează specializarea care li se potrivește, ei sunt second-hand?

Ce se întâmplă cu elevii care vor intra pe baza repartizării computerizate, pe cele 40% locuri la un profil de liceu, rămase în urma examenului de admitere propus prin proiectul…
Vezi articolul

Expresia “Învățământul preuniversitar este centrat pe elev” dispare în proiectul de modificare a Statutului elevilor, iar articolul este reformulat / Drepturile elevilor, de la transportul gratuit la burse, actualizate în document

“Gratuitate la servicii publice de transport local şi judeţean” și mutarea parțială a deciziei de la autoritățile locale de la guvern, în ceea ce privește cuantumul burselor, sunt două dintre…
Vezi articolul

Criteriile folosite de profesori pentru alegerea manualelor școlare – studiu de piață al unei edituri / Întrebate ce ar vrea să regăsească în plus, în manualele de gimnaziu, mai multe cadre didactice au indicat itemi asemănători celor de la Evaluarea Națională pentru clasa a VIII-a, evaluări inițiale și o evaluare sumativă mai scurtă, plus idei pentru Școala Altfel

Corectitudinea științifică și actualitatea informațiilor sunt cele mai importante criterii din punctul de vedere al profesorilor atunci când vine vorba despre manualele școlare pentru elevii de gimnaziu, potrivit unui studiu…
Vezi articolul