Organizația Salvați Copiii România anunță că specialiștii săi vor oferi consiliere autorităților locale și unităților de învățământ din 150 de localități din mediul rural și urban mic, pentru ca acestea să adopte urgent măsuri care să asigure celor peste 30.000 de copii din aceste comunități condiții materiale și echipamentele tehnice adecvate, potrivit unui comunicat de presă.
Reprezentantii Salvați Copiii, organizați la nivel național în 14 echipe mobile/caravane, vor urmări și “pregătirea cadrelor didactice pentru a face față cerințelor educației online și intensificarea activităților de asistență socială pentru identificarea situațiilor de sărăcie, excluziune socială ori abuz în rândul copiilor și protecția lor imediată conform legii”.
Organizația susține că “orice decizie cu privire la organizarea orelor școlare cu prezența fizică a copiilor trebuie să respecte, fără excepție, normele sanitare anunțate de către autorități. Dintre acestea amintim respectarea distanțării fizice de minimum 1,5 m între elevi (și nu cea propusă de 1 m de către Ministerul Educației și Cercetării și Ministerul Sănătății în draftul de ORDIN pentru aprobarea Normelor privind instituirea de măsuri sanitare și de protecție în unitățile de învățământ în perioada pandemiei COVID-19)”.
Aceasta presupune, conform sursei citate, verificarea spațiilor școlare la clasă și calcularea numărului maxim de elevi ce pot fi acceptați la clasă, ceea ce poate determina, în special în mediul urban, organizarea claselor în grupe de copii ce vor participa la ore.
Salvați Copiii:
- “Asigurarea tabletelor, a consumabilelor igienico-sanitare (măști, dezinfectanți și, în locul separatoarelor din plexiglas, viziere care sunt în măsură să ofere protecție totală a feței, acoperind și ochii, să prevină atingerea feței, să fie dezinfectate și refolosite și să permită comunicarea prin expresie facială), a unor condiții civilizate de învățare (apă curentă și canalizare, grupuri sanitare moderne, renovarea spațiilor insalubre), monitorizarea pauzelor între ore, pregătirea cadrelor didactice pentru predarea on-line, organizarea transportului și dotarea claselor cu tehnica necesară transmiterii orelor pentru elevii din grupele nonparticipante (în cazul scenariilor mixte) sunt aspecte de importanță egală, în lipsa cărora nu vom putea vorbi de acces la educație sigură și de calitate pentru toți copiii.”