Scenariul roșu, înviat de Sorin Cîmpeanu, după ce tot el l-a desființat, în urma declarației președintelui Iohannis care anunța că școlile rămân pe trei culori – verde, galben, roșu

3.871 de vizualizări
Sursă foto: gov.ro / Sorin Cîmpeanu
Scenariul roșu a fost reinventat de Sorin Cîmpeanu, după ce tot el l-a desființat prin ordinul comun de ministru pentru redeschiderea școlilor după vacanța de Paște. Într-o declarație pentru Edupedu.ro, ministrul a spus că de fapt scenariul roșu există, el aplicându-se în localitățile carantinate, dar nu avem nicio localitate în carantină în acest moment, și în clasele în care sunt cazuri de infectare și se suspendă activitatea.

Afirmațiile lui Cîmpeanu vin în urma declarației președintelui Iohannis care anunța joi că școlile rămân pe trei scenarii, în trei culori – verde, galben, roșu.

”În final, o remarcă legată de școli. Noi păstrăm în continuare normele care țin de rata de incidență. Deci, avem în continuare scenariul verde, galben, roșu. Aceste lucruri se aplică ca și până acum”, a spus Klaus Iohannis.

Ce spune ministrul Sorin Cîmpeanu pentru Edupedu.ro:

Edupedu.ro: Ați revenit la scenariul roșu, pentru că am auzit aseară de la Președintele României că școlile nu mai sunt în două scenarii, ci sunt în trei scenarii? Ce s-a întâmplat, ați modificat legislația?

Sorin Cîmpeanu: „Afirmația este foarte corectă. Pentru că scenariul verde este în acele localități în care rata de infectare este și până la 1 la mie, scenariul galben este în localitățile în care rata de infectare este peste 1 la mie, dar nu sunt luate măsuri speciale, și scenariul roșu este scenariul în care funcționează un număr de aproape 100 de clase astăzi, la momentul la care vorbim, clase care au fost integral suspendate pe baza unor cazuri pozitive confirmate. În scenariul roșu pot fi și școlile din localitățile carantinate”.

Edupedu.ro: Scenariul acesta roșu nu există, din cum reiese din ordinul comun al miniștrilor educației și sănătății. Deci este un simbol, este un scenariu simbolic?

Sorin Cîmpeanu: „Nu e simbolic. În ordinul de ministru este precizată prezența la școală după scenariul unu și scenariul doi, în care intră și scenariul roșu”.

Reamintim că scenariul roșu a fost desființat încă din 29 aprilie de ministrul Cîmpeanu. În Monitorul Oficial a apărut atunci noul regulament pentru școli:

La articolul 3 alin. (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

,,(1) Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune ISJ/ISMB aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe baza criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localităţii, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori, după cum urmează:

Scenariul 1Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor în unităţile de învăţământ, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie.                                Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate mai mică sau egală cu 1/1000 de locuitori
Scenariul 2 a) Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, precum și a elevilor din învățământul special, indiferent de clasă, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor de protecţie sanitară.
b) Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.               
Incidența cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor din localitate este mai mare de 1/1000, dacă la nivelul localității nu este declarată starea de carantină. 

Foto: Sorin Cîmpeanu / Foto: gov.ro


2 comments
  1. Eu nu înțeleg DD ce înainte de Paști dl ministru a bătut câmpii și a coborât pragul prezentei fizice de la 1,5 la 1 la mie?
    Singur a făcut rău câtorva sute de mii de elevi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programul Masa caldă în realitate: criză de personal, dezinteres din partea ministerului, condiții greu de îndeplinit. Interviu cu Mircea Bertea, directorul Colegiului Pedagogic Cluj-Napoca, unde Masa caldă se aplică de 3 ani

Proiectul prin care se acordă o masă caldă de prânz elevilor se confruntă cu nenumărate probleme, susține într-un interviu pentru Edupedu.ro Mircea Bertea, directorul Colegiului Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr”, Cluj-Napoca.…
Vezi articolul

Propunerea de a trece la “orarul de iarnă” vine de obicei de la directorul școlii, nu de la elevi, iar cadrele didactice sunt majoritare și votează în acord cu directorul, spune Robert Avram, președintele Consiliului Național al Elevilor

Consiliul Național al Elevilor susține recomandarea trimisă marți de Ministerul Educației conform căreia „descurajează practicile unităților de învățământ care trec la orarul de iarnă și reduc durata orelor și a pauzelor”. Președintele…
Vezi articolul

VIDEO Noile reguli pentru deschiderea școlilor, anunțate de miniștrii Sănătății și Educației: Sunt două scenarii. După depășirea ratei de infectare de 6/1.000 nu vor mai fi permise nici măcar activitățile remediale, toți elevii trec în online și doar creșele și grădinițele mai funcționează

După depășirea ratei de infectare de șase la mine nu vor mai fi permise nici măcar activitățile remediale, a anunțat ministrul Educației într-o conferință de presă comună cu Ioana Mihăilă,…
Vezi articolul

Dacă un elev spune că nu înțelege lecția, luați-o ca pe o provocare, spune Ioana Alexandra Șomîtcă, autoare a unui ghid pentru profesori și părinți: Căutați să vă documentați mai mult, să faceți lecția mai interesantă

În situația în care un elev spune profesorului că nu înțelege lecția, cadrul didactic ar trebui să o ia pe ca pe provocare, a declarat pentru Edupedu.ro Ioana Alexandra Șomîtcă,…
Vezi articolul