Unitățile de învățământ din SUA sunt pe punctul să piardă sprijinul pe care îl oferă guvernul federal pentru asigurarea securității cibernetice, în condițiile măsurilor luate de Administrația Trump pentru reducerea costurilor, inclusiv prin suspendarea unei inițiative majore în domeniu, scrie Education Week.
Potrivit sursei citate, în sistemul descentralizat de educație din SUA, guvernul federal joacă un rol important în distribuirea de resurse pentru ca școlile să fie protejate în fața atacurilor cibernetice, lansate adesea de persoane aflate în afara SUA.
Dar, arată EdWeek, Departamentul Educației din guvernul federal, a cărei închidere a fost solicitată de președinte, a suspendat cel puțin temporar activitățile unui consiliu de coordonare pentru siguranță cibernetică în școli. Acest consiliu, ce reunea reprezentanți ai agențiilor federale, ai departamentelor pentru educație din statele americane, ai școlilor și ai companiilor de tehnologie, coordona răspunsurile la amenințări și atacuri cibernetice asupra școlilor.
Potrivit publicației menționate, experții în securitate cibernetică școlară sunt îngrijorați, acum, de modul cum vor fi afectare rețelele de distribuire a informațiilor între sistemele școlare, care le ajută pe acestea să rămână cu un pas înaintea autorilor de atacuri și să prevină scurgerile de date.
- Este citat un expert IT școlar din Oklahoma, Jun Kim, potrivit căruia „școlile sunt ținte bogate (…), avem nevoie de acel sprijin (federal – n.red.) așa încât, atunci când suntem atacați, [agențiile federale] să aibă resurse și oameni să vină în ajutor, să te repui pe picioare mai repede”.
Potrivit EdWeek, viitorul unui alt for, Centrul Multi-Statal de Analiză și Partajare a Informațiilor, for central ce oferă resurse în domeniul securității cibernetice pentru guvernele statale și locale din SUA, este de asemenea sub semnul întrebării, în condițiile în care o organizație non-profit implicată în operarea acestuia se confruntă cu tăierea finanțării asigurate de Departamentul pentru Securitate Internă.
Expertul menționat, Jun Kim, spune că în acest domeniu „școlile sunt izolate. Avem nevoie de sprijinul și informațiile și instruirea oferite de aceste organizații mari, pentru a ne păstra implicarea, pentru a ne dezvolta politicile, pentru a identifica pericolele emergente și pentru a produce unele strategii”.
- Dar, arată EdWeek, citând și alți experți, reducerile de personal de la Departamentul Educațeii și de la Agenția pentru securitate cibernetică ar putea perturba în mod serios capacitatea școlilor de a răspunde și de a-și reveni în urma unor atacuri cibernetice, într-un moment în care unitățile școlare au nevoie de chiar mai mult ajutor pentru a face față amenințărilor existente.
Este citat și un raport din 2022 potrivit căruia, din cauza atacurilor informatice, districtele școlare americane au pierdut între 50.000 de dolari și 1 milion de dolari per atac, iar timpul în care învățarea a fost afectată a fost de la 3 zile până la 3 săptămâni.
Iar un alt raport menționat în articol, raport publicat în martie a.c., arată că 82% dintre școlile americane au fost afectate de un incident cibernetic între iulie 2023 și decembrie 2024.
Foto: © Dan Grytsku | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.