Scădere de 8 ori a numărului de clase și școli cu activitate online săptămâna trecută, față de maximul de la începutul lunii, potrivit datelor de la Ministerul Educației

Foto: captură edu.ro

Numărul de clase și școli cu activitate online săptămâna trecută a scăzut de 8 ori, față de maximul de la începutul lunii, potrivit datelor de la Ministerul Educației, după cum se arată într-un comunicat de presă. Acestea confirmă un trend descendent pentru a treia săptămână consecutiv în ceea ce privește infectarea cu SARS-CoV-2 în grădinițe, școli și licee.

Astfel, numărul de clase online a ajuns la 515 și numărul de școli cu activitate online a ajuns la 20 în țară. Aceste numere sunt în scădere de 8 ori față de maximul atins în săptămâna 31 ianuarie – 4 februarie, la începutul lunii, când erau 4.757 de clase în sistem online și 163 de școli care asigurau cursurile online. Datele apar în statistica oferită de Ministerul Educației pentru perioada 21-25 februarie.

O scădere se observă și la numărul de elevi infectați față de același interval de referință, săptămâna 31 ianuarie – 4 februarie 2022, care a fost maximul valului 5 al pandemiei de Covid-19 în comunitățile școlare. Scăderea este de 5 ori, de la 32.100 de elevi/preșcolari infectați cu SARS-CoV-2, raportați pe 4 februarie, la 6.731 de elevi/preșcolari infectați cu SARS-CoV-2 la raportarea de ieri, 25 februarie.

Conform aceluiași comunicat, 1.688 de profesori au fost raportați ieri, pe 25 februarie, infectați cu virusul SARS-CoV-2, de aproape 5 ori mai puțin față de 8.290 cât erau vineri, 4 februarie.

Testarea elevilor în școli: din 6,4 milioane de test administrate, doar 1.342 au întors un răspuns această săptămână

De notat este faptul că din 6,4 milioane de teste administrate în școli, într-o săptămână, doar 1.342 au fost raportate pozitive în intervalul 21-25 februarie 2022, iar 827 au fost confirmate ulterior.

În urma administrării testelor antigen pe bază de salivă în unitățile de învățământ, în săptămâna 21-25 februarie 2022 au fost raportate 1.342 teste de salivă pozitive. Dintre acestea, 827 (62%) au fost confirmate RT-PCR, 332 (25%) au fost infirmate, iar pentru 183 (13%) nu există un răspuns la data raportării”, se arată în document.

“În ultima săptămână, numărul de infectări cu SARS-CoV-2 în mediul școlar a continuat să scadă și, implicit, a scăzut și numărul de clase/unități școlare cu activitate organizată în sistem online. Conform raportărilor centralizate, la finalul săptămânii 21 – 25 februarie, 20 de unități de învățământ (cu personalitate juridică sau structuri) și 515 clase/grupe funcționau în sistem online. La momentul raportării, situația epidemiologică se prezenta astfel:

Evoluția situației epidemiologice în perioada 10 ianuarie – 25 februarie 2022 rămâne în continuare pe un trend descendent, așa cum se poate remarca în tabelul de mai jos:

Foto: captură edu.ro
Comunicatul integral, aici:
Vezi și:
21 februarie – Ministerul Educației publică luni la ora 21:00 situația din școli pe care ar fi trebuit să o prezinte vinerea trecută. Din 6,4 milioane de teste de salivă date elevilor, s-au întors puțin peste 2.000 de rezultate / Numărul cazurilor s-a redus cu două treimi față de acum două săptămâni
Cel mai scump exercițiu de imagine din istoria recentă a Educației – fiecare salariat activ din România a contribuit cu 50 de lei de persoană pentru testele de salivă livrate în gol, în ultimele două luni, despre care autoritățile nu mai spun nimic
Exit mobile version