Scenariul hibrid dispare complet, anunță ministrul Educației: “Nu este eficient” / Ce clase merg la școală în fiecare scenariu

35.928 de vizualizări
Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com
În noua schemă de revenire la școală, valabilă din 8 februarie, scenariul de învățare în sistem hibrid nu mai există, a spus ministrul Educației la Digi24. Regula prin care o jumătate de clasă era fizic, la școală, și cealaltă jumătate învăța de acasă, online, a fost scoasă din uz de către autorități. Motivul: “Experiențele din Educației ne-au arătat că nu este eficient”, a spus ministrul Sorin Cîmpeanu.

“În decizia de astăzi scenariul de funcționare hibrid nu mai există”, a spus ministrul. Între galben și verde diferența este că în verde merg toți, în galben merg doar până la clasele a IV-a, în galben nu merg la școală a V-a, a VI-a și a VII-a și a IX-a, a X-a și a XI-a. Fac ore online. Sistemul hibrid dispare complet. Experiențele din educație ne-am arătat că nu este eficient. Și mie mi se pare că este mult mai clar așa, mai simplu și mai clar”, precizat Cîmpeanu.

Ministrul a spus că în toate scenariile, la acest moment, toți copii de grădiniță și de clasele primare vor merge la școală pe tot teritoriul țării, pentru că nu există localitați carantinate, în care rata de infectare să depășească 6 la mie.

Grădinița și clasele I-IV vor fi în clasă peste tot în România. Nu avem nicio localitate în România care să fi depășit 6 la mie, rată de infectare.

Scenariile sunt foarte clare, cred că sunt și ușor de înțeles și ușor de aplicat. Va fi făcută public zilnic lista cu localitățile, împărțite pe trei scenarii.

Cel verde, în care absolut toate școlile sunt deschise, cel galben în care avem deschise grădinițele, învățământul primar și clasele terminale, clasele a VIII-a – a XII-a și a XIII-a și zona roșie, în care vor fi deschise grădinițele și clasele I-IV. Chiar dacă sunt peste 3 la mie, rată de infectare, adică avem scenariul roșu, care vor rămâne deschise până la pragul de 6, care generează închiderea și suspendarea majorității activităților, deci și a școlilor.

Deci, până la 6, chiar și în scenariul roșu grădinițele și învățământul primar rămână în funcțiune cu prezență fizică”, a declarat Cîmpeanu.

Riscul este gestionabil și trebuie asumat în interesul școlii

Ministrul a mai spus că prognozele prezentate la întâlnirea de la Cotroceni au arătat că nivelul actual al ratei de infectare se va menține “pe palier”.

“Subliniez faptul că pe deoparte reprezentanții din sănătate, INSP, CNSSU, Ministerul Sănătății au spus că cei mici sunt mai puțin vulnerabil la acest virus. Pe de altă parte, din perspectiva educației, cei mici înregistrează cele mai mari dificultăți cu privire la predarea online. La grădiniță și la clasele I-IV este foarte greu să îți imaginezi o predare online care să mai fie și eficientă.

Conform prognozei prezebtate de cei care sunt specializați în a face prognoze, ne vom păstra în acest trend, pe palier, sperăm sigur la scăderi cât de mici, oricum creșterile pe care le anticipăm nu vor fi semnificative. Deci eliminarea totală a riscului nu există, însă într-o anumită limită riscul este gestionabil. Concluzia a fost unanimă pentru că decizia aceasta a fost adoptată în unanimitate de către toți cei prezenți la această evaluare, a fost că acest risc este gestionabil și că trebuie asumat în interesul școlii.

Foto: © Visoot Uthairam | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


15 comments
  1. Mi se pare nedrept fata de toate celelalte clase. Și ceilalți copii au nevoie de socializare și de școală în regim normal. Cine v-a spus că scenariul hibrid nu funcționa? Funcționa f bine, sălile de clasă nu mai erau supraaglomerate și se puteau respecta toate regulile de distantare. Interacțiunea fiecărui profesor cu fiecare elev era mult mai buna. Cred că nu există orașe care să aibă 0 cazuri. Asta înseamnă că toți acești elevi din clasele pe care le considerați neimportante, nu vor merge deloc la școala anul acesta. Este inacceptabil! Și acești copii au nevoie de educație de calitate și mai ales de socializare. Știți cumva câți copii au probleme cu depresia din cauza acestei perioade? Sunt exact la vârsta cea mai vulnerabilă pentru a dezvolta astfel de probleme. Va rog să reveniți asupra deciziei pt că nu este cea mai buna soluție cu siguranță.

    1. Doamna, usor că eu, ca elev ma simt bucuros că se renunta la sistemul hibrid, că așa voi socializa cu TOTI COLEGII, nu cu o jumatate (((: părerea mea, ori toti, ori niciunul

  2. Minciuni ! Sunt localitati cu peste 6 rata de infectare ! Interese ,interese ,interese ! Noi jucam dupa cum au ei nevoie ! Sa nu mai fie platiti parinti pentru ca stau acasa cu copiii mici ,hai sa ii trimitem la scoala ! Nu conteaza ,vedem ce- o sa iasa ! Consider ca fiecare parinte are dreptul sa-si protejeze copilul atunci cand sanatate lui si a familiei e in pericol !Am dreptul sa nu- l trimit la scoala si sa participe de acasa on- line.

  3. Legea e durā dar e lege.

    Cum adică în școală se anulează distanțarea fizică iar in restul spațiilor închise din țară, nu?

    Nimeni nu e mai presus de lege, indiferent de vremuri și condiții.

    Nimeni nu scapă nepedepsit de incãlcarea legii.
    Procese, proteste, focare…
    cam asta urmează.

  4. Sa vezi nebunie cu sute de parinti la poarta asteptand copiii. Si fara hibrid nu mai e periculos daca stau 35 in clasa, ii pasa cuiva? Sau nu pot gandi logic!

  5. Chiar daca nu s-au manifestat pregnant imbolnaviri la copiii mici, totusi riscul de a raspandi virusul prin copiii (prescolari si de scoala primara) este major. In acest sens am in vedere faptul ca transportul acestora la scoala si inapoi se face intotdeauna cu insotitori. Acesta doar dubleaza riscul de contaminare. In plus, utilizarea transportului in comun pentru aceste deplasari, face si mai importanta contaminarea.

  6. Păi de ce se deschid doar gradinitele?si clasele 1-4? Nu credeti ca este ceva putred la mijloc??de ce sa ne riscam sănătatea copiilor mici ??si la ceilalti sa stea acasa ?nu mi se pare normal si corect!ori toti ori niciunul!

  7. Pe noi ne intreaba cineva daca vrem sa ne trimitem copiii la scoala? Statul decide ce riscuri vreau sa-mi asum ptr familia mea? Scoala e un drept sau o obligatie?

  8. Extraordinar! Se foloseste cuvantul “eficient” cu privire la invatamant? Dar cu clasele terminale, fata in fata o sa fie eficient? La liceele bune or sa invete doar pt bac sau examen, iar la liceele proaste, o sa fie in continuare ca la Bendeac.

  9. Niste papagali care fac experiente pe copii !!!

    Ca profesor intreb – clasele IX,X,XI sunt sortite dezastrului?
    Ei nu au voie sa meraga la scoala de ce?

  10. Cu 36 de elevi in sala de clasa, simultan, si fara o aerisire eficienta, pentru ca e iarna si ne tememem de “curent”, Doamne-ajuta!

  11. Exprimare greoaie, controversata, (“suntem pe palier” , “speram la scăderi cât de mici”, “creșterile pe care le anticipam cât de mici”, “riscul gestionabil asumat în interesul școlii”)…
    Ce e asta? Insiram cuvinte goale, ce din coada au să sune?
    Cei care au asemenea discurs au copii la școală?
    Au coborât în stradă sa vadă realitatea? Sunt în aceeași situație cu cei care concep subiecte pentru examene, dar nu au habar cum se desfășoară orele de curs în realitate…
    Curând o să trăim o altă pandemie : a părinților disperați de incapacitatea unui sistem (de învățământ) de a pricepe realitatea.
    Păcat de tine tara frumoasa și bogată!!!!

    P. S. Citiți punctul de vedere al domnului rector Remus Pricopie referitor la deschiderea școlilor pe 8 februarie (argumentat și la obiect)! [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

  12. Faceți experiente pe sănătatea copiilor noștri? Pe noi, părinții, ne întreabă cineva, dacă avem de gând sa riscam sănătatea copiilor pt ca asa aveți voi chef? Are de gând sa ne întrebe și pe noi, cineva? Pt ca sunt și părinți care nu vor sa și pună copiii în pericol, v ați gândit la asta?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cele mai frecvente întrebări ale școlilor, primăriilor și Consiliilor Județene legate de apelul de un miliard de euro pentru dotarea laboratoarelor de informatică și de științe, a cabinetelor școlare și a claselor cu mobilier și răspunsurile Ministerului Educației

“Analiza de nevoi din 2022 a școlilor acoperă doar parțial obiectul apelului de proiecte pentru ‘dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar’. De aceea…
Vezi articolul

EXCLUSIV Gérard Mourou, premiul Nobel în Fizică 2018: Sunt implicat în mod real în proiectul din România, care va fi cel mai puternic laser din lume. Vom realiza lucruri ieșite din comun în domeniul fizicii

Gérard Mourou, laureatul premiului Nobel pentru fizică și părintele științific al laserului de la Măgurele, a declarat în exclusivitate pentru Edupedu.ro că proiectul din România “are o contribuție unică” la…
Vezi articolul

Există o barieră de comunicare între profesori și Ministerul Educației și, pe măsură ce trece timpul, se adâncește din ce în ce mai mult. Mă întreb dacă avem scopuri comune pentru Educație, spune profesoara Iulia Măndășescu

Există o barieră de comunicare între profesori și oamenii din Ministerul Educației și “parcă pe măsură ce trece timpul se adâncește tot mai mult”, spune profesoara pentru psihopedagogie specială Iulia…
Vezi articolul
Bursele elevilor

OFICIAL Situațiile excepționale pentru care școlile pot solicita suplimentarea sau diminuarea numărului de elevi dintr-o clasă / Din anul școlar 2024-2025, cu aprobarea Ministerului Educației, într-o grupă de creșă pot să fie peste 22 de copii și peste 28 de elevi într-o clasă de gimnaziu și liceu

Din anul școlar 2024-2025, cu aprobarea Ministerului Educației, într-o grupă de creșă pot să fie peste 22 de copii și peste 28 de elevi într-o clasă de gimnaziu și liceu,…
Vezi articolul