Școlile să rămână deschise cât de mult se poate, să ofere infrastructură de predare care să fie disponibilă tuturor elevilor, să fie elaborată o infrastructură digitală cu implicarea tuturor părților interesate, să fie încurajată o cultură a inovației bazate pe colaborare. Acestea sunt câteva din cele 10 principii esențiale enunțate de OECD, împreună cu organizația sindicală Education International, pentru “refacerea eficientă și echitabilă a educației” după pandemie. Principiile sunt prezentate pe larg într-un nou document-cheie, bazat pe lecțiile crizei produse de pandemie în educația globală și menit să sprijine sistemele educaționale de acum încolo, în pandemie și în eforturile de refacere post-pandemică.
OECD împarte cele 10 principii în două categorii – cinci principii pentru desfășurarea școlii în pandemie, respectiv cinci repere pentru recuperarea echitabilă și eficientă.
Principiile desfășurării activităților școlare în pandemie, propuse de OECD-EI
Obiectivul principal al acestora este de a asigura, pe cât se poate, o continuitate a învățării și de a proteja bunăstarea studenților, în condițiile în care închiderea școlilor, în ultimul an, a scos în evidență rolul acestora de facilitator al interacțiunii sociale, iar pandemia a redus dimensiunea socială a învățării. Primul principiu este, prin urmare, acela că școlile trebuie să rămână deschise cât mai mult posibil, în siguranță.
- Principiul 1 – Școlile să rămână deschise pe cât posibil, în condiții de siguranță.
- Principiul 2 – Să fie asigurată echitatea. Resursele disponibile să fie alocate în funcție de nevoi.
- Principiul 3 – Să fie creată o infrastructură de învățare la distanță la care să aibă acces toți elevii.
- Principiul 4 – Să fie sprijiniți profesorii în viața lor profesională, deoarece ei continuă să fie sursa centrală de învățare.
- Principiul 5 – Profesorii și părinții să fie asistați în sprijinul pe care ei îl oferă elevilor, în condițiile predării la distanță.
Principiile refacerii echitabile și eficiente a educației
Acestea vizează sprijinul proceselor educaționale în ansamblul lor, ținând cont de transformările majore produse de pandemie, de adâncirea inechităților, de explozia de tehnologii și inovații și de schimbarea modelelor de predare.
- Principiul 6 – Să fie oferit sprijin specific pentru a răspunde nevoilor de învățare, sociale și emoționale ale elevilor. Acest sprijin ar trebui să reducă diferențele produse de mediul socio-economic, diferențe exacerbate în pandemie.
- Principiul 7 – Să fie concepută o infrastructură digitală de învățare, împreună cu profesorii și cu toți beneficiarii sistemelor de învățământ, în ideea că o astfel de infrastructură este eficientă atât timp cât ea oferă experiențe de învățare continue, în școală și în afara școlii, fără să fie afectată de inechități.
- Principiul 8 – Profesorii să fie sprijiniți să își exercite profesia optim și să beneficieze de oportunități de învățare și dezvoltare profesională.
- Principiul 9 – Să fie încurajată o cultură a inovației pe bază de colaborare, având comunitatea școlară ca partener.
- Principiul 10 – Sistemele educaționale și școlile să învețe din dovezile, datele și exemplele puse la dispoziție de experiența națională și internațională în domeniu.
Documentul detaliat:
Photo 197063192 © Valerii Honcharuk – Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
2 comments
Pana la principii 2 mari probleme trebuie rezolvate:
1.- cel putin 6,% din PIB
2.- interzicerea oricaror forme de meditatii in afara scolii ( scoala paralela)
Meditații exista în toată lumea!
Sunt făcute de TUTORI (nu sunt profesori cu post în invatamant) care asta fac ptr a-si câștiga traiul si mai important PLATESC TAXE.