Școlile din mediul rural, acolo unde nu există focare de COVID-19, trebuie să rămână deschise, susține World Vision România

15.653 de vizualizări
Sursă foto: World Vision Romania
Școlile din mediul rural, acolo unde nu există focare de COVID-19, trebuie să rămână deschise, susține organizația World Vision România într-un comunicat primit de Edupedu.ro. Specialiștii atrag atenția că trecerea tuturor școlilor în sistem online, fără nicio altă măsură care să repare problemele existente, “va duce la sacrificarea educației unei întregi generații de elevi”.

“Decizia autorităților de a trece întreg sistemul de învățământ în online, la doar două luni de la începerea școlii în cele trei scenarii de funcționare, dar fără nicio soluție la problemele sistemului semnalate încă din martie 2020, va duce la sacrificarea educației unei întregi generații de elevi”, se arată în comunicatul primit.  

Organizația enumeră cinci motive pentru care decizia ca toate școlile să treacă în online trebuie amendată:

  • Dreptul tuturor copiilor de a avea acces la educaţie este încălcat! În mediul rural, școala online este în continuare o utopie. Conform studiilor World Vision România, 40% dintre copiii din mediul rural nu au participat la școala online în prima perioadă a restricțiilor, iar în unu din trei sate în care World Vision România activează există zone cu semnal slab sau inexistent, lucru care îi afectează direct pe elevii care fac eforturi să-şi continue studiile.  
  • S-a luat decizia de a se închide din nou școlile, însă planul de măsuri pentru zonele în care școala online nu funcționează este în continuare inexistent. Practic, prin luarea acestei decizii sistăm definitiv educația pentru o mare parte din România, cea offline. În România rurală copiii nu au la dispoziție indispensabila tehnologie, cadrele didactice nu au în continuare competențele digitale necesare și nu există o metodologie clară de predare online, resurse digitale ori un mod de control asupra orelor, care până acum nu s-au ținut niciodată în acest sistem.  
  • Închiderea tuturor școlilor și trecerea complet în online arată o lipsă de coerență decizională. În urmă cu doar două luni autoritățile au stabilit trei scenarii de funcționare pentru școli, în funcție de incidența cazurilor de COVID-19, și s-a decis descentralizarea deciziei în educație. Aceste decizii, despre care s-a discutat mult în spațiul public, au reprezentat practic strategia pentru educație avansată de autorități pentru noul an școlar, în contextul pandemiei. Modificarea tuturor acestor decizii, fără nicio explicație pentru părinți, copii și profesori, creează confuzie și nu asigură coerența de care este nevoie pentru ca educația să poată continua. 
  • Hotărârea nu a fost explicată. Nu știm motivele care au stat la baza acesteia, deși studiile științifice publicate recent arată că creșterea numărului de cazuri de COVID-19 nu este cauzată de redeschiderea școlilor, iar Organizaţia Mondială a Sănătăţii solicită ca şcolile să rămână deschise. 
  • Nici modelul european nu a fost urmat. Majoritatea țărilor din Uniunea Europeană au menținut școlile deschise, în ciuda altor restricții luate pentru prevenirea răspândirii COVID-19. Vorbim de țări unde educația digitală este mult mai dezvoltată și care în timpul pandemiei au creat sisteme care funcționează și și-au dovedit eficiența. 

“Vorbim cu copii care sunt speriaţi, ştiu că nu au făcut niciodată orele în online şi că nu au cum să le facă nici de acum încolo. Sunt acei copii care trebuie să se urce pe un deal să prindă semnal, care nu au dispozitive, ai căror profesori nu au fost pregătiți nici până acum pentru școala online. Noi, ONG-urile care activăm în domeniul educației, întotdeauna am spus că vrem să aducem această realitate din teren la masa luării deciziei în educație. Credem și susținem educația digitală, dar e nevoie  de investiție și de măsuri implementate din partea tuturor pentru a putea trece în online 100%. Nu e suficientă o decizie fără drept la replică și fără un plan asumat de tranziție. Înțelegem că situația este complicată, rămânem parteneri de dialog și implementare a tuturor măsurilor care să susțină educația copiilor“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România. 

Președintele Klaus Iohannis a anunțat joi seara că școlile trebuie închise în toată țara, iar învățământul să continue online. Raed Arafat a declarat că Guvernul va emite o ordonanță de Urgență prin care se creează cadrul legal pentru ca prin ordin al ministrului educației să se poată dispune suspendarea activităților școlare care presupun prezența fizică și continuarea lor în sistem online.

Sursă foto: World Vision Romania


3 comments
  1. Aveți mare dreptate , copiii din mediul rural sunt ai nimănui , la fel și profesorii care nu pot face nimic online din lipsa accesului la internet . Sper să se ia masuri in acest sens și să nu fie lăsați fără educație . Cea mai buna decizie ar fi sa se meargă ca și până acum .

  2. Sunt cazuri și în rural. Doar că oamenii nu se testează. Locuiesc și predau în rural și știu că dacă infectații pe care îi cunosc eu s-ar și testa, am trece de 3/1000. Din fericire, cei mai mulți trec peste boală fără probleme mari. Cei mai mulți, nu toți…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Calendarul examenelor de certificare a calificării profesionale a fost publicat în Monitor. Postlicealele Ministerului de Interne încep examenele în noiembrie 2019

Calendarul examenelor de certificare a calificării profesionale a absolvenților de învățământ profesional și tehnic preuniversitar a fost publicat în Monitorul Oficial. Primele examene se susțin la școlile postliceale ale Ministerului…
Vezi articolul

Doar jumătate din locuințele din România au internet de mare viteză, iar 20% dintre români nu au fost niciodată online, anunță Cristin Popa, director în Autoritatea pentru Comunicații: La licitația pentru licențele 5G, de anul viitor, vom avea în vedere să intrăm cât mai mult în zona rurală

„Aproape o cincime dintre români nu au utilizat niciodată internetul, pe de altă parte, mai puțin de o treime dintre români au cunoștințe digitale elementare”, a spus vineri Cristin Popa,…
Vezi articolul