Salt de pe locul 44 pe locul 2 pentru un elev de la Olimpiada de Limba română în București. Notat inițial cu 77 de puncte, a primit peste 93 după contestații / Părinte: Uneori crezi că punctajele cresc artificial ca să califici un copil, alteori doar te îndoiești de cum corectează unii profesori

7.171 de vizualizări
Foto: © Martin Konopka | Dreamstime.com
Un elev din Sectorul 1 al Bucureștiului, participant la etapa pe sectoare a Olimpiadei Naționale de Limba și literatura română (OLLR), a obținut după contestații peste 16 puncte, după cum sesizează părintele acestuia pe adresa redacției. De pe locul 44, acesta a ajuns pe locul 2, primind punctele după contestații la subiectul al III-lea, de redactare a unui text.

„Nu dăm vina pe nimeni, probabil este oboseala corectorilor, dar ni se par mari diferențele de punctaj”, spune părintele pentru Edupedu.ro sub protecția anonimatului. „Probabil, nu știm, ar fi putut chiar să obțină locul I. Nu vrem să credem că a fost ceva cu intenție, dar ni se par diferențe foarte mari între prima mână de corectare și a doua”.

Elevul a luat la primul subiect 19 puncte, la al doilea 38, iar la al III-lea 20 din 40 de puncte la prima corectare. Cu 77 de puncte, a fost pe locul 44 în ierarhia inițială.

După ce a făcut contestație pentru ultimul subiect, elevul a mai primit 16,5 puncte, explică părintele, care crede că „poate motivul a fost că persoana respectivă, de oboseală, în loc să scrie 40 din 40, a scris 20 din 40. Noi știam clar că copilul este foarte bun, știam că a făcut la acel subiect. Anul trecut a fost la națională”.

Foto: captură subiect (sursa)

Elevul a obținut 93,5 puncte după contestații, ajungând pe locul 2 în ierarhia pe Sectorul 1, la 2 puncte diferență de primul calificat la etapa națională de la Slatina, care începe pe 17 aprilie.

„Am simțit că i s-au dat cele 93,5 puncte față de cele 95 doar ca să nu se facă un scandal, dacă lua mai mult decât primul. Altfel s-ar fi crezut că este un nepotism, vă dați seama, sunt 16,5 puncte. Pe când nouă probabil ni s-a greșit la calcul sau am fost depunctați intenționat. Am urmărit știrile Edupedu.ro despre diferențe și ni s-a părut o diferență mare și la noi”.

„Uneori poți să crezi că sunt punctaje urcate artificial ca să califici niște copii, alteori, cum a fost la noi, îți dai doar seama ce diferențe pot exista și te îndoiești de cum pot corecta unii profesori”, a spus părintele, care a adăugat că „suntem măcar liniștiți că a obținut punctajul așteptat la subiectul III și nu trăim cu impresia că a rezolvat prost, de doar 20 de puncte”.

  • Edupedu.ro a solicitat Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) lucrările elevilor anonimizate, borderourile de evaluare și alte documente din evaluarea elevilor la OLLR 2024 – etapa din sectorul 2. Am solicitat și justificări în cazul diferențelor mari de punctaje și detalii dacă profesorii care au notat necorespunzător lucrări vor mai corecta și la edițiile viitoare ale Olimpiadelor școlare. În momentul primirii acestora, le vom publica.

„Probabil, nu știm, ar fi putut chiar să obțină locul I. Nu vrem să credem că a fost ceva cu intenție. Ne gândim și că a fost o eroare umană. Până la urmă, primul merge mai departe, miza este foarte mare, iar în situații cu diferențe între punctaje, se creează un dubiu care ar fi putut fi evitat”.

„Ne-ar fi plăcut ca în situații de acest gen să se recorecteze primele două lucrări. Nu știm nici ce a făcut primul clasat, probabil merită și ne bucurăm pentru meritul oricărui copil, dar suntem în dubiu din cauza corectării”, a mai spus părintele.

Foto: © Martin Konopka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Clasament deturnat la Olimpiada de Limba română în București, după ce un elev de pe poziția 15 a primit la contestații peste 11 puncte și s-a calificat la națională / Inspector școlar: Lucrările cu diferențe sunt în analiză
SURSE Sute de elevi olimpici și profesorii lor nu știu dacă s-au calificat pe locuri suplimentare la etapa națională de Franceză și limbi romanice, cu aproape trei săptămâni înainte să înceapă / Delia Anghel, Ministerul Educației: Azi va ajunge clasamentul
Elevi de la Olimpiada de Limba engleză, clasați pe primele locuri în județul Galați după ce la contestații au obținut cu aproape 20 de puncte mai mult față de notele inițiale. Subiectul de redactare și formarea profesorilor, problematice – surse
VIDEO Moment emoționant la premierea Olimpiadei Naționale de Matematică 2024 pentru clasele VII-XII – elevii au fost aplaudați îndelung / Profesorul Cătălin Gherghe: Începe un nou ciclu de selecție pentru Olimpiada internațională care va fi în iulie
SURSE Olimpicii la Biologie au stat peste 6 ore în sălile de examinare la Concursul George Emil Palade 2024, etapa pe județ, după ce Ministerul Educației a întârziat transmiterea subiectelor

1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bacalaureatul la limba română înseamnă cinci opere. E o mare greșeală pentru că astfel se impune nivelul de lectură. Dacă pregătești elevi încă din clasa a IX-a, în funcție de subiectele de la BAC, este clar că elevul nu va citi niciodată nimic, spune profesorul de limba română Emil Munteanu

Profesorul de limba și literatura română, Emil Munteanu, de la Colegiul Naţional Iaşi spune că Bacalaureatul “înseamnă doar câteva opere, adică îl condamni pe elev în cel mai bun caz…
Vezi articolul