Inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, Bogdan Suruciuc, a declarat, după rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele”, potrivit botosaninews.ro.
Acesta a mai spus că profesorii de limba română și matematică vor primi asistență, astfel încât să fie remediate rezultatele din școli, în special cele din mediul rural:
„Vom merge în școli cu profesorii metodiști ca să vedem ce putem face pentru elevi, pentru a crește rezultatele. Vrem să acordăm asistență profesorilor de limba română și matematică și să remediem rezultatele în școlile în care este nevoie, în special în cele din mediul rural. În paralel, fiecare școală își face planuri de remediere”, a declarat Bogdan Suruciuc.
Potrivit publicației locale, la prima probă din cadrul simulării Evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024, cea de limba și literatura română, peste 68% au luat note egale sau mai mari ca 5. La matematică, peste 31% din candidați au luat note egale sau mai mari decât 5.
- Inspectoratul Școlar Județean Neamț a anunțat că au fost luate măsuri de remediere a rezultatelor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, potrivit unui comunicat de presă. Una dintre măsuri vizează formarea comisiilor alcătuite din inspectori şcolari, informaticieni, profesori metodiști pentru disciplinele matematică, limba si literatura română, care vor aplica în teritoriu Planul de măsuri stabilit, conform sursei citate.
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat, pentru Euronews România, că școlile cu o medie a rezultatelor sub 7 la simularea Evaluării Naționale 2024 vor avea un plan dedicat de intervenție. Potrivit Ligiei Deca, planul de intervenție va fi monitorizat prin procesul de inspecţie.
Marilena Stoica, directoarea Școlii Gimnaziale Pia Brătianu din București, a declarat, pentru TVR Info, referitor la rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024, că „atât timp cât în şapte ani nu au învăţat să socotească, credeţi dumneavoastră că mai învaţă în următoarele luni?”. „Cred eu că o problemă este în clasele primare”, a mai spus cadrul didactic.
Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale 2024 – nivel național
Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale arată la matematică o situație îngrijorătoare: puțin peste jumătate nu au luat nota 5 la proba de matematică, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educației, care indică un record negativ la simulare: cel mai mic procent de note peste 5 din ultimii 4 ani.
Aproape 3 din 4 elevi de clasa a VIII-a care au participat la simularea Evaluării Naționale 2024 nu au obținut nici un punctaj la ultimul item, la subiectul III, de geometrie. Ministerul Educației a publicat date pentru fiecare item, pentru prima oară, pentru că lucrările au fost corectate digital pe o platformă care permite mai multe tipuri de analize. La subiectul III, mai puțin de 1% au luat punctaj maxim.
La proba de limba română de la simularea EN VIII 2024, mai mult de un sfert din elevi nu au luat nota 5, arată datele ME. Aproape 74% au luat 5 sau mai mult. Trei sferturi dintre elevii de clasa a VIII-a care au scris la simularea Evaluării Naționale rezumatul cerut nu au luat niciun punct pentru corectitudinea punctuației în textul scris de ei, iar două treimi au fost depunctați la ortografie și gramatică.
Diana Cătălina Popa, profesor de limba şi literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Galați, remarcă faptul că, în ceea ce privește problemele ce țin de gramatică, care au ieșit la iveală la o analiză a rezultatelor publicate de la simularea Evaluării Naționale, “este greu să reușim dintr-o dată să scriem corect, coerent, nuanțat, în măsura în care noi nu am reușit să facem asta ani întregi”.
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
4 comments
pai daca elevii vin din ciclul primar fara sa stie tabla inmultirii si a impartirii pe de rost, fara sa stie adunarea si scaderea peste 10 , profesorii de la gimnaziu in nici un caz nu ii invata ce trebuiau sa invete la ciclul primar, asa ca astea sunt rezultatele
Tot din ciclul primar vine si analfabetismul acela mare, din cauza ca in clasa pregatitoare si clasa I , se trec toti elevii chiar daca nu stiu sa citeasca si citesc pe litere, din clasa a II-a nu ii mai invata nimeni cititul, raman analfabeti pe litere sau sa ghiceasca cuvintele
deci ăștia au înțeles că trebuie să umble în haită …
Peste tot cam asta e modelul: pleacă la atac cu metodiști, inspectori,etc…Sa ce?! sa caute / să găsească vinovați pentru lipsa de chef a elevilor?!
așa o fi ordinul de la centru…oare când vin,așa,cu metodiștii, au vreo coloana sonora?! fanfara?! că nu vin doar așa,sa vii …pentru “consiliere”…vii chitit sa faci proces verbal,vorba aia,sa se știe că ai fost!:))
Ce îl face să creadă că metodiștii lui au avut rezultate mai bune la clasă decât restul profesorilor.
Nu ar fi surprinzător să aflăm chiar ca elevii metodiștilor au avut rezultate mai slabe decât cei pe care merg sa ii inspecteze.
-Defilări politice cu scopul de a umple inutil spațiul mediatic.
Aia e. De asta nu putea invatamantul botosanean peogresa, ca nu faceati voi destule inspectii. Vindecati intai elevii de prostie si abia apoi sariti in capul profesorului. Verificati prezenta la orele suplimentare si veti vedea ca vin 2-3 dintr-o clasa. Scoateti elevi pe rand la tabla si veti vedea ca nu stiu sa scrie. Faceti actiuni concrete, nu blablauri de invinuit profesorii. Repetenti nu-i poti lasa, corijarea stiu ca o iau.