Scădere de 8 ori a numărului de clase și școli cu activitate online săptămâna trecută, față de maximul de la începutul lunii, potrivit datelor de la Ministerul Educației

686 de vizualizări
Foto: captură edu.ro
Numărul de clase și școli cu activitate online săptămâna trecută a scăzut de 8 ori, față de maximul de la începutul lunii, potrivit datelor de la Ministerul Educației, după cum se arată într-un comunicat de presă. Acestea confirmă un trend descendent pentru a treia săptămână consecutiv în ceea ce privește infectarea cu SARS-CoV-2 în grădinițe, școli și licee.

Astfel, numărul de clase online a ajuns la 515 și numărul de școli cu activitate online a ajuns la 20 în țară. Aceste numere sunt în scădere de 8 ori față de maximul atins în săptămâna 31 ianuarie – 4 februarie, la începutul lunii, când erau 4.757 de clase în sistem online și 163 de școli care asigurau cursurile online. Datele apar în statistica oferită de Ministerul Educației pentru perioada 21-25 februarie.

O scădere se observă și la numărul de elevi infectați față de același interval de referință, săptămâna 31 ianuarie – 4 februarie 2022, care a fost maximul valului 5 al pandemiei de Covid-19 în comunitățile școlare. Scăderea este de 5 ori, de la 32.100 de elevi/preșcolari infectați cu SARS-CoV-2, raportați pe 4 februarie, la 6.731 de elevi/preșcolari infectați cu SARS-CoV-2 la raportarea de ieri, 25 februarie.

Conform aceluiași comunicat, 1.688 de profesori au fost raportați ieri, pe 25 februarie, infectați cu virusul SARS-CoV-2, de aproape 5 ori mai puțin față de 8.290 cât erau vineri, 4 februarie.

Testarea elevilor în școli: din 6,4 milioane de test administrate, doar 1.342 au întors un răspuns această săptămână

De notat este faptul că din 6,4 milioane de teste administrate în școli, într-o săptămână, doar 1.342 au fost raportate pozitive în intervalul 21-25 februarie 2022, iar 827 au fost confirmate ulterior.

În urma administrării testelor antigen pe bază de salivă în unitățile de învățământ, în săptămâna 21-25 februarie 2022 au fost raportate 1.342 teste de salivă pozitive. Dintre acestea, 827 (62%) au fost confirmate RT-PCR, 332 (25%) au fost infirmate, iar pentru 183 (13%) nu există un răspuns la data raportării”, se arată în document.

“În ultima săptămână, numărul de infectări cu SARS-CoV-2 în mediul școlar a continuat să scadă și, implicit, a scăzut și numărul de clase/unități școlare cu activitate organizată în sistem online. Conform raportărilor centralizate, la finalul săptămânii 21 – 25 februarie, 20 de unități de învățământ (cu personalitate juridică sau structuri) și 515 clase/grupe funcționau în sistem online. La momentul raportării, situația epidemiologică se prezenta astfel:

  • 6.731 de elevi/preșcolari – pozitivi Covid-19 (0,2%)
  • 1.883 de persoane angajate în sistemul de învățământ preuniversitar – pozitive Covid-19 (0,6%)”, se arată în document.

Evoluția situației epidemiologice în perioada 10 ianuarie – 25 februarie 2022 rămâne în continuare pe un trend descendent, așa cum se poate remarca în tabelul de mai jos:

Foto: captură edu.ro
Comunicatul integral, aici:
Vezi și:
21 februarie – Ministerul Educației publică luni la ora 21:00 situația din școli pe care ar fi trebuit să o prezinte vinerea trecută. Din 6,4 milioane de teste de salivă date elevilor, s-au întors puțin peste 2.000 de rezultate / Numărul cazurilor s-a redus cu două treimi față de acum două săptămâni
Cel mai scump exercițiu de imagine din istoria recentă a Educației – fiecare salariat activ din România a contribuit cu 50 de lei de persoană pentru testele de salivă livrate în gol, în ultimele două luni, despre care autoritățile nu mai spun nimic

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

SURSE Divergențe între ministerele Educației și Sănătății în legătură cu regulile din școli, cu 4 zile înainte de revenirea la cursurile fizice / Echipa lui Voiculescu insistă pe distanțare, Cîmpeanu amenință că nu semnează ordinul

Școlile așteaptă semnarea de către miniștrii Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu a ordinului comun cu regulile clare care trebuie respectate din 8 februarie, când o mare parte a copiilor vor…
Vezi articolul

OFICIAL Din anul școlar 2024-2025, toți elevii care termină clasa a VIII-a au dreptul la o recomandare consultativă de încadrare la liceu. Recomandările sunt scrise de către diriginte și consilierul școlar, prevede noul Statut al Elevului

Din anul școlar 2024-2025, toți elevii care termină clasa a VIII-a sau învățământul liceal obligatoriu au dreptul de a beneficia de o recomandare consultativă de încadrare într-o formă de învățământ…
Vezi articolul

Dezbatere de formă pe reforma agenției care acreditează școlile și grădinițele – ARACIP, după ce proiectul de hotărâre de guvern fusese deja trimis spre avizare la ministere și CES în forma stabilită de Ministerul Educației. “Facem degeaba propuneri?“, au întrebat reprezentanții ONG-urilor / Tudor Chirilă, către secretarul general al ministerului, Ioana Lazăr: Puneți pumnul în gură oamenilor care încearcă să vorbească

Acuzații de formalism și încercare de cenzură a propunerilor în dezbaterea publică către reprezentanții Ministerului Educației, pe marginea restructurării Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, din partea societății…
Vezi articolul