Șeful sindicatului USLIP Iași „rupe” prietenia cu fostul sindicalist Liviu Pop: De unde vor apărea cele 60.000 de locuri de muncă? Profesorii disponibilizați se vor transforma în bucătari și personal de servire?

2.271 de vizualizări
Într-un mesaj cu puternic caracter personal, liderul sindicatului USLIP Iași, Laviuniu Lăcustă, îi reproșează ”fostului” său „prieten și coleg de luptă sindicală”, senatorul PSD, Liviu Marian Pop, faptul că 40.000 de cadre didactice își vor pierde locurile de muncă dacă intră în vigoare modificarea legii inițiată de acesta, prin care numărul de ore se reduce pentru toate ciclurile de învățământ.

Modificarea art.66 din Legea Educației Naționale va aduce, în următorii ani, 50.000 de noi locuri de muncă în sistemul de învățământ preuniversitar“, a anunțat Pop, ca răspuns la avertismentul lansat ieri de sindicaliștii din educație din Iași care spuneau că între 15.000 și 20.000 de profesori riscă să-și piardă locurile de muncă.

Redăm integral replica USLIP Iași:

„De la un ,,lider izolat

Către,
Senatorul Liviu Marian Pop, fost Președinte al Sindicatului Liber din Învățămȃnt Maramureș, Fost Secretar General al FSLI, profesor în învățămȃntul preuniversitar

Domnule Senator,

În urma postării dumneavoastră pe pagina de Facebook, am considerat necesar să ofer un răspuns, deși recunosc, fără nicio plăcere.

Pȃnă la cele 60.000 de locuri de muncă pe care vă lăudați că le veți crea în următorii 10 ani, vă anunț că m-am înșelat în ceea ce privește estimarea numărului de norme care vor dispărea din învățămȃntul preuniversitar. Evaluarea făcută de către fostul dumneavoastră coleg de birou, Simion Hancescu, este de 40.000 norme.

În care țară civilizată ,,oamenii politici” pretinși social-democrați, așa cum vă autointitulați, și-ar permite să pună în pericol aproximativ 40.000 locuri de muncă? Faceți referire, exact ca la Radio Erevan, la faptul că vor apărea 60.000 de locuri de muncă în următorii 10 ani. Cȃte locuri de muncă au apărut în ultimii ani în învățămȃnt sau mai exact în timpul exercitării de către dumneavoastră a mandatului de Ministru al Educației?

Înțeleg că încercați să compensați aceste pierderi cu presupuse inițiative legislative care se află pe rolul Senatului. Generalizarea programului ,,Școală după școală” care implică și servirea unei mese sau mai multor ,,mese calde” pentru elevii din învățămȃntul preșcolar și primar , de ce nu ați făcut-o în timpul guvernării și în timpul mandatului de Ministru al Educației? Vă referiți la ,,intrarea în legalitate” în ceea ce privește numărul de elevi de la clasă și vă adresăm aceeași întrebare: ,,De ce ați acceptat ca Legea să fie încălcată în timpul ministeriatului dumneavoastră?”

,,Agitatorii de serviciu” au cerut inclusiv în anul cȃnd ați fost Ministru al Educației respectarea LEN și acordarea pentru învățămȃnt a 6% din PIB.

Poate ar fi mai sincer să recunoașteți că această modificare a art. 66 făcută chiar în această perioadă a avut doar un substrat electoral pentru a vă atrage o anumită categorie a cetățenilor.
Așa cum v-ați exprimat însă greșit și cu alte ocazii ,,bugetul de timp” (corect – ,,intervalul de timp”) cȃștigat de către elevi va fi unul iluzoriu și nu va contribui în niciun fel, nici la o mai bună educare a elevilor și nici la creșterea actului educațional. Mai mult, introducerea obligativității programului ,,Școală după școală” va transforma elevii din școlile Romȃniei într-o categorie asimilată salariaților.

În aceeași ordine de idei, ne întrebăm, unde vor petrece aceștia perioada de după finalizarea orelor în contextul în care peste 2.000 de unități școlare din Romȃnia nu au apă curentă, canalizare și 99% din totalul școlilor nu au o cantină în care să poată fi servită acea ,,masă caldă”.

Revin totuși cu o întrebare la care probabil nici Nostradamus nu ar putea răspunde: De unde vor apărea cele 60.000 de locuri de muncă? Sau vă gȃndiți că profesorii disponibilizați se vor transforma în bucătari și personal de servire pentru a pregăti mȃncarea în cantinele inexistente din școlile romȃnești?

Fără prea multă stimă,
Laviniu Lăcustă, fost coleg de luptă sindicală și… fost prieten!!”

Informații de background

Senatul României, în calitate de cameră decizională, a votat luni un proiect al parlamentarului PSD Liviu Pop care scade, începând de anul școlar viitor, numărul de ore pentru cele trei cicluri din învățământul preuniversitar.

Vezi aici traseul legislativ al proiectului inițiat de Liviu Pop și adoptat luni, 21 octombrie 2019, de Senat – cameră decizională

Proiectul de lege votat luni prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu. De precizat că proiectul lui Pop nu stabilește un număr maxim de ore, așa cum prevedea Legea 1 din 2011, ci o “medie”.

Cum va arăta de acum înainte articolul 66 din Legea educației, după ce va fi modificat de proiectul de lege inițiat de Liviu Pop și adoptat luni, la vot final:

Legea educației nr.1/2011 prevedea de la bun început 20 de ore pentru ciclul primar, 25 pentru gimnaziu și 30 pentru liceu.

Cum arăta varianta inițială a Legii nr. 1/2011, așa cum apare ea în forma inițiatorului, forma depusă de Guvern (premier Emil Boc, ministrul educației Daniel Funeriu):

La un an și jumătate de la adoptarea Legii educației nr. 1/2011, Ecaterina Andronescu a modificat-o printr-un OUG, trecând din lege în pixul ministrului decizia privitoare la numărul orelor.

Cum arată în prezent articolul 66 din Legea educației, ca urmare a modificării aduse de Andronescu:

Legea inițiată de Pop – care revine la forma inițială a legii 1/2011 – a fost respinsă în ianuarie 2019 de la promulgare de președintele Klaus Iohannis, care a susținut atunci că aplicarea ei ar aduce “un val de concedieri în sistemul de învățământ” (Detalii aici). Acum, președintele este obligat să promulge proiectul de lege.

Citește și:

FOTO: USLIP Iasi/Liviu Marian Pop


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Liceele pedagogice să poată forma în continuare învățători, dar aceștia să nu poată să se titularizeze în sistem decât după ce fac facultatea, solicitarea Asociaţiei Naţionale a Colegiilor şi Liceelor Pedagogice – DOCUMENT

Liceele pedagogie să poată forma în continuare, iar absolvenții acestora să poată să fie angajați doar pe perioadă determinată și să poată fi titulari după ce finalizează studiile de licență…
Vezi articolul

Recomandările drastice pentru redeschiderea școlilor – calificate de Ministerul Sănătății drept “document vechi de lucru, care nu mai este de actualitate” / Tătaru, în urmă cu 12 ore: Am pus în consultare și pentru Ministerul Educației niște reguli

Ministerul Sănătății anunță că recomandările publicate pe site-ul propriu referitoare la redeschiderea școlilor în contextul pandemiei sunt “un document vechi de lucru, care nu mai este de actualitate în faza…
Vezi articolul

Inspectorul șef al ISJ Brăila, candidat și el în alegeri, despre clipurile electorale filmate în școli de șeful său de partid, președintele PNL Brăila Alexandru Popa: Vom demara o discuție mâine-poimâine la ISJ, o să vizionăm filmulețele și după aceea o să citim articolul din legea Educației ca să vedem dacă este o încălcare a legii

Cătălin Canciu, șeful Inspectoratului școlar Brăila, care candidează și el din partea PNL, la primăria orașului, pe aceeași listă cu șeful său pe linie de partid, Alexandru Popa, spune că…
Vezi articolul

VIDEO Barcari, 7 aprilie: Asigur întregul personal din învățământul preuniversitar că drepturile salariale nu vor fi diminuate, nu vor intra în șomaj tehnic/Orban, 9 aprilie: Personalul administrativ din învățământ va intra în șomaj tehnic, cu 75% din salariu

Secretarul de stat pentru învățământ preuniversitar din ministerul Educației, Luminița Rodica Barcari, declara pe data de 7 aprilie, în conferință de presă, de la aceeași masă cu ministrul Educației, Monica…
Vezi articolul