Sala de detenție, introdusă în școlile din România, pentru elevii care deranjează orele. Cadrele didactice pot decide să le dea „lectură suplimentară” și „completarea de fișe de lucru” – proiect Statutul Elevului 2024 / UPDATE: Ministerul Educației precizează că nu se numește „de detenție” și că sala propusă are de fapt „alt scop”, fără să spună care este acesta

39.221 de vizualizări
Foto: Ilona Andrei – G4Media.ro
Elevii care perturbă orele ar putea fi reținuți într-o sală, sub supravegherea unui profesor, unde să citească sau să rezolve fișe de lucru. Noutatea se regăsește în proiectul de Statut al Elevului 2024, pus în consultare publică de Ministerul Educației miercuri seară, 12 iunie.

UPDATE, joi 13 iunie ora 8:00: Ministerul Educației a emis următoarea precizare, după ce Edupedu.ro a scris că aceasta sală ar fi de detenție:

„Având în vedere folosirea eronată, în spațiul public, a sintagmei „sală de detenție”, cu referire la una dintre prevederile proiectului de Statut al elevului, vă comunicăm că sintagma respectivă nu se regăsește în cuprinsul documentului și este o asociere cu un concept care, în proiectul propus de Ministerul Educației, are alt scop.

Pentru o informare corectă redăm conținutul integral al articolului din documentul supus consultării publice:

Art. 14 (2) În cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitate în școală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru etc. În acest caz va fi informat, în scris, părintele/ tutorele/reprezentantul legal al elevului. Prin excepție, elevii cu cerințe educaționale speciale sunt preluați pentru a desfășura activitate cu personal specializat”.

Știrea inițială:

Elevii ar urma să fie duși într-o sală special alocată acestui proces, la decizia profesorului, în timpul orei pe care au deranjat-o, potrivit sursei citate.

Activitățile pe care le-ar avea de făcut sunt stabilite de profesorul sau de cadrul didactic auxiliar sub supravegherea căruia ajunge elevul, conform prevederii din Statutul Elevului 2024, aflat în stadiul de proiect.

Două exemple date sunt „lectură suplimentară” și „completarea de fișe de lucru”. Nu este clar dacă elevilor din detenție li se va pune absență.

Propunerea de introducere a măsurii de detenție a fost avansată încă de pe 11 aprilie 2023 de sindicatele angajaților din Învățământ. La acea vreme, cu o lună înainte de marea grevă a profesorilor, FSE „Spiru Haret” mai propuneau și reintroducerea exmatriculării elevilor în lege, amenzi pentru părinți, dar și ca nota la purtare să fie luată în calcul la admiterea la liceu sau BAC.

  • Reprezentanții FSE „Spiru Haret” menționau anul trecut o formă de detenție „prin care se înțelege faptul că elevii stau într-o clasă după ore sub supravegherea unui cadru didactic folosind acest timp să reflecteze asupra faptelor comise”.

Iată ce prevede documentul:

În cazul elevilor care în timpul orei de curs manifestă comportamente care aduc prejudicii activității de predare-învățare-evaluare, cadrul didactic poate decide ca aceștia să desfășoare activitate în școală, în timpul orei respective, sub supravegherea unui cadru didactic sau a unui cadru didactic auxiliar, într-o sală din unitatea de învățământ stabilită pentru desfășurarea, de regulă, a unor activități de tipul: lectură suplimentară, completarea de fișe de lucru etc.

În acest caz va fi informat, în scris, părintele/ tutorele/ reprezentantul legal al elevului. Prin excepție, elevii cu cerințe educaționale speciale sunt preluați pentru a desfășura activitate cu personal specializat”.

DOCUMENT DESCARCĂ Proiect Statutul Elevului 2024 (12.06):

Documentul propus are 24 de pagini și, asemenea Regulamentului de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP), ar fi trebuit să intre în vigoare pe 2 mai 2024, în urmă cu o lună și 10 zile, conform calendarului aprobat de ministra Ligia Deca, care și-a încălcat astfel propriul ordin de ministru, după cum am semnalat de mai multe ori.

Alte schimbări notabile:


62 comments
  1. multi copii consuma energizante , bomboane cu canabis și alte *stimulente*.in plus nu se odihnesc suficient , stau noaptea pe filme și jocuri , au mediu tensionat acasă , plus hormonii vârstei ..
    rezultatul este că nu te poți înțelege cu ei.
    nu toți au adhd , multi au cate două trei doze de energizant in stomac , uneori și alcool camuflat în sticle de cola ..
    nu numai la liceu fac așa , și în anul doi de facultate , perturba ora , ies din sala de curs , trântesc uși și scaune , vociferează etc
    daca profesorul reușește să își păstreze calmul , sa se focuseze pe activitate , pe studentii cooperanți , încet , încet fenomenul se reduce. in jumătate de semestru ii aduci pe calea cea bună . ba chiar găsești pe discord mesaj cu scuzele de rigoare..
    de încurajat comportamentele pozitive , de inclus elevii/stud. problematici în activități în care sa se vadă valorizați , de fixat un mindset de genul : ” mai omule , eu vreau sa te ajut” și NEAPARAT de spus în barbă ,in fiecare zi , înainte de prima ora , un ” doamne-ajuta! ” . o fi doar placebo , o fi un punct de sprijin , o metoda de autocalmare – nu știu dar am observat că funcționeaza 😇..

  2. Eu am terminat anul trecut liceul. M-am gândit să fac o vizită unor profesori ce mi-au fost dragi și tot ce pot spune este că generațiile din urmă, mai ales începătorii de clasa a 9-a, la majoritatea dintre ei nu am văzut să mai aibă acel respect față de profesor, se pun chiar în gură cu profesorii, trebuie să se impună frica, ori prin scăderea notei la purtare ori nota mică în catalog ca să fie stăpâniți, și după tot se iese la scandal din partea părinților cum că: “Doamnă eu nu vă cred, copilul meu e educat și nu ar face așa ceva niciodată”, neștiind că anturajul sau nevoia de atenție ar putea schimba copilul în sens negativ. Dacă punem în aplicare ideea unei săli de pedeapsă, majoritatea școlilor deja nu mai au unde să bage elevii în săli, astfel obligându-i pe elevi să facă ore în două schimburi ( dimineață și după-amiază), unde să se mai aplice pedeapsa, în cancelaria profesorilor sau în baie, că cel mai probabil nu cred că o să existe fonduri pentru construirea unei săli pt fiecare școală din țară…

  3. In Coreea de Sud si in toata Asia aia tehnologizata nu exista nicaieri pedagogie fara bat si pedepse corporale. La noi macar sa avem o sala de refugiu, un buncar ceva, pt profesor si elevii care vor sa asculte, cand incepe golanul neinteles sa-si faca numarul. Dar nu se va face nimic, ca de obicei. Cine sa supravegheze elevii recalcitranți? Alt profesor? Trebuie dat afara din clasa si raspunde parintele daca i se intampla ceva pe strada. Daca nu raspunde pt comportamentul elevului.

    1. serios trăiască comunismul
      imi prea rău că in 89 am ieșit pe strada să vă dăm și vouă libertatea trebuia să vă lăsăm în Corea dar de Nord. Cum adică bătaie

  4. In Anglia elevii care vin fara cravata uniformei pe canicula sunt arestati la scoala, ore bune. Pentru ca cica “nu arata ca au venit pregatiti pentru invatatura”. Asa scrie pe site-ul unui liceu din Hoddesdon. M-am uitat special, ca imi placea uniforma lor. Mai fac niste parinti scandal si acolo, dar nu schimba nimic

    1. du-te in Anglia că acolo e civilizație sau în America unde sunt ………. oamenii pe stradă cine vă ține in Romania
      Noi nu vrem o generație nenorocită de copii anxioși depresivi etc etc

      Gata cu modelele de afară că ne-am saturat de modele represive democratice doar că nu au stema roșie

  5. Eu nu stiu ce studii cei din minister. Daca au zceleasi studii…..pe pile si relatii este clar.
    Dmna ministru a terminat UMC la Cta nu constructii navale la Galati.
    Dmnelor si dmnilor din minister, cand veniti cu o ideie faceti un studiu de impact. Cati dintre dvs profesati????.
    Copiem SUA !!!!, de ce nu copiem sistemul de invatamant din China, Finlanda????
    EU VA RECOMAND SA APLICATI LEGEA IN TOATE UNITATILE DE INVATAMANT!
    TOATE UNITATILE SA FIE INCHISORI,
    dupa ce ati distrus sistemul acuma facem si sali de detentie ptr elevi in scoli?
    De ce nu faceti si in minester in primul rand

    1. Nu înțeleg care e problema.Ideea este genială:cei care vor carte sunt atenți la.ore și cei care vor circ sunt trimiși în alta sală. Era mai bine când o clasa de 30 era deranjata de un golan care știa ca “nu are voie sa îl dea afara din clasă “?
      Deci nu înțeleg criza făcută și clăbuci la gură. Care e problema?Va fi o binecuvântare sa pot trimite în alta parte needucații și pe cei lipsiți de respect fata de ora și fata de colegi.Sa deranjezi golaneste ca asa vrei tu și pentru ca se poate, denota lipsa de respect fata de toată lumea din clasă.

      1. Ce binecuvantare trăiți pe bani poporului toți bugetari de sus până jos și nu știți decat să cereți drepturi și putere
        Cum vine asta in proiectul capetelor pătrate din guverne amenzi pedepse poate și corporale ? săli de detenție nu vreți că copii sa stea și în genunchi sau la colț.
        Luați viteza toți profesorii și duceți -vă la munca în fabrici Copii sau săturat de voi și de frustrările voastre

    2. Aveți dreptate Eu zic și așa că părinții incep să se c-am sature de aceste capete care fac cum voi iei inclusiv sindicatul profesorilor “Spiru Haret” care au venit cu propunerile
      Ajunge cu atâtea masuri dicatoriale care trec peste demnitatea unui copil elev ca să satisfacă egoul și frustrările unor “luminați”

  6. 1. Ar trebui sa se înțeleagă ca integrarea cu succes a unui copil cu CES în școală de masa presupune adaptarea scolii la nevoile copilului și nu invers. Detenția nu are rost pentru copii cu CES. Ei au nevoie de servicii în școală, de un cabinet, de o sala senzoriala, profesor de sprijin etc.
    2. Un copil cu CES nu este automat unul agresiv, obraznic etc.
    3. Școală nu este unitate terapeutica. Nu se descurca cu tulburări ale opoziției și nici cu tulburări de comportament. Pentru acești copii e nevoie de unități rezidențiale specializate, educatori specializați și de servicii profesioniste.
    4. Detenția este o consecință a unui comportament indezirabil. Detenția se folosește in timpul orelor pentru a izola un copil ca să nu facă rău sau ca să nu-si facă rău, un loc în care se se liniștească după un tantrum.
    Detenția este un loc presupus indezirabil în care elevul ajunge după ore și sta între 10 -15 min pana la 1-2 ore. Perioada trebuie determinata științific, nu după ureche. Detenția în școală presupune ca profii înțeleg și folosesc principiile behavioriste de control al comportamentlui. Unele tari europene folosesc detenția ca metoda de disciplinare.
    Detenția este pentru elevi care înțeleg ca au greșit și accepta pedeapsa, nu este vreo soluție miraculoasa de disciplinare.

    1. Știi ceva?Ma lași cu studii și alte aiureli?Cine știe ca nu are nicio restricție și de nu are niciun CES ți se urca în cap.Daca vrea în învățământ de masă, sa fie învățământ de masă, fara discriminare pozitivă.Aceleasi reguli pentru toți și dacă are probleme serioase sa își ia medicamentele!

      1. Invatamantul integrat nu inseamna discriminare pozitiva. Inseamna personalizare, individualizare, servicii aproape de copil.

        Spartanii nu dadeau medicamente, aruncau copiii necorespunzatori de pe stanci sau ii lasau sa moara izolati. Nazistii sterilizau femeile ca sa nu nasca copii cu disabilitati. Comunistii omorau copii cu disabilitati in camine spital.

    2. fără detenție fără amenzi la părinți sau la copii sau alte idei netoate
      fără comunism pentru nici măcar acolo nu erau așa idei năstrușnice că ne-am saturat noi părinți de toți frustrați din învățământ și de toate mințile luminate din guvern

  7. E bună ideea cu sala detentie,numai că în acest caz trebuia să se meargă până la capăt.Si anume,să fie chemată poliția să le dea de lucru,să îi pună să facă și flotări dacă tot comenta cineva că acești elevi au nevoie de mișcare și dacă vociferează și în fața poliției,atunci părinții acestor elevi să fie amendați.

    1. Dacă ai vorbit la zeflemea te înțeleg dacă ai vorbit serios înseamnă că nu ai fost atent ce ai vorbit
      Cum veniți măi unii cu ideii de astea da ce suntem pe vremea lui Nea Nicu trăiască PCR nu comenta că te sparg. Io-s miliția și dânsul este tovarășul profesor stai drepți elevule

  8. Excelenta regula, introdusa in SUA de vreo 50 de ani. Orice inconștient care crede ca se poate tine o lecție cu un nesimțit în clasa, sa încerce 1-2 zile. Ma amuza revolta unor parinti la fel de needucați ca și copiii lor. Fără disciplina nu se face scoala.

    1. sunt de acord cu dvs, dar in primul rand profesorul sa fie respectst de minister . Lege in care parintii sa nu mai influienteze sistemul.Eu am terminat la timp yoate studiile in perioads trecuta, scoala elemntara liceul si facultatea, dar profesorul era respectat nu injurat s-au mai niu batut de elev caci parintii lui sunt cu……

      1. părinții lui ai acelui copil poate sau săturat de profesorii care erau prea respectați in vechiul regim+ noul regim și care aplicau bătaie elevului în numele respectului
        ce nu înțelegeți nimeni este că generația de acum de copii este a copiilor care la revoluție aveau 14-18 ani și cărora le este scârba de românismul populism și de respectul impus cu forța.

    2. Super regulă, și utilă, și mai are și rezultate, dovadă că nu se împușcă între ei decât aproape săptămânal prin școli americanii ăia pe care-i copiem. Ăsta e rezultatul direct al pedepselor in-school detention, nu?

      D-le care spui că ești profesor universitar, mai bine gândește-te de două ori înainte de a spune așa o enormitate.

      1. Bravo doamna Alina același lucru l-am spus și eu tuturora acelor profesori care dau exemple din afara și vor sa nenorocească generațiile de copii copiind idioțeniile din alte țări cu tradiție la pedepsit
        Eu cred că acei profesori care au asemenea idei au unele lucruri neîmplinite.

        1. Te rog să nu fii de acord cu mine când nu înțelegi despre ce vorbesc.

          Iar aceste idei cretine NU sunt propuse de profesori ci de politicieni. Vezi că ai greșit (cam în toate comentariile d-tale) adresa.

          Iar când nu sunt propuse de politicieni, ideile năstrușnice sunt propuse de elevi din diferite ”organizații” (cu interese politice și ele). Profesorii sunt chiar ultimii ascultați. Dacă te întrebi de ce se duce la vale învățământul, caută să vezi cine are decizia în politicile educaționale. Indiciu: nu profesorii.

          Asta, ca să ai grijă mai bine încotro-ți îndrepți mânia proletară.

    3. Domnule profesor universitar și pe noi ne amuza că nu înțelegeți că copii generațiile de azi care nu au să vă plătească pensiile nu dau doi bani pe dvs și pe titlurile ce le aveți Urmăriți să vedeți deja ce declara unii premianți ai claselor și nu doar anul acesta sau uitați să vedeți că îi doare-n de bacalaureat și școală. Dacă nu ar fii obligatori nici măcar nu s-ar duce Românii sunt sătui de ce se întâmplă dinainte și de după 89

  9. Ore de consiliere pentru elevi nu detenție. Oare câți profesori încearcă să discute cu elevii pe care îi văd supărați, agresivi etc.
    Nu vă e rușine să introduceți o asemenea pedeapsă? Vă e mai simplu să îi dați la o parte pe elevii cu probleme decât să îi ajutați.
    Sunteți mizerabili voi cei de la cârma ME? Cum să găsiți o asemenea metodă? Stați acasă, ați distrus tot sistemul și ce este mai important “COPILUL”.
    Școala a ajuns PUȘCĂRIE? Nu sunteți în stare să-i ajutați pe elevi?
    Eu asta fac. Îi ajut. Elevii mei sunt buni, cuminți, ascultători, veseli. Nu există elevi agresivi la orele mele. Ține de gestionare, răbdare, vorbe incurajatoare și atenție. Le aveți vătafilor din ME?
    Am multe de reproșat. Dar mai bine mă axez pe copilașii mei minunați de la școală. De iei am mare grijă.

    1. Dacă sunteți, într-adevăr, cadru didactic, este rușinos să nu știți să scrieți corect. Aveți grijă de “ei”, nu de ” iei”… și n-ar strica niste virgule, vreo cinci.
      În rest, Dumnezeu cu mila.

      1. dumneavoastră mai bine nu a-ți mai corecta pe toată lumea mai ales când se scrie de pe un telefon apoi bine dacă nu sunteți dumneavoastră cadru didactic că oricum nu pune nimeni seama pe punctuație reveniți va rog pe pământ la generațiile care au să vă plătească pensia dar nu cred că au să facă așa ceva

    2. Și dacă vorbești și e degeaba?Sunt mitomani și cu tot felul de probleme de la abuzuri serioase pentru ca la noi protectia copilului e ca societatea:se face ca nu vede?Nu ai cu cine sa discuți când el are dosar penal și minte cum.respira.A ajuns în stadiul acela pentru ca trebuia luat din mediul familial dar nimeni nu face asta la noi,încă e tabu sa faci asa ceva.

  10. Adică unii profesori scapa de turbulen si ii trimit pe toți aceia pe capul unui profesor sacrificat sa “lucreze “cu acea materie primă de excepție .

    1. Nu.Este personal auxiliar care poate sa facă asta.Avem pedagogi în scoli care freacă menta sau administratori care au specializarea pedagogie.

  11. Detenția și lectura nu fac casă bună când vrei să îi determini pe elevi să citească… e un titlu prea brutal. Nu ar fi mai bine “Sala de reflecție” în care să mediteze la acțiunile sale și să folosească în mod constructiv timpul citind? Clar trebuie făcut ceva cu acei copii care deranjează ora din diferite motive că au sau nu CES, că vor sau nu părinții să recunoască. Copilul meu merge la școală să învețe, nu să vadă circul unor colegi și dacă tu că părinte nu îți asumi niște responsabilități mai mult decât la nivelul declarativ, statul trebuie să îmi ofere niște pârghii de soluționare. Nu să mă lase să înțeleg că trebuie să mă descurc cum pot.

  12. Dacă cineva de “sus” s-ar obosi să citească “O cercetare critică asupra poeziei românești” a lui Maiorescu, s-ar găsi poate răspunsul facil asupra modului în care valoarea este creată!
    Dar, deși avem în fața soluțiile ( cine se obosește să citească ce au scris unii oameni mai literați decât noi?) ne este atât de greu să le aplicăm! Oare cei care fac legi știu că acei elevi care deranjează orele nu au pe nimeni acasă care să își asume răspunderea pentru ei? Oare doamna ministru știe că sunt copii de 15 ani care muncesc de 10? Sau că avem la școli elevi pe care noi, prin puterea dată de iubirea noastră pentru ei, îi ținem la ore pentru ca pe viitor să își poată câștiga traiul? Oare nu putem învață că nu putem lua sisteme împământenite de secole de la alte țări, doar pentru a crea forme fără fond. Dacă calchiem un sitem nu înseamă că nu pierdem la traducere totul! Oameni buni, mai întâi să cerem cultura, prin ceea ce suntem noi, ca mai apoi să o pretindem de la alți!
    Poate cei care caută o justificare a banilor primiți prin legi inadaptate, dacă ar coborî în realitate și ar asculta cum este învățământul românesc poate că ar putea vedea realitatea!
    Vream învățământ că în alte părți? De ce nu facem învățământ că la noi? O fi greu fără copy și paste? Cât de greu o fi să iei câte un om din fiecare școală și să vorbești cu el ? Dar în schimb facem consfătuiri ( comunicării că pe vremea cealaltă), îndrumare și control ( mai mult vărsare de frustrări pe niște oameni care încearcă să facă treabă- că poate se potolesc) și hârtii și activități de tot felul până uitam să fim profesori! Dar când nu poți te acoperi de hârtii și de …..

  13. Cameră de ”detenție”, unde mă? Între două/trei schimburi, în sala de sport între cei de la a 15-a clasă paralelă de CP?

    Profesor care să-i supravegheze, cine, mă? Cine are timpul ăla să stea ore-n șir păzind niște derbedei care de-abia așteaptă să dea peste tine în drum spre ușă?! Care se simte Superman pe-aici, să vină să stea cu ăia de la ”detenție”? Că am și eu niște malaci de-a 11-a care de-abia așteaptă să arate de ce-s în stare.

    De la polițist anti-drog ajunserăm efectiv personal din penitenciar…

    Mai aveți multe dume de-astea?

  14. Pare că nimeni nu e in stare să ducă la capăt niște regulamente.

    Sau nu vrea efectiv.

    Daca elevul continuă să perturbe si activitatea ,, suplimentară ” pățește ceva?

    Cum este informat părintele prin proces verbal?
    Il chemi la școală si stai tot tu după program să il aștepți ca sa ii spui ce poamă are?

    Suntem penibili.

      1. Da.
        Și?
        Nota la purtare e doar o păcăleală birocratică atâta timp cât poate fi contestată oricând și oricun și tot modificată până iese in favoarea reclamantului.

    1. Daca profesorii vor fi nevoiti sa faca procese-verbale si sa raspunda la contestatiile parintilor, veti continua bulibășeală si incriminarea celor care ar dori sa isi faca meseria!

  15. Poate ar trebui să găsească motivul unui astfel de comportament?
    Copii cu ADHD au nevoie de mișcare…in alte tari există bănci cu pupitru și cu pedale in același timp……hamace și alte metode de a satisface aceasta nevoie…nevoie de mișcare…sau create grupuri de copii speciali cu profesori pregătiți pentru a îi ajuta sa progreseze…?

    1. Există cabinet de psihiatrie, neurologie! Pe acolo să treacă, frecvent!
      De ce credeți că a stârnit atâtea reacții acest articol?
      Degeaba?

    2. Nu se accepta asa ceva in Romania. Daca propui asa ceva unui director te considera nebun. Pana la pedale se poate improviza ceva cu o coarda elastica. Banca se poate ridica pentru ca elevul sa stea in picioare. Daca ai in clasa o banca inaltata ea o sa fie folosita si de alti copii din clasa. Salile de clasa sunt pline si mici, nu ai loc sa pui un hamac sau niste pufi pe care sa stea copiii, altfel decat in banca. Decat sa se descarce senzorial leganandu-se intr-un hamac (sau un leagan), in liniste, profii prefera sa-l tina pe copil in banca si sa deranjeze ora si sa se incarce si mai mult.

      Asemenea modificari simple fac diferenta, o sala de clasa adaptata la nevoile copiilor. Cand esti insa ignorant nu ai cum sa intelegi influenta spatiului si a dotarilor asupra comportamentului :)). Asemenea modificari trebuie facute cu cap in asa fel incat sa ajute copiii, nu sa creeze haos in clasa.

      Sala de detentie insa nu este pentru copii cu ADHD! Un copil cu ADHD pedepsit aiurea poate dezvolta o tulburare de opozitie sau tulburari de comportament.

    3. Deci ceilalți elevi sa se uite cum da la pedale sau se da in hamac un coleg sau doi colegi…in loc sa se concentreze la orele de curs.
      Scoli speciale ,asta este soluția,nu circul.

  16. mă întreb cine i păzește pe ăștia?! sau ce faci cu cei care se ridică și pleacă?! te bati cu ei?! n am făcut nimic zeci de ani și acu facem detenție….

  17. Mă gândesc că nu îl veți publica m-aș mira. Oameni buni, sindicaliști FSE profesori și alții ce susțineți acest ROUIF vă întreb un lucru ce vreți să faceți. SĂ NE ÎNTOARCEM LA COMUNISM, nici măcar atunci nu erau așa păreri luminate ca acum :
    ore de detenție , amenzi părinților
    lectură suplimentară, exmatriculare poate chiar interzicerea Bac-ului sau înscrierii la liceu, medii purtare pe module etc, etc

    Voi judecați când veniți cu asemenea propuneri sau ați fost recent în vizită în URSSR, Corea de Nord, China, etc ori sunteți frustrați. Lăsați frustrările acasă și copii în pace.
    EU ZIC SĂ-I BATEM PE COPII, SĂ ÎI BĂGĂM ÎN LAGĂRE DE CORECȚIE, MUNCĂ PATRIOTICĂ LA CANAL, LA CULES DE PORUMB, SĂ CREEM O GENERAȚIE DE DEPRESIVI ȘI ANXIOSI DOAR AȘA ÎI FACEM OAMENI.

    1. D-ră, regulamentul ăsta se preface că îi copiază pe americanii ăia cei mai democratici și liberi din univers!! Ăia au detenție în școală și alte aberații. Așa că las-o pe aia cu comunismul, că ăia n-aveau tâmpenii de-astea, ăia te trimiteau la școala de corecție dacă erai huligan și gata discuția!

      1. SALA DETENTIE DUPA ORE?????????????????????????????????????????? In nici un caz nu vrem asta. Mergeti dvs la puscarie daca va place.

      1. Nu exagerez deloc
        Ideile plimbate pentru noul an scolar 2024 2025 sunt de-a dreptul penibile comuniste de-a dreptul călcând în picioare tot ce sa dat jos in 89 să nu mai fie tortionismul sau respectul impus cu forța
        nu avem nevoie de import de mentalitate de afară cu sali de detenție amenzi lecturi suplimentare și nici de profesori “zei” care să decidă ei viitorul copiilor
        ideile astea plantate nu-și au rostul într-o societe romanesca care și-au câștigat libertatea luptând impotriva lor

    2. Si mie mi a zis o elevă ca doar în comunism era liniște deplină la oră. Ce legătură are bunul simț cu societatea comunistă?Cand merg la teatru sau la operă, nu trebuie sa am bunul simț și să nu deranjez? Dacă ne uităm intr o carte de bune maniere, scrie ca pot părăsi sala doar în pauza dintre acte tocmai pentru a nu deranja. Apoi,în interbelic era o disciplină mult mai diacronică, una la mână, am fost elev în comunism si dusciplina funcționa fără regulamente pentru ca era de la sine înțeleasă, acum bunul simț nu mai e de la sine înțeles. Din punctul meu de vedere,ar fi corectă o astfel de măsură cu o condiție, dacă elevul ajunge de trei ori intr o asemenea situație se scade din oficiu nota la purtare.
      Referitor la părinții care nu si educă odraslele, ei se împart în trei categorii:unii au luat în serios școala, dar pentru ca n au avut relațiile corespunzătoare nu si au construit carierele la care au aspirat;altii au făcut facultăți de doi bani si tot la munca de jos au ajuns;altii n au învățat carte,dar au dat niste tunuri financiare.

      1. și mai exista și a 4-a categorie de părinți care s-au săturat să le tot explice profesorilor că copii sau c-am scârbit de școala și de majoritatea profilor cu figuri de respect și că deja apar in mediul online copii premianți care își exprimă desconsiderarea fata de școala plus că deja crește numărul celor ce ii doare-n cot de bac etc Unde e problema la generațiile care vin sau la vechea generație care nu intelege ce vor cei mici acum

    3. Hai ca nu am iesit depresivi, ci oameni care au construit ceva. E bine cu droguri, batai si anafabetism, cu ochii holbati in telefon si obraznicie. Unul nu mai stie ce e munca, ce e respectul. Si ar fi multe de spus. Bunul simt nu inseamna comunism

  18. Foarte bine!
    Dar, vă rog, fără obligația de a face proces-verbal, fără a da dreptul părintelui de a contesta decizia profesorului, învățătorului!
    Lăsați profesorii să decidă! Lăsați-i pe cei care vin la școală și vor să învețe, să învețe!
    Deranjezi ora, îngrădești dreptul la educație al celorlalți, afară! Nu ne consumăm energia în timpul lecției pentru tine, pentru a te calma, sfătui, potoli!

    1. Corect! Fie faci educatie, fie faci terapie! Nimeni nu e supraom sa le faca pe toate in acelasi timp, in plus personalizat! Lasati profesorii sa ii invete pe copii ceea ce cunosc!

  19. In timpul orei??? Dupa ore. Il doarepe elev la basca. Se bucura doar ca e scos de la ora fara scadearea notei la purtare, fara sanctiuni sau absent. Deci…o prostie. Da, as fi de acord dar dupa ore cu un cadru platit.

    1. Asta trebuia demult.Nu este detenție ,merge într-o sală de clasă cu profesor unde primește o fișă de lucru.Azi așa,mâine tot așa până își ia seama că nu face bine.Aflat în fața unei sarcini de lucru pe care nu o poate duce singur până la sfârșit va înțelege că e mai bine în clasă cu colegii și ajutor din partea profesorului.

      1. Asta e fața adevarata a sistemului de educatie. Eliminarea ‘elementelor perturbatoare’ (copii cu drept constitutional la educatie). Dorinta de putere a profesorului roman in fata elevului nu cunoaste limite. Cresterea abandonului scolar, scaderea performantei la evaluari si cresterea gradului de analfabetism functional se datoreaza oamenilor care au condus acest sistem si care traseaza aceste reguli in detrimentul unor solutii profesioniste adaptate la context. Succes cu noile propuneri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Dumitru, vicepreședinte CNATDCU, despre cum Ministerul Educației i-a scăpat de răspunderea plagiatelor pe conducătorii de doctorat: Consiliul CNATDCU nu a fost consultat, nici eu. Probabil că au fost consultați alți specialiști

Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare, CNATDCU, „nu a fost consultat, nici eu nu am avut știință de formularea acestui regulament. Probabil că au fost consultați…
Vezi articolul

Ligia Deca, mesaj pentru elevi, studenți, profesori și inspectori: Noi, autoritățile centrale, trebuie să ne uităm mai mult la rezultatele învățării și poate mai puțin la proces, să avem o abordare mai puțin centralizată. Competențele se pot obține într-o varietate de moduri, varietate care să vă stimuleze și pasiunile, curiozitatea

Competențele elevilor și studenților se pot obține într-o varietate de moduri, a declarat azi ministrul Educației, Ligia Deca, la deschiderea anului universitar 2023-2024. Într-un mesaj transmis profesorilor, elevilor și studenților,…
Vezi articolul