Un elev din Sectorul 1 al Bucureștiului, participant la etapa pe sectoare a Olimpiadei Naționale de Limba și literatura română (OLLR), a obținut după contestații peste 16 puncte, după cum sesizează părintele acestuia pe adresa redacției. De pe locul 44, acesta a ajuns pe locul 2, primind punctele după contestații la subiectul al III-lea, de redactare a unui text.
„Nu dăm vina pe nimeni, probabil este oboseala corectorilor, dar ni se par mari diferențele de punctaj”, spune părintele pentru Edupedu.ro sub protecția anonimatului. „Probabil, nu știm, ar fi putut chiar să obțină locul I. Nu vrem să credem că a fost ceva cu intenție, dar ni se par diferențe foarte mari între prima mână de corectare și a doua”.
Elevul a luat la primul subiect 19 puncte, la al doilea 38, iar la al III-lea 20 din 40 de puncte la prima corectare. Cu 77 de puncte, a fost pe locul 44 în ierarhia inițială.
După ce a făcut contestație pentru ultimul subiect, elevul a mai primit 16,5 puncte, explică părintele, care crede că „poate motivul a fost că persoana respectivă, de oboseală, în loc să scrie 40 din 40, a scris 20 din 40. Noi știam clar că copilul este foarte bun, știam că a făcut la acel subiect. Anul trecut a fost la națională”.
Elevul a obținut 93,5 puncte după contestații, ajungând pe locul 2 în ierarhia pe Sectorul 1, la 2 puncte diferență de primul calificat la etapa națională de la Slatina, care începe pe 17 aprilie.
„Am simțit că i s-au dat cele 93,5 puncte față de cele 95 doar ca să nu se facă un scandal, dacă lua mai mult decât primul. Altfel s-ar fi crezut că este un nepotism, vă dați seama, sunt 16,5 puncte. Pe când nouă probabil ni s-a greșit la calcul sau am fost depunctați intenționat. Am urmărit știrile Edupedu.ro despre diferențe și ni s-a părut o diferență mare și la noi”.
„Uneori poți să crezi că sunt punctaje urcate artificial ca să califici niște copii, alteori, cum a fost la noi, îți dai doar seama ce diferențe pot exista și te îndoiești de cum pot corecta unii profesori”, a spus părintele, care a adăugat că „suntem măcar liniștiți că a obținut punctajul așteptat la subiectul III și nu trăim cu impresia că a rezolvat prost, de doar 20 de puncte”.
- Edupedu.ro a solicitat Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB) lucrările elevilor anonimizate, borderourile de evaluare și alte documente din evaluarea elevilor la OLLR 2024 – etapa din sectorul 2. Am solicitat și justificări în cazul diferențelor mari de punctaje și detalii dacă profesorii care au notat necorespunzător lucrări vor mai corecta și la edițiile viitoare ale Olimpiadelor școlare. În momentul primirii acestora, le vom publica.
- O situație similară a fost și clasamentul deturnat de Olimpiada de Limba română în București – Sector 2, după ce un elev de pe poziția 15 a primit la contestații peste 11 puncte și s-a calificat la națională. Inspectoarea școlară Ștefania Ciobanu din ISMB a precizat pentru Edupedu.ro săptămâna trecută că lucrările cu diferențe sunt în analiză. – detalii aici
„Probabil, nu știm, ar fi putut chiar să obțină locul I. Nu vrem să credem că a fost ceva cu intenție. Ne gândim și că a fost o eroare umană. Până la urmă, primul merge mai departe, miza este foarte mare, iar în situații cu diferențe între punctaje, se creează un dubiu care ar fi putut fi evitat”.
„Ne-ar fi plăcut ca în situații de acest gen să se recorecteze primele două lucrări. Nu știm nici ce a făcut primul clasat, probabil merită și ne bucurăm pentru meritul oricărui copil, dar suntem în dubiu din cauza corectării”, a mai spus părintele.
Foto: © Martin Konopka | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
1 comment
Probabil a fost o scăpare. Bine că sa rezolvat.. Mult succes copilului în continuare.