Secretarul de stat Bogdan Cristescu: Prin școală nu trebuie să facem o stare de zen, învățarea nu este neapărat ușoară / Trebuie să creăm un cadru corect, predictibil, să valorizăm fiecare rezultat al învățării

724 de vizualizări
Bogdan Cristescu / Foto: Universitatea din București/ Facebook.com – Mircea Popa
Cu „o stare de zen” nu se construiește un sistem educațional de încredere, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Educației, Bogdan Cristescu, la Prima News. Sistemul educațional are nevoie să fie ”predictibil, corect și să furnizeze rezultate”, a completat Cristescu.

Într-o discuție legată de încrederea părinților în sistemul de învățământ românesc, secretarul de stat a amintit că învățarea este un proces care implică efort, „dar trebuie să creăm un cadru corect, un cadru predictibil, să valorizăm fiecare rezultat al învățării”, susține el.

Cristescu a mai afirmat că elevii sunt mai implicați la materiile din care vor susține examene, unde există o miză mai mare: „Acolo unde disciplina este de examen, copiii sunt mai interesați”, consideră acesta.

Redăm declarațiile pe această temă:

„Nu există o baghetă magică ca să creștem această încredere în sistem. Este exact ceea ce a spus și domnul ministru, și miniștri înaintea lui, și oameni, poate mulți mai înțelepți decât mine, ca să proiectăm încredere în sistem. Un om are încredere în ceva care este predictibil, care este corect și care furnizează rezultate. Da, din punctul meu de vedere, noi asta trebuie să facem prin școală, nu trebuie să facem o stare de zen.

Școala și învățarea nu este neapărat ușoară, dar trebuie să creăm un cadru corect, un cadru predictibil, să valorizăm fiecare rezultat al învățării. Pentru că ceea ce spuneați dumneavoastră, dar tot timpul vom avea paranteze, spuneați că poate la un alt profesor copiii se comportă altfel și foarte des, colegi de-ai noștri și nu numai, ne vor spune că acolo unde au disciplină de examen copiii sunt participativi sau măcar ascultători. Dar eu nu prea cred în această abordare cu ascultători. Copiii trebuie să participe la învățare. Deci acolo unde disciplina este de examen, copiii sunt mai interesați. Acolo unde disciplina nu este, copiii nu mai sunt interesați”, a afirmat Bogdan Cristescu.


Informații de context

Sistemul de învățământ preuniversitar, în general, are parte de încrederea a doar jumătate dintre părinți (52%), în timp ce 2 din 5 au puțină, foarte puțină sau deloc încredere în sistem, potrivit unui sondaj realizat în 2024 de IRES, ce a vizat inclusiv încrederea în diverși actori ai sistemului de educație din România.

Potrivit aceluiași studiu, profesorii propriului copil beneficiază de încrederea a 4 din 5 părinți (81%), urmați de directorii școlilor (73%).

Conform unui alt studiu, 2 din 5 tineri români se declară total sau foarte nemulțumit de calitatea educației și tot atâția exprimă un nivel mediu de satisfacție față de aceasta, în timp ce doar 18% dintre ei se declară satisfăcuți de calitatea ei, potrivit studiului publicat de Friedrich Ebert Stiftung (FES), parte a unui sondaj internațional realizat de compania de sondare IPSOS. Aceeași cercetare semnalează un nivel ridicat al convingerii că în sistemul educațional există corupție: doar 10% dintre respondenți cred că notele sau examenele nu sunt „cumpărate”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ligia Deca, întrebată de un director de școală cum vede „aerisirea planurilor-cadru”, dacă va fi făcută pe modelul polonez: Cred că ceva similar ne-ar fi și nouă util. Polonia „taie din materie și dă mai mult timp pentru fixare” / Poate că, da, avem nevoie de mai mult timp de școală

Ministra educației le-a spus directorilor de școli din județul Mureș, cu care a avut o întâlnire vineri, organizată de Inspectoratul Școlar Județean, că prin „aerisirea planurilor-cadru” „nu m-am referit la…
Vezi articolul

Ar trebui regândite lucrurile în privința programei de Matematică și a examenelor, spune profesorul Cătălin Gherghe, decanul Facultății de Matematică și Informatică a Universității din București și coordonator al lotului olimpic: Subiectele de la Evaluarea Națională și Bacalaureat s-au transformat în niște șabloane, orele sunt doar de pregătire și se pierde adevăratul motiv pentru care matematica trebuie studiată în școală

„Ar trebui să fim mai atenți la ce dorim de fapt să testăm prin aceste examene”, spune profesorul Cătălin Gherghe, decanul Facultății de Matematică și Informatică a Universității din București.…
Vezi articolul