România este anul acesta în top 5 țări din Europa cu cele mai multe zile fără școală: elevii au 8 perioade de vacanță, care înseamnă 120 de zile libere – raport european

11.091 de vizualizări
Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.com
România, cu 120 de zile libere – vacanțe, sărbători, punți – în anul școlar 2023-2024, figurează și anul acesta în top 5 al țărilor europene cu cele mai multe zile de vacanță, potrivit ultimului raport al rețelei europene Eurydice realizat pe această temă, document publicat joi. Numărul zilelor libere (fără a le lua în calcul pe cele de sfârșit de săptămână) fiind invers proporțional cu cel al zilelor de școală, raportul indică faptul că România se află printre ultimele țări din Europa din punct de vedere al timpului petrecut de elevi la școală, calculat în zile. Documentul arată că doar în Malta, Letonia, Estonia și Franța elevii au mai multe zile libere decât cei din România, țară care este egalată doar în cazul ciclului primar de Lituania și, în unele situații, de Portugalia.

România se situează, alături de Bulgaria, în partea superioară a listei țărilor europene și din punct de vedere al zilelor de vacanță de vară, de exemplu, cu 77 de zile programate la finalul acestui an școlar, potrivit Raportului Eurydice privind organizarea anului școlar 2023-2024. Numărul se apropie de cel al țărilor din sudul continentului, cu temperaturi foarte ridicate vara.

În raportul Eurydice, România apare cu 4 vacanțe între cele cinci module de școală – două de câte 7 zile (octombrie, februarie), una de 9 zile (aprilie 2024), una de 14 zile (Crăciun-Anul Nou), plus patru zile libere de Sf. Andrei-Ziua Națională, o zi liberă pe 5 octombrie și încă una pe 24 ianuarie, precum și cele 77 de zile de vacanță de vară, începând cu 24 iunie.

Structura vacanțelor și zilelor libere din anul școlar 2023-2024 în România – Sursa: Raport Eurydice

Această structură duce la 120 totalul zilelor libere și desparte de fapt modulele de învățare în 8 perioade de vacanță, conform graficului prezentat de raport.

  • Perioada 1 – 5 octormbrie 2023
  • Perioada 2 – 30 octombrie – 5 noiembrie 2023
  • Perioada 3 – 30 noiembrie – 3 decembrie 2023
  • Perioada 4 – 25 decembrie 2023 – 7 ianuarie 2024
  • Perioada 5 – 24 ianuarie 2024
  • Perioada 6 – 12 februarie – 3 martie 2024
  • Perioada 7 – 29 aprilie – 7 mai 2024
  • Perioada 8 – 24 iunie – 8 septembrie 2024

România este depășită doar de Malta cu 134 de zile libere, Letonia cu 128 de zile libere, Estonia – 122, Franța – 121. O situație comparabilă cu a României se regăsește parțial în Portugalia, cu 117-121 de zile libere în școala primară și gimnaziu, dar considerabil mai puțin în liceu, respectiv Lituania, cu 122 de zile libere în școala primară, dar mai puțin în învățământul secundar.

Câte zile de vacanță au țările europene – anul școlar 2023-2024

[Note: nu sunt prezentate datele pentru Germania, Elveția, Italia, Spania – sisteme puternic descentralizate, cu diferențe foarte mari de la o regiune la alta; cu bold sunt marcate țările cu număr de zile de vacanță mai mare decât sau comparabil cu cel al României]

Albania – 114 

Austria – 114 

Belgia (Fr./De./Fl) – 112/109/111

Bosnia-Herțegovina –  116 / 113

Bulgaria – 99 în școala primară-gimnaziu, 95 în liceu)

Republica Cehă – 99

Cipru – 115 în școala primară-gimnaziu /104 în liceu)

Croația – 107

Danemarca – 93

Estonia – 122 

Finlanda – 99

Franța – 121

Grecia – 116

Irlanda – 110

Islanda – 110 în învățământul primar, 122 în învățământul secundar

Letonia – 128

Liechtenstein – 93 de zile

Lituania – 122 în școala primară, 108 în învățământul secundar

Luxemburg – 115

Macedonia de Nord – 116

Malta – 134

Muntenegru – 107

Olanda – 77

Norvegia – 97

Polonia – 104

Portugalia – 117-121 în școala primară și gimnaziu, 86-90 în liceu

România – 120

Serbia – 110 în școala primară și gimnaziu, 103 în liceu

Slovacia – 101

Slovenia – 100

Suedia – 95

Turcia – 100

Ungaria – 112 

Vacanța de vară: România – alături de țările sudice ale Europei

Cu 77 de zile de vacanță de vară, România se situează, alături de Bulgaria, peste nivelul țărilor vest-europene sau al celor din Europa Centrală și de Est: doar țările din sudul continentului, în marea lor majoritate, precum și Țările Baltice + Islanda au mai mult de 75 de zile de vacanță pe timpul verii. Recordul aparține Letoniei și Albaniei, cu 93, respectiv 91 de zile de vacanță pe timpul verii.

Harta vacantelor de vara in Europa, dupa durata – Sursa: Raport Eurydice

La polul opus se situează țări precum Liechtenstein (40 de zile), Olanda (42 de zile), Danemarca (44-45 de zile) sau Germania (46 de zile, cu diferențe între landurile țării).

  • Alte țări din Europa Centrală și de Est au mai puține zile de vacanță decât România și Bulgaria: Republica Cehă – 63, Polonia – 70, Slovacia – 62, Slovenia – 68, Ungaria – 71 

Durata vacanței de vară în țările europene – anul școlar 2023-2024 (în zile)

[Notă: Sunt marcate țările cu mai mult de 75 de zile de vacanță de vară]

Albania – 91

Austria – 65

Belgia (Fr/De/Fl) – 52/63/63

Bosnia-Herțegovina – 79 / 80

Bulgaria – 77

Republica Cehă – 63

Cipru – 81 în școala primară-gimnaziu, 70 în liceu

Croația – 70

Danemarca – 44 în școala primară-gimnaziu, 45 în liceu

Elveția – între 28 și 77 de zile, în funcție de regiune

Estonia – 81

Germania – 46

Grecia – 86

Finlanda – 65

Franța – 56

Irlanda – 65 în școala primară, 91 în învățământul secundar

Islanda – 80 în școala primară, 90 în învățământul secundar

Italia – între 79 și 99 de zile, în funcție de regiune

Letonia – 93

Liechtenstein – 40

Lituania – 82 în școala primară, 67 în învățământul secundar

Luxemburg – 62

Macedonia de Nord – 75

Malta – 89

Muntenegru – 77

Olanda – 42

Norvegia – 55

Polonia – 70

Portugalia – 72-76 în școala primară și gimnaziu, 47-51 în liceu

România – 77

Serbia – 80 în școala primară și gimnaziu 73 în liceu

Slovacia – 63

Slovenia – 68

Spania – 79 în școala primară și gimnaziu, 83 în liceu

Suedia – 60

Turcia – 84

Ungaria – 71

Citește și:
Împărțirea anului școlar în module menține România în topul țărilor europene cu cele mai puține zile de școală în 2022-2023, chiar dacă anul a început mai devreme / Locul 3 în rândul țărilor cu cele mai multe zile de vacanță – raport oficial
România – în urma mediei OCDE la mai toți indicatorii-cheie, de la salariile profesorilor și timpul petrecut în școală la studiile tinerilor și rata de înscriere în învățământul preșcolar / Primele date comparative pentru educația românească, în raportul internațional “Education at a Glance 2023”

Foto: © Monkey Business Images | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


12 comments
  1. Sunteți amuzanți.Oricum,vad ca in comentarii se spune adevărul,deci nu mai are sens sa mai comentez si eu.

  2. Situația copilului meu:
    -program 8-15+ meditație de la 15 și puțin până la 17+naveta zilnica.Deci?
    -meditații:2 zile din cele 5 școlare+sâmbătă, încă o tură.
    Si câți nu sunt asa?!
    Ca sa nu mai spun ca e materia stufoasă.
    Înainte de a mai întocmi un raport sau a face un sondaj,mai interesați vă si voi de cum stau lucrurile.Zilele de școală și extra după școală (uneori și-n weekend) și naveta (bani puțini sau deloc pentru navetă din partea aleșilor).Deci?!Nu,nu sunt aceleași condiții.Că cei din afara nu fac mare lucru in școli.La noi este inca este sistemul vechi,in care înveți carte in modul clasic,nu prin joculețe sau alte minuni, ci tocind si lucrand.Si sa nu mai vorbim de zile,sa vorbim de cum este programa de încărcată și programul aglomerat.Asa ca,ce ne prezentați aici e apa de ploaie si nu ne încălzește cu nimic.Pentru ca noi trăim in țara cu pricina si știm situația cum este de fapt.

  3. Si puturosii de profesori pun lacatul pe poarta în zilele alea. La mine în Pitești asa e. Mie nu-mi ajung 25 zile de concediu, pe camd ăștia numai în libere și vacante stau. Vara pun murături și bilioane, au grădini la tara……cunosc “n” cazuri. Eu cum prin 3 zike CO fac bagajele și evadez cu familia undeva. Murături? Curățenie în casa…. fa în weekend, prostule/proasto, ca desteptii sunt profesori. Așteptăm o minivacanta de la Guvern ca săracul o bucata de pâine. Rusinos.
    Trebuie schimbat ceva. Ori tăiați de la ei, ori dublați zilele de CO la ceilalți.

  4. Am citit în ultimii ani, lunar cred, că avem ba cele mai puține zile de școală, ba cele mai multe zile de vacanță. O astfel de statistică are sens dacă adăugăm în discuție și alți factori: numărul de copii din clasă, nivelul de salarizare, competențele din programă și alții, mai mult sau mai puțin importanți. În majoritatea statelor cu multe zile de școală se învață tabla înmulțirii în clasa a IV-a, vin la școală să se joace, profesorii au 4000 de euro salariu (și cheltuiesc la fel ca noi pentru mâncare și unele utilități) și au câte 15 copii (maximum!) în clasă. Dacă aș merge și eu la școală să pierd vremea, fără ca acei copii să plece cu ceva de acolo, nici nu aș mai avea nevoie de zile de vacanță.

  5. Poate îmi explică cineva de ce am întâlnit români care au revenit în țară deoarece în Franța la școală copii lor nu făceau carte?

  6. Pai daca tot faceti comparatii din astea superficiale, macar facetile raportat si la numarul de ore si in ce fel sunt petrecute la scoala. Cate si ce fel de ore are un elev roman si cate teme si meditatii mai face pe langa asta. Asta pe de-o parte. Pe de alta parte, pai daca tot ne comparam asa, atunci de ce nu luam ca reper Estonia, care are mai multe zile de vacanta decat Romania, dar care are la ultimele evaluari rezultate exceptionale la testele PISA?

  7. haideți să lăsăm puțin exagerarea…imediat ne uitam la curtea vecinului și ne plângem că la noi nu e așa …cei care au copii știu ce înseamnă un program 8-14 pentru clasa a 5-a sau până după ora 15 pentru elevii mai mari …
    in rest,povești și statistici ..

  8. De ce în Franța nu e o problemă, dar la noi da? Nu mai vreți o țară ca afară?

    Și, care e problema? De ce mereu prezentați în negativ orice informație despre România? Dacă m-aș lua după mass media românești(!) România este un coșmar, un iad, românii niște nenorociți, jigodii, criminali, hoți, curve, drogați, corupți iar Occidentul și Nordul raiul pe pământ.

    Chiar nu v-ați săturat să dați cu noroi, să împroșcați cu rahat țara în care trăiți, ai cărei cetățeni sunteți?

    Cui folosesc toate mizeriile, minciunile pe care le colportațI?

  9. O fi asa insa haideti sa comparam si sistemul de predare , de invatare si cat de incarcata este programa scolara in Romania vs Canada spre exemplu

    comparati putin cate ore este copilul la scoala cate ore are de invatat dupa scoala si cat timp le raman eelevilor romani pt activitati extrascolare , sport teatru film .

    Majoritatea profesorilor nu stiu sa faca ora interactiva nu incearca sa ii faca sa studieze cu placere si dorinta de cunoastere au acelasi mod comunist ca sa ma exprim asa in care copilul scrie ce dicteaza profesorul si el trebuie sa invete pe de rost acea dictare .

    Hai sa nu mai studiem doar statistici in cifre

    1. >> cat timp le raman eelevilor romani pt activitati extrascolare , sport teatru film .

      Că și avem în toată România baze sportive, teatre și cinematografe – ca să nu mai vorbim despre ce fel de filme rulează la cinematografele existente, și cam care sunt prețurile biletelor.

      Pentru că, nu-i așa, nu-și vor petrece timpul liber pe social media, ci sigur vor alege să meargă la teatru.

      Ore interactive vor exista când există finanțare, dotări și biblioteci, și nu doar în București, ci peste tot. Altfel sigur, vrem totul de calitate dar fără investirea unui leu. Să vină profesorii cu laboratorul de acasă, cu toate materialele pentru activitățile extrașcolare, luate din banii lor, să construiască rapid spațiile necesare pentru acele activități, etc. Ce atâta lene! /s

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Educația din România cu greu furnizează suficienți absolvenți care au competențele necesare dezvoltării adecvate a sectorului public și nu e suficient conectată la acesta – raport OCDE

Sistemul românesc de educație întâmpină greutăți în a furniza suficienți absolvenți care să aibă competențele necesare sectorului public, sector ce are nevoie de reforme majore inclusiv în învățământ, pentru a-și…
Vezi articolul

Fără impozit pe venit pentru profesori, CASS la jumătate și un salariu minim brut de 5000 de lei – soluții propuse de Asociația Școlilor Particulare pentru o apropiată “criză de personal puternică” în educație / Organizația publică și salariile profesorilor pe grade didactice

Scutirea de impozit pe venit pentru profesori este propusă de Asociația Școlilor Private ca soluție pentru “criza de personal puternică în sectorul educației”, o criză prezentată drept iminentă într-un studiu…
Vezi articolul

Tabloul dezechilibrelor din școala românească, într-un raport al Comisiei Europene: bani prea puțini, sprijin cvasiinexistent pentru elevii din mediile dezavantajate, lipsă de putere pentru școlile sărace

Accesul inegal al elevilor la învățătură, exacerbat de criza corona și trecerea la școala online, pune presiune pe autoritățile române să acționeze cu măsuri concrete în sprijinul elevilor defavorizați. Cât…
Vezi articolul