Salvați Copiii: 61% dintre profesori spun că au fost martori la exprimarea unor opinii care să incite la ură împotriva romilor

219 vizualizări
Foto: Pixabay.com
Trei din cinci profesori mărturisesc că au fost martori la exprimarea unor opinii care să incite la ură împotriva romilor, arată datele unui studiu amintit de Salvați Copiii, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. 2 din 3 dintre părinții elevilor din România consideră că elevii de etnie romă sunt discriminați de obicei la școală.

La nivelul comunităților vulnerabile, discriminarea este resimțită încă din primii ani de viață, iar mulți dintre ei au fost marginalizați și privați de educație din considerente de rasă, după cum se arată în comunicat.

  • 1 din 10 elevi de etnie romă se confruntă cu segregarea școlară, ceea ce înseamnă că învață în clase unde toți sau majoritatea colegilor sunt romi, conform Fundamental Rights Report 2018.

61% dintre părinți sunt de părere că profesorii sunt mai toleranți decât părinții față de acești elevi, iar peste jumătate (56%) mărturisesc că au fost martori la exprimarea unor opinii care să incite la ură împotriva romilor. În privința profesorilor, datele sunt următoarele:

  • 27% consideră că elevii de etnie romă sunt discriminați în școală
  • 88% cred că, în școală, profesorii sunt mai toleranți decât părinții față de elevii de etnie romă

În cadrul dezbaterii organizate de Salvați Copiii, Loredana Căprioară, directoare la Școala Gimnazială Bahna, județul Neamț, a povestit că părinții spuneau că nu îți pot trimite copiii la școală, deoarece nu au cu ce să îi îmbrace: ”Copiii au participat cu mare drag la activitățile estivale și îi încântă inclusiv masa caldă, pentru ei e mare lucru! Și ne doare sufletul să vedem că există astfel de situații – să vină la școală pentru a primi ceva de mâncare. La începutul anului mereu părinții ne spun că nu pot trimite copiii la școală, pentru că nu au cu ce să îi îmbrace, să îi încalțe”.

”Numărul copiilor care provin din medii defavorizate care ajung să abandoneze școala pentru că nu își permit costurile educației ‘gratuite’ este cu adevărat îngrijorător, iar pandemia nu a făcut decât să adâncească astfel de probleme. Tocmai acești copii, care provin din medii vulnerabile sunt acum expuși unor riscuri suplimentare, astfel că intervenția noastră este esențială”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Amintim că Edupedu.ro a scris despre copiii cu probleme de greutate corporală, care sunt cei mai discriminați în școală, potrivit aceluiași studiu amintit anterior.

În perioada martie 2021 – decembrie 2023, Salvați Copiii desfășoară programe de suport educațional pentru copiii din zonele vulnerabile în cadrul proiectului “Servicii integrate pentru persoane de etnie romă din comunități vulnerabile”, finanțat prin Granturile SEE în cadrul Programului Dezvoltare Locală.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Echipa română Autovortex, care susține că reprezintă România în competiții internaționale, a pus pe robotul de concurs căciula rusească cu însemnele URSS, după ce organizatorii de la Sankt Petersburg le-ar fi interzis să afișeze tricolorul / Coordonatorul echipei susține că altcineva ar fi pus căciula pe robot – FOTO

Echipa română Autovortex a pus căciula rusească cu însemnele URSS pe robotul lor, pe care l-au adus la competiția regională de la Sankt Petersburg, unde a fost singura echipă străină…
Vezi articolul

LISTĂ Consultări angro pe proiectul “România Educată”. Zeci de asociații, agenții, autorități, universități, sindicate și academii – la discuțiile organizate miercuri de Președinție

Câteva zeci de asociații de elevi, studenți, profesori, părinți și ale comunității academice și de afaceri, organizații pentru drepturile copiilor și ale minorităților, mai multe agenții și alte autorități ale…
Vezi articolul

Integrarea școlară și socială a copiilor cu autism – eveniment organizat pe 5 februarie de Federația pentru Persoanele cu Tulburări din Spectrul Autist și Teatrul Național București

Integrarea școlară și socială a persoanelor cu tulburări din spectrul autist reprezintă subiectul conferinței organizate marți, 5 februarie 2019, de FEDRA și Teatrul Național ”I.L Caragiale” București. Evenimentul se numește ”Împreună…
Vezi articolul