România, lanterna roșie a lumii la găsirea angajaților calificați, la pregătirea absolvenților și la gândirea critică în predare

1.071 de vizualizări
România este pe locul 52 în lume, din 140 de state, în topul global al competitivității. Punctajul obținut de noi este de 63,5, iar surpriza e că, dacă anul trecut faptul că ne-a întrecut Bulgaria în acest clasament părea o eroare, anul acesta Bulgaria e tot deasupra noastră. Indicele calculat de World Economic Forum este detaliat într-un raport de 671 de pagini, pentru fiecare element luat în calcul.

Investiția în oameni aduce beneficii economice, potrivit raportului. De fapt, sănătatea, educația și aptitudinile populației sunt printre cele mai importante declanșatoare ale productivității. Și asta mai ales în contextul transformărilor economice și tehnologice. Cu aptitudinile (skills) potrivite, oamenii capabili de muncă pot deveni cei care să conducă și să controleze asemenea schimbări, mai degrabă decât să fie înlocuiți de ele, scriu cei de la World Economic Forum, într-un articol despre 10 lucruri pe care Guvernul tău și cu tine trebuie să le știți despre Competitivitate și a patra revoluție industrială. 

Unde stă România cel mai bine

Indicele competitivității este calculat prin analiza a 12 domenii: Instituții, infrastructură, adoptarea tehnologiei, stabilitate macroeconomică, sănătate, aptitudini, producția, piața muncii, sistemul financiar, mărimea pieței, dinamismul afacerilor, capacitatea de inovare.

Aptitudinile sunt cele pe care le analizăm pentru că aici este cuprinsă și componenta de educație.

România stă cel mai bine la puntajul pe această categorie în privința mediei anilor de scoală (11 ani), pentru care obținem locul 42. Pentru că avem un nivel bun de pricepere la telefoane/calculatoare și alte chestiuni digitale, obținem locul 56 la aceste competențe. La speranța de viață școlară, care e de 14,3 ani, punctăm din nou bine, locul 67. Raportul dintre învățători și elevi în școala primară este de unul la 19,3 copii, iar la asta ne clasăm pe locul 75. Calitatea educației vocaționale ne duce până pe locul 80. Media acestui capitol, aptitudini, a fost de 61,8 puncte, adică locul 69 din 140 de țări.

Unde stă România catastrofal

Ușurința cu care angajatorii găsesc angajați calificați nu este de fapt ușurință în România. Suntem pe locul 133 din 140 la acest capitol. Foarte aproape, pe locul 131, suntem la un element foarte legat de precedentul: setul de aptitudini pe care-l are un absolvent. Asta înseamnă că ”producția” școlilor și facultăților nu este apreciată pe piața muncii, potrivit încă unui studiu.

Interesant este că autorii raportului au măsurat ”gândirea critică în predare” și România a fost repetentă la asta – abia pe locul 129 din cele 140 de economii analizate în raport. Gradul de pregătire al personalului ne plasează pe locul 120.

SURSA: The Global Competitiveness Report 2018

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reacție dură a sindicatelor după ce ministrul Sănătății a spus că foarte puțini profesori s-au vaccinat. FSE „Spiru Haret”: Să verifice cifrele privind vaccinarea anti COVID-19 înainte să dea declarații în mass-media

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret” a criticat-o pe Ioana Mihăilă, ministrul Sănătății, care a spus luni seară, la Digi24, că este ”cel puțin trist și cu siguranță îngrijorător” faptul…
Vezi articolul

Inspectoratul Școlar București, despre regulamentul școlii 194, care prevedea exmatricularea elevilor cu părul vopsit: „Conținutul este viciat”. ISMB a cerut școlii să anuleze orice sancțiuni sau măsuri aplicate în baza acestui document

Regulamentul de organizare și funcționare al Școlii Gimnaziale nr.194 „este viciat”, iar școala trebuie să anuleze orice sancțiuni sau măsuri aplicate în baza acestui document și să elaboreze un regulament…
Vezi articolul

Rebusuri matematice, probleme practice și activități de literație, printre recomandările ISMB pe care profesorii de matematică să le aplice la clasele a VIII-a până la Evaluarea Națională 2024 / Rezultatele simulării, pe sectoare

Elevii de clasa a VIII-a ar trebui să-și dezvolte capacitatea de a înțelege o cerințele prin activități de literație sau să rezolve rebusuri matematice “pentru a facilita fixarea definițiilor”, recomandă…
Vezi articolul

Cred că în ultima vreme s-au pus foarte multe lucruri în sarcina școlilor, spune ministrul Educației: Dacă ne uităm, de exemplu, la atribuțiile diriginților, în regulamentul de organizare și funcționare, o să vedem pagini întregi

„Cred că în ultima vreme s-au pus foarte multe lucruri în sarcina școlilor”, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, într-un interviu pentru Școala 9. Aceasta a spus că „dacă ne uităm,…
Vezi articolul