Șeful Inspectoratului București spune că anul acesta a găsit planul de școlarizare gata făcut, dar că „anul viitor vom suplimenta locurile la licee, dacă vor fi mai mulți elevi decât numărul de locuri”

6.796 de vizualizări
Vlad Drinceanu, inspectorul scolar general al Municipiului Bucuresti / Foto: USAMV
Vlad Drinceanu, inspectorul scolar general al Municipiului Bucuresti / Foto: USAMV
Anul acesta, 1.216 elevi care au terminat gimnaziul și au dat Evaluarea Națională au rămas fără un loc la liceu în București, după prima repartizare computerizată. Mai sunt disponibile doar 409 locuri. “Planul de școlarizare anul acesta a fost deja întocmit când am ajuns eu în funcția de inspector general școlar”, spune inspectorul general Vlad Drînceanu pentru Edupedu.ro.
  • Inspectoratul școlar și ministerul nu au calibrat cifra de școlarizare la numărul de elevi care termină gimnaziul, așa cum a semnalat Edupedu.ro.
  • Sute de părinți au trimis semnale repetate prin petiții, precizând că nu sunt suficiente locuri. În cele două petiții, părinții solicitau suplimentarea numărului de locuri pentru elevii cu medii mari.

Întrebat dacă anul viitor va lua în calcul un număr mai mare de locuri la licee teoretice, nu și la colegii tehnologice, inspectorul școlar general Vlad Drînceanu a spus pentru Edupedu.ro: “La anul da, în funcție de numărul de elevi care o să vină, dacă va fi mai mare decât cel de anul acesta, cum a fost în această sesiune (n. red. anul acesta a fost o generație mult mai numeroasă de elevii care au terminat clasa a VIII-a, față de 2021, fiind prima serie de elevi care a mers obligatoriu la clasa pregătitoare), trebuie gândit un plan de școlarizare mai mare. Planul de școlarizare anul acesta a fost deja întocmit când am ajuns eu în funcția de inspector general școlar”, a spus inspectorul.

Amintim, Vlad Drînceanu, fost profesor de matematică, actual consilier local PSD la Sectorul 4, a fost numit în funcție la mijlocul lunii iunie.

Pentru că a fost o generație mai numeroasă de elevi care a absolvit clasa a VII-a în 2022, și au fost note mai mari față decât cele acordate anul trecut, elevi cu medii de 8 au ajuns la colegii tehnice, unde anul trecut se intra cu 3 sau 4 ultima medie de admitere.

Edupedu.ro a scris că anul acesta nu au fost suficiente locuri disponibile în liceele din țară, inclusiv în Capitală. Asta pentru că din start, numărul elevilor aflați în clasa a VIII-a în luna aprilie anul acesta era de 172.822, potrivit datelor Ministerului Educației, însă cifra de școlarizare anunțată de ministrul Educației și aprobată prin Hotărâre de Guvern în luna mai, a fost de 168.316, din care 41.052 la școli profesionale. Așadar, au fost alocate mai puține locuri față de numărul elevilor care erau în clasa a VIII-a. De altfel, din cauza întârzierii publicării cifrei de școlarizare, inspectoratele din țară au întârziat la rândul lor publicarea broșurilor de admitere cu locurile disponibile în licee și ultima media de anul trecut, documente după care părinții și elevii se orientează când aleg liceele.

Potrivit metodologiei actuale pentru fundamentarea cifrei de școlarizare pentru clasele a IX-a de liceu și învățământ profesional, școlile ar fi trebuit să ia în calcul toți elevii de a VIII-a (pentru că nu aveau de unde să știe câți se vor prezenta la Evaluarea Națională, unde înscrierea este obligatorie și se face de către școală), la momentul stabilirii numărului de locuri. Inspectoratele ar fi trebuit să coreleze toate aceste date și să le aprobe, iar Ministerul Educației să corecteze eventualele neajunsuri, să aprobe și să valideze în Guvern cifrele finale, pe care apoi să le repartizeze inspectoratelor, care să le atribuie școlilor.

Situația în București

Numai în București numărul elevilor care au rămas în afara repartizării la liceu este de 3 ori mai mare decât numărul locurilor care au rămas disponibile după această primă etapă de admitere. Și asta după semnale repetate ale părinților care arătau, prin petiții, că nu sunt suficiente locuri. În cele două petiții, părinții solicitau suplimentarea numărului de locuri pentru elevii cu medii mari, care vor concura mai ales pentru liceele teoretice și unde numărul de locuri este limitat – ba chiar au fost desființate câteva clase în acest an, față de 2021.

Ministrul Educației a declarat în acel context, pe 5 iulie, că sunt suficiente locuri la liceele din București, precizând că este vorba despre locurile combinate – învățământ liceal și profesional.

Secretarul de stat Sorin Ion declara în aceeași zi, la Antena 1, că „este loc pentru toată lumea”, prezentând cifre care arătau că sunt „peste 20.000 de locuri în București, iar numărul elevilor este de peste 15 mii”, spunea acesta, fără să existe precizarea că în numărul total sunt și locurile de la învățământul profesional.

Inspectorul general școlar, Vlad Drînceanu, a precizat pentru Edupedu.ro că anul viitor “trebuie gândit un plan de școlarizare mai mare. Eu am o radiografie a celor care au terminat clasa a VIII-a și care au medii sub șase la admitere. Sunt vreo 400 aceștia care se pot duce și la profesională, vă dați seama, dacă au luat 5, 3, 2 nu sunt neapărat de liceu teoretic. Ce fac dacă ajung la teoretic și rămân corigenți?”, a spus inspectorul general Vlad Drînceanu.

Ieri, ISMB a publicat lista locurilor libere după ce unii elevi nu s-au înscris. Sunt 746 de locuri disponibile inclusiv la licee private și colegii tehnologice.

Citește și:
LISTĂ – ISMB a publicat lista cu locurile rămase libere la liceele din București, după înscrieri / “Unii nu și-au dus dosarele, au plecat pe afară, la școli private”, spune inspectorul general școlar Vlad Drînceanu

7 comments
  1. Explicatie de rahat, pentru naivi. Si daca ar fi fost asa, cei care nu au facut planurile de invatamant (desi ma indoiesc ca acestea se refera la numarul de elevi, ci mai mult la continuturi didactice) au dovedit cel putin neglijenta in serviciu, ceea ce ar insemna altceva decat o simpla discutie. Acum sa facem un mic exercitiu de imagine: ne aflam in Romania zilelor noastre, aka educata si insectorul sef (cum altfel) primea de la ministru, care si eol la randul lui primise de la… si tot asa, dispozitie sa regleze situatia ca una dintre beizadele nu a prins loc. Sa vezi atunci reveniri si rasuciri si opturi si explicatii… si crestea numarul de locuri. Asta, binenteles, daca nu cumva respectivul/a ar fi fost bagat de taticu/mamica pe sest acolo unde trebuie.

  2. Nu au fost ocupate locurile la clasele de profesională și elevi cu medii de 3 și 4 doreau înscrierea la liceu. Haideți sa fim sinceri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

(P) Jocuri STEM, jocuri de codare prin care copiii învață limbajul programării, board games și seturi pentru călătorii – pe magazinul online Mara and Tom. Antreprenoarea Iulia Mizgan spune povestea magazinului ce reunește jucării educative, concepute de cercetători cu dorința de a învăța prin joacă

Jocuri de logică, jocuri cu circuite de electricitate, cu magneți sau lasere și lumini – perfecte pentru toate călătoriile cu mașina sau cu avionul, dar și board games care aduc…
Vezi articolul

Ministerul Educației anunță că a centralizat o listă cu programe anti-plagiat cu care vor fi scanate toate lucrările de finalizare a studiilor din România, din această vară

Lista programelor recunoscute la nivel național în vederea stabilirii gradului de similitudine pentru lucrările de finalizare a studiilor va fi publicată în Monitorul Oficial, potrivit Ministerului Educației. Instituția anunță pe…
Vezi articolul