Școlile mai au o lună să le spună elevilor și părinților când au ales vacanța mobilă din februarie, Săptămâna verde și „Școala altfel” în anul 2025, prevede structura anului școlar viitor

9.343 de vizualizări
Postlicealele Ministerului de Interne
Foto: Pixabay.com
Școlile au termen până la 1 aprilie să îi anunțe pe elevi și părinți când au ales să fie săptămâna de vacanță mobilă din luna februarie 2025 și programele Săptămâna Verde și Săptămâna „Școala altfel”. Prevederea apare în ordinul care aprobă structura anului școlar viitor, 2024-2025.

Potrivit ordinului 3.694/2024, articolul 2, alineatul 2, „fiecare unitate de învățământ comunică beneficiarilor primari ai educației și părinților/reprezentanților legali ai acestora, până la data de 1 aprilie 2024, structura detaliată a anului școlar, cu includerea deciziilor pentru elementele flexibile ale acesteia”.

Structura anului școlar viitor cuprinde 36 de săptămâni de cursuri și este organizată tot pe 5 module de învățare, despărțite de câte o vacanță, dintre care modulele 3 și 4, ca în prezent, despărțite de vacanța mobilă „de schi”, de câte o săptămână, la alegerea Inspectoratelor școlare, după propunerile școlilor, adunate în această perioadă. În 2025, aceste săptămâni pot fi 10-14 februarie, 17-21 sau 24-28 februarie.

În acest an școlar, două județe au ales doua săptămână din luna februarie, 25 de județe și Municipiul București au ales a treia săptămână, iar restul de 14 județe – ultima săptămână din luna februarie, elevii din acestea menționate în urmă revenind la cursuri în modulul 4 în zilele în care se organizează simularea examenului de Bacalaureat 2024.

Conform ordinului, Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024 – 30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Cele două programe se planifică în module diferite.

Deja Inspectoratul școlar (ISJ) Botoșani ar fi strâns propunerile școlilor pentru alegerea celor două săptămâni de programe educative. ISJ a trimis o adresă luna trecută prin care dădea școlilor termen finalul lunii februarie să comunice propunerile privind perioadele flexibile din anul școlar 2024-2025.

Structura anului școlar 2024-2025:

Intervale de cursuri:

  • de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;
  • de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;
  • de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;
  • de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;
  • de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Intervale de vacanță:

  • de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;
  • de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;
  • o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie – 2 martie 2025;
  • de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;
  • de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.
Citește și:
Vacanța din februarie 2025 se stabilește zilele acestea, potrivit ISJ Botoșani, care cere școlilor să se consulte cu părinții, elevii și profesorii
Calendarul anului școlar 2024-2025, publicat în Monitorul Oficial. Cursurile încep pe 9 septembrie și se încheie pe 20 iunie
Calendarul anului școlar 2024-2025 – proiect / Cursurile încep pe 9 septembrie și se încheie pe 20 iunie, anul va fi împărțit tot în 5 module

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Paradoxul de la Școala Centrală, unde spațiul lipsește, dar este suficient. Primarul Radu Mihaiu: Domnul director spune că nu are nevoie de spațiu suplimentar, dar că elevii din ani terminali vor să-și ia o precauție suplimentară și să nu vină la școală

Școala Centrală din București este terenul unor premiere în învățământul din Capitală: în prima săptămână de redeschidere a tuturor școlilor i-a ținut acasă pe elevii care nu sunt în clase…
Vezi articolul