Secretarul de stat Sorin Ion le-a spus profesorilor de sport că la liceu sunt luate în calcul mai multe ore de educație fizică: Sunteți cel puțin la fel de importanți ca orice altă disciplină / Campioana olimpică la spadă, Ana Maria Brânză: Voi ține minte acest lucru

14.590 de vizualizări
Foto: Consiliul Judetean Vrancea
Secretarul de stat în Ministerul Educației Sorin Ion dă de înțeles că în noile planuri-cadru pentru liceu ar putea fi mai multe ore de sport, decât în prezent, adică o oră pe săptămână. „Luăm în considerare un număr de ore, sunteți cel puțin la fel de importanți ca orice altă disciplină”, a declarat acesta la Simpozionul Internațional „Premise Științifice, inovație și creativitate în domeniul educației fizice și sportului”, de la Focșani, de pe 3 noiembrie. 

Momentan, în planurile-cadru de liceu aflate în vigoare din 2004 este o singură oră de educație fizică și sport pentru clasele IX-XII. Ministerul Educației ar trebui să aprobe până în luna ianuarie 2024 noile planuri-cadru de liceu care conțin numărul săptămânal de ore pentru fiecare disciplină școlară.

Invitată specială la eveniment a fost campioana olimpică la spadă Ana Maria Brânză, care a declarat că a înregistrat foarte bine momentul în care Sorin Ion spus că educația fizică și sportul este o materie la fel de importantă ca și celelalte. 

Intervenția secretarului de stat Sorin Ion:

Sorin Ion: „Prezența mea aici este un semnal din partea Ministerului Educației, pentru că vrem să vă arătăm că sunteți cel puțin la fel de importanți ca orice altă disciplină.

Dacă stăm puțin să ne gândim, țara asta noastră, care nu e nici foarte mare, nici foarte puternică din multe puncte de vedere, e reprezentată în lume de câteva categorii de oameni. Oamenii din lumea largă știu despre România din două surse, prin sportivii ei și prin olimpici noștri la toate disciplinele pe care le puteți enumera. 

Am făcut anul acesta un lucru bun pentru sistem, este pentru prima dată când premiem copiii care participă la concursurile sportive organizate de federațiile de specialitate, de federațiile sportive și când am inclus în burse de excelență și aceste categorii de concursuri. Nu mai vorbesc de Olimpiada Sportului Școlar, care are atâtea discipline de eu nu le mai țin minte. 

Dacă aș fi în locul dumneavoastra, ca profesori de educație fizică, probabil că dacă ați vrea să-mi puneți o întrebare arzătoare cum ar fi „câte ore vom face la liceu pe noile planuri-cadru?“ 

Ceea ce pot să vă spun este că analizăm foarte serios ca în planurile-cadru, cel puțin pentru liceu, acolo unde considerăm că sunt mai sărace, din punctul ăsta de vedere, luăm în considerare un număr de ore. Dar nu pot să fac eu o promisiune în nume personal, pentru că unii mult mai deștepți decât mine vor realiza aceste planuri-cadru, oameni de specialitate cu pregătire specifică. Așadar, să recapitulez din punctul de vedere al Ministerului Educației sunteți esențiali pentru ceea ce înseamnă sistemul de învățământ românesc și am venit să vă și mulțumesc pentru asta și să simțiți cumva că vă suntem alături.” 

Intervenția campioanei olimpice la spadă Ana Maria Brânză

Ana Maria Brânză: „Domnule secretar de stat, să știți că eu am înregistrat foarte bine momentul în care ați spus că educația fizică și sportul este o materie la fel de importantă ca și celelalte. Eu voi ține minte acest lucru

Da, este important, pe lângă faptul că  am fost sportiv de performanță, am avut șansa să am dascăli care și-au iubit foarte mult meseria și care au iubit foarte mult copiii. Am avut un diriginte, profesor de educație fizică și sport, care m-ar fi văzut un portar de handbal, ceea ce nu s-a întâmplat niciodată, dar pe fiecare dintre noi ne-a adus mai aproape de sport. Încă țin legătura cu colegii mei din școala generală și ne aducem cu drag aminte de competițiile pe care le improviza, nu le organiza. Dumneavoastră sunteți la alt nivel. Acum mă uit pe aceste imagini și îmi transmit o emoție incredibilă. Nu este cu nimic diferit un campionat mondial, ca și emoție, față de ce fac acești copii și este meritul dumneavoastră.

Ce vă rog eu este să le dați timp, să vă dați timp, să vă încărcați cu energia pe care o să dați mai departe acestor copii, bagajul pe care educația fizică și sportul îl dau copiilor când pleacă mai departe este extrem de important.” 

Citește și:
Sportul trebuie să fie tratat cu seriozitate și prioritizat la nivelul curriculei, potrivit Strategiei Naționale pentru Sport, adoptată de Guvern / Burse școlare sportive din 2024 și un sistem de finanțare al sportului în școli, printre măsurile propuse
Nu avem suficienți profesori specializați de educație fizică și sport în școli, nu există o infrastructură sportivă adecvată și suntem țara europeană cu doar trei sporturi obligatorii la clasă – atletism, jocuri și gimnastică, fără niciunul opțional – probleme identificate în Strategia Națională pentru Sport / Soluțiile sunt însă vagi
Ministerul Educației încalcă legea Educației: 26 de acte normative ar fi trebuit să intre în vigoare, printre care și ordinul privind aprobarea profilului absolventului de care sunt legate noile planuri-cadru pentru liceu
Noile planuri-cadru vor fi finalizate în iunie 2024, potrivit declarațiilor secretarului de stat Kallós Zoltán, la o întâlnire cu reprezentanții Declic
Noile planuri-cadru pentru liceu ar fi gata în doar 3 luni și jumătate, în această iarnă, susține Ministerul Educației, care a pus în dezbatere „calendarul reformei curriculare”, după ce a întrerupt-o în urmă cu doi ani

8 comments
  1. Este bună ideea cu cel puțin 2 ore de educație fizică la liceu, dar profesorii să facă ora de sport cu adevărat. Această problemă cu efectuarea adevărată , ca la carte a orei de sport de către profesori trebuie să înceapă de la clasele primare, apoi continuată la ciclul gimnazial.Sunt copii care habar nu au să alerge. Și pentru că românului îi place să vadă ce este peste gard, uitați-vă in jurul granițelor și veți observa că acolo educația fizică pentru copii și adolescenți este foarte importantă pentru dezvoltarea armonioasă a organismului. Obezitatea copiilor români se datorează atât părinților, cât și profesorilor de educație fizică care nu își fac meseria așa cum trebuie. Statul român ar trebui să investească în aceste ore de educație fizică pentru a avea cetățeni sănătoși fizic și mental. Țineți cont că la școală/ liceu nu se face sport, ci educație fizică. Fiecare dintre noi avem nevoie de această educație a organismului.
    Filtrul pentru selecția profesorilor și mai ales, a învățătorilor ar trebui să fie mai riguros. Să nu mai fie acceptați tot felul de profesori “convertiți”( care au făcut conversie la tot felul de facultăți, chiar de stat 2 săptămâni pe an, când au dus un maldăr de hârtii in care habar nu au ce scrie, pentru a promova examenele). Atrag atenția ME asupra acestor conversii cu nemiluita din care vin în sistemul de învățământ mai ales învățători, baza învățământului. In ceea ce privește această meserie există licee pedagogice, facultăți cu frecvență care școlarizează și formează cadre didactice pentru învățământul primar și preșcolar (există chiar și modul sau ore de metodică a predării educației fizice). De ce este necesară o conversie pentru această meserie? Un exemplu: profesor de engleză a făcut conversie pentru învățători la o facultate de stat. S-a angajat suplinitor pe un post de învățător. Habar nu are ce trebuie făcut la clasa pregătitoare pentru că are impresia că predă la gimnaziu, deci habar nu are de psihologia școlarului mic pe care nici macar nu a avut timp să o studieze in cele 4 săptămâni de conversie. Ce se face in restul timpului la conversie? Se strâng hârtii. De ce nu rămân absolvenții de liceu pedagogic in sistem ? Pentru că sunt umiliți de aceste superperfectionari ale unora și nu sunt stimulați in niciun fel.
    Așadar, orele de educație fizică să fie făcute cu simț de responsabilitate de către profesori începând de la ciclul primar, continuând la gimnazial și apoi, la ciclul liceal.
    Să nu ne mai întâlnim cu elevi care au sportul pe stradă la plimbare.

  2. Poate scotem din Istoriile alea bagate pe gat la liceu si le integram din nou in Materia numita Istorie ca sa mai bagam o ora de sport.

  3. mă întreb de ce nu s-ar da bacalaureatul la discipline opționale. oricare din trunchiul comun. am dat bacul la 5 obiecte dar Sportul m-ar salvat. să iese media 🙂 Ulterior am făcut 2 facultăți, una la zi 5 ani, bursa 4 ani jumătate. să nu treci acest examen că nu asimilezi abracadabrantele exerciții matematice, forțat introduse doar pt viitori meditatorii, e trist.

  4. Emoționant. Anul acesta s-au tăiat din bursele care se luau pentru concursurile sportive. Vestiarele sunt jalnice în școli. De altfel dacă ignorăm aceste aspecte și multe altele, declarația sună bine, ca doar e ruptă de realitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Telefoanele mobile vor fi interzise în timpul orelor „cu excepția utilizării acestora în scop educativ, cu acordul cadrului didactic” – prevederi finale în Statutul Elevului și ROFUIP, trimise la Monitorul Oficial

„Fără telefoane mobile în timpul orelor, cu excepția utilizării acestora în scop educativ, cu acordul cadrului didactic” – așa sună una dintre prevederile din noul Statut al Elevului, prezentate miercuri…
Vezi articolul

Asociația Elevilor din Constanța a dat astăzi în judecată Ministerul Educației pentru a obține anularea măsurii care trimite elevii cu media de admitere sub 5 la profesională

Asociația Elevilor din Constanța anunță că a acționat astăzi, 30 septembrie 2019, în instanță Ministerul Educației, pentru anularea Ordinului ministrului care prevede că elevii cu medie de admitere de 5…
Vezi articolul