Salvați Copiii România: Autoritățile centrale și locale să depună eforturi comune pentru ca „niciun copil să nu mai fie lăsat în afara școlii”

1.325 de vizualizări
Afis al campaniei Vreau la scoala – Salvati Copiii Romania
Organizația Salvați Copiii România face un apel la autorități – atât cele centrale, cât și cele locale, să depună eforturi comune pentru a identifica „cele mai bune soluții, ca niciun copil să nu mai fie lăsat în afara școlii”. ONG-ul, care a lansat o campanie prin care copiii își exprimă dorința să se întoarcă la școală, presează pentru o serie de măsuri cerute de copiii intervievați în studiile sale, măsuri ce vizează atât recuperarea cunoștințelor în perioada de vară, cât și acțiuni pentru la toamnă.

Un comunicat prin care este anunțată campania „Vreau la școală!”, lansată oficial în cadtrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, o citează pe șefa organizației, Gabriela Alexandrescu, insistând pe nevoia de finanțare a educației, în contextul epidemiei:

  • “Este nevoie de asumarea angajamentului de creștere a finanțării educației, singura cale care permite implementarea de măsuri și planuri de recuperare la nivel național în ceea ce privește educația în contextul COVID-19.”

Salvați Copiii se adresează, astfel, Guvernului, Parlamentului și autorităților locale „pentru ca, prin eforturi conjugate, să fie identificate cele mai bune soluții, ca niciun copil să nu mai fie lăsat în afara școlii. Educația este cu adevărat o urgență și o prioritate națională atunci când toți copiii au acces real și egal la școală”.

Organizația reafirmă măsurile solicitate de copiii pe care i-a intervievat în studiile sale privind impactul Covid-19, copiii care își exprimă dorința să se întoarcă la școală, după perioada dificilă din primăvară:

  • crearea de inițiative pentru perioada verii, în totală conformitate cu protocoalele de sănătate, care vizează recuperarea competențelor cognitive și de socializare compromise din pricina absenței îndelungate de la școală;
  • asigurarea distribuirii de instrumente educaționale (tablete sau PC-uri) necesare învățării de la distanță tuturor elevilor care au nevoie și acordarea de sprijin individual în învățare;
  • planificarea intervențiilor inovatoare care să reorganizeze atât școlile cât și parcursurile de învățare în perspectiva următorului an școlar, ceea ce presupune pregătirea cadrelor didactice în susținerea lecțiilor online și garantarea materialelor personalizate și de suport de învățare pentru elevii aflați în situațiile cele mai dificile;
  • pregătirea tuturor școlilor, indiferent de localitate și de resursele autorităților locale, pentru a asigura condiții de siguranță medicală și monitorizarea aplicării regulilor sanitare și de distanțare socială, astfel încât toți copiii să învețe în condiții decente și sigure în școlile lor (repararea și renovarea spațiilor, grupuri sanitare în interiorul școlilor, apă curentă, canalizare, transport, spații pentru timp liber și activități sportive etc.).

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

AUDIO Cătălin Raiu, lector universitar în Științe Politice, cu studii de teologie: N-aș lega modul în care se predă religia de rezultatul alegerilor pentru că nu avem de-a face cu linii directoare transmise de biserică prin profesorii de religie

Cătălin Raiu, lector universitar în Științe Politice, cu studii în teologie, nu crede că modul în care se predă religia în școli are legătură cu rezultatul alegerilor din acest an.…
Vezi articolul

Conferința „Școala de Bani începe școala” este susținută de BCR

VIDEO Florian Lixandru, secretar de stat: Toate programele, toate planurile care se vor elabora și se vor revizui în spiritul articolului 88 din Legea educației vor avea în vedere includerea noțiunilor cu privire la educația financiară la diverse discipline

Planurile-cadru care vor fi revizuite, programele școlare care vor fi actualizate sau refăcute integral, cum sunt cele pentru liceu, vor conține noțiuni de educație financiară, conform declarației secretarului de stat…
Vezi articolul
Foto: Pexels.com

Un consilier al ministrului Educației acuză că au fost forțați să tacă, prin semnarea unui act de non-disclosure, profesorii numiți de Daniel David în grupul de lucru pentru programa de Limba și literatura română. Szekely acuză presiuni asupra lui David să accepte programa „ruptă de nevoile reale ale elevului”

Radu Szekely, consilier onorific al ministrului Educației și Cercetării, acuză public faptul că profesorii numiți de Daniel David în grupul de lucru pentru noua programă de Limba și literatura română…
Vezi articolul

EXCLUSIV Daniel Funeriu, despre rezultatele PISA 2022: Care e rolul școlii? Să transmită cunoaștere solidă sau soft skills, chestii care servesc în viață? Învățați copiii să discearnă ce este esențial și ce este periferic

„Decizii fundamentale privind educația nu mai există acum în sistem”, în noua legea, spune Daniel Funeriu, în cadrul dezbaterii organizate de Edupedu.ro și World Vision România cu privire la rezultatele…
Vezi articolul