Salarizarea profesorilor se va face prin noua Lege a Educației, nu prin legea salarizării, potrivit președintelui PSD Marcel Ciolacu: Aș introduce toate sporurile pentru profesori în salariul de bază / Ar trebui introduse criterii de performanţă pentru o mărire de salariu

37.621 de vizualizări
Foto: Marcel Ciolacu
Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, se pronunţă în favoarea introducerii unor criterii de performanţă în Legea Educaţiei, care să permită profesorilor performanți să obţină salarii mai mari. Acesta nu a făcut nicio referire despre ce ar trebui să ia în calcul aceste criterii, în schimb a spus că salarizarea profesorilor va fi realizată prin noua lege a Educației și nu cum este acum, prin legea salarizării bugetare.

Declarațiile au fost făcută săptămâna aceasta, pe 7 iunie, după vizita împreună cu președintele Klaus Iohannis, la Școala Gimnazială nr 11, de la Buzău.

Reporter: „Despre salarizarea din Educație. Vorbea ministrul educației mai devreme să intre profesorii debutanți cu salariul mediu în sistem…

Marcel Ciolacu: S-a mers cu o pătrime, cei din Educație aveau deja o pătrime decalată față de ceilalți, în Sănătate și în Educație parcă, am venit din nou cu o pătrime la toată lumea, deci Educația și Sănătatea sunt cei mai avansați. Am avut astăzi o discuție, nu cred că o să deranjez, la Școala 11, este că poate ar trebui să ne gândim un pic la și la performanța profesorilor. Să nu mai mergem totuși la acest paușal, la toată lumea. Să găsim exemple cum este Școala 11 de la Buzău, totuși să existe și o altfel de analiză.

Reporter: Întrebarea era dacă este fezabil ca un profesor debutant să intre cu salariul mediu?

Marcel Ciolacu: Eu v-am spus ce este fezabil. Noi avem o lege, Legea 153/2017, în care am prorogat niște termene de a fi puse în aplicare și acum am venit să o punem în aplicare din acele prorogări. La învățământ deja este în avans învățământul și sănătatea cu o pătrime. S-a venit cu încă o pătrime la toate, deci vom respecta… Avem o lege, întâi să respectăm acea lege.

Reporter: Vă referiți concret la criterii de performanță care ar trebui introduse în noua lege a salarizării?

Marcel Ciolacu: În noua Lege a Educației. După cum bine știți, se pregătește această nouă Lege a Educației, o discutăm în Coaliție și pe urmă să venim cu ea ca și propunere în Parlament.

Reporter: Vă gândiți cumva și la sporuri?

Marcel Ciolacu: Nu, nu sunt adeptul sporurilor.

Reporter: Ar trebui eliminate atunci din noua lege?

Marcel Ciolacu: Nu sunt adeptul sporurilor, sunt adeptul, în schimb, al criteriilor de performanță, cum s-au introdus cele de la PNRR. În cazul în care ai performanță, vei primi o mărire de salariu. Eu aș introduce toate sporurile în salariul de bază”.

Declarațiile în video de mai jos la minutul 42:40:

Momentan Legea Educației nu cuprinde salarizarea profesorilor, aceștia fiind salarizați conform Legii salarizării nr 153/2017, care cuprinde salarizarea tuturor categoriilor bugetare.

Personalul didactic trebuia să beneficieze de salariile prevăzute de Legea-cadru nr. 153/2017 începând cu luna septembrie 2020. Guvernele Orban și Cîțu au decis prorogarea acordării tranșelor de majorări salariale cuvenite de la 1 septembrie 2020. Începând cu luna ianuarie 2022 a fost acordată o creștere de circa 4,5% pentru salariile profesorilor, potrivit declarațiilor oficiale. Suma reprezintă o pătrime din diferența rămasă între salariul actual și cel din grila de salarizare. Vezi aici ce salarii de bază brute ar fi trebuit să ia profesorii, învățătorii și educatorii, conform grilei de salarizare, pe fiecare funcție și grad, în anul 2022.

În ianuarie 2021 ministrul Educației vorbea despre salarizarea pe bază de performanță a profesorilor, indicând ce ar putea însemna această performanță: „Mi se pare greșit să fie acordate creșteri salariale otova, trebuie date pe anumite criterii de performanță”. „Nu neapărat pe excelență sau elitism, este mult mai greu sa duci un elev de la nota 5 la nota 6, decât să-l duci de la 9 la 10”, spunea ministrul.

Ideea salarizării pe bază de performanță fusese vehiculată și de ministrul Ecaterina Andronescu, în 2019: „Din punctul meu de vedere ar fi foarte important și în ceea ce privește salarizarea profesorilor să avem o salarizare diferențiată. Pentru că cine muncește mai mult și are rezultate măsurabile, teoretic ar trebui și recompensat în mod corespunzător. Din păcate, în acest moment, Legea salarizării într-o foarte mică măsură, aproape deloc, ne permite acest lucru. Însă legea se poate schimba,” a declarat aceasta.

Reamintim că Guvernul României a prevăzut pentru finanțarea Educației 2,4% din PIB până în 2070, potrivit Programului de convergenţă aprobat și trimis la Comisia Europeană, asta deși în programul de guvernare Executivul se angaja să susțină 6% din PIB până în 2024.

Într-un document publicat în februarie 2021 de Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, pentru familia ocupațională „învățământ” erau următoarele sporuri:

Indemnizația pentru desfășurarea activității în zone izolate până la 20%, diferențierea pe zone geografice fiind realizată prin H.G. nr. 1613/2009 astfel: 

  • zona I – indemnizație de 20%;
  • zona II – indemnizație de 18%;
  • zona III – indemnizație de 15%;
  • zona IV – indemnizație de 10%;
  • zona V – indemnizație de 8%;
  • zona VI – indemnizație de 5%;
  • zona VII  indemnizație de 3%.

Maximul de 20% poate fi acordat pentru foarte puține localități (din Munții Apuseni, Delta Dunării și altele asemenea) unde accesul este extrem de dificil. Cele mai multe localități sunt situate în zona I, astfel că personalul didactic calificat care desfășoară activitate în respectivele localități beneficiază de indemnizație de doar 3%, precizau sindicatele.

Sporul de 15% pentru condiții de muncă – sinsicate notau atunci că deși personalul din învățământ poate primi un spor de pănă la 15% din salariul de bază, corespunzător timpului lucrat la locurile de muncă respective, acesta se acordă însă în baza unor buletine de determinare sau de expertizare. Mai exact, sporul de până la 15% din salariul de bază poate fi acordat personalului care lucrează: în laboratoarele nucleare; în laboratoarele şi compartimentele de cercetare, care utilizează agenţi chimici periculoşi, substanţe cu potenţial cancerigen şi/sau mutagen etc.; laboratoarele şi compartimentele de cercetări biologice, inframicrobiologice, microbiologice, virusologice şi biochimice, biochimice animale, genetice; la instalaţiile electrice de medie şi înaltă tensiune; în unităţi spitaliceşti de boli infecţioase sau în secţii/compartimente cu paturi de boli infecţioase; în spitale şi clinici veterinare universitare.

Spor de 15% au, în schimb, toți angajații Ministerului Educației care au birourile în 4 sedii din București, potrivit listei publicate cu veniturile salariaților la data de 31.03.2022. Sediile sunt cele din: strada General Berthelot, strada Spiru Haret, strada Puțul cu Plopi și strada Clucerului.

Spor de până la 12% din salariul de bază poate fi acordat personalului care desfășoară activitate: în laboratoare şi ateliere de obţinere şi prelucrare metale feroase şi neferoase; în laboratoarele şi atelierele de profil în care este expus la radiaţii laser, ultraviolete, infraroşu, microunde, X, gama, la câmpuri sonore intense de ultra şi infrasunete sau la câmpuri magnetice şi electrice foarte intense; de conservare şi restaurare de obiecte de artă, de patrimoniu şi bisericeşti.

Spor de până la 10% se poate acorda pentru: personalul didactic auxiliar din bibliotecile din instituţiile de învăţământ superior şi din bibliotecile centrale universitare care desfăşoară activităţi de prelucrare, conservare şi restaurare carte veche/publicaţii/periodice mai veche/vechi de anul 1900; personalul care lucrează în laboratoarele şi compartimentele de cercetări de ecologie sistemică şi sustenabilitate.

Spor de până la 7% din salariul de bază poate fi acordat personalului care: lucrează în locuri de muncă aflate sub acţiunea câmpurilor electromagnetice de radiofrecvenţă produse de emiţători de radiodifuziune, televiziune, emiţători pentru comunicaţii, staţii de radiolocaţie, instalaţii de curent de înaltă frecvenţă, staţii de radio unde scurte şi unde ultrascurte, radiorelee în unde metrice, decimetrice, centimetrice, radiogoniometre şi staţii de bruiaj; lucrează în unităţile de creştere a animalelor de fermă şi de companie, în abatoare şi în unităţi de procesare a produselor de origine animală; didactic auxiliar din unităţile/instituţiile de învăţământ preuniversitar care se deplasează în zone izolate ce îndeplinesc cumulativ anumite din următoarele condiţii specifice (condiţii dificile de acces la locurile de muncă cu drumuri deteriorate, periculoase, neasfaltate, nepietruite, impracticabile transportului; inexistenţa transportului în comun; localităţi amplasate în zone de munte la peste 800 m altitudine sau în Delta Dunării, în zone greu accesibile).

În fine, de un spor de până la 5% din salariul de bază poate beneficia: personalul care îşi desfăşoară activitatea în laboratoarele de chimie, biochimie, biologie, fizică, biofizică, agrochimie, pedologie, geochimie, din instituţiile şi unităţile de învăţământ; personalul care desfăşoară activităţi de conservare, circulaţie şi prelucrare de carte în depozite de carte şi biblioteci cu peste 12.000 de volume, inclusiv manuale şcolare, publicaţii periodice şi neperiodice; cadrul didactic, informaticianul, analistul programator, inginerul de sistem care desfăşoară activitate în laboratoarele de specialitate dotate cu reţele informatice constituite din cel puţin 12 unităţi.

Alte sporuri în Învățământ:

Cuantum sporuri Condiții de acordare
10-25%personalul didactic desemnat să conducă și să realizeze practica pedagogică pentru pregătirea viitoarelor educatoare și a viitorilor învățători, și institutori și profesori
15%personalul didactic care desfășoară activitate de predare – învățare – evaluare în sistemul penitenciar
10%suprasolicitare neuropsihică

36 comments
  1. La nivel de idee si procedura suna foarte bine initiativa.
    Aveti mare intelegere si realizati fenomenul real din sistem. Incepeti cu performanta la angajarile din inspectorate.
    Comisia de evaluare sa nu fie sub nivelul de competenta al profesorilor evaluati

  2. Dc esti bucătar, e normal sa fii plătit după freza??? De ce în învățământ se vrea sa fii plătit pt orice altceva decât după orele muncite serios la clasa, după fair-play, evaluare realista, nu dupa 10 dat la toată lumea ca să nu ai probleme și în rest tot alte ghidușii de activitati, sau activități duplimentare, cum e pregătirea suplimentara a olimpicilor, care nu doar ca nu e plătită, ci e și forțată!!!!!
    Țin sa l informez pe Cretu de mai sus ca pt obtinerea locurilor 1 și 2 la faza nationala am fost recompensată cu o diploma și un fir de trandafir!!!!!!!! Dacă asta a fost plata pt premiile 1 si 2 pe tara, pt munca suplimentara cu ei crezi ca ești plătit????? Cu amenințări voalate din partea șefilor dc nu o faci, cu asta esti plătit!!!!!
    Dc introduc criterii de performanta sa introducă în toate domeniile de activitate, nu doar în învățământ, dc nu, sa plătească dascălii asa cum plătesc pe toți angajații, pt munca prestata, nu pt cât își dau interesul copiii și părinții fata de munca prestata de noi!!!!

  3. Este foarte important că nimeni nu leagă sporul de condiții de muncă și de recunoașterea normala a grupei de muncă , sporul de radiații, sporul neuro, sun sporuri strict legate de grupa specială și grupa deosebita de muncă adică fostele grupe 2 și 1 de muncă

  4. Bai, idiotule! Toți suntem bugetari…Faci discriminare intre noi? La sănătate ce are dacă bagi criterii de performanta? Ferească Dumnezeu! Sa l oprească cineva p asta sa coboare de pe planeta… Cum sa platesti in funcție de performanta, daca la clasa ai numai copii mediocri sau copii cu probleme de ordin psihic si de comportament ? Dacă este o școală slaba sau inclusiva? … Salariul profesorului va depinde de intelectul si educatia copiilor de la clasa ? Tu ești sănătos la cap? Bagati criterii de performanta pentru voi, politicienii, care faceti ce vreti cu banii țării doar după bunul plac si distrugeti milioane de vieti in fiecare minut de cand stati la guvernare… Eventual si controale psihologice periodice… Profesorul poate fi eminent, dar atata timp cu cat clasa e formata din copii slabi, leneși si fara posibilitati, nici pfesorul nu e Dumnezeu…sa poată face performanta… N am auzit in viața mea asa aberatie… Dacă copiii sunt ca tine, cu siguranță un profesor f bn pregatit va muri de foame… Ai mai spus si acum cateva zile ca o familie trăiește decent cu 3000 de lei… Tu asa traiesti, ma psihopatule cu familia ta ?… Te uiti la salariile unor profesori ca nu depășesc 4000 lei la maximim de cariera? Cu licee pedagogice, cu facultate in domeniu, cu toate gradele luate in învățământ, cu vechime maxima? … Medicii au 20000-30000 de milioane si rup inca spaga in 2…O asistenta doar cu un liceu 70.000-80.000 ron… Mai fac si greva cerand mariri de salarii… Spaga cum o eradichezi, tu desteptule cum ati terminat si profesorii fara meditații…Acolo, nu va băgați, nu? … De medici va e frica? Unde vreți sa ajungeti guvern de 2 lei?V ati pus pe distrus educația.? Aveti directive de afara? Bai, nemernicule, pe copiii tai o sa i mai inveti carte tu cu nevasta ta in condițiile astea… Sau ii duci in străinătate, ca iti permiti financiar.. Toti profesorii isi vor da demisia si vor pleca in strainatate… Acolo, le e recunoscuta munca, dedicarea și efortul psihic enorm … Strainii stiu sa si respecte profesorii… Sindicatelor din educație le ati inchis gura, cumparandu le… Chiar asa, toti suntem prosti, numai voi deștepți? La alegeri sper sa dipareti cu totii din viata politica pentru totdeauna… Sa nu mai auzim de PSD, PNL si UDMR… Oamenii nu sunt atat de prosti si needucați cum vreți voi sa credeti… Suntem 300.000 in învățământ care va uram de moarte… Bani pentru primari, prefecti, etc aveti… bani ptr profesori întotdeauna sunt inexistenti… Sperati sa va ajute la alegeri primarii? 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 Exista un Dumnezeu Atotputernic, nu primari si prefecti… Vorbesti de marirea din învăţământ, ma incultule? Pai, sa ti spun eu cat a fost marirea in ianuarie ptr un profesor cu gradul 1 si 30 de ani vechime 59 ron, iar acum in iulie vrero 17 ron… Ati dat 4 % din 16 % care in realitate trebuia sa fie vreo 23-30%…Ati umilit tot sistemul de învățământ… Oameni carora doar datorita lor ati ajuns in functii… Cu asta va laudati partid de 2 lei? … Astea sunt mariri la inflație de 18% si 9,5 lei litrul de benzina? Urmeaza alte scumpiri, asta in caz ca n ai aflat pana acum, iti spun eu… Mars de la guvern si lasati oameni capabili si cu dragoste de oameni și de țară sa conduca… Nu voi care in 7 luni de zile, PSD ul ati distrus o definitiv… Cat tupeu de borfasi puteti avea in voi? Luati va ghearele dupa banii țării si după educație cu legile voastre sinistre… Le ati taiat profesorilor din vacante, banii de hrana au rămas la fel, la modul la care tichetele de masa s au dublat… Tichetele de vacanță va laudati ca le dati pana nu stiu cand si ca au valoarea de 14500, iar in realitate sunt mult mai putin… Opriti va hotilor !… Dumnezeu e mare si ne va face dreptate la alegeri… Veti vedea!…

  5. Ati fi putut face un singur lucru sa scoateti impozitul pe venit daca considerati ca educatia este prioritara. Cred ca rolul profesorului este sa transmita cunostinte si sa fie un model pentru elevii sai, nu sa indeplineasca conditii care sa fie pe placul directorului numit politic.

  6. Ce îmi place minunatul de Ciolacu. Performanță este in primarii, în ministere, în tot felul de instituții create pentru clientela politică( 0 fonduri atrase de la UE și le mai măresc și salariile pentru așa rezultate minunate).
    Ce ne mai dă nouă lecții de performanță!
    Cei din privat pe acești bugetari îi plătesc cu vârf și îndesat ( salarii de la 8000-9000 în sus). Ați văzut ce rezultate dau?
    De ce nu sunteți revoltați și pe ei?

  7. Niște hoti guvernanții noștri,ne fura cu legea votată,promulgată ,se uita la noi și ne fura.
    Legea 153/2017 este o hoție a Olguței VASILESCU marca PSD,acum va plăti statul roman pentru ca sunt incompetenți politicienii. Profesorii au câștigat in instanța .

  8. Nu cred ca un profesor face de placere meditatii…poate pentru a supravietui inflatiei si nerusinarii celor ce iau pensii nejustificate…doar cei care nu au copii nu stiu ce efort depune un om la catedra…parinti mereu nemultumiti, copii dezinteresati, legislatie inexistenta…sau in defavoare…domnilor ministri, cand ati incercat ultima oara sa fiti corecti sa adaptati sistemul la cerintele moderne de care vorbiti? Dar programa super prafuita ce trebuie revizuita? Habar nu aveti, dv si cei care criticati per ansamblu , profesorii, cat consum psihic implica aceasta minunata profesie in zilele noastre!

  9. Când inițiatorii criteriilor de performanta vor fi remunerați după aceleași criterii, când în toate școlile sunt elevi performeri atunci sa se pună problema performantei. Dacă copilul e născut cu CES, despre ce performante se poate vorbi? Faceți dvs performanțe cu astfel de copii apoi fac și colegii dvs.

    1. Corelat cu situatia elevului, cu care insa dascalul ar trebui sa lucreze la acelasi nivel de performanta, indiferent de salar. Asta, daca are vocatia de dascal, desigur. Dar, cum nu prea este cazul, cerem sporuri, daca se poate in salarul de baza, cum spune Colacu, ca odata dati, nu se mai pot lua. Bravo PSD

  10. Mama ta de nemernic, cat este salariul tau? Cum ai reusit sa treci de scoala generala nu am habar dar acum sigur o dai de gard !!!
    Care-s performantele voastre mai magarilor de frecati scaunele prin Parlament?

  11. Ma, da de toate stie Ciolacu asta. E tare,tare. Stie invatamant,economie,sf,despre ozn-uri, cum se trefileaza, cum se sudeaza,etc. Ce mai, cel mai cel …

  12. Dacă ar fi să se dea salariul mărit, după criterii de performanță, mai mult de jumătate dintre ei, nu merită mărirea de salariu, nici măcar cu 0.0005%. Unii dintre ei, au salarii mari, nemeritate, plus adaos de bani, din meditații. Așa că mai ușor cu mărirea de salariu, că noi, cei din privat, ținem leneșii de bugetari, în spate

      1. Și statul român, ca să vă plătească vouă salariile nemeritate, ne impozitează pe noi, cei din privat, foarte mult. Ce a zis Isărescu, vi se potrivește vouă, bugetarilor: “beți un ceai de tei și calmați-vă”. Copilul meu, când voi avea, ori va face homeschooling, ori va merge la școală privată, pentru că nu vreau să învețe toate materiile proaste și inutile. Să învețe doar ce îi face plăcere și atât. Așa că, nici 0,0005%, nu meritați mărirea de salariu. Așa că, ciocu mic și să vă mulțumiți cu salariile de acum, că sunt mai mult decât suficiente

        1. Credeți ca noi, cadrele didactice dorim sa predam toate materiile proaste si inutile? Cred ca acest aspect tot cu Ministerul Învățământului l-ati putea discuta…si eu as fi apelat la homeschooling daca ar fi fost recunoscuta. Va închipuiți ca avem salarii exorbitante care nu sunt impozitate? Plătim același impozit ca toata lumea, doamna draga. După 10 ani de munca am primit o mirobolantă mărire de salar de 13 lei. In ianuarie 2022 faimoasa mărire de salar a semnificat 30 de lei. In mediul privat după 8 ore de munca pleci acasă. In învățământ daca lucrezi doar 8 ore pe zi ești fericit….însă este ușor sa jigniți, nu-i așa?

      2. Și statul român, ca să vă plătească vouă salariile nemeritate, ne impozitează pe noi, cei din privat, foarte mult. Ce a zis Isărescu, vi se potrivește vouă, bugetarilor: “beți un ceai de tei și calmați-vă”. Copilul meu, când voi avea, ori va face homeschooling, ori va merge la școală privată, pentru că nu vreau să învețe toate materiile proaste și inutile. Să învețe doar ce îi face plăcere și atât

        1. Nici măcar în homeschooling sau la școli private nu va învăța doar ce îi face plăcere. Și nici nu ar fi recomandat, pentru viitorul lui.
          Sunteți atât de înverșunată încât îmi imaginam că aveți câțiva copii la școală cu o vastă experiență neplăcută legată de profesori.
          Sunteți doar prea tânără, poate. Poate încă nu ați trăit suficient de mult încât să aveți imaginea completă a unui fenomen social, să identificați toate cauzele nefuncționării unui sistem. Pentru că da, sistemul de învățământ merge prost, dar ați putea înlocui toți profesorii actuali cu unii veniți direct din Finlanda și tot prost ar merge. Din multe alte cauze.

          1. Una dintre cauzele pentru care învățământul merge prost în România este și faptul că voi, profesorii sunteți închiși la minte, nu sunteți deschiși către tot ce e nou. Predați încă după metoda veche: dictare, după dictare, le dați teste. Nu studiați și metodele de predare din alte țări, care sunt mult mai atractive, decât metoda de predare românească, comunistă. Așa că, ciocu mic și joc de glezne

          2. Pai dacă este cum spui tu unde sunt finlandezi la concursurile și olimpiadele de matematica , robotica etc. Căci eu nu am văzut decât romani cu medalii de aur și argint …cu predare comunista ….

  13. Cat vor sa li se mai mărească salariile? Doamne ferește…sa mărească in domeniul agricol, in apărare, in cercetare si alte ramuri…dar nu ăstora care nu m-au ajutat cu nimic. Sper sa li se taie salariile cu cel puțin 25 %.

    1. Ăla mic, ești atât de “inteligent” că nu ai habar că profesorii desfășoară și activitate de cercetare.

      1. Da, cei din universitar, si si acolo doar unii. In rest, scolile doctorale sunt pline de doctori din preuniversitar care fac “cercetare” pentru echivalarea cu gradul I si sporul de salar. Dupa care, stop cercetare

  14. Sa va fie rușine.
    La salariile mizere ale profesorilor, alegi dupa criterii tulburi(nu o sa compari nivelul la geografie al elevilor unei clase cu niveluil la matematica) care profesor face foame si care nu.
    La medici au cerut performanta atunci când ai marit salariile tuturor?
    La alte cadre medicale ai cerut criterii de performanta cand le-ai mărit salariile?
    Acorzi 800-1000 euro la angajare unui tanar de 23 de ani pentru caa făcut performanta?
    Scoateți intai din umilinta si din foame toate cadrele didactice!
    Oricum, cei abonați la performanta iau gradatii de merit. Adica nu fac foame doar 16% din profesori.
    La licee numai cu uman, de unde sa scoți olimpici la mate si la fizica?
    Ce salariu aveti, domnilor Campeanu, Ciolacu etc???
    Condamnați profesorii sa munceasca in timpul liber tot cu elevi,cu scopul de a se salveza de foame si sa riste comotie cerebrala din cauza ca nu le mai rezista creierul obosit (care si asa lucreaza cu sute de elevi zilnic).

    1. Condamnați profesorii sa munceasca in timpul liber tot cu elevi,cu scopul de a se salveza de foame si sa riste comotie cerebrala din cauza ca nu le mai rezista creierul obosit (care si asa lucreaza cu sute de elevi zilnic).

      Dincolo de faptul ca nu se intele ce scrii, daca am descifrat bine, spui ca cadrele didactice ar putea lucra mai bine la scoala, dar sunt obligati sa nu-si faca treaba si sa ofere meditatii in privat ca sa se descurce. Frumos, un rationament genial, felicitari… de curiozitate, v-ati uitat la salariile din privat? Nu vorbesc de muncitori necalificati; uitati-va, de curiozitate, la un specialist in HR, sau economist, ori specialist in PR: au salarii mai mici decat un profesor. Aveti statistici legate de promovari pe grade? Nu cred ca ma insel daca spun ca se aproprie de 100%. Drept, se da o proba in fata unei comisii, dar de regula o trec toti candidatii cu nota maxima. Iar elevii ajung in clasa a 12-a si nu stiu sa scrie sau sa citeasca, de performanti ce sunt dascalii lor. Iar din comentariile de mai sus se intelege foarte bine modul de a privi lucrurile. Doar ceva: cu elevii buni este usor sa lucrezi. Performanta este atunci cand ai elevii normali, care de obicei sunt majoritate, si sa ii aduci sa fie peste medie. Nu olimpici, doar peste medie, adica buni. Dar de ce sa faci asta, daca nu se plateste. Stie cineva la cat a ajuns sporul pentru coordonarea unui olimpic? Ca nu cred ca se face pe gratis. In fine, meseria de dascal este o vocatie. Ori o faci din pasiune, ori nu. Iar in Romanica educata, vocatia de dascal nu prea exista

  15. De cate ori se dorește amânarea oricărei măriri de salariu se reîncălzește ciorba cu ” plata după performanță” fiind clar că în învățământ e imposibil.
    Apropo…între un profesor modern model care face zeci de activități care mai de care mai minunate și pune 10 de sus până jos….și un expirat care își mănâncă ficații la ore sa îi facă pe genialii tineri de azi sa ia un 5 la bac…..
    Cine va avea salariul mai mare?

    1. Profesorul, care își dă interesul pentru fiecare elev în parte, care discută cu ei și despre alte probleme, nu doar vine două ore din patru, la clasa respectivă, care face și alte activități cu aceștia, nu numai lecția din programa școlară. Profesorii cu adevărat dedicați elevilor, merită mărirea de salariu, nu cei care strică personalitatea elevilor și îi jignesc și îi și mai abuzează fizic, nu numai psihic

    2. Ăla modernu’, că ia gradație de merit și îl doare undeva de măririle lor de salarii. Că dacă îți mănânci ficații la clasă nu mai ai energie să scrii și câteva cărți, manuale, articole (neîndoielnic originale), să faci cursuri, să participi la conferințe, simpozioane, concursuri…
      Astea fiind criteriile de acordare a gradației de merit, tot astea vor fi și cele ce vor stabili performanțele. Că dacă rețeta asta funcționează, banii ajung la cine trebuie, de ce să inventeze alta?

  16. Ce bine-i sa fii politician. Cică la învățământ exista un avans în aplicarea legii 153/2017, la fel ca-n sănătate. Pai… sa vedem: în sănătate au ajuns la nivelul maxim prevazut de lege de niște anișori, nu-i așa? Învățământul trebuia sa ajungă la nivelul maxim în 2020, dar încă încearcă sa recupereze din întârziere. Și atunci, unde-i acest avans? Este un avans faptul ca tot ceea ce s-a agreat s-a șters cu buretele?

    Realist vorbind, cea mai buna forma de salarizare ar fi cea între limite, cum s-a întâmplat acum aproape 20 de ani în învățământ. O limita inferioară, care ar putea fi chiar ceea ce ne oferă acum legea 153/2017, o limita superioara, cu un coeficient de 80%-100% fata de cea inferioară. Simplu, și cu o metodologie coerenta, posibil și corect.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluările elevilor, inclusiv cele făcute de profesori, la clasă, vor fi standardizate pe o platformă a Ministerului Educației / Va putea fi monitorizată evoluția elevului și generat un plan individualizat de învățare – proiect

A fost pus în consultare publică proiectul prin care evaluările elevilor vor fi standardizate pentru toate clasele și incluse în platforma online a Ministerului Educației, în baza Metodologiei – cadru de…
Vezi articolul

VIDEO Ministrul Cîmpeanu, despre propunerea ca în școli să poată preda și persoane fără pregătire didactică: Mi-a fost rușine să-i spun cuiva că nu există calea legală să predea într-o universitate, dacă n-are formare inițială

„Un arhitect care dorește să se implice în școală, să predea desen tehnic, dacă nu are DPPD-ul sau nu are o formare inițială, nu are acces în școală”, a fost…
Vezi articolul

Profesorii și angajații din Educație au respins oferta Guvernului de primă de 1.500 lei net în octombrie și creștere salarială cu 45% din diferența de salariu actual și cel din viitoarea grilă / Greva din școli continuă

Profesorii și angajații din Educație au respins oferta făcută vineri de Guvern, potrivit informațiilor Edupedu.ro, confirmate de reprezentanții sindicatelor. Pe baza unui referendum făcut cu membrii de sindicat aflați în…
Vezi articolul

Ministrul Educaţiei justifică anunţul de ultim moment al suspendării Titularizării: A trebuit să vedem dacă se prelungește sau nu starea de alertă / Preşedintele Iohannis anunţase pe 9 iunie că se prelungeşte

“A trebuit să așteptăm să se încheie starea de alertă, să vedem dacă se prelungește sau nu”, aşa a justificat ministrul Educaţiei, Monica Anisie, anunţul făcut în ultima clipă al…
Vezi articolul

Material susținut de Lenovo

VIDEO Instrumentele didactice moderne fac diferența, iar relația dintre profesori și elevi devine și mai deschisă, prin prezența tehnologiei în clasă. Elevul simte că prin device-uri poate să se apropie mai mult de profesor, spune Margareta Peneoașu, directoarea Liceului Tehnologic Economic din Râmnicu Sărat

Utilizarea dispozitivelor tehnologice în educație poate crea un mediu de învățare în care elevii și profesorii colaborează mai mult, în care predarea și învățarea devin mai accesibile pentru elevi. În…
Vezi articolul