România este pe locul 2 în topul țărilor ai căror cetățeni declară că nu vorbesc nicio limbă străină. Paradoxal, românii învață cel puțin 2 limbi străine în școală

7.702 vizualizări
Foto: Theknowledgeacademy.com
România are printre cele mai slabe performanțe la limbi străine, între țările Uniunii Europene. Peste 64% dintre români declară nu pot vorbi nicio altă limbă, ceea ce plasează România pe locul al II-lea în topul statelor europene care nu cunosc limbi străine. Însă este de remarcat că pe locul I este Marea Britanie (peste 65% dintre britanici declară nu știu nicio altă limbă), o țară a cărei limbă domină limbile de circulație internațională. Datele sunt valabile pentru anul 2016.
  • Clasamentul țărilor europene în funcție de procentul populației care NU cunoaște nicio limbă străină continuă cu Ungaria și Bulgaria și este realizat de specialiștii în educație si formare de la Theknowledgeacademy.com, pe baza datelor Eurostat din 2016.

De remarcat că declarațiile românilor contrastează major cu politica educațională a statului, care a introdus încă din 2011 prima limbă străină de la clasa pregătitoare (6 ani), iar a doua limbă străină încă din clasa a V-a. Formal, studiul limbilor străine plasează școala românească în topul țărilor ai căror elevi de gimnaziu învață două sau mai multe limbi străine, după cum arată tot Eurostat, în 2017.

Diferența uriașă dintre orele alocate la școală pentru învățarea limbilor străine și eficiența acestora ar trebui să însemne un semnal de alarmă pentru guvernul român: orele din prezent nu se transformă în cunoașterea efectivă a unei limbi străine.

Procentul populației care NU cunoaște nicio limbă străină – clasament:
  1. Marea Britanie: 65,4% dintre britanici spun că nu vorbesc nicio altă limbă
  2. România: 64,2% dintre români spun că nu vorbesc nicio altă limbă
  3. Ungaria: 57,6%
  4. Bulgaria: 50,5%
  5. Irlanda: 49,2%
  6. Spania: 45,8%
  7. Franța: 39,9%
  8. Italia: 34,0%
  9. Grecia: 33,5%
  10. Polonia: 32,9%
  11. Portugalia: 31,0%
  12. Croația: 26,8%
  13. Belgia: 21,5%
  14. Germania: 21,3%
  15. Cehia: 21,0%
  16. Slovenia: 15,9%
  17. Austria: 13,8%
  18. Olanda: 13,7%
  19. Slovacia: 11,8%
  20. Cipru: 10,5%
  21. Estonia: 8,8%
  22. Malta: 8,2%
  23. Finlanda: 8,0%
  24. Luxemburg: 5,5%
  25. Lituania: 4,5%
  26. Letonia: 4,2%
  27. Danemarca: 4,2%
  28. Suedia: 3,4%

Sursa datelor: Eurostat 2016. Analiză realizată de theknowledgeacademy.com 

Studiul se bazează pe datele Eurostat din 2016 privind numărul de limbi străine cunoscute, se arată în analiza realizată de Theknowledgeacademy.com.

Europa – procentul cetățenilor care NU cunosc nici măcar o limbă străină / Sursa: Theknowledgeacademy.com

Concret, 65,4% dintre britanici recunosc că nu pot vorbi nicio altă limbă. Urmează România în topul țărilor pentru care limbile străine sunt o necunoscută: 64,2% dintre români spun că nu cunosc nicio limbă străină. Pe locul al treilea este Ungaria – 57,6% dintre unguri spun că nu știu alte limbi, iar pe locul al patrulea este Bulgaria – 50,5% dintre bulgari mărturisesc că nu pot să vorbească nici măcar o limbă străină.

De remarcat Suedia, care are un procent record al vorbitorilor de limbi străine: 96,6% dintre suedezi pot vorbi cel puțin o altă limbă. Asta înseamnă că doar aproximativ 3,4% dintre suedezi nu cunosc o altă limbă.

Suedezii sunt urmați de danezi și letoni; în Danemarca și Letonia, doar 4,2% dintre cetățeni spun că nu pot să vorbească o limbă străină.

Cele mai studiate limbi străine din Uniunea Europeană sunt engleza (97,9%), franceza (33,4%), germana (23,3%), spaniola (16,9%), rusa (2,5%) și italiana (1,3%).

Datele prezentate de Eurostat sunt din 2017.

Foto: Eurostat
Citește și:

 


6 comments
  1. Statistica e sigur gresita!
    Sigur nu compara ce trebuie, adica compara mere cu banane!

    Toate persoanele din anturajul meu vorbesc cel putin o limba straina.
    In plus suntem tara cu cel mai mare numar de cetateni care au emigrat in alte tari din europa si automat au invatat: italiana, franceza, engleza, spaniloa, germana, etc
    In Franta si acolo stateau foarte prost la invatarea unei limbi straine, mai prost ca romania, dar vedem in statistica ca 64% stapanesc o limba straina. Deci as zice ca Francezi sunt salvati de emigrantii care automat stiu limba lor natala. Asta este imposibil pentru ca in Anglia sunt la fel de multi emigranti ca in Franta, daca nu mai multi care stiu si ei limba natala deci ar trebui ca si Anglia sa aiba un procent mai mare de vorbitori de limba straina.

    Daca au intrebat pe romanii daca vorbesc inca o limba straina si romanul a zis ca nu, atunci poate ca i-a fost rusine, sau a fost prea neincrezator sa zica ca da mai vorbeste inca 2 limbi straine.

    In concluzie vrem statistic serioase cu justificarea procentului, sa stim ce au comparat.

  2. Multă lume discuta în baza unor “adevăruri statistice” dar mai puțini se gândesc la realitate.. În Ardeal sunt cel puțin 5 milioane de persoane care sunt bilingvi.. Cunoscând o limbă oficiala a UE.. Iar cei 4,5 milioane de români plecați nu au învățat nicio limba străină.. Au vorbit doar româna. 🤔

  3. E un studiu gresit. Toate celelalte studii ne arata in top. Pe noi de trag in jos persoanele iesite din sistemul comunist de invatamant (50+), in rest daca e vorba de tineri suntem pe primele locuri, orice alt studiu arata asta. Duceti-va in Franta sa vezi ca intrebi tineri pe strada si nu inteleg nimic altceva decat franceza, se uita la tine lung.

  4. Cine naiba o făcut statistica asta….? Sau ii făcută după ureche ori ne confunda cu alta țară. România este o tara multilingvistica, ținând cont de câte naționalități avem în tara, plus cei ce sunt plecați afară. Probabil suntem pe locul 2 la limbi străine.

  5. Iata insa ca o alta statistica, dintr-o sursa onorabila, Education First, indica România pe locul 16, si nu doar din Europa:
    https://www.ef.com/wwen/epi/
    Depinde insa ce statistici servesc agendei autoarei articolului, care sugereaza ca ar fi prea multe ore alocate studiului limbilor straine de catre elevii romani.
    Poate o solutie ar fi ca orele de limbi straine sa fie alocate limbii romane sau matematicii, nu-i asa, pe principiul rasplatirii ineficientei, dovedite din pacate de testele PISA, cel putin la gimnaziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Portretul violențelor din școli: Jumătate dintre elevii care sunt agresați nu se pot apăra din cauza fricii și peste jumătate din cei care asistă la astfel de scene nu intervin / Principalele motive ale violenței sunt aspectul fizic și notele – studiu World Vision

Agresiunea verbală este cea mai des întâlnită formă de violență în școlile din România, mai exact în circa 40% din cazuri, arată un studiu realizat de World Vision România. Unul…
Vezi articolul

Situațiile de criză aduc cuplurile împreună și le determină să-și construiască fonduri de urgență. Totuși, este nevoie mai mare de educație financiară – studiu / Trei tipologii de cupluri din perspectiva relației cu banii

Majoritatea cuplurilor de lungă durată și care locuiesc împreună pun veniturile la comun, iar datoriile și crizele apropie cuplurile, și le determină să aibă un fond de urgență, arată studiul…
Vezi articolul