Schimbări în curriculum pentru combaterea discriminării, cerută într-o rezoluție PE, care cere și măsuri împotriva segregării ce persistă în școli din unele țări UE

427 de vizualizări
Foto: Pixabay.com
Țările membre ale UE are trebui apeleze la revizuiri la nivelul curriculumului școlar pentru a contribui la eradicarea stereotipurilor ce cauzează discriminare, iar istoria comunităților etnice în Europa ar trebui inclusă în studiile relevante, potrivit unei rezoluții adoptate săptămâna aceasta de Comisia pentru Educație și Cultură din Parlamentul European. Rezoluția vizează combaterea rasismului online și a discriminării în domeniile culturii, educației, media și sportului.

În domeniul educației, rezoluția susținută cu largă majoritate de membrii comisiei menționate mai propune, potrivit informării PE, ca autori, istorici, oameni de știință, artiști și alte personalități provenind din diverse comunități etnice să fie incluse în materiale educaționale-cheie.

Iar documentul face apel la eliminarea elementelor de segregare rasială și etnică ce persistă încă în școlile din unele țări UE. Și cere ca personalul didactic care aparține grupurilor etnice minoritare să aibă acces egal la locuri de muncă.

Aceeași rezoluție face o serie de propuneri și pentru domeniile cultură, media și sport, inclusiv:

  • Finanțare UE pentru inițiative care sprijină diversitatea în sectorul cultural, 
  • Statele membre să introducă programe de învățare pe tot parcursul vieții pentru forțele de ordine și pentru funcționarii publici, pentru a elimina comportamentul rasist și xenofob.
  • Media sunt îndemnate să înceteze abordările prin care membri ai unor grupuri etnice sau de rasă sunt stigmatizați sau prin care crimele comise de emigranți au parte de o acoperire disproporționat de mare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO „Tinerii se implică în acțiuni de voluntariat și semnează petiții, dar nu înțeleg simțul civic”, spune cercetătorul IRES, Antonio Amuza. El recomandă îmbunătățirea curriculei, tinerii să vadă ce înseamnă „cu adevărat implicarea civică” – studiu

Studiul „Provocările tinerilor din România. Analiză şi recomandări” al Institutului Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) indică faptul că deși tinerii se implică în acțiuni de voluntariat și semnează petiții,…
Vezi articolul