Să-i înveți pe elevi cum să repete și să învețe materia în timp, în locul practicilor de tip “îngrășat porcul în ajun”, un pas-cheie pentru depășirea impresiilor greșite pe care elevii le formează despre însușirea materiei – studiu

2.039 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Elevii care preferă tehnici de învățare precum citirea și recitirea materialelor în sesiuni aglomerate de învățare vor eșua în a reține informația, pe când cei care știu să-și controleze practicile de învățare, cu pauze între momentele de studiu și cu exerciții de verificare în gând, își vor însuși mult mai solid materia, potrivit unui nou studiu cuprinzător publicat anul acesta, citat de Edutopia.
  • Studiul, publicat în urmă cu câteva luni în Nature Reviews Psychology de un grup e cercetători în domeniul educației de la universități din SUA și Singapore, a fost realizat prin analiza câtorva sute de studii pe această temă realizate la nivel internațional.

Cercetarea arată că elevii ar trebui să fie ajutați să scape de convingerile false referitoare la învățare, care se formează atunci când sunt lăsați să învețe în sesiuni extrem de intense, cu repetare automată a informației. În schimb, argumentează autorii, ei ar trebui să vadă învățarea materiei ca pe o “rutină de fitness”, în care își distanțează, în timp, sesiunile de învățare și, în pauzele dintre sesiuni, rememorează informația sau își pun întrebări de recapitulare.

Edutopia, citând studiul menționat, face trimitere la un studiu din 2015, în care elevi de clasa a 3-a care au învățat o lecție despre soare, puși după o vreme să recitească toată materia respectivă, au luat un punctaj foarte mic la testul ulterior. În același timp, elevii care au învățat materia, dar au făcut regulat exerciții scurte de repetare până în momentul testului, au obținut punctaje foarte bune. Un alt studiu citat este unul de anul trecut, în care un grup de elevi de gimnaziu care au avut de rezolvat 12 probleme de matematică în 3 săptămâni au obținut un punctaj mult mai bun, într-un test ulterior, decât colegii care au rezolvat 12 probleme într-o singură zi.

Potrivit studiului citat, “nivelul redus de folosire a strategiilor eficiente de învățare, de către elevi, poate fi cauzat de convingerile greșite despre învățare, de lipsa cunoștințelor referitoare la strategiile eficiente de învățare sau de faptul că aceste strategii nu sunt intuitive (…) Este nevoie de îmbunătățirea modelelor mintale subiective ale elevilor, referitoare la învățarea eficientă (…) Elevii trebuie să-și monitorizeze și să reglementeze metodele e învățare”.

Foto: © VlueDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. >> să reglementeze metodele de învățare
    E vorba de autoreglare, nu de reglementare :)).

    BTW, la noi nu exista materia asta “A invata sa inveti”. Exista insa multe alte prostii nefolositoare.
    Nici profii nu stiu prea multe metode: dictarea, exercitiul, expunerea etc. Cine sa-i invete pe copii metode eficiente de invatare ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Recorduri de înscrieri la admitere au fost anunțate anul acesta de mai multe universități din țară / Psihologia, studiile economice, medicina și IT&C, cele mai căutate domenii

Universitatea din București, Academia de Studii Economice sau Universitatea Transilvania din Brașov se numără printre instituțiile de învățământ superior care au anunțat, în ultima săptămână, recorduri de înscrieri la admitere,…
Vezi articolul

Conflictul din Orientul Mijlociu, explicat succint de profesoara de istorie și scriitoarea israeliană Fania Oz-Salzberger: “Genocidul comis de Hamas împotriva evreilor a fost într-un fel mai rău din punct de vedere uman decât genocidul săvârșit de regimul nazist în Europa”

“Suntem în mijlocul celei mai mari catastrofe din istoria Israelului, nu există nicio îndoială în legătură cu asta”, a spus, într-un interviu difuzat la sfârșitul săptămânii trecute de Radio România…
Vezi articolul