Grupul interministerial care dezbate condițiile în care vor fi redeschise în toamnă școlile din România a primit de la Federația Națională a Asociațiilor de Părinți trei scenarii, în funcție de evoluția pandemiei COVID-19. Primul scenariu are în vedere prezența fizică 100% la şcoală a tuturor copiilor, în programul normal de lucru de anii trecuți, potrivit documentului obținut de Edupedu.ro.
Scenariul al II-lea propus Guvernului este 50% la şcoală şi 50% online
El presupune împărțirea claselor și a grupelor în două grupe, cu alternarea două săptămâni prezența fizică la şcoală, cu doua săptămâni online. În acest caz, ora să fie de minimum 45 de minute, se arată în document.
La clasele pregătitoare – a II-a (sau chiar până la a IV-a acolo unde infrastructura permite), “prezenţa fizică la şcoală, cu respectarea regulilor de distanţare, indiferent de scenariu, ȋntrucât copiii nu se pot adapta la predarea online şi nu are cine să le faciliteze prezenţa la acest gen de predare”, se prevede în document.
În acest scenariu, Federația condusă de Iulian Cristache pune în vedere Executivului “obligativitatea ca lecţiile să fie transmise live, accesul la predarea online să fie bidirecţional, copiii de acasă să aibă posibilitatea să pună ȋntrebări sau să răspundă”. Tot în acest caz, biblioteca școlară virtuală trebuie obligatoriu să fie gata, cu resurse educaţionale deschise așa cum prevede de 9 ani articolul 70 din Legea educației.
Părinții vorbesc despre programe şcolare adaptate pentru mediul online, existenţa unor manuale digitale interactive, obligativitatea evaluării ȋn mediul online fără a se solicita acceptul părintelui/reprezentantului legal, obligativitatea ca elevii să fie prezenţi la orele online, obligativitatea ca elevii să ţină tot timpul camerele video deschide ȋn timpul orelor online (dacă elevul nu este cu camera deschisă să fie declarat absent la ora respectivă).
Tot în scenariul al II-lea, părinții cer în propunerea oficială trimisă grupului interministerial ca elevii de clasele a VIII-a și a XII-a să susţină fizic simularea examenelor şi să fie puse la dispoziţie, ȋncă din cursul semestrului 1, modele de subiecte. De remarcat că lipsesc simulările de la clasele a VII-a și a XI-a.
Planul prevede ca profesorii să-şi desfăşoare activitatea didactică în școli și grădinițe (în scenariile: 50/50% sau chiar şi 100% online).
Scenariul al III-lea: 100% online
“Este scenariul deloc agreat de către FNAP-IP, bazându-ne pe nemulţumirile elevilor/părinţilor/profesorilor din perioada semestrului 2 al anului şcolar 2019-2020
– se aplică scenariul 2 prezentat mai sus – programe adaptate, profesori pregătiţi să predea online, dotare cu aparatură/internet”, precizează Federația.
Descarcă de aici, în format .PDF, Scenariile de redeschidere a școlilor propuse de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar
Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea
13 comments
Dacă tot se va face școală on-line se asigură și dispozitive sau tot cu dispozitivele noastre facem cursuri online, sunt scoli la care s au făcut cerere pentru dispozitive.
Deschiderea scolilor si revenirea la normal cu conditii specifice. De ce? este simplu. Daca nebunia asta va continua si va veni alta, vom tine scolile inchise ani la rand? Ce inseamna asta? Schimbam modul de desfasurare a educatiei? Daca scoala se va desfasura online din septembrie, este lesne de inteles ca scoala nu se va mai deschide tot anul.
S-a modificat Lege educației?
Iarăși facem ca pe vremea lui ceașcă, ne dăm cu părerea despre ce vrem noi? Mai ales când nu suntem specialiști în domeniul respectiv!
Oamenii aceștia știu să citească? Ce scrie în Legea 1/2011 despre înregistrarea activității profesorului?
”ART. 272
(1) Cadrele didactice nu pot fi perturbate în timpul desfăşurării activităţii didactice de nicio autoritate şcolară sau publică.
…
(3) Înregistrarea prin orice procedee a activităţii didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care o conduce.
(4) Multiplicarea, sub orice formă, a înregistrărilor activităţii didactice de către elevi sau de către alte persoane este permisă numai cu acordul cadrului didactic respectiv.”
Adică orice tiriplici se erijează în … ce vrea mușchiul lui și are numai drepturi iar pe profesor îl înregistrează și transmite online cine vrea! Ce este sala de clasă: spectacol, bâlci?
Zău, mă! Pe oichii tăi?! Să mori tu?! Alte propuneri ”deștepte” mai ai?
Legea 1/2011 parcă era lege organică! Mai contează asta pentru cineva?
Vă mai întrebați de ce merge rău societatea! Păi ce atenție dă societatea educației?!
Cine și cum vrea, își dă cu părerea despre ea?!
Acu’, că e pandemie, e motiv să se pronunțe oricum, oricând, oricine despre orice?!
Dacă da, atunci de ce vă mai întrebați?
Până nu vom învăța(sic!) să punem specialiștii la locul lor, tot așa o să fie!
Acum , în pandemie, la ATI acolo, cine făcea tratamentul bolnavilor? Acarul …?
Sau asta e numai la medicină! La școală se poate! Păi de aia e și școala așa: că”SE POATE”!
Să se poată, frate!
Tot înainte, ca soldatul sovietic, spre comuna primitivă!
Mai este învățământul gratuit? Școala online presupune o logistică, cine o asigură? Părinții, profesorii, primăriile, ministerul?
“Planul prevede ca profesorii să-şi desfăşoare activitatea didactică în școli și grădinițe (în scenariile: 50/50% sau chiar şi 100% online).” Adica, in situatia in care va fi atat de rau incat toti elevii sa stea acasa, profesorii sa se trambaleze prin transportul public cu toate materialalele, laptop, carti etc. ca sa tina orele intr-un mediu nesigur, fara conditiile necesare….de ce? Ca sa fim siguri ca muncesc? Stimati parinti, va puteti asigura ca munesc si altfel, si va asigur ca in aceasta situatie nu la scoala vor da randament maxim, iar forurile de indrumare si control au parghiile necesare sa controleze si sa evalueze activitatea online.
100 fizic. Suferiti prea mult de scenarita, dragi conducatori.
Scenariul 3 !
100 % la scoala . Si unele cadre didactice sunt părinți. Ce fac cu proprii copii care sunt in clasa pregătitoare și au nevoie de sprijin ???. Cu cine sa ii lase in fata calculatorului ??? Plus atmosfera care se creează in clasa nu poate fi creată în mediul online . O aberatie !!!
La gradinita ar fi bine sa vina toți copiii odată.Nu poti sa-i chemi pe rând,nu vor înțelege,fiind mici.Nu vor putea purta masca.Nu vad cum sa le impun sa se joace într-un loc anume de vreme ce avem joc liber-ales.
Cand ati emis toate aceste ipoteze, v ati gândit, oare, că si unele cadre didactice au calitatea de părinți?? V ati gandit la ceva mai mult decat la interesul propriilor copii? Nu cred! Ca intotdeauna, profesorul/invatatorul/educatorul/puericultorul este pe ultimul loc.
Ma intreb daca aceasta Federația Națională a Asociațiilor de Părinți si dinozaurii din minister inteleg ca online-ul schimba modul de a invata.
Daca ar intelege nu ar mai face propuneri hilare de tip “dacă elevul nu este cu camera deschisă să fie declarat absent la ora respectivă”. Ma ingrozesc daca din toamna se repeta amatorismul si incompetenta de la finalul anului scolar trecut.
Prezenta normala la scoala, cu masuri de igiena si distantare: dezinfectante, apa la baie, pastrarea unei distante corespunzatoare. Orice alt scenariu este o porcarie. Camere deschise mereu? Ha ha ha. Si daca elevul sta intr-o singura camera cu mama, tata sau vreun frate, ii tinem pe toti nemiscati? Poate vrea omul sa treaca pe acolo, sa se dezbrace, sa manance, stau tepeni 4-5 ore?? Si inca ceva: ora mea, trebuie sa o vada elevii mei, ca nu sunt in asistenta permanenta nici in predarea fizica si in plus ora mea nu e zoo sau BigBrother. Inteles?
Sunt de acord cu prezenta obligatoriu 100% la clasele pregatitoare-a4-a. Consider ca dupa cls a 5a posibilitatea de adaptare la mediul online este mai mare, pt acedtia 50%fizic50%online prin rotatie