„Scandalul” subiectelor la evaluarea de la clasa a IV-a, “o comédie de spital de nebuni”. Daniel Funeriu: Le invit pe Învățătoarele-Caisă să recitească ”Amintiri din copilărie” și să facă analiza intersecțional-emoționalo-traumato-ecologistă a crimelor comise cu ceaslovul împotriva muștelor

60.989 de vizualizări
Foto: © Koba Samurkasov | Dreamstime.com
Daniel Funeriu, fost ministru al Educației, reacționează în dezbaterea generată în jurul subiectelor pe care le-au avut la Română elevii de clasa a IV-a, la Evaluarea Națională. “Ajunge să fie luat la rost și ditamai ministrul… Că textul e traumatizant, că taie aripile copiilor”, scrie Funeriu, care susține că “în curând oamenii normali la cap nu vor mai avea curajul să se exprime pentru că vor fi agresați de proștii agresivi care vor sări cu picioarele pe ei”.

“Le invit pe Învățătoarele-Caisă să recitească ”Amintiri din copilărie”. Și să facă analiza intersecțional-emoționalo-traumato-ecologistă a crimelor comise cu ceaslovul împotriva muștelor și bondarilor, să analizeze ”papara” pe care o mânca Smărăndița popei și impactul emoționalo-psiho-traumo-abuziv al curelușelor din care era făcut Sfântul Nicolai. Și, după ce fac o ședință de dezvoltare personală și recuperare psihopupu, să facă o petiție pentru interzicerea lui Ion Creangă”, scrie fostul ministru al Educației, într-un text publicat pe pagina sa de Facebook cu privire la reacția unor învățătoare la subiectele primite de elevii de clasa a IV-a la testarea la Limba și literatura română de la Evaluarea Națională.

Reacția integrală a fostului ministru al Educației Daniel Funeriu:

“Fabulos! După țara lui Nea-Caisă am devenit țara Învățătoarelor-Caisă! Nu știu dacă ați urmărit „scandalul” subiectelor la evaluarea de la clasa a IV-a, dar e o comédie de spital de nebuni.

Faptele pe scurt: la evaluarea de la clasa a IV-a a fost dat copiilor un text banal: doi copii fură caise dintr-o livadă, unul se sperie și dă caisele furate celuilalt care, ajuns acasă, e certat de maică-sa pentru furt și trimis singur înapoi la paznicul livezii să le returneze. Cel mic, speriat de fapta lui, duce înapoi (plângând) caisele și e iertat de paznic.

Șoc și groază pe învățătoarele-caisă, popularizate masiv pe rețele și chiar anumite media. Ajunge să fie luat la rost și ditamai ministrul… Că textul e traumatizant, că taie aripile copiilor, că psihopupu lui pește prăjit… Problema nu e că niște ultra-minoritare(i) țăcănite și țăcăniți se exprimă, asta s-a întâmplat de când lumea, problema e că, în loc să fie trimiși la consult psihiatric, li se dă importanță, în tăcerea asurzitoare a majorității învățătoarelor normale și bune profesioniste. Oameni buni, chiar așa am ajuns și nimeni nu se sesizează? Prejigniții ăștia țăcăniți au ajuns să facă agenda media și să li se dea tribună? În ritmul ăsta, în curând oamenii normali la cap nu vor mai avea curajul să se exprime pentru că vor fi agresați de proștii agresivi care vor sări cu picioarele pe ei. Dându-le o platformă, deci implicit ridicând la rang de opinie inepțiile unor oameni bolnavi, o să ajungem o țară de oameni depresivi care, când văd un gândac de bucătărie vor consulta manuale de psihologie pentru a afla răspunsul la întrebarea ”să-l strivesc sau nu?”.

PS: când le e dor de o criză de nervi și nu găsesc motiv, le invit pe Învățătoarele-Caisă să recitească ”Amintiri din copilărie”. Și să facă analiza intersecțional-emoționalo-traumato-ecologistă a crimelor comise cu ceaslovul împotriva muștelor și bondarilor, să analizeze ”papara” pe care o mânca Smărăndița popei și impactul emoționalo-psiho-traumo-abuziv al curlușelor din care era făcut Sfântul Nicolai. Și, după ce fac o ședință de dezvoltare personală și recuperare psihopupu, să facă o petiție pentru interzicerea lui Ion Creangă. Asta așa, ca să fie tacâmul complet”.

Informații de background
Subiectele de la Limba română, Evaluarea națională la finalul clasei a IV-a, care au generat dezbaterea de mai sus:
Foto: edu.ro
Foto: edu.ro
Descarcă de mai jos Subiectele integrale de la Evaluarea Națională la Limba română – clasa a IV-a:

„Sunt discuții cu privire la cât de adecvate au fost subiectele cu privire la proba de Limba română care s-a derulat în cursul zilei de ieri” (n. red. marți, 18 mai 2021), a declarat și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, întrebat în cadrul unei emisiuni la TVR cum au decurs Evaluările Naționale pentru clasele a VI-a și a IV-a până acum.

Foto: © Koba Samurkasov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
VIDEO Cîmpeanu: Sunt discuții cu privire la cât de adecvate au fost subiectele la Limba și literatura română, de la Evaluarea Națională pentru clasa a IV-a

16 comments
  1. Intrebarea mea pentru domnul Funeriu, daca el considera ca este un text pe marginea caruia un copil de 10 ani ar putea da un raspuns la prima citire, ar suna cam asa , presupunand ca are copii :
    -ce i ar face el copilului lui care ar veni cu niste fructe furate si l-ar intrba daca nu avea voie sa le ia ?
    Concluzia pe care eu, ca mama, o trag din comentariul lui este ca profesorii trebuiesc evaluati de catre beneficiarii primari si secundari ai educatiei la nivel de empatie, cel putin. Asa voi putea si eu , mama a unui copil care frecventeaza invatamantul de stat , sa ma asigur cumva ca nu va cadea pe mainile unui profesor lipsit de empatie ca domnul Funeriu, atata timp cat contributia la bugetul statului pe care am platit o in cei 25 de ani de munca in mediu privat , ca absolventa a doua facultati de stat, avand majoritar functii de conducere, merge si catre bugetul educatiei, deci implicit si catre salariul domnului Funeriu ( chiar daca este raportor pentru moldova la UE , tot din taxele noastre isi ia salariu )

  2. Un dezaxat! La fel de dezaxat explica traiectoria pumnului lui Basescu ca nu putea sa ajunga in falca copilului… Atunci incerca sa acopere o violenta reala asupra unui copil si azi bate campii cu “violenta” din povesti… Asa o sa se ajunga ne interzica povestile pentru ca Fat-Frumos ucide balauri etc. Amintirile lui Creanga sunt amintiri, relitatile timpului sau. Copiii trebuie sa-si cunoasca propria cultura si sa o inteleaga, in contextul epocii autorului, invatand astfel si modul de viata si obiceiurile timpului. Funeriu este un ideolog al Cancel Culture indeologizat in vest, venit in tara pentru implementarea rahaturilor progresiste, intocmai ca tinerii inflacarati de comunism din anii 50 care mergeau la Moscova la studii si veneau in tara pt a ne civiliza, pt a ne arunca autorii nationali din biblioteci, inlocuindu-i cu cei rusi, pt a arunca icoalele de pe peretii caselor in care s-au rugat cand erau copii. Acelasi lucru, azi am schimbat Moscova cu Bruxelles-ul.

    1. La cum gândești nu e de mirare ca te numești ” P”. Nu cred ca ai citit comentariul domnului Funeriu ci ai doar o frustrare patologica fata de dansul!

  3. Prin astfel de lecturi poate vom educa poporul nostru sa nu mai fure. Dar oare cum educam si politicienii si politistii si magistratii si cei ce lucreaza in presa sa nu minta, sa nu fure, sa nu fie corupti ? Trebuie inceput cu cei mari, ca de la cap se-mpute treaba. Trebuie sa dam exemple cu politicieni, care au ceva pe constiinta (care constiinta ?) si vin sa dea inapoi ceea ce au furat. Cand politicienii, politistii, magistratii sau jurnalistii isi vor face mea culpa ?

  4. Eu cred ca acest domn Funeriu a uitat de glumele care s-au făcut pe seama sa. Sa le caute pe internet. Sunt acolo. Încă sunt amuzante. Dar acum se da viteaz. Hai sa mergem mai departe!

  5. Doamnele învățătoare au atras atenția asupra unor aspecte pe care domnul ministru nu le mai percepe pentru că nu cred că lucrează cu elevii de la învățământul primar. Dincolo de aspectele spumoase ale discuției ar trebui să cădem de acord că sunt teste care nu conving prin calitatea didactică, iar textul pare să susțină pedagogia lui Makarenko. Copiii ne pot scoate din acest impas prin raspunsurile lor. În ultimii ani, elevii mei mi-au arătat aspecte și perspective din literatură pe care nu mi le imaginasem niciodată.

    1. Hai să fim serioși! Textul nu e de vină dacă unii elevi nu au știut să răspundă la întrebări. Cum poți să spui că textul nu are valoare morală… că este un text traumatizant…etc etc..Atunci “Amintirile din copilările “povestită cu atât umor de marele povestitor Ion Creangă și iubită de copii(ex textul cu “La ciresi”), nu are valoare morală. Si nu numai acest text ( din Amintiri din copilărie).Să nu exagerăm!

  6. Siderant este că o învățătoare vorbește de “o mamă care nu își susține copilul”. La ce să îl susțină? La furat? In unele școli primare nu se mai învață proverbe de genul “cine fura azi un ou, mâine va fura un bou”? Ce se poate face când copilul fura ceva? Îl înveți să “acopere”? Să repete? Dincolo de evidenta necorelare între text și “tradiția educației autohtone” cerințele au fost bine gândite.

    1. Sunt perfect de acord cu d-voastră! Din păcate unele d-ne Învățătoare nu vor sa admită ca sunt destui copii care nu înțeleg ceea ce citesc. N-am obișnuit sa dam vina mereu pe ceva sau cineva. Mie mi s-au părut ok testele, iar toate comentariile făcute (Negativ), au venit din partea celor care nu vor accepta niciodată schimbarea. Comuniști sunt ei! Referitor la comentariul d-voastră și mie mi-a venit în minte Capra cu trei iezi(unde copilul învăța ca trebuie sa te răzbuni), Povestea unui om leneș, (unde leneșul este spânzurat), și exemplele pot continua. Asa ne place noua sa ne dam în spectacol de fiecare data….

      1. Buna ziua.
        Faceți atâtea comentarii inutile,v-ați pus în locul copiilor?..,eu sunt mama unui copil de clasa a lV a,care a fost stresat de timpul care se scurgea foarte repede,iar teama lui a fost că nu va reuși să parcurgă toate subiectele,atât la Lb romana cât și la matematică.Cine a propus atâtea cerințe a încercat să rezolve aceste teste contra cronometru?..acest timp trebuie înmulțit cu 2..și atunci poate își dădeau seama că sunt multe prea multe cerințe de rezolvat pentru copii…

    2. De ce trebuie indobitociti cu atâtea evaluări și materii multe?De ce nu luam exemplul altor țări legat de educație,scoala și ce aptitudini au copii?

    3. Uitati ceva, stimata doamna. In text copilul o intreba pe mama daca a facut ceva rau. Oare nu ar fi fost suficient pentru o mama care nu vrea sa isi traumatizeze copilul sa ii spuna : ” da, ai facut ceva gresit, imi pare rau ca am omis pana acum sa iti explic asta, te rog sa nu mai faci asta alta data ! ” ? Textul poate fi traumatizant pentru copii si , in mod sigur, conduce la ascunderea in fata mamei a altor fapte comise de copil sub influenta anturajului . Cei de la minister responsabili cu alegerea subiectelor ar trebui sa isi asume greseala si sa se foloseasca totusi de raspunsurile copiilor la acest subiect pentru descoperirea cazurilor de traumatizare a lor in familii si consilierea lor la nivelul scolii. Daca un copil a raspuns cumva ca trebuie aspru pedepsit pentru acest furt, ale carui consecinte nu i au fost explicate anterior faptei , atunci in acea familie sunt probleme.

  7. Dacă tot este atât de vocal, de ce a tăcut domnul Funeriu atunci când elevii au fost băgați de “ditamai ministrul” în. 4,5 săptămâni de vacanta forțată?
    Si de ce a tăcut dumnealui, atunci dând după 4,5 săptămâni de vacanta forțată, elevii au fost puși imediat tot de “ditamai ministrul” (cel puțin cei de clasa a sasea) în situația de evaluare nationala?
    Deci gafele pedagogice și de alta natura ale celui numit “ditamai ministrul” sunt pe placul domnului Funeriu. Dar nu ne așteptam la altceva din partea foștului “ditamai ministru”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Federația națională a părinților cere măsuri urgente pentru combaterea consumului și traficului de droguri în rândul tinerilor: Ministerul de Interne și Agenția Antidrog să își regândească sistemul de combatere, prevenție, intervenție și consiliere

Federația Națională a Părinților (FNP) solicită măsuri urgente pentru combaterea consumului și traficului de droguri în rândul tinerilor, în contextul acțiunilor desfășurate de DIICOT privind instrumentarea unui dosar ce are ca obiect…
Vezi articolul

VIDEO E important că profesorii și personalul școlar să fie fericiți, elevii să fie fericiți atunci când vin dimineața la școală, spune ministrul Educației din Franța, în mesajul de Anul Nou

Este important ca profesorii, elevii și personalul școlar să fie fericiți la școală și aceasta să fie locul în care plăcerea învățatului să se împletească cu responsabilitatea, seriozitatea și dorința…
Vezi articolul