Izolarea repetată din cauza pandemiei de coronavirus a limitat progresul elevului, impactul primei stări de urgență se resimte și acum, iar școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi, se arată într-un raport al inspectoratului școlar britanic OFSTED (The Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills).
Inspectorii OFSTED au vizitat mai multe școli pentru a verifica modul în care elevii sunt sprijiniți pentru a se întoarce la școală cu normă întreagă după primul blocaj național. În ultimul raport, experții analizează modul în care școlile au răspuns la Covid și lacunele de învățare pe care pandemia le-a provocat.
Iată cinci constatări cheie din raportul Ofsted, care indică modul în care predarea a devenit mai dificilă în timpul pandemiei:
Izolarea repetată a „oprit progresul elevului”. Raportul OFSTED a constatat că eforturile profesorilor de a contribui la progresul elevilor de la întoarcerea din septembrie sunt împiedicate de situațiile repetate în care elevii trebuie să se izoleze și să rămână practic în afara școlii. Experții au avertizat cu privire la întreruperea pe scară largă a școlilor pe care le-a vizitat luna trecută. Peste jumătate din școlile vizitate în noiembrie au trebuit să trimită elevii acasă pentru a se autoizola în perioada aceasta. „În unele cazuri, școlile au fost afectate pe scară largă de absența legată de Covid-19. Spre exemplu, într-o școală, 588 de elevi din 620 (aproape 95%) au avut cel puțin o absență legată de Covid-19. În medie, absența a fost de aproximativ nouă zile și jumătate pe elev”, se arată în raportul OFSTED.
Pierderea învățării din primul blocaj național a fost „extinsă”. OFSTED a spus că, deși, „în general”, elevii s-au întors la școală, impactul primului blocaj se vede și astăzi în sălile de clasă. Profesorii consideră că învățarea pierdută în urma primului blocaj național a fost „amplă”.
Raportul adaugă: „Profesorii au vorbit despre faptul că elevii sunt„ mult sub ”locul în care ar trebui să fie; unii alții au cuantificat acest lucru în termeni de șase luni. Cu toate acestea, se adaugă: „Nu toți profesorii erau de aceeași părere. Câțiva au spus că elevii s-au întors cu mai puține pierderi de învățare decât se așteptaseră. După cum a spus cineva, „Pur și simplu nu era tsunami-ul disperării pe care îl așteptam”.
Școlile trebuie să regândească curriculum-ul pentru a-i ajuta pe elevi să ajungă cu materia la zi. Prima stare de urgență din primăvară a creat lacune de învățare care înseamnă că unele școli trebuie să își regândească oferta curriculară.
OFSTED a descoperit că unele școli au dezvoltat deja „un curriculum de recuperare” pentru matematică sau engleză, pe care îl predau alături de programa lor obișnuită. Iar inspectoratul a constatat că, în unele cazuri, școlile descopereau încă lacune de învățare. Raportul adaugă: „Unii profesori au spus că, pe măsură ce noul conținut a fost predat, au apărut noi lacune în cunoștințele anterioare ale elevilor, ceea ce înseamnă că profesorii erau încă în stare să facă față imaginii complete”. De asemenea, unele școli au creat chestionare online ca modalitate de identificare a lacunelor de învățare.
Predarea la distanță pentru un număr mic de elevi auto-izolați este mai dificilă decât pentru un număr mai mare. Cu toate acestea, elevii care se autoizolau individual timp de două săptămâni au avut adesea o experiență mai slabă. Raportul adaugă: „Un număr mai mare de copii poate fi ținut mai ușor la curent cu programul planificat în timp ce lucrează de acasă, iar izolarea individuală a unui număr mic de persoane deseori înseamnă că ajung să rateze conținutul nou care este predat colegilor din clasă, făcând în schimb o revizuire acasă. Pentru acești copii, pierderea învățării pe care au experimentat-o vara se repetă”.
Pandemia de coronavirus care este în continuă schimbare afectează profesorii. Într-un comentariu publicat astăzi alături de noul raport al OFSTED, inspectorul șef Amanda Spielman a spus că schimbarea îndrumărilor și responsabilitățile suplimentare create de Covid-19 taxează personalul școlii. Ea a spus: „Nu există nicio îndoială că schimbările constante pentru școli, colegii, autorități locale și alte instituții au afectat personalul didactic. Profesorii au spus că sunt fizic obosiți și stresați. Au avut adesea de-a face cu copiii și cursanții care aveau propriile lor anxietăți care trebuiau abordate și își asumă sarcinile suplimentare de gestionare a cazurilor Covid și a procedurilor de izolare în cadrul lor.”
Foto: © Arne9001 – Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.