Școala are rolul de a educa și copii, și părinți, dar și noi învățăm de la părinți, spune directorul Liceului Teoretic „Dr. Mioara Mincu”, care le-a propus un parteneriat pentru educație și pentru viitor familiilor din comunitate (P)

4.956 de vizualizări
Foto: Liceul Teoretic “Dr. Mioara Mincu”
Într-o perioadă în care educația din România se confruntă cu multe provocări la nivel sistemic și abordări ce nasc multe incertitudini, studiile științifice și presa de specialitate arată că implicarea parentală în educație și-a demonstrat eficacitatea. Dornic să asigure un parteneriat de durată cu familiile elevilor săi, Liceul Teoretic ”Dr. Mioara Mincu” a organizat miercuri, 12 octombrie 2022, la Sala Queen a Complexului Rebeca Ballroom, un eveniment care a creat conexiuni între echipele manageriale și profesorale ale liceului și părinții elevilor. Un model de bună practică, care întărește valoarea educației.
Părinți, vă propunem un parteneriat!

”Noi considerăm părinții – parteneri în educația copiilor spre success. Prin cooperarea reală și comunicarea cu părinții, putem pune bazele unei unități de decizie și de acțiune între cei trei factori: elev-părinte-școală”, susține Anca Celina Grecu, director al Liceului Teoretic “Dr. Mioara Mincu”.

”Acesta este motivul pentru care organizăm cu regularitate întâlniri între părinți, profesori, psihologi și invitați speciali, care au ca scop cultivarea și dezvoltarea  parteneriatului dintre familie și școală”, a mai adăugat Anca Grecu.

Implicarea părinților în educația copiilor lor este critică

Implicarea părinților în educația copiilor lor este critică, susține și prof. univ. dr. Dragoș Iliescu, profesor și cercetător în cadrul Facultății de Științele Educației, a Universității București, invitat la eveniment.

Specialist în psihologie organizațională și psihometrie, cu o solidă activitate academică și experiență practică și cu o largă recunoaștere în comunitatea internațională de specialitate, profesorul Dragoș Iliescu a dezvoltat un sistem de testare standardizată alături de experți ai comunității academice și de business. Pe platforma de teste digitale standardizate, elevii români începând din clasa I și până în clasa a XII-a își pot evalua obiectiv cunoștințele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăți performanța la examene.

„Studiile arată că timpul mediu petrecut de părinți cu copiii în relație cu școala este de 6 minute pe zi, iar în cazul cel mai fericit, o oră pe zi. Percepția părinților, în cele mai multe cazuri, ține de timpul investit pentru a face teme, pentru ca elevii/copii lor, să dezvolte competențe scolastice.

Părinții caută să sprijine ceea ce oferă școala, însă este dovedit că succesul tinerilor nu e dat atât de mult de capacitatea efectivă de învățare pentru a avea rezultate bune la testele PISA, cât și de un set de competențe marginal, care te pregătesc pentru viață și care se predau mai ales din discuții informale”, susține Dragoș Iliescu.

„Când vorbim despre formarea unui caracter sănătos, care îl ajută pe tânăr să devină autonom, aceasta se face în timp, atât la școală, cât și în familie, prin oferire de modele și experiențe de învățare. Valorile nu se predau explicit, nici la școală, nici în familie, dar se absorb din interacțiuni și relații. Aș putea spune că mai degrabă familia ar trebui să se ocupe de această componentă, de a-i ajuta pe copii să fie autonomi și să aibă succes în viață”, explică Dragoș Iliescu.

Vorbind în calitate de părinte a doi copii, Dragoș Iliescu pledează pentru faptul că părinții sunt cei care trebuie „să țină frâiele educației propriilor copii”, alegându-și cu atenție partenerii. ”Cel mai important proiect al vieții mele sunt copiii și nu cred că trebuie să îi las să fie educați în exclusivitate de altcineva. Avem cercetări care arată că timpul fizic petrecut cu copiii funcționează. Dar la fel de mult contează calitatea timpului petrecut.

Nu poți împinge exclusiv către școală întreaga datorie de a oferi educație unui adult în devenire al acestei națiuni, pentru că asta sunt copiii noștri.

Acest parteneriat pe care Liceul Teoretic Dr. Mioara Mincu dorește să îl construiască pentru a pune bazele unei educații complete a copilului fiecăruia dintre dumneavoastră, respectiv elevii liceului, este un lucru rar, din păcate, în România de astăzi și este un model de bună practică demn de urmat”, a mai spus Dragoș Iliescu.  

Școala, familia, comunitatea – trei piloni ce susțin educația

Școala facilitează învățarea individuală și colectivă și contribuie la transmiterea moștenirii noastre culturale. Efortul în educație este comun și nu poate fi conceput fără o legătură strânsă între cei trei piloni: şcoala, familia, comunitatea. Aceste medii educaţionale trebuie să se completeze și să se susţină permanent deoarece asigură, într-o mare măsură, buna integrare a copilului în activitatea şcolară şi pe plan general, în viaţa socială.

Românii trebuie să învețe să pună mai mult preț pe Educație și pe Sănătate

Românii trebuie să învețe să pună mai mult preț pe Educație și pe Sănătate, susține prof. univ. dr. Alexandru Ioan Mincu, Președintele Fundației Umaniste ”Dr. Mioara Mincu” și director general al Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”.

”Noi suntem cei care cartografiem viitorul. Avem nevoie de valoare autentică pentru că ne-am asumat să avem grijă de copii dumneavoastră. Împreună avem o misiune extraordinar de complicată, de aceea deschidem în această seară un dialog permanent cu dumneavoastră și ne propunem să stăm în contact săptămânal și lunar”, spune Alexandru Mincu.

Copilul nu trebuie să fie „de succes”, ci să fie fericit

Copilul nu trebuie să fie „de succes”, ci să fie fericit, este de părere directorul Liceului Teoretic ”Dr. Mioara Mincu”.

”Ne dorim să contribuim la educația elevilor noștri, iar ținta noastră nu este numai să îi ajutăm să ia Bacalaureatul și nu ne dorim să punem presiune pe note. La vârsta adolescenței, a dragostei absolute, când copiii se îndreaptă spre maturitate și sunt liberi de obligații, noi trebuie să îi învățăm cum să învețe. Procesul de învățare este continuu, pe toată viața, și este multidirecțional: de la părinte la copil și de la copil la părinte și profesor. Școala are rolul de a educa și copii, și părinți, dar și noi învățăm de la părinți. Asta facem și astăzi, aici”, mai spune Alexandru Mincu.

Scopul școlii este de a pregăti elevii pentru meseriile viitorului, iar contextul actual este supus unor schimbări într-un ritm fără precedent. În orice dimensiune a vieții, un angajator urmărește mai mult deschiderea spre învățare, puterea de adaptare, decât deținerea unor cunoștințe. Schimbarea este continuă și școala trebuie să te învețe să înveți.

Foto: Liceul Teoretic Dr. Mioara Mincu

De asemenea, sunt mult mai multe lucruri asupra cărora merită să ne aplecăm, să le vorbim și să le arătăm despre prietenia, dragostea, disciplina și rigoarea, dedicarea, implicarea.

Puneți preț pe educația copiilor, puneți preț pe sănătate!

În condițiile în care România este foarte lipsită de fonduri în acest domeniu al educației, Alexandru Mincu apreciază faptul că părinții care au ales o școală privată au făcut un efort de a investi în educație.

„Realitatea este că învățământul nu e gratuit, nici măcar cel de stat, care este susținut de un sistem de meditații foarte scump. În învățământul particular noi suntem transparenți. Puneți preț pe educația copiilor. Puneți preț pe sănătate. În Uniunea Europeană se face prevenție, oamenii fac sport și nu ajung la spital. Dumneavoastră puteți influența viitorul, iar o școală bună este singurul lucru care ne salvează.  

Elevul este partea cea mai importantă și investiția cea mai importantă a familiilor. De dragul misiunii pe care noi ne-am asumat-o în educație, vă propunem acest parteneriat pentru că e singura șansă de a face un viitor mai bun pentru copiii dumneavoastră”, a mai spus Alexandru Mincu.

Liceul Teoretic „Dr.Mioara Mincu” este o instituție de învățământ particular, de nivel liceal, care își desfășoară activitatea sub patronajul Fundației Umaniste „Dr.Mioara Mincu”.

Misiunea Fundației a fost și este să profesionalizeze „Educația pentru Sănătate” și „Educația pentru Știință”. Având profilul real, specializarea științe ale naturii, liceul promovează Educația pentru Știință, pentru o societate pe bază de cunoaștere

Pentru mai multe detalii vă rugăm să consultați pagina www.liceulmincu.ro


1 comment
  1. Ca un părinte care nu vorbește romgleză, să înțeleg că implicarea părinților în actul educațional este ,, critică”, adică într-o stare de criză sau, mai pe românește, vai de capul ei….. Sau o fi ,, esențială”, ,,importantă” , ,,crucială”?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Școala ar trebui să ne învețe întâi cum să ne adaptăm și apoi cum să acumulăm cunoștințe – Mihai, elev de 14 ani / Ce abilități trebuie să dezvolte adolescenții pentru a se adapta unui viitor automatizat? Tutoriale gratuite online pentru cei între 10 și 16 ani (P)

În contextul tehnologic actual și ținând cont de specificul pieței de muncă din România, ne-am dorit să aflăm cum văd copiii evoluția locurilor de muncă, ce domenii li se par…
Vezi articolul

(P) Creditul pentru educație – în doar câteva zile, acces la sume de până la 200.000 de lei, cu garanție europeană. BT Mic susține antreprenorii care gestionează o școală sau o grădiniță privată și au nevoie de finanțare

BT Mic, parte din Grupul Financiar Banca Transilvania, a lansat Creditul pentru educație, pentru susținerea antreprenorilor care gestionează o școală sau o grădiniță privată și au nevoie de finanțare. Acest…
Vezi articolul

Curtea de Conturi: Şcolile din România au primit de la primăriile şi consiliile judeţene doar 0,6% din totalul finanţării pe anul 2016. Echivalentul a 21 de lei pe elev, pe an

Subfinanţarea cronică a Educaţiei şi şcolilor româneşti este reflectată în cel mai recent Raport de audit al performanței privind finanțarea învățământului preuniversitar, în perioada 2014-2016, făcut de Curtea de Conturi. În…
Vezi articolul