Școlile din peste 20 de țări încă sunt închise sau parțial închise din cauza pandemiei de Covid-19 / Patru sute de milioane de elevi mai sunt afectați la nivel global – UNICEF

662 de vizualizări
Foto: Pexels.com
În 23 de țări din lume, 405 milioane de copii încă sunt afectați de închiderea școlilor în pandemia de SARS-CoV-2, atrage atenția Fondul Internațional pentru Urgențe ale Copiilor al Națiunilor Unite (UNICEF), potrivit BBC. UNICEF estimează și că 147 de milioane de copii au lipsit de la cel puțin jumătate din orele față în față.

Unii copii vulnerabili, în special fetele, nu s-au întors la școlile care s-au redeschis, dar acest lucru variază de la o regiune a lumii la alta. De exemplu, talibanii au închis gimnaziile și liceele pentru fete în Afganistan în prima zi de școală. Pentru ele nu se mai țin ore decât în câteva provincii, după ce comunitatea internațională a pus presiune pe liderii islamiști să lase fetele să învețe, după cum EduPedu.ro a scris pe 24 martie.

Directorul executiv al UNICEF, Catherine Russell, spune că “victimele ascunse ale pandemiei” sunt copiii. Deși aceștia au fost mai puțin vulnerabili la cele mai grave efecte ale coronavirusului asupra sănătății, viețile lor au fost date peste cap de închiderea școlilor din cauza pandemiei.

În martie 2020, 150 de țări din întreaga lume și-au închis complet școlile, cu închideri parțiale în alte 10 țări. Doi ani mai târziu, în 19 dintre acestea încă mai sunt închise o parte din școli, mai scrie sursa citată. În alte patru țări – Filipine, Honduras, Insulele Solomon și Vanuatu din Pacificul de Sud – cel puțin 70% rămân închise, proporția pe care UNICEF o cataloghează drept închidere totală.

“Vedem cum se întorc la școală copii care înainte citeau și acum nu mai știu să citească, care înainte făceau calcule numerice și acum nu mai pot face asta”, a declarat Russell pentru BBC News. Ea se teme cel mai mult pentru cei care au abandonat școala și riscă să devină vulnerabili la exploatare.

Educația în lume acum, în statele subdezvoltate

UNICEF a adunat date din 122 de țări și a declarat că doar 60% dintre acestea au publicat planuri de redresare a educației, ceea ce sugerează că acest aspect nu este încă luat suficient de în serios. Organizația internațională avertizează că pandemia de Covid a scos la iveală și a accentuat inegalitățile profunde în ceea ce privește accesul copiilor la educație.

De asemenea, reprezentanții acesteia solicită investiții mai mari din partea guvernelor pentru a evita o reacție în lanț devastatoare în care șansele de viață sunt afectate.

  • BBC scrie că, în Filipine, doar câteva școli s-au deschis în toamna anului trecut, iar mulți copii rămân acasă. În Uganda, 1 din 10 copii tot nu a reușit să vină la școală față în față, chiar dacă școlile s-au deschis în ianuarie 2022. Publicația citează o profesoară din această țară care a declarat că “lipsa școlii doi ani de zile” i-a afectat atât de mult pe copii încât aceștia au uitat ceea ce abia reușise să îi învețe.
  • În Trinidad și Tobago, în oceanul Atlantic, școlile primare ar trebui să se deschidă parțial în luna aceasta, fiind una dintre țările care au ținut închise unitățile de învățământ foarte mult timp, conform sursei citate. În timp ce școlile pentru cei mai mici copii au rămas închise, plajele și barurile s-au redeschis în acest stat insular, iar părinții și copiii nu au înțeles deciziile guvernamentale.

Ponderea ajutorului pentru dezvoltare a țărilor de peste mări, acordat educației la nivel mondial, a scăzut de la 8,8% în 2019 la 5,5% în 2020.

Russell a mai declarat că ministerele educației din întreaga lume trebuie să aibă planuri – dar este nevoie, de asemenea, de un angajament global pentru a ajuta la redresarea educației. “Trebuie doar să ne luăm cu adevărat angajamentul de a avea grijă de acești copii, astfel încât aceștia să poată prospera”, a spus ea.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Conferința online SuperTeach începe de la ora 09:30. Agenda completă: Revoluția mentalităților – Predarea și învățarea în secolul 21 / Eveniment realizat cu sprijinul Telekom Romania, partener media – Edupedu.ro

Cel mai emoționant început de an școlar: 14 septembrie 2020 înseamnă revederea după 6 luni dintre profesori și elevi. Niciodată în istoria recentă a școlii, în viața elevilor sau a…
Vezi articolul

Material susținut de Nextlab.tech

INTERVIU Profesorul Răzvan Bologa: Inteligența artificială poate revitaliza interesul elevilor pentru învățare și am putea estima în timp real competențele lor. Profesorii vor redeveni fascinanți și rezultatele la PISA se vor îmbunătăți

Una dintre cauzele rezultatelor modeste pe care România le are la testele PISA poate fi reducerea ponderii actului de predare și creșterea excesivă a numărului de teste și, mai ales,…
Vezi articolul