Șefă de promoție a Facultății de Drept a Universității Sorbona, Anca Maria Nechita din Medgidia: Studenții din Franța nu se concentrează pe memoratul articolelor din codurile civil și penal, pe care le pot accesa la un click distanță, ci pe aprofundarea cazurilor, a informației și pe reflectare și gândire proprie asupra spețelor

47.541 de vizualizări
Foto: Anca Maria Nechita/Arhiva personala
Anca Maria Nechita este absolventă a Liceului Teoretic ”Nicolae Bălcescu” din Medgidia, a absolvit Bacalaureatul în 2020 cu nota 10 și a ajuns șefă de promoție la Facultatea de Drept din cadrul Universității Paris 1 Pantheon-Sorbona în 2023. Anca a vorbit pentru G4Media, în cadrul proiectului ENTR, despre cum a fost experiența ei la studii, în Franța, ce părere are despre facultățile din România și sistemul de învățământ și ce sacrificii a făcut în viața personală pentru performanța din facultate.

„O diferență majoră între sistemul universitar românesc și cel din Franța, în privința Dreptului spre exemplu, este că în timp ce aici ne concentrăm pe partea teoretică și ”învățatul pe de rost”, studenții din Franța nu se concentrează pe memoratul articolelor din codurile civil și penal, pe care le pot accesa la un click distanță, ci pe aprofundarea cazurilor, a informației și pe reflectare și gândire proprie asupra spețelor” spune Anca Maria Nechita.

Pentru a atinge performanța de a ieși șefă de promoție, Anca a renunțat inițial la ieșirile frecvente în oraș și la vacanțe, apoi la alte activități de divertisment pentru a avea siguranța că studiază suficient. Totuși, cu timpul, spune că a reușit să se obișnuiască cu volumul de studiu și și-a echilibrat viața de student cu cea de tânăr care are nevoie de timp liber și viață socială.

Aceasta spune că a decis să se stabilească în Franța, pentru a se specializa în dreptul afacerilor. Unul dintre motivele din cauza cărora Anca nu vrea să se întoarcă în România este perioada de studii și stagii îndelungată care ar aștepta-o după facultate și abia după care ar putea profesa ca avocat în funcție ”plină”. De ce s-ar întoarce, totuși? Din curiozitate profesională, pentru a compara modurile de funcționare ale cabinetelor de avocatură de-aici comparativ cu cele din Franța.  

Mesajul ei pentru tinerii care se gândesc să plece din țară: “Nu pot să spun să plecați, doar gândiți-vă de ce vreți să plecați și dacă cu adevărat sunteți siguri că e o decizie care vă corespunde. Dacă vrei să faci treabă, poți și în România, ideea este că opțiunile sunt deschise și doar trebuie sa aveți curajul să profitați de oportunități”, a spus absolventa.

Articolul integral pe G4Media.ro


11 comments
  1. Sefa de promotie la ce categorie? Studenti romani? Studenti straini? Nu surclasezi un francez, eventual cu traditie si sustinere dintr-o familie de avocati sau magistrati francezi, sa fim seriosi. Iar francezii nu te asimileaza nici sa fi geniu, nu-i interesezi, nu va pupa niciun post interesant, iar de magistratura nu poate fi vorba. Coada intre picioare si in tara dupa cativa ani unde va freca menta, ca ce face aici cu dreptul francez?

  2. Vând că mulți comentatori nu înțeleg diferența între a memoriza, a știi unde a căuta , și a știi interpreta cea ce citești. I’m Occident te învață mai mult o structură de căutare înțelegere interpretare, daca cineva crede că memorând pt un examen legi înseamnă că le poți regurgita și peste o lună no atuncea cineva se înșală amarnic.

  3. Niciodata metodele si oamenii de pe teritoriul francez nu au cum sa bată la orice proactivitatea, creativitatea si genialitatea românească. Cum sa reuseasca un student francez care cunoaste si foloseste maximum 300 cuvinte sa orice fie peste un român chiar si fara studii superioare care iti rezolva ieri orice problema pe care se supersforteaza prost orice natie sa o rezolve? Tineretul asta de mătase mă lasă rece.

  4. “Și cum încadrezi fapta dacă tu ești asa deștept și nu știi legile?Ce spui tu se învață când începi sa lucrezi dar baza sunt legile,ca nu ai cum sa lucrezi dacă nu știi legile.Ce faci ?Comentariu aprofundat pe text?Poale lungi și minte scurtă. Oricum cred ca afirmația a fost scoasa din context pentru ca înțelesul e aberant.” Simplu: legea e o litera, o forma de manifestare a unei esente, a unui spirit. Rationamentul din spatele literelor, adica esenta unei forme, o intelegi din cultura juridica, nu din textul unei legi. Tipa are dreptate, uita-te ce diferenta uriasa e intre notele obtinute la INM la proba de tip GRILA si la cea de tip SINTEZA, unde trebuie sa motivezi raspunsurile. E diferenta si de 2 puncte intre cele doua note. Asa-ti dai seama cata dreptate are. Sau, mai simplu, stai de vorba cu un facator de grile si memorator de coduri, si o sa vezi cat de “destept” este, ca nu e in stare sa iti spuna, de cele mai multe ori, rationamentul din spatele unui artiol. Cel mult iti poate spune ca x articol functioneaza in y fel pt ca asa a zis z autor. Dar daca autorul z ar fi mort, studentul ala “geniu” nu ar mai sti sa iti spuna rationamentul din spatele articolului. ASta vrea sa spuna tipa pe care dumneata o denigrezi.

    1. Examenul grila era transparent:în momentul în care ieșeai de la examen îți făceai singur punctajul pentru ca apărea baremul de corectare.Sinteza pe care o lauzi nu mai face acest lucru.

      1. Ce treaba are una cu alta? Ok, pe intelesul tau, atunci: stai de vorba cu persoane care au luat punctaje mari la grila, si pune-le sa motiveze ce sustin, si vei vedea singur ca spun 3/5 idiotenii cat ei de mari. Cunosc oameni care se ratacesc pe strada (la propriu), si care au laut punctaje foarte mari la grila. Ce vrei sa iti zic mai mult?

      2. p.s. nu laud nicio sinteza. Fir-ar ea de logica. Spun doar ca prin sinteza iti dai seama daca omul mai si gandeste, nu doar memoreaza.
        p.p.s. sunt studii efectuate de cei din Coreea de Sud, nu de descultii nostri de romani, (aia din Coreea de Sud sunt pe primul sau pe locul 2 pe plan mondial in privinta calitatii sistemului de invatamant) care atesta faptul ca persoanele cu un iq mai ridicat performeaza mult mai bine la examenele de tip sinteza, nu la cele de tip grila, tocmai pt ca grila evalueaza memoratul in masa in dertimentul unei intelegeri mai aprofundate.

  5. Cine e socotește că este mai bine pregătit, că aici în țară, sistemul de învățământ este altfel decât chipul și asemănarea unor doctori cu doctorate à la Ponta, iar Sorbona, Cambridge, etc., sunt crema de ghete Wax, ori Scmoll, să demonstreze concret, cu rezultate măcar identice ale acestei copile, adică, cel puțin de șef de promoție la Sorbona! Aici avem o inflație de doctori în… Dezastrul național al învățământului universitar, ce generează un proces tot mai evident, de tembelizare, rezultatul fiind o inflație de tineri care ajung casieri la mall, ori taximetriști, mărunței contabili, ori muncitori simpli pe platforme de foraj din africa, în vreme ce doctorii în tembelizare, se umflă-n portofele, inclusiv prin manuale scrise de mai mare râsul gramaticii copiilor de gimnaziu! CâțI dintre acești doctori șI-au luat docențiatul?… Mai mult, colegii lor de o mare valoare, sunt izolațI, sufocațI, parazitațI, ridiculizațI… Pute țara de hoitul cadavrului politicii din care se înfruptă autiștii pseudointelectuali sfertodocșI, în timp ce valorile reale ale profesorilor șI studenților, fie nealiniațI politic, ori prin “Familie”, ori cu portofelul, sunt tratațI ca oamenii străzii! A lăuda mizeria aidoma ca pe împărăteasa maria cu calul, ne arată cine se arată cu de’ștul! Desigur, musca, după ce se umple de miere, face viermi în borcan!

  6. Încă o formă de denigrare a României și a învățământului romanesc; dacă a studiat doar în Franța de unde știe cum se studiază în România?! Cum sa lucrezi după gândirea proprie, fiecare cu propria lui lege?! Spune niște bazaconii mai mari decât ea.

  7. Și cum încadrezi fapta dacă tu ești asa deștept și nu știi legile?Ce spui tu se învață când începi sa lucrezi dar baza sunt legile,ca nu ai cum sa lucrezi dacă nu știi legile.Ce faci ?Comentariu aprofundat pe text?Poale lungi și minte scurtă. Oricum cred ca afirmația a fost scoasa din context pentru ca înțelesul e aberant.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala începe peste o săptămână. Principalele modificări pentru elevi și profesori: module în loc de semestre, eliminarea tezelor obligatorii, vacanță în octombrie pentru toți, profesorii nu au încă reperele pentru clasa a X-a și nu au fost formați pentru predare pe competențe / Calendarul anului școlar 2022-2023

Elevii încep anul școlar 2022-2023 pe data de 5 septembrie, potrivit calendarului oficial. Este pentru prima dată când anul școlar este organizat pe module. Mediile se calculează diferit după eliminarea obligativității tezelor,…
Vezi articolul

Prefectul judeţului Harghita: Elevii de la internatul din Odorheiul Secuiesc au pierdut rechizite, îmbrăcăminte şi alte bunuri. Am discutat despre siguranţa clădirii şi ajutorarea celor implicaţi; se va face o expertiză a clădirii

Elevii de la internatul Liceului „Tamasi Aron” din Odorheiul Secuiesc, care s-a prăbuşit parţial în cursul zilei de luni, vor fi cazaţi într-o altă clădire după ce vor reveni din…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar București trebuie să centralizeze până marți toate cererile școlilor de a trece în online – ministrul Cîmpeanu / Discuții cu inspectorii județeni: ce pot face școlile care nu pot asigura resurse sau protecție sanitară pentru predarea față în față

Inspectoratul Școlar al Municipiului București va centraliza până marți toate cererile din partea școlilor din capitală care vor să treacă în online, deoarece nu pot asigura resurse pentru predarea față…
Vezi articolul