Șansele ca un adolescent să se implice în viața politică sunt legate de nivelul de educație al părinților – studiu britanic

281 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Factori sociali precum nivelul de educație al părinților cauzează diferențe mari în implicarea politică a adolescenților: cu cât sunt mai educați părinții, cu atât mai mari sunt șansele ca tinerii să se implice în viața politică, potrivit unui studiu realizat recent de cercetători din Marea Britanie

Potrivit studiului elaborat de experți de la Institutul pentru Educație al University College London și de la University of Roehampton, educația părinților nu are niciun efect asupra interesului politic în cazul copiilor de 11 ani, dar are un efect pozitiv puternic atunci când aceștia au 16 ani. Întrucât educația părinților este un indicator important al circumstanțelor sociale, influența crescută a acesteia asupra adolescenților sugerează că diferențele sociale legate de implicare politică se produc la această vârstă, potrivit cercetării citate.

  • Studiul, publicat în Oxford Academic – Social Forces, analizează datele colectate de la peste 1.600 de participanți, în încercarea de a stabili corelații între condițiile de viață familială și implicarea politică a tinerilor cu vârste cuprinse între 11 și 25 de ani.

Analiza a dus la concluzia ca educația părinților se transformă foarte rapid dintr-un factor irelevant într-un indicator puternic al implicării politice a tinerilor, devenind o influență stabilă la vârsta de 16 ani. “După vârsta de 16 ani, nivelul de implicare se stabilizează, tinerii din familii mai educate manifestând un nivel mai ridicat de interes față de politică, față de cei din medii mai dezavantajate”, potrivit coordonatorului studiului, profesorul Jan German Janmaat de la Institutul pentru Educație al UCL.

La vârsta de 25 de ani, arată analiza, nivelul interesului politic al tinerilor cu părinți mai educați este de peste două ori mai ridicat decât cel al tinerilor cu părinți mai puțin educați. Probabilitatea ca primii să voteze în cadrul unor alegeri este de peste două ori mai mare – chiar dacă, la nivelul Marii Britanii, nivelul general al intenției de vot față de un partid sau altul rămâne redus, ceea ce sugerează lipsa de implicare a tinerilor față de politica marilor partide.

Foto: © MichaeljayberlinDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programul „Masă Sănătoasă” – aplicat în doar o treime dintre școlile selectate, și așa sunt prea puține față de cât cere Legea Deca Iohannis – Raport World Vision / Sunt prea puțini bani alocați, mesele calde – înlocuite adesea cu pachete / Alimentația astfel primită – principala masă a zilei pentru jumate dintre elevii din program

Programul Național „Masă Sănătoasă” (PNMS), aplicat în acest an școlar, în continuarea unora similare desfășurate în anii anteriori, a fost implementat în mod real în puțin peste o treime din…
Vezi articolul

Rectorul Universității din București, Marian Preda, despre menținerea pensionarilor pe posturi până la 70 de ani, fără acordul angajatorului: Îi vor opri pe tineri să intre în sistem și vor permanentiza mediocritatea și incompetența. E cea mai proastă decizie a guvernului

Menținerea automat pe posturi până la 70 de ani a pensionarilor, la cererea angajatului fără acordul angajatorului, „este cea mai proastă decizie a guvernului, de până acum”, a declarat pentru…
Vezi articolul

Ligia Deca: România urmărește acțiunile în educație ale Japoniei, țară în elita globală a evaluării PISA 2022 / Etalonul japonez fusese eliminat inițial în fișa de țară a României pentru PISA 2022, în varianta românească a documentului / Ce spune OCDE despre educația în țara asiatică, aflată în top 5 global

România urmărește să „ia în considerare politicile Japoniei” pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor în cadrul evaluării internaționale PISA, „cu accent pe reducerea discrepanțelor”, a anunțat ministrul Educației, Ligia Deca, la sfârșitul…
Vezi articolul

Rezultatele de la Evaluarea Națională de la clasa a VI-a 2022 au fost publicate. 1.200 de elevi care s-au transferat de la oraș, la sat, au avut performanțe mai slabe din cauza școlilor în care au ajuns, din mediul rural

Raportul privind Evaluarea Națională pentru Matematică și Științe, clasa a VI-a 2022, a fost publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Documentul a urmărit performanțele unor elevi…
Vezi articolul