Saga profesorului fixat pe post și a elevilor privați de dreptul fundamental la educație – scrisoare către ministrul Educației din partea unui părinte

28.513 vizualizări
Foto: Pexels.com
Pandemie. Criza sanitară, socială, economică fără precedent. Și elevii prinși într-un vortex al deciziilor pe care nu le înțeleg, dar fac tot posibilul să le accepte și să se adapteze la un nou sistem de învățare. Profesori care fac tot posibilul să se adapteze la școala online, sunt inovativi, învață ei mult din acest nou stil de predare, ascultare, examinare. Și, în același timp, profesori care se folosesc de sistem pentru a se sustrage și pentru a nu-și urma vocația, ci pentru a avea o “viață ușoară”, în concediu medical și/sau fără plată.
  • Citiți mai jos mesajul unui părinte de elev în clasa a V-a, care a dorit să-și păstreze anonimatul și care a scris pe adresa redactie@edupedu.ro pentru a expune cazul unui profesor titular de Limba română la o școală din Capitală. Profesorul a venit la ore doar două săptămâni într-un an școlar, în restul timpului conducerea aducând înlocuitori o profesoară aflată la pensie, apoi doi suplinitori care predau în paralel la clasă, ei având ore și la alte școli și neputând să preia toate orele titularei, povestește părintele. O situație care i-a dus la exasperare pe colegii profesori, diriginți, elevi, părinți, și pe directorul care n-are nicio pârghie să-și facă o echipă

Fapte, 2020: septembrie 2020, după 6 luni de pandemie, stare de urgență, stare de alertă și o creștere din ce în ce mai spectaculoasă a cazurilor de îmbolnăvire, internare la terapie intensivă și decese, mulți copii intră temători și prevăzători într-o nouă etapă din viată, trec din școala primară în cea gimnazială, de la un învățător pe care-l cunoșteau de 5 ani, la 12 profesori diferiți, fiecare cu materia lui, cu cerințele lui, cu plusurile și minusurile lui. Iar ei, elevii, nici măcar nu se vor vedea în același timp, pentru ca vor învăța în sistem hibrid și vor merge doar jumătate din clasă, câte o săptămână, pe rând, la școală. Ceilalți online.

Prima săptămână de școală îi prinde astfel pe jumătate dintre ei – 14 copii de 11 ani, lipiți de calculator și curioși să-și vadă profesorii. Și, din păcate, de multe ori, în prima săptămână, rămân doar lipiți de ecran și de chatul cu colegii, pentru că nu toți profesorii sunt pregătiți să interacționeze și cu cei care sunt online și fie nu deschid conexiunea, fie nu au conturi, fie efectiv nu vor. Și sute de mesaje curg pe chat-ul cu colegii, singurii care se agită să-i integreze, la anumite ore, și pe colegii lor de acasă. Unde-i ID-ul, pe ce intrăm – classroom, zoom? Nu mi-a dat accept! Ce zice? Nu se aude, nu se vede la tablă, mi-a picat net-ul etc etc. Sute, sute de mesaje disperate.

Cu toate că școala a făcut toate eforturile ca anul să înceapă cu șanse egale pentru toată lumea, fie că sunt fizic la școala, fie că intră online: internet stabil în fiecare clasă, calculatoare cu toate programele, tablă smart în fiecare clasă, sistem de sonorizare, înrolare școală în sistemul Clasa Viitorului – Google Classroom și Microsoft for Education, gratuit, cu conturi pentru toți elevii și toți profesorii. Hardware și software – totul perfect, cu resursa umană, ca de obicei, mai greu.

Dar majoritatea profesorilor a făcut mari eforturi să se adapteze – să aibă răbdare cu toți elevii, să-i asculte, să le predea cu multe clarificări, pentru a se asigura că au înțeles toți, să-i cunoască și să le facă tranziția la ciclul gimnazial cât mai plăcută, în condiții oricum cel puțin greu de înțeles, pentru copii de 10-11 ani. Unii, mulți, au fost acolo, au făcut front comun cu conducerea școlii, cu părinții, astfel încât elevii lor să aibă acces nemijlocit la educație, la educație corectă și foarte necesară.

Pentru că, iată, a trecut mai mult de un an de pandemie și de-abia de câteva zile elevii s-au întors efectiv la școală. Și dacă lași un copil fără acces la o educație corectă și corespunzătoare timp de 3 semestre, nu ai cum să mai ai pretenția că acel copil va mai putea recupera această perioadă, mai ales când trece și printr-o tranziție de la o etapă de școală la alta.

Dincolo de dorința și dăruirea unui dascăl de a fi alături de elevi și de a le oferi suportul de care au nevoie, dorință care a fost mai mică sau mai mare, dar a fost, la marea majoritatea a cadrelor didactice, și-a făcut apariția, foarte apăsător și frustrant, tipul de profesor chiulangiu, care nu a avut chef să-și disturbe liniștea și să învețe cum să fie alături de elevii lui și în alt fel. Și pentru că se poate să fii chiulangiu ca profesor, pentru că ești titular și pentru că ești inamovibil, un fel de Dumnezeu pe orele tale, îți permiți să dispari, să-ți iei concediu medical, concediu fără plată, să mai treci câte-o săptămână pe la ore, adică doar așa, să-ți mai arăți mușchii, că te plictisești repede și dispari înapoi în medical sau fără plată sau ce vrei tu, că nu e ca și cum cineva poate să-ți facă ceva.

Conducerea se chinuiește să aducă un suplinitor, să-l trimită la plimbare când tu, profesorul-Dumnezeu, te gândești să te pogorăști peste micime, dar la fel de repede cum apari, la fel și dispari, că na, o săptămână, două, de muncă e suficient, mai ales că o să se revină la școală fizic, doar n-o să te întalnești tu față în față cu toți piticii ăștia purtători de viruși. De ce-ai face asta? Doar postul e al tău, ești titular, ai dat examen, l-ai luat, nimeni nu-ți mai poate lua postul. Evaluările se fac oricum pe hârțoage, nu pe calitatea actului didactic la clasă. Elevii – cui îi pasă, să se descurce. Nu au făcut nici jumătate de materie că li s-au tot schimbat suplinitorii și-ai mai trecut și tu o săptămână pe-acolo, suficient doar cât să le arăți cât de praf sunt și câtă nevoie au de tine, profesorul lor de Limba și Literatura Română.

Faptele din școală, caz real, 2020-2021:
  •  clasa a V-a, 28 de elevi, școală din Capitală, nu un colț uitat de lume, unde nimeni nu vrea să se ducă,
  • profesor titular de Limba și Literatura română care s-a prezentat câteva zile (max 2 săptămâni) la școală (ore online) pe parcursul întregului an școlar (!),
  • materia nu s-a făcut deloc în primele săptămâni, până s-a reușit găsirea unui suplinitor, un profesor pensionar care a fost singurul care de fapt chiar le-a predat acestor copii ceva materie,
  • semestrul 2 continuă, după retragerea la loc călduț a profesorului titular, cu încercarea de a aduce alt suplinitor, cel pensionar nu-și mai dorește continuarea
  • se continuă predarea de către 2 profesori suplinitori, că niciunul nu putea full-time, mai aveau ore și la alte școli
  • din când în când niciunul dintre profesorii suplinitori nu poate susține ora, așa că mai apare și un profesor care predă altă materie, măcar să nu rămână elevii singuri
  • postul de titular e sigur, la locul lui, nu-l poate ataca nimeni. Conducerea nu are nicio pârghie juridică să scoată de pe post un titular care nu s-a prezentat la școală mai mult de câteva zile
  • părinții și elevii se pregătesc de vacanță cu o mare incertitudine: oare cu cine vor face Română în clasa a VI-a? Oare vor avea și ei aceeași șansă ca alți copii să aibă parte de un profesor (Unul! Nu doi! Nu trei!) cu care să aprofundeze și ei această materie de examen, care le influențează tot traseul școlar? Sau începem rapid să căutăm să facem meditații intensiv? Deja au pierdut un an, nu mai pot pierde încă unul.
Soluția:

Simplă, atât de simplă! În pixul ministrului nostru, care poate, după ce a reușit să deschidă concursul de directori pentru oricine, poate să schimbe și inamovibilitatea profesorului titular, să introducă evaluări ale activității didactice la clasă, să le dea pârghii directorilor să-și facă echipa cu oameni competenți și cu vocație, dacă tot vrem de la ei să fie manageri, trebuie să poate angaja oameni competenți și să-i dea afară pe cei incompetenți sau neserioși.

A fi profesor este o slujbă vocațională, dacă nu ai această dăruire mai bine încerci altceva.

Așa că, domnule ministru Sorin Cîmpeanu, considerați această opinie ca o scrisoare deschisă către sufletul dumneavoastră de profesor care a fost alături de elevii lui, ca deschizător de drumuri în sinuosul sistem educațional românesc.

Nu vă opriți la schimbarea sistemului de numire a directorilor, dați-le și pârghii să fie adevărați manageri. Educația adecvată a elevilor este în pixul dumneavoastră capabil, sper, să scrie decizii cu sens și noimă, cu impact real și reformator pe termen lung asupra sistemului, nu doar de fațadă, de formă, care să protejeze și să mențină sistemul intact. Noi, părinții, nu putem decât să vă susținem atunci când luați decizii corecte și să ne pierdem încrederea atunci când nu o faceți.

Fotografie creată de Vojtech Okenka, de la Pexels


59 comments
  1. Părintele respectiv probabil știe ca boala nu alege, iar dreptul la concediu medical îl are oricine nu este sclav.
    S-a interesat acest părinte dacă acea profesoara suferă de o boala grava și poate ca isi efectuează zecile de zile de spitalizare necesare pensionarii pe caz de boala?Postul nu poate fi declarat liber decât după clarificarea situației legale a profesoarei.
    Inspectoratul scolar este obligat ca la solicitarea scrisa a directiunii scolii, sa trimită un suplinitor pe acel post.
    Și a trimis.
    Dar, suplinitorul nu este fixat pe post și de aceea, poate părăsi postul dacă clasa de elevi este gălăgioasa sau dacă părinții elevilor fac presiuni, agitație și altele asemenea.
    Și vine alt suplinitor, fuge și acela fără sa se uite în urma când da de astfel de părinți.
    Numai un biet profesor titular, fixat pe post prin concurs cu probe scrise, nu poate renunța la o clasa în timpul anii școlar.

  2. …adulții au carenta în educație.Cine poate educa acest popor și ulterior sa avem așteptări de la copii?
    Degringolada-mahnitoare realitate a întregii societăți românești.
    Puțini pedagogi,din ce in ce mai puțini.
    SOS pedagogii României!!!
    …restul și ei ,niste bugetari fara vocație…

    1. Doina, fa-te tu pedagog in locul meu. Vad ca stii mai bine ca toti ce inseamna aceasta vocatie. Esti o frustrata semidocta, indoctrinata usor si inflexibila. Genul de om caruia ii e mai usor sa arunce in medici cand ii moare ruda decat sa recunoasca ca nu a dus-o la timp la spital. Si cu asta am spus tot. Tu, continua sa discreditezi un sistem intreg de “bugetari fara vocatie”. Rusine: bugetarii astia cum le spui tu, ti-au educat tie, romanului, copiii si neamurile.

      1. Cu tot respectul pentru d-voastră, dar cel puțin 60% dintre cadrele didactice care au comentat la acest articol- nu cunosc gramatica limbii române și/sau nu au redactat un comentariu fără greșeli. Nu vocația o pun eu aici la îndoială, ci…altceva.

        Respectul și recunoștința pe care le am față de profesorii mei nu sunt transmisibile (așa cum – ipotetic- nu mă veți iubi ca pe fiica sau fiul d-voastră, doar fiindcă avem aceeași vârstă sau profesie, nu?), fiecare cadru didactic muncește pentru el și elevii lui, aceia au datoria de a-l respecta, dacă merită (+ părinții lor), nu eu sau alții. Cunosc educatori/ învățători/ profesori foarte buni și de o calitate umană excepțională (cu reală vocație) și cunosc educatori/ învățători/ profesori incapabili sau chiar psihopați (ca în orice categorie profesională/socială). Să îi respect pe toți fiindcă așa îmi “impuneți” d-voastră? Nici măcar profesorii mei excepționali nu mi-au cerut așa ceva! Și d-lor m-au educat să fiu împotriva ignoranței și răutății, nu în spiritul slugărniciei. Nu am “cerșit” sau “impus” note în viața mea: mi le-am meritat (pe cele foarte bune) sau mi le-am asumat (pe cele mai puțin bune) și am muncit mai mult. La fel și în cazul copilului meu. Deși pentru mine este SF, eu nu neg că există și elevi/părinți care fac asta și nu sar în sus când cineva menționează acest aspect, fiindcă eu nu reprezint toți părinții (și educația/gândirea lor). Fiecare dintre noi este unic!

        Dacă tot folosiți exemplul cu medicul, ce părere aveți despre profesorii care îi atacă (în comentarii, pe acest site) pe medici, deși au avut posibilitatea de a alege acea profesie? Aceea nu este frustrare și incapacitatea de a-și asuma alegerile proaste (poate chiar lipsa de vocație) din viață?

        1. Ba da, normal ca e frustrare. Ptr ca acum 30 de ani școală era școală, sănătatea, sănătate. Medicul și profesorul faceau parte din aceeași categorie de intelectuali, erau comparabil remunerați, lucrau din plăcere și vocație.

          Și au venit noile generații (ca dvs, hastagigisti, pnlisti, auristi, psdisti) care ne-au “reevaluat” și ne-au asezat acolo “unde ne e locul” (salarii mai mici de 5-6 ori fata de medici și la jumătate aproape fata de asistente), pe post de dădaca cu facultate dar de la care aveți pretenția sa va scoatem copiii einsteini.

          Nu mai am cum sa-mi schimb ocupația (am peste 50 de ani) însă am putut sa-mi schimb prioritățile. Prestez la școală activitate de salariul pe care îl iau (alți profesori mai tineri nici salariul meu nu-l au).

          Când va redeveni educația prioritara (sancțiuni serioase ptr frauda-copiere, plagiat, comportamente asociale și deviante, eliminarea hartogariei functionaresti, eliminarea meditațiilor realizate de profesori-meditatii numai cu tutori, consumabile si tehnologie decontate de stat etc), ca un ‘telectual ce ma aflu, ma voi readapta. Pana atunci rămân asa ptr ca “nu se merita”. NU EXISTA MOTIVATIE CU PARUL si FRUSTRARI.

          Schimbarea va începe când toți părinții vor susține profesorii și educația (nu scoala-cand folosești acest termen părinții au impresia ca avem nevoie de var, parchet sau altele).

          1. @eee, chiar asa?
            Hai, mai E, acum cand devenea totul mai interesant tu intelegi sa-ti iei jucariile si sa pleci? Pacat, ca scrii bine, pare ca ai si zvâc, presari si intelepciuni din limbi moarte, ce sa mai zic…? Mai “polenizam” si noi…Da’ daca asta ti-e voia, fie, te ocolesc, te sar…
            PS. O ultima curiozitate princiara: de unde ai scos procentul ala de “cel putin 60%”? Ai stat sa calculezi?😂
            PPS. Ce treaba are Caragiale in tot filmul asta?
            A +, totusi!

        2. Daca tot considerati ca 60 la suta dintre noi, ce 49 de aici, de la rubrica de comentarii, suntem agramati, v-as ruga sa va asumati cele spuse si sa dati niste exemple(strict de cadre didactice si greselile lor gramaticale impardonabile). Va rog, nu suntem o mie, suntem 49 de oameni. Cu nume si exemple punctuale. Nimic mai mult. Fara comentarii sau alte aprecieri, sa nu va rapim prea mult timp. Excludeti parintii dezamagiti sau alte categorii. Repet: strict profesori sa fie. Multumesc anticipat.

          1. Doamnă, impardonabil nu înseamnă doar: “întradevăr”, “(tu) să fi, “apropo’s”, “bullyingu-lui”, “domnul el ministru să nu mai de-a în noi”, “da”- utilizat cu sensul de “dar”, însă fără apostrof, “după” în loc de “de pe” și altele (pe care vă invit respestuos să le identificați singură, nu să îmi cereți mie o “listă a rușinii”), ci și redactarea unui text care nu ar putea să fie publicat într-o lucrare oficială și care nu ar face cinste unui absolvent de liceu (nu mai spun de studii superioare) d.p.d.v. al:
            – spațierii;
            – virgula utilizată unde și cum trebuie (nu înlocuită de apostrof un comentariu întreg);
            – majuscule- la orice început de propozitie;
            – fără virgulă între subiect și predicat;
            – fără litere lipsă sau cuvinte necorectate înainte de o publicare a opiniei personale: “funcționarii piblici” (ca să dau doar un exemplu, mai jos găsiți destule);
            – fără cacofonii.

            Ce aștept(ăm) de la un jurnalist- cu atât mai mult aștept(ăm) de la un cadru didactic (după un an de predare online!)- formator de oameni (viitori profesori, medici, avocati, etc.)! Nu citesc TikTok, ci Edupedu.ro, iar scuza tastaturii nu este acceptabilă, pe toți ne poate încurca, dar unii suntem suficient de disciplinați și îi respectăm pe cei care ne citesc părerile, nu îi silim să “traducă” limbi necunoscute.

            Pe mine nu mă “încălzește” că d-na care îmi ajustează hainele are cursuri la Paris sau Milano (în domeniu), pe mine mă interesează să știe ce înseamnă un tiv perfect sau o pensă cusută elegant, care nu iese în evidență la modul dizgrațios. Și, dacă sunt mulțumită, o recomand cu drag, dacă nu…evident că nu. Așa se întâmplă cu oricine, în orice profesie/meserie. Nu există profesor bun și fin psiholog (ceva necesar în această profesie și pentru a face față frustrărilor provocate de persoanele prost crescute, ca în orice serviciu cu “publicul”) care să nu fie respectat de elevi și de părinții lor (cei educați, că “de unde nu este, nici Dumnezeu nu cere”).

        3. Semidoctă ! Am citit ( în diagonală, recunosc ) cele două comentarii publicate de E. Surpriză ! Multe greșeli : de exprimare , de redactare. Surprinzător , nu ? Mai ales la cineva care are pretenții , dă lecții, are timp să numere virgulele , să observe spațierea lipsă la un mesaj scris , probabil , pe telefon , din troleul 14… Bla, bla, bla ! Apropo , E. , când mai ai timp să – ți vezi de serviciu ? Că noi , pălmașii de rând , mai și lucrăm . Vezi că am făcut o greșeală de redactare , contabilizeaz-o ! Și n-am nevoie să-mi răspunzi , medicul mi-a interzis să mă enervez cu toți frustrații ( asta ca să fiu politicoasă , mă gândisem , de fapt , la ” toți tâm…..”) .

        4. @litera dintre d si f
          Drăguță, ăsta e un forum, nu aula Academiei. Comentăm, uneori din mers si fara diacritice (vai!!!), alteori mai pe indelete (vai, am scris fara î!!).
          Dar daca vrei, putem trece la nivelul urmator si in lucrari de doctorat lingvistic sa ne luptam. Insa nu duci!
          A propos (ceva de comentat?), ce inseamna “respestuos”, zână a corectitudinii?

          1. @B(ecedar),

            Da, am greșit litera respectivă și am uitat să închid niște ghilimele (pe asta ai omis-o, “ochi de vultur”!)- îmi asum și o iau ca pe o lecție: să-mi văd “lungul nasului”, dar de la tine și Nela – nu aștept așa ceva. Ea este prea mândră de greșelile ei, cărora le caută doar scuze, fără asumare și învățare din ele, iar tu- “un/o prinț/prințesă justițiar/justițiară”- care (de obicei, nu doar la acest articol) se ia de orice greșeală observată (număr de “i”-uri, “anonimat” vs. “anonimitate”, cratimă) și îi trimite pe toți înapoi la școală, ba chiar și-a numit unii colegi de breaslă: funcționali (fiindcă nu au înțeles rolul ghilimelelor lui/ei într-o… ironie). Acolo ai fost tu prinț/prințesă al/a corectitudinii și nimeni nu s-a supărat, deși a fost o jignire directă.
            Nu te întrista, dacă mai faci câteva doctorate… poate iți va ieși, în sfârșit, ironia savuroasă a lui Caragiale. 😉

            Îți doresc mulți elevi la fel de atenți și îngrijiți în scriere/redactare ca și colegii pe care îi aperi în acest comentariu! Și să nu aud de “loaze” sau “superficiali”, că nici ei nu sunt în aula Academiei, ci într-o “amărâtă” de sală de școală/liceu. 🙂 La așa profesori (îngăduitori cu greșelile proprii)…așa elevi! Elevii din ziua de azi nu mai fac “ce zice popa/profesorul”, ci fac “ce face popa/profesorul”. Învățați-vă cu asta, nu mai există “par”, ci doar puterea exemplului, iar asta înseamnă și să-ți recunoști greșelile ca profesor (nu “buric” al Pământului!).

            Când văd “dublul standard” (“Quod licet Iovi non licet bovi”)… realizez caracterul unui om. De azi înainte, te rog RESPECTUOS să mă ocolești!

      2. De ce atatea jigniri față de o persoană care arată uscaturile sistemului? Nu ai inteles nimic din scrisoarea unui părinte de mai sus. Si eu fac parte din sistemul de învățământ și da, părinții au dreptate. Ne autoevaluam, ne propunem singuri calificative de la bine în sus, nerefuzate de director căci suntem o mică familie . Este o practică a multor profesori de discipline importante care le dau elevilor nr de telefon pt meditații, iar cine refuză va fi constrâns prin note mici care le arată părinților că au nevoie de meditații. Am văzut și profesori care nu au predat la clasă nicio oră punandu-i pe elevi să facă rezumatul din carte. Dacă vom reactiona cu jigniri când cineva ne spune că greșim, nu se va schimba nimic. Sistemul se va opune intotdeauna la schimbare dar această trebuie să se întâmple

        1. @ludu
          Nu stiu din ce sistem faceti parte, dar pareti nestiutor, ca sa nu zic altfel, banuindu-va de frustrarea neputintei de a va titulariza vreodata din motive care, evident, nu tin de eminența voastra.
          Va aduc la cunostinta ca autoevaluarea este doar o parte a procesului de evaluare anuala a profesorului, ultimul cuvant avandu-l CA-ul.
          Cat despre preferinta dvs de a fi evaluat de parinti/elevi, intr-o reala proportie covarsitoare, e ca si cum proiectul dvs de imbunatatire a laserului de la Magurele ar fi evaluat de Dorel, de meserie fost sculer-matriter la IMGB si actual parinte atoatestiutor. Nu vi se pare o prostie? Nu credeti ca rolul parintilor, prin definitie, e cu totul altul?

    2. @doina stop
      Data viitoare cand vrei sa mai transmiti ceva scutura putin din cap, poate intelege lumea ce vrei sa spui. Altfel, esti “mahnitoare” rau!

  3. Un articol de toata jena’ o manipulare grosiera si o atitudine denigranta la adresa unor oameni care au muncit din greu in toata aceasta perioada. Nu inteleg de ce Edu .ro a cazut in aceasta capcana oribila si a publicat aceasta injositoare scrisoare a unui ” parinte anonim”. Profesorii ca si alte categorii sociale ( magistrati’ doctori’ functionari publici) au si probleme de sanatate. Nu poti fi permanent sanatos si nu poti multumi pe toata lumea oricat de mult te-ai stradui. Nu negam ca in anumite scoli exista si asemenea situatii nefericite’ dar a generaliza inseamna a arunca cu noroi in fiecare profesor care a muncit serios si s-a implicat permanent. Aceasta modalitate de a trata lucrurile ‘ aceasta complicitate urata ‘denigranta : parinte – social media nu aduce nici un beneficiu nici elevilor si nici profesorilor. Cum va trata un elev scoala’ mediul educational si profesorii daca permanent i se ofera gratuit asemenea ideologii? Ce rost mai au o discutiile cu elevii’ orele de educatie civica’ consiliere educationala ‘daca parintii ofera aceste modele de educatie( parintii sunt primele modele in viata)? Este trist ca o categorie sociala atat de lovita in aceasta perioada ( prof.) sa nu gaseasca sprijin nici macar in aceia care ar fi trebuit sa ii ajute’ sa ii protejeje. Societatea de astazi arunca toate problemele pe umerii cadrelor didactice’ acestea sunt “” raul natiunii”” pentru ca nu pot fi ” eroii natiunii”. Titularizarea ar fi ultima reduta in calea dezintegrarii totale a invatamantului. Prejudecati si stereotipii preluate de mass media si insusite defectuos de parinti si elevi. Ce poate fi mai periculos de atat? Stim cu totii ca rezolvarea ar fi atat de simpla daca s-ar dori : reformarea institutiilor de sus de la nivel de minister ‘ centre de formare cu adevarat profesioniste( nu institutii de eliberare hartii si diplome) ‘ directori si inspectori alesi doar dupa competenta si pregatire profesionala prin examen serios’ profesori devotati si apropiati de elevi. Exista solutii daca s-a dori cu adevarat!

  4. Pare incredibil dar avem si noi un caz la scoala si nu se poate face nimic. Proferosul nu sustine orele, a disparut complet in perioada online si elevii au avut toti 10. Cand nu vine la scoala, ceea ce este aproape saptamanal, noi ceilalti sunteti rugati sa il inlocuim. Daca spunem ceva ni se raspunde ca toti avem probleme. De cel putin 5 ani dureaza situatia asta.

  5. Voi chiar nu v-ați prins că nu e nici un părinte in spatele mesajului? Fumigene din direcția guvernului… Cât despre voi, edupedu, m-am lămurit…

  6. Anonim semnez si eu pentru ca nu vreau sa fie afectate in nici un fel procesul de educare al copiilor mei. Am tacut si am incercat sa aplanez situatii de genul acesta, ca sa nu supar copii mei, sa nu fiu mamica aia care cauta nod in papura.
    O sa va prezint cateva experiente ale fetitelor mele:
    Cls 0: Proiect: copii sa prezinte colectia lor….Invatatorul: …” Aaa papusi Miruna, stai jos zi tu Mihnea.( 3 papusi de portelan preferata ei Zoe Trahanache colectia ziarului Adevarul, fetita invatase sa prezinte porsonajele, autorii…desi va reamintesc era in cls 0).
    Cls a3-a: profesorul de religie le pune spre vizionare filmul lui Mel Gibson depre Iisus ;film interzis .Fetita cea mare nu mai merge nici la toaleta fara cea mica.
    Cls a5-a: alt profesor de religie le prezinta
    pe internet filme documentare despre fenomenele poltergest/paranormale.Ii expun problema doamnei dirigine.
    Cls a6-a doamna diriginta pleaca in excursie o saptamana la mormantul sfant, Ierusalim .Le cere copiilor sa nu ne spuna ca le va aduce suvenir bratarici sfintite.Observ bratarica si copilul imi spune.
    Cls a5-a, fetita cea mica: a doua saptamana de scoala fetita vine plangand acasa ca doamna diriginta a certat-o si ia sters o palmuta pe cap ca a gasit-o in picioare pe punct de plecare ca pierdea masina desii o asteptese, pe domna asa cum le ceruse cand a venit sa le spuna ca vor sta singuri la ultima ora. Pacat…doamna diriginta care trebuia sa le ii fie prietena cel putin vreo 4 ani. Acum socotiti dumneavoastra.

  7. Bună seara.

    Acesta este un caz cronic de generalizare şi, dacă ministrul ar face tabară cu elevii şi părinţii, ar trebui să nu ia în seamă calitatea de cetăţean SI A PROSTULUI DE PROFESOR. Sincer, nu înţeleg miza acestui război civic, profesional, Dumnezeu mai ştie cum…. În loc să ne intereseze metode educationale, eradicarea bullyingu-lui scolar şi profesional, mai punem de o Cruciada. Sincer, am obosit în războiul ăsta de gherilla. Dacă dl ministru ar lua in seama asemenea generalizări, ar da directorilor frâu liber imaginaţiei să facă echipe după dictatyea elevilor şi a parintilor. Tot dl ministru a folosit cumva şi expresia de “limită de competenţa” ? Sper să nu uite acest lucru şi să o aplice, democratic, inclusiv părinţilor, care taie şi spânzura în şcoli şi în curriculum. E aproape distopic ce propuneti. Dacă ministrul ar aplica, am fi intr-o “Fermă ” a Bestiilor. Fain, nu? Şi legal. Şi democratic…

  8. Ar fi interesant să știm, stimate anonim, la ce grad de performanță profesională ați ajuns dumneavoastră. După siguranța cu care vă exprimați aprecierile, se poate deduce că v-ați afla în situația lui Eminescu din perioada în care era inspector școlar. Pentru dumneavoastră sunt vizibile două categorii : profesori pe care abia reușesc să îi tolereze copiii (și spiritele superioare ale părinților) și chiulangii iremediabili.
    Mă întreb : pe dumneavoastră cine v-a ajutat să vă formați?

    1. CVASIanonimule, habar nu ai ce aberații scoți din pix sau din tastatură dar, eşti decis să torni pe cineva…. dacă eşti nemulțumit de sistemul public de învățământ, du-te în privat, unde trebuie să fie profu’ sclavul tău…. ce te doare pe tine cât vine la şcoală, pardon-la muncă acel profesor? Mută-ți copilul la altă clasă/şcoală dacă nu eşti mulțumit….! Sunt destule pârghii prin care poate fi îndepărtat acel prof…. Câmpeanu nu are nevoie să-l înveți tu ceva… dar îi poate folosi lui, politic, să mai scoată procente de imagine….

  9. Încă vreo doi trei din acești părinți frustrați că nu iau copii lor note mari ,și care au impresia că profesorii au o mașină fantastica prin care sa le introducă copiilor lor materia în cap și ei doar sa se joace și să nu ii intereseze nimic , și ministru care ,deși cică a fost profesor -ceea ce nu prea arata din modul în care se comporta cu cei din breasla sa- va da în profesori cat mai mult numai sa le facă pe ac la părinți și elevi. Cum poți tu să îmi zici mie sa fac ore remediale pe vacanta când unii elevii nu au fost la școală in online cat era școală, da pai in vacanta. I se pare el ministru că nu suportam destule mojicii de la părinți și elevi. Toată lumea se pricepe la școală din afara dar daca ar fi la ore s-ar duce și nu s-ar uita înapoi. In 36de ani de învățământ am avut multe generații de elevi de toate categoriile sociale (inclusiv cei care erau cu părinții pe șantiere mari_colonii) dar că generațiile astea nu am avut. Din ce in ce calitatea elevului-respectul fata de școală, de actul educational- este mai scăzută. Asta pentru că mass media promovează pe cei care fac aveți fara carte ,prin furt șpagă mită ,politica, etc și din cauza părinților care acasă în loc să le insufle respectul față de școală îndârjesc împotriva scolii . Acest părinte anonim să nu mai de-a in toți cei care muncesc și sunt cu nervii la pământ din cauza elevilor. Să mă lase cu vocația că nu mănânci și plătești lumina gazul și alte dați cu ea. Cei care îmi zic de vocație sunt numai propagandiști. Și au căruță de copiii la meditații

  10. Dacā profesorul avea probleme de sānātate ce putea face?Eu am avut colege bolnave de cancer si au avut concedii medicale îndelungate apoi s-au reîntors la şcoalā.Vina e a directorului si a Inspectoratului scolar , cā nu au trimis înlocuitori.Învāţātoarea copilului meu este devotatā meseriei de dascal , dar a avut 3 luni concediu medical post Covid.A fost înlocuitā cu o doamnā învāţātoare pensionarā.Sunt cazuri si cazuri.Nu are legąturą cu titularizarea.Si medicii sunt titulari, politistii, magistraţii,funcţionarii piblici,cei din armata etc.Sunt cazuri particulare cu probleme de sānātate sau de altā naturā.Sefii sunt obligati są gāseascā înlocuitori.

  11. Da, intradevar este posibil ca profesorul la care face trimitere articolul sa fi avut o problema mai grava de sanatate. Din cate cunosc eu, majoritatea profesorilor au progresat enorm in pandemie in ceea ce priveste utilizarea calculatorului pentru predare si in folosirea platformelor Google Meet si Zoom. Dar, dar totusi ca in orice domeniu sunt si oameni care au profitat cinic de aceasta situatie nefericita determinata de pandemie. De exemplu o doamna o profesor de istorie, director la un liceu tehnologic, nu a tinut nici o ora la clasele la care a avut incadrare din martie 2020 pana la terminarea anului scolar precedent. Anul acesta a tinut cam patru cinci ore la o clasa. A incheiat toate mediile cu 10, ca sa fie toata lumea multumita… Pentru elevii pe care chipurile i-a “pastorit”, disciplina istorie a insemnat doar o gaura in orar. O situatie de un comic amar, este ca la o clasa elevii propun unor profesori sa tina ultima ora in locul celei de istorie pe care oricum nu o fac niciodata. De fapt si inainte de pandemie a fost cam la fel.
    In plus ca director, in ultimii trei ani, nu a intocmit fisa postului si nici contracte de munca pentru profesori. Nu a intocmit planul de actiune al scolii, care dupa cum bine cunoasteti cei care lucrati in invatamant, este documentul de baza pentru planificarea activitatilor si a persoanelor responsabile. La inceputul anului scolar a dezinformat ISJ ca sunt camere web in clase desi nu exista nici acum asa ceva. In perioadele de invatare in sistem hibrid jumatatea de clasa care a nu a fost la scoala s-a uitat pe pereti. Ar fi putut sa aplice pentru proiecte de finanatare a dotarilor, gen proiector si neaparat webcam. Prin proiectul Rose majoritatea liceelor din localitate au depus solicitari si au primit finantari pentru dotari, au asigurat activitati remediale, platite profesorilor de data aceasta. Si rezultatele au aparut, nu spectaculoase cei drept, dar sesibil mai bune. Am uitat sa spun ca scoala s-a remarcat prin zero promovati la examenul de Bacalaureat in ultimii doi ani pentru elevii din promotia curenta. La simularile de acum cateva zile din nou procent de promovabilitate de zero absolut. Doamna mai scrie un articolas, mai tine un cursulet pe ici pe colo si aduna diplome. Cu acestea aplica pentru formator. Se viseaza autoare de programa scolara la istorie, pentru care si-a depus candidatura. Si uite asa o vedem maine poimane din nou director sau poate, de ce nu inspector, autoare de programe scolare. Noaptea mintii. Ce fonduri europene pentru invatamant, ce miliarde, ce Romanie educata, daca managementul unei scoli incape pe mana unei persoane de aceasta speta. Chiar nici un criteriu de performanta pentru cei care au fost directori si vor sa candideze din nou? Nici macar calificativ?

    Ma voi referi la un alt aspect, care nu este cuantificat in fise de evaluare, dar tine de specificul uman al unei persoane. O fosta colega, profesoara de chimie a decedat de curand, chiar in acest an scolar. Suferise un atac cerebral cu ceva ani in urma. Lua cam 12 pastile intr-o zi, dar se mentinea pe linia de plutire. Cu doua luni mai devreme ii murise si sotul. Prin toamna i s-a facut rau in clasa, a vrut sa o anunte pe dna director si nu a gasit-o, probabil se afla la o cafea si tigara, undeva pe la arhiva, cum face de obicei. O colega a vazut-o in ce stare era, a dus-o acasa cu masina pe la ora 12 si cu greu a urcat-o la etajul patru. Dna director de care facem vorbire a aflat ca dna de chimie a plecat, a sunat-o si pe un ton rastit, de scandal, a chemat-o la scoala, sa se intoarca imediat. Nu stiu cum s-a intors si a stat singura pana la ora 14. Era clar ca elevii plecasera iar laboranta, care acum face orele ramase libere pe bani, nu a incercat sa ii tina elevii, la modul colegial, stand pur si simplu degeaba in anexa laboratorului. A doua zi dimineata, timorata si confuza, de frica unui nou scandal, in loc sa merga la spital, a venit pentru sase ore la scoala. Acestea au fost ultimele. Pana seara a plecat pe ultimul drum. Este greu de crezut ca dna director care este o chiulangita patologica a putut sa aiba aceasta atitudine pentru o doamna care se afla in acel moment intro situatie foarte grea. Oare nu are nimic pe constiinta? Doarme linistita?
    Plus consiliu profesoral fata in fata de 1 Martie, cand opt profesori au contractat COVID. Drame familiale, suferinte. O doamna profesor se culpabilizeaza ca in urma acestui consiliu, a contractat COVID, si-a imbolnavit tatal si socrul care au decedat.
    Inca odata intreb, cum ar trebui sa arate metodologia pentru concursul de director pentru ca astfel de persone sa nu mai poata accede in functia de director? Oricum omenia este cel mai greu de cuantificat…

  12. Cine crede ca este usor sa fi titular sa incerce sa invete si sa prezinte la examen pe specializarea lui, dupa atata chin salariile sunt de nimic. Noi luam praful dupa toba altii iau cireasa de pe tort. Vrem si noi o viata decenta, poate se trezesc si sindicatele!!!

  13. Profesorii se pot și îmbolnăvi. Directorul școlii nu a știut să gestioneze situația corect. A favorizat cunoștințele. Așa se întâmplă unde directorii sunt numiți politic, fără examen…Acolo unde directorii dau examen, lucrurile stau altfel…Nu are nimic cu titulatura profesorilor…

  14. Vreți ca profesorii sa vă respecte pe voi și sa va iubească copiii? Articole de acest gen au efectul invers. Respectați-i și voi, dar mai întâi aflați dacă aveți vreun drept să cereți ceva în plus la ce salarii dați acestei meserii atât de solicitante care lucrează frontal, ca nici o alta meserie, cu 25-35 adolescenți sau copii deodată. Cine are măcar un copil, înțelege.

  15. Din nou, un singur caz face furori. De ce nu prezentați și cazuri de profesori care, cu prețul sănătății lor, au rămas pe baricade în predarea on line și au inovat? Sa nu va mirați când nu vor mai vrea să facă nimic dacă mai aruncați cu noroi, în măsura în care salariile maxime (grade +vechime.) urcă în preuniversitar la 4000. Și nu uitați lucram cu 25-30 de copii/adolescenți deodată, frontal. Mai este vreo meserie la fel. Vreți să vă iubim copiii? Lăsați-ne să îi iubim! Iubiti-ne și voi și respectați-ne! Articolele de acest gen produc reversul.

  16. Poveste draguta, trista si citibila, totusi. Ministrul cu concursurile de numire a directorilor de scoli face treaba cumva invers, ar fi trebuit intai posturile de la varf,asa…cei numiti provizoriu ,,aranjeaza” pentru viitorii subordonati, poate chiar si pentru ei insisi. Fara statutul de titular multi profesori care vor sa faca un credit vor fi nevoiti sa plece din sistem si multi nu vor veni ( din acelasi motiv). Umblat la conditia legala de suplinire temporara a unui titular, da, ar fi bine sa existe mai multe variante. Sau poate articolul e scris ca sa se renunte la profesori si sa predea la catedra parintii, romanii se pricep la fotbal, politica si de toate😂.

  17. Ce sa zic? …. concediul de odihna sau concediul medical reprezintă un drept al oricărui angajat din țară asta , din lumea asta ….
    Profesorii titulari, cu grade didactice dau examene, au i specii, au frânturi, sunt inspectat anual, mai ceva ca soferii, mai ceva ca judecătorii, procurorii, polițiștii, tractoristii …. si pe ce?
    Pe un salariu de mizerie… Cu toate măsurile din ultimii iii ani ….
    Părinții au drepturi … elevii au drepturi … numai ei profesorii nu au niciun drept … pe ei pica vina totala … ei sunt vinovati ca progeniturile nu invata … ei sunt vinovati ca progeniturile nu sunt respectuoasă, au un comportament inadecvat fata de elevi, colegii lor, de părinții lor, de profesori …
    Hei trziti-va ….
    Profesoruleste un om care are si el problemele lui … In special materiale …. vezi salariile din învățămînt… apropo’s … după 5 ani de facultate, două nastere de cîte 2 ani la zi, încă un master prin tari straine, … adică încă 10 ani de facultate, cu examene data si luate cu notă 10 … definitivat, toate grade la didactice, frânturi, inspecții, si multe altele, un pîrlit de profesor daca primește în mînă +/- 4000 ron ….
    Pe ce lume trăim?
    Asa ca draga părinte, te rog frumos, în loc să scriu anonime, vezi ca poate acel profesor de limba si literatura romana poate are o nevoie, o problemă…. nu iti cer sa ilajuti … iti cer sa nu il lovești mișelește, asa cum a fost lovit Toma Alimos …. sti ci e e , nu? …. doar ai facut si tu romana in liceu, sau pe altundeva, nu?

    1. Dupa 16 ani vechime, titular, am 3500 brutul, baza. 2300 in mana. Examene, formari si predare cu totul personal. Nu am primit nici macar o masca, nu dispozitive sau net sau decont energie. Fac naveta si nu mi se acorda decont. O fericire sa fii profesor in Romania. Lasa ca vin altii mai buni. Suplinitori de nota 2. Ca vad ca nu mai incape lumea de noi.

      1. Daca noi nu suntem uniti si nu ne aparam drepturile, ia sa facem si noi cum au facut judecatorii de nu au mai vrut sa intre in sala de judecata. Daca nu am incheia medii si nu am participa la examene poate isi amintesc ca au nevoie si de profesori.

    2. Primeste mult mai putin!
      Poate cu ore suplimentare sa ajunga la 4000!

      Ar trebui ca lumea sa priceapa ca un profesor bun nu il gasesti pe raft la Carrefour gata pregatit si dornic sa intre la ore imediat!

  18. Cebine ar fi să fie evaluati si politicienii și magistrații și securiștii . Știam că profesorii sunt dușmanii poporului. Am mai aflat odată ce înseamnă mânia proletariatului. Nu ai voie nici să te îmbolnăvești, că poporul te trage la răspundere. Dar nu pe oricine.

  19. Da,da!
    Bună idee. Să își facă directorii propria echipa… pe criteriul cine da șpaga mai mare…
    Nu ma asteptam la un asa articol pe acest site, care se ocupa cu situația din educație, nu e habarnist.
    Chiar și fără pârghia asta sunt multe nedreptăți în sistem. Conditii speciale, părtinitoare, impuse de directori încât sa poată lua postul doar pila.
    Și acum ce sa înțeleg? Dacă omul e în medical și are probleme de sănătate trebuie concediat?
    Exagerat!

  20. Mă uit și mă crucesc câtă manipulare in ultimul hal postări in aceste articole pe acest site care ar trebui sa informeze corect! Sincer e o rușine să tot dați,să loviți cadrul didactic! Încercați prin toate mijloacele ” urâte și manipulatoare” să creați o imagine cat mai urâtă a profesorului din ziua de azi . Nu știți decât să denigrați cadrul didactic și să cereți mereu drepturi pentru elevi. Când ați vorbit ultima dată despre Obligațiile lui că elev fata de această instituție și cadrul didactic? Deloc. Era bine că școala să fie respectată cum era pe vremea lui Ceaușescu,era de mii de ori mai bine. Se făcea performanta,și toți erau implicați și toți copiii știau de ce vin la școală. Acum doar Drepturi,atât ,in rest lene la greu! Asta e realitatea ,și nu mai bateți câmpii aiurea!

    1. Am patit exact acelasi lucru doar ca la alta materie, asa ca mai slabiti, va rog. Mai rau, era singura materie la care au fix zero note cu 3 saptamani inainte de sfarsitul anului asa ca s-a trezit sa le dea test saptamana asta si inca unul saptamana viitoare(au o singura ora). In conditiile in care ba nu i-a mers netul, ba a uitat, ba era black friday(fara gluma!), ba nu dadea nicio explicatie, ba venea si se “flexa” cat de cult e el si de inculti sunt elevii, fara vreo tangenta cu materia.
      Acum testele sunt brusc din ce ar fi trebuit sa faca la ora. SF.
      Presupun ca toti revoltatii de pe aici sunt profesori. La fel cum la matematica unii si-au luat tableta grafica si au folosit geogebra, iar altii ii puneau sa copieze din manual definitiile, la fel si la alte materii au fost destule uscaturi care zilele astea sunt cei mai revolutionari.

      1. Eu din 2300 cu sporuri nu mai am si de tableta grafica. Mi am luat din banii mei al doilea laptop, primul a crapat la primul an de online, casti, telefon bun, cartuse noi. Am 2 copii si ma preocup sa le pun lor intai mancarea pe masa apoi tablete grafice altora. Copiii mei sunt si ei in online cand sunt si eu..le-am cumparat tablete, nu au primit pentru ca am eu 2300 lei. Au primit doar asistatii social. Nu mi-a dat statul nimic, m am descurcat cum am putut: am dictat, am facut sharescreen, am scris pe hartii si am aratat la camera. Condamna-ma si fa din mine un profesor prost si chiulangiu! Dar inainte sa o faci intreaba-te cati lucratori in constructii au muncit cu betonera adusa de acasa.

  21. Parintii au la dispozitie posibilitatea de a depune plangere. Conducerea are parghia legala a intrunirii unei comisii de cercetare si a sanctionarii profesorului, ba chiar a desfacerii contractului de munca in momentul in care se absenteaza nemotivat de la serviciu. Exista prevederi clare in Codul muncii.
    Dincolo de asta, conducerea nu este obligata sa aprobe toate cererile de concediu fara plata. Acestea se pot refuza. Cu cele pentru concediu medical e mai problematic pentru ca sunt inca doctori care si-au facut din asta surse de venit ilicit ( ca si din scutirile medicale oferite elevilor).
    Nu absolviti totusi conducerea de orice vina.
    Cat despre scrisoarea adresata sufletului ministrului fost profesor, sunteti naiv. Care suflet?

  22. Dacă venim sa distrugem un sistem funcțional pe baza unor exemple punctuale neputând nimic mai valoros in loc (și nimeni nu va mai veni să fie profesor dacă dreptul general și valabil in toate domeniile la contract de munca pe perioada nedeterminata va fi luat) abia atunci se va alege, definitiv, praful și pulberea. Poate asta se și vrea!

  23. Da de… ,,saga” judecătorului fixat pe post,nu-i nimic de spus ???
    Sau acolo este..justificabil.
    Și dacă un,, profesor “este,,chilangiu”,gata,tot sistemul trebuie schimbat.
    ,,A fi profesor este o slujbă vocațională”.
    Auzi măi.
    Deci nu contează că ești plătit mizerabil.Accepți din ..vocație.
    A fi,judecător sau polițist în schimb ,este un..chin.Te..,, faci” din ..,,datorie” cetățenească!

  24. Este foarte clar ca directorul scolii este responsabil de aceasta situatie.
    Fiti sigur ca nu a tolerat -o ,gratis!
    Daca directorii vor fi lasati sa_si,,faca echipa”,astfel de aspecte vor reprezenta ,,normalitatea”.
    Exista ISJ,unde parintii puteau semnala anomalia in timp util,nu la sfarsitul anului scolar,cand,probabil nu le convin mediile la obiectul respectiv..

  25. Adevărul DOARE… Nu comentează nici un astfel de,, subiect,,??? Nu se VREA sa se schimbe nimic pentru ca este FOARTE BINE ASA PENTRU ASTFEL DE,, PROFESIONIȘTI,,.. ȘI SUNT SLAVA DOMNULUI O GRĂMADĂ ȘI ÎN MINISTER.. deci de ce ar vrea cineva sa schimbe ceva???… E taraba lor.. Fac ce vor, cum vor, când vor, fără sa dea raportul nimănui… TRIST DAR ADEVĂRAT…. și e tara plina de gradații de merit… Meritul de a nu – ți pasa ABSOLUT DELOC DE VIITORUL ACESTEI TARI, COPII NOSTRII AI TUTUROR ROMANILOR!

    1. Don/doamna “EU” întâi să lucrați pe salarii mizere ,să stați cu 25min , elevi în clasa la care sa le repeți de câteva ori lecția pe tabla , și ei să se distreze în ora , să stai cu “gura” pe ei să fie atenți să le zici din 5in 5minute “lasă telefonul” sau sa le dai tema sau să îl întrebi ce a avut de învățat și să primești răspunsul” nu știu nimic puteți să îmi dați 4 că oricum nu mă interesează materia și nici școală”și multe alte mojicii de astea și apoi să vorbiți că nu se vrea schimbare. Am mai auzit eu destui viteji de ăștia care știu ce să facă la ore și când le spui ce pățești la ore îți zic că ei nu ar rezista nici cinci minute. Înainte de toate părinții ar trebui sa nu considere că a duce copilul la școală îl absolvă de datorii. Acei care au dat numai drepturi la elevi fara nici o datorie “că sărăcuții au multe materii și mult de învățat și nu au timp de joaca-spuse de mari psihologii școlari să facă bine să își revizuiască ideile până nu ajungem o națiune de idioți. Cum vă explicați că se învață 6zile pe săptămână cate 6ore și avem timp și de joaca și de distracție? Asta pentru că eram atenți la ore și învățăm in mare parte din clasa la materiile unde nu trebuia să exersam tip matematica fizica chimie etc. Unde trebuia să facem exerciții sa reținem formulele fara să învățăm că papagalul.
      Nu mai dați vina pe profesori. Incercati sa vă faceți părinți și psihologi “mia culpa,” și apoi mai discuta.

  26. Titlu inadecvat. Cine citeste titlul, crede ca toți profesorii care s-au titularizat prin concurs cu probe scrise, sunt niște impostori. Idee care apare și în rugămintea ciudata adresata de acest parinte, ministrului Câmpeanu.
    Nu este corect ca un părinte sa incrimineze toți profesorii titularizati prin concurs cu probe scrise numai pentru ca din păcate, a întâlnit în viata copilului sau de clasa a cincea, un caz izolat.
    Cum sa nu existe pârghii de a rezolva o astfel de problema?
    Orice cadru didactic, titular sau suplinitor, care lipsește fără motivare medicala mai mult de trei zile, își poate pierde dreptul de a mai activa în acea scoala.
    Iar dacă chiar are concediu medical prelungit, inspectoratul scolar, la cererea expresa a directorului scolii, trimite suplinitor (poate are omul cancer sau alta boala grava), poate este în pragul pensionarii pe caz de boala (pe care nu o aproba nimeni fără zeci de zile de spitalizare).
    Dar dacă elevii sunt foarte indisciplinați, sau părinții foarte agresivi, orice suplinitor are dreptul sa renunțe la acea clasa. Și vine altul.
    Asa ca înainte sa scrieți scrisori de coșmar și sa le trimiteți public(adica sa le vadă toată tara), fiți om.
    De ministrul Câmpeanu nu ma indoiesc ca va lovi încă pe multe alte cai în cadrele didactice.. Și dvs știti asta, de aceea îl simțiți “prieten”.

  27. Ca sa nu se întâmple și în sănătate asa ceva au avut grija ca PESTE salariile mărite la nivel de 2022 sa se dea încă 2000 lei BONUS de pandemie, fără sa foloseasca device-urile personale și utilitățile proprii. Daaar ce sa vezi, de sănătate beneficiază și elevul și parintele și bunicul și deci cu asa ceva toti sunt de acord. Când vine vorba de profesori, hai cu contestarea. Nu exista medici cu salariu mediu de 2500-3000leii net care sa lucreze cu vocație și dăruire și mai ales în pandemie. Asa ca ciocu mic și nu mai bârfiți atâta profesorii.

      1. E si vina noastra ca contribuim la sindicat iar ei nu au facut nimic, a fost lege votata in parlament, au zis ca suntem solidari, lucram de acasa pe dispozitivele noastre, sindicatele se fac ca ploua, vor sa ne taie salariile si astea de mizerie, sindicatele tot dorm. Probabil o sa iesim cu totii din sistem, 0 beneficii, salariu mic, pensie mica, examene peste examene, hartii pe banda rulanta, respect 0 din partea parintiilor, stres la maxim!

  28. :)) managerii directori care vor da afara pe cei incompetenți și neserioși…sa-și formeze echipa…”părintele anonim” probabil trăiește intr o lume ideală, fiecare “manager” de școală își va face o echipa de profesori supuși și servili, care vor executa directivele directorilor manageri și părinților needucați și inculți din Romania needucata și inculta, parintii care au luat bac’ul copiind in anii 2000. Ar fi frumos sa fie evaluați profesorii titulari, pun pariu că atunci s ar plânge părinții anonimi cu adevărat: probabil un procent bun din titulari vor parasi catedra, vor fi înlocuiți de suplinitori, majoritatea și mai incapabili decât titularii. Cu 2000 și ceva salariu de intrare nu se vor îngrămădi cei capabili sa devina profesori buni predand loazelor tocătoare de nervi.

  29. Manipulare de doi bani, precum multe alte articole lacrimogene de pe media de internet.
    Profesorii, precum orice alți angajați, au dreptul la încheierea unui contract de munca pe perioada determinata. De ce dragii agitatori emoționali nu propun că medicii, polițiștii sau judecătorii să fie la cheremul unei conduceri vremelnice și adesea mai neprofesioniste decât cei pe care ii conduce?
    Stabilitatea pe post este un drept legal. Alt drept este asigurarea perfecționării continue, de care într-adevăr Ministerul a cam uitat multumindu-se cu sistemul de puncte pe care adesea profesorii și le asigură prin cursuri plătite din banii proprii și ținute de cine știe cine.
    Vreți calitate în învățământ: investiți în pregătirea inițială și continua a profesorilor, asigurati-le o salarizare decentă și abia apoi absolvenții performanți vor veni în sistem.

  30. Am înţeles că părintele trebuie să rămână anonim, dar de ce trebuie să fie anonim profesorul de română? De ce trebuie să fie anonimă şcoala unde un profesor face de râs miile de profesori din ţara asta? Despre posibilitatea ca directorii să-şi aleagă echipa de lucru, argumentele pot fi şi pro, dar şi contra. Pro: fiecare director trebuie (sau ar trebui!) să facă tot ce se poate pentru ca procesul de învăţare din şcoala lui să fie util, plăcut, benefic pentru elevi. Contra: concurs-neconcurs, pe directori îi alege partidul.

  31. …citisem ,,spaga”, nu `saga`….

    Da, daca niciun parinte nu s-ar duce cu spaga la niciun director sau inspector in cazul in care profesorul refuza sa-i dea 10 progeniturii ,,geniale”, atunci aceasta scrisoare ar fi una bine intentionata…Dar cat timp stim ce fac parintii…nu e cazul. Adica ar trebui, vezi Doamne, ca daca nu-i satisface ,,nevoia educationala” vreunei astfel de progenituri, profesorul sa fie si zburat din scoala….

    Ce-ar fi sa dea d-l ministru niste ,,parghii” profesorului sa bage-n puscarie parintele care vine cu spaga, cu influenta sau cu alt fel de presiune in scoala? Sau asta nu vor parintii mari autori de scrisori pe la minister?

  32. Nu pot să nu remarc “romgleza” repugnantă a “părintelui” care semnează anonim.
    Pot înțelege frustrarea acestuia, dar nu îmi este deloc clar că profesorul respectiv chiar se sustrăgea de la ore prin diverse tertipuri și cum ar fi putut obține îndelungi concedii medicale fără să aibă vreo afecțiune, așa cum acuză non-semnatarul.
    Remarc de asemenea modul de gândire simplist al acestuia, care nu-și pune niciun moment întrebarea de ce nu a găsit directorul decât un pensionar și niște suplinitori, deja împovărați de alte sarcini, să-i țină locul celui care “chiulea”. Îți spun eu, dragă “părinte”: pentru că voi toți credeți că profesorii sunt sclavii voștri și că aceștia trebuie să cadă din picioare pentru salarii ridicole. Voi sunteți TFL-iști, #reziști, vreți cătușe, arestări, dar puțin vă pasă în fond de alții. Voi doar vreți! Voi aveți doar drepturi! Uite că mai sunt unii cărora le pasă de voi în egală măsură. Nu prea vă place, știu. Ghinion!

    Știe “părintele” anonim câți absolvenți de universitate intră în sistemul de învățământ în fiecare an? Din ceea ce știu eu cam 10%. Și în mod clar nu cei mai buni. Știe el de ce? De 2500 de lei, de-aia. Dacă nu-i place își poate trimite odorul la școli private. Nimeni nu-l obligă să-l dea la stat. Eu și mulți alții plătim sume consistente la CAS și când avem diverse afecțiuni mergem la privat, “prietenii știu de ce”. Poate face și el la fel. Nu văd nicio diferență între “alegerea” mea, impusă de un sistem public de sănătate nefuncțional, și cea pe care i-o propun.

  33. Edupedu, pe scurt: Sa-ti fie rusine! Inafara de Pantazi care mai are coloana vertebrala, ati ajuns sa blamati un intreg sistem pentru un om care a “indraznit” sa se imbolnaveasca si sa beneficieze de dreptul sau obtinut prin concurs si prin plata a sute de mii de lei la CASS? Si acum, dragi cititori, hai sa ne informam: Conform legii, angajatul are dreptul la 187 de zile de concediu medical, de maternitate anual si in anumite boli chiar 6-12 luni. Se numeste incapacitate de munca(accident, recuperare, cancer, boala de plamani etc-nu ne bagam, codul de diagnostic inscris pe concediu este confidential-ce stie secretara si directorul, nu are voie sa stie toata scoala, parintii etc). Avand titulatura in invatamant, ai contract nedeterminat, ceea ce inseamna ca in astfel de conditii ti-ai castigat prin concurs dreptul de a ti se rezerva catedra(inca nu am vazut statui ale profesorilor in fata scolilor si nici cadre didactice sa moarain scoala precum artistul pe scena). Sau poate asa v-ati dori: sa crape acolo. Nu destul ca ducem pe picioare bolile pana nu mai putem. Articolul este o mizerie, o nesimtire si necesita un drept la replica specializat. Sunteti in slujba educatiei, nu a partidului de la conducere, tineti minte!!!

  34. Dar despre profesorii care au fost și sunt dedicați meseriei dar sunt luați peste picior de părinți și elevi, de ce nu scrieți? De ce nu spuneți și despre acei profesori amenințati cu reclamații de către părinți că să dea note mari? De ce nu se spune adevărul? De 2 ani de zile cataloagele sunt pline numai de note mari 9-10 indiferent dacă au participat sau nu la ore. Ce părere aveți de părinții care dau telefoane profesorilor să pună note mari odraslelor că să ia bursă de merit? Și în alte țări profesorii sunt amenințati de părinți și directori să dea note mari? Sunt de acord că nu toți profesorii au făcut ore, dar poate că au avut motive. Eu stau acasă și asist la ore alături de copii mei, așa nesimțire din partea părinților și elevilor nu am crezut în viața mea că poate exista. Cum să apari în chiloți în fața camerei când tu ști că este oră, cum să înjuri profesorii care se chinuie să facă din rahat bici……?

  35. Cred ca cel care a scris are o problemă personală cu profesorul de română de la clasa. Ce inseamna ca directorii să-și facă echipa ? Sa angajeze in școală doar rudele directorului si cei care il plătesc in școală. Titulatura nu este ca și inamovibilitatea. E o mare minciună pentru instigarea parintilor impotriva profesorilor. Titulatura este impotriva abuzurilor directorilor de scoala. Este impotriva celor care vor note mari fără să învețe.

    1. EfuPedu.ro, este jenant și sună ca o chemare la luptă împotriva profesorilor, este mai mult decât o jignire, se numește teroare! Profesorii dau examene, se pregătesc la cursuri postuniversitare, suporta pe banii lor costurile pregătirilor. Suporta jignirile părinților și mofturile elevilor. Suntem titulari în învățământ am dat și sam examene! Dacă ești asa de curajos cu sfaturile catre dnul ministru de ce nu te semnezi? Ar trebui sa fiți mai selectivi în publicarea articolelor, EuduPedu.ro! Chiar orice articol nefondat, doar pentru ca este în direcția curentului care distruge stabilitatea și putina disciplină care a mai rămas? Sa va vad cu cine mai faceți ore! Cine vine in invatamant cu 2500-3000lei impozabil salariu? Hai tu, “parinte anonim” , hai și preda în locul meu, califica-te pentru 3 discipline, geografie, istorie și Informatică! Vino și preda cu 3000lei/lună impozabil, cu Comisii de raportat, examene , inspecții, ședințe cu părinții, Consultații. Vara sa mergi la Bacalaureat și Evaluare Națională, apoi sa te mai duci la un masterat sau la o postuniversitara plătită din buzunar! Ceea ce ceri tu, “părinte anonim” se numește haos!
      Profa de geografie!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Articol susținut de ROMANIA TECH NATION

„Să dai un LED și o baterie unui copil și să vezi ce construiește cu ele e fascinant / Părinții au fost surprinși de ingeniozitatea copiilor lor”, a povestit profesoara Ana Chirețescu despre elevii ei, care au participat la concursul de robotică NEXTLAB.TECH

Profesoara Ana Chirețescu, care predă informatică și tehnologie la Colegiul Economic „Anghel Rugină” din Vaslui, participă din 2019 cu elevii ei la concursul de robotică NEXTLAB.TECH și a povestit într-un interviu pentru…
Vezi articolul

Apel pentru formarea a 10.000 de directori și inspectori școlari, de 15 milioane de euro, lansat în consultare publică de Ministerul Educației / Vor învăța patru stiluri de leadership, cum să facă proiecte finanțate prin fonduri europene și etică și integritate

Cel puțin 10.000 de directori și inspectori școlari vor învăța patru stiluri de leadership, management financiar, inclusiv al proiectelor finanțate prin fonduri europene si cum să îmbunătățească performanța elevilor și…
Vezi articolul

DOCUMENT Ultimatum dat inspectoratelor școlare de Ministerul Educației, ca să ceară banii pentru profesori, câștigați prin hotărâri judecătorești: Dacă până pe 25 noiembrie, la ora 12, nu ați comunicat cuantumul sumelor, considerăm că acestea nu există / Banii ar urma să fie primiți în decembrie

Ministerul Educației transmite o circulară prin care dă un ultimatum inspectoratelor școlare din toată țara, potrivit documentului obținut de Edupedu.ro. Adresa semnată de secretarul de stat Sorin Ion solicită „cuantumul…
Vezi articolul