România se numără printre țările europene cu cei mai mulți elevi care au studiat două sau mai multe limbi străine – Eurostat

1.810 vizualizări
Foto: © Cirtina Claudiu | Dreamstime.com
Aproape toți elevii români din învățământul secundar superior studiau, în 2019, două sau mai multe limbi străine, potrivit Eurostat: 99% dintre ei aveau astfel de studii, la fel ca elevii din Estonia, Cehia și Finlanda. În Luxemburg și Franța, toți elevii din acest ciclu de învățământ studiau cel puțin două limbi străine. Potrivit datelor Statisticii europene, citate de Agerpres, țările menționate se situează, astfel, mult peste media europeană.

Eurostat arată că, la nivelul întregii UE, 59% dintre elevii din învățământul general secundar superior (liceu, cu variații între diversele sisteme de învățământ) au studiat în 2019 două sau mai multe limbi străine.

Peste 90% dintre elevi aveau studii similare în Slovacia (98%), Croația (95%) și Slovenia (92%).

La polul opus, în Grecia, doar 1% dintre elevii din învăţământul general secundar superior studiau două sau mai multe limbi străine în 2019, un nivel scăzut fiind înregistrat şi în Portugalia (6%), Irlanda (12%), Italia (25%) şi Spania (27%).

Engleza era, în UE, cea mai studiată limbă străină în acest ciclu de studii (96% din elevi), pe locurile următoare fiind spaniola (26%), franceza (22%), germana (20%) şi italiana (3%). 

În rândul limbilor străine din afara UE, cea mai studiată era rusa (3%), în special în Estonia (68%), Letonia (57%), Lituania (30%) şi Bulgaria (24%), mai informează sursa citată.

Foto: © Cirtina Claudiu | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ieșire în decor a președintelui Academiei Române, care conduce de 3 ani și instituția-cheie în soluționarea plagiatelor. Ioan Aurel Pop: CNATDCU este o instituție anacronică și sunt de acord că trebuie desființată

Ieșire în decor a președintelui Academiei Române, care de 3 ani conduce principalul for de analiză a plagiatelor din doctorate (CNATDCU). Ioan Aurel Pop le-a transmis rectorilor și ministrului, pe…
Vezi articolul

Abia la peste 750 de absențe pentru un elev de gimnaziu și la peste 540 pentru un elev din clasele primare directorul este obligat să anunțe serviciile de asistență socială privind riscul de abandon școlar – măsură pusă de Ministerul Educației în ROFUIP 2024

Dacă un elev lipsește “cel puțin 75% din numărul de ore de curs prevăzute într-un an școlar la disciplinele/modulele respective”, directorul este obligat să anunțe serviciile de asistență socială, potrivit…
Vezi articolul